کمبود ۱۰۰ هزار معلم در کشور

گروه اجتماعی الف،   3980728089

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم برای سال تحصیلی امسال، گفت: این کمبود با تأخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و بکارگیری یک سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق‌التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.

به گزارش فارس، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در خصوص مدارس سیل‌زده اظهار کرد، گفت: عملیات تعمیر همه مدارسی که در سیل آسیب دیدند و نیازمند تعمیر بودند، پایان یافت؛ واقعیت ناایمن بودن برخی از مدارس را قبول داریم و باید با سرعت به وسیله اعتبارات دولتی و خیرین آن‌ها را مناسب‌سازی کنیم.

وی افزود: ۴۵۴ مدرسه در سیل آسیب دیدند که ۵۴ مدرسه نیاز به احداث مجدد داشت و عملیات احداث ۲۰ واحد آموزشی آغاز شده است.

حاجی‌‌میرزایی با اشاره به اینکه کلاس مناسب برای همه دانش‌آموزان سیل زده فراهم شده است، گفت: کار ساخت مدارس زیر 3 کلاس تمام شده است و احداث مدارس با بیشتر از ۳ کلاس تا پایان امسال و مهر ۱۳۹۹ تمام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم برای سال تحصیلی امسال، گفت: این کمبود با تأخیر در بازنشستگی معلمان که قانون اجازه می‌داد و بکارگیری یک سوم وقت دیگر بازنشستگان، استفاده از حق التدریسی‌ها و اضافه کاری معلمان رسمی جبران شد.

وی افزود: آیین‌نامه تبدیل وضعیت معلمان حق‌التدریس و مربیان پیش‌دبستانی در دولت به تصویب رسید و تا پایان برنامه متناسب با نیاز مناطق شناسایی و جذب می‌شوند.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان گفت: هدف مشترک جوامع این است که چه به صورت فردی و چه گروهی به پیشرفت و توسعه دست یابند.

وی بیان کرد: تنها چیزی که محل اختلاف بوده، این است که پیشرفت چگونه حاصل می‌شود ولی تجربیات جهانی و داخلی نشان می‌دهد که اصلی‌ترین عامل، پیشرفت در «تطهیر» انسان‌هاست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش خود را مسؤول می‌داند که افراد را برای حضور موثر در جامعه و کشور آماده کند، گفت: یکی از اهداف سند تحول بنیادین این است که مفهوم آموزش را به مفهوم تربیت پیوند بزند.

وی با تأکید بر اینکه این هدف با جدیت دنبال می‌شود، افزود: در این راه پرمخاطره، معلمان اصلی‌ترین سرمایه آموزش و پرورش و جانشین نداشته‌های ما هستند.

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه هر خواسته‌ای که داشته باشیم به وسیله معلمان باکیفیت جبران می‌شود، اظهار کرد: در صورتی کشور می‌تواند روی پای خود بایستد که مردم آن روی پای خود بایستند.

وی گفت: ایمن سازی مدارس یکی از اهداف ما است و طی‌سال های گذشته اقدامات موثری انجام و بیش از ۷۰ درصد مدارس در کشور واجد استانداردهای لازم هستند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس نیازمند مقاوم‌سازی است، اضافه کرد: این کار بزرگ جز با مشارکت عمومی میسر نمی‌شود و ما باید دایره خیرین را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مجتمع‌سازی و ساخت مدارس بزرگ و متوسط سیاست ما است زیرا این موارد در کیفیت آموزشی تاثیرگذار است، گفت: در کشور 15 میلیون و ۱۴۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه آموزش می‌بینند.

حاجی‌میرزایی اظهار کرد: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم باید وارد میدان شده و با کارهای سنجیده آنها را رفع کنیم و در این زمینه از طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه حمایت و پشتیبانی نماییم.

وی جلسات شورای آموزش و پرورش را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اعضای شورای آموزش و پرورش با آگاهی از مشکلات منطقه، شناخت ظرفیت‌های بومی و اتخاذ تصمیمات بسیار مهم، می‌تواند راهگشای مشکلات آموزش و پرورش باشند.

وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مسائل مربوط به نیروی انسانی آموزش و پرورش مربوط به امروز نیست، تصریح کرد: مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش به دهه‌های گذشته بر می‌گردد که متاسفانه به طور کامل حل نشده است و ما این نگرانی را به دولت گزارش داده‌ایم تا در پی حل جدی آن برآییم.

وی گفت: دستگاه آموزش و پرورش قبل از آنکه بتواند مسأله اصلی کشور محسوب شود باید مسأله اصلی شهر و محله قرار گیرد یعنی آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله باشد و ریشه‌های خود را از آنجا تقویت کند و به عنوان یک مرکز تبادل آگاهی مطرح شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه برآیند آموزش‌هایی که به دانش‌آموزان داده می‌شود باید با محتوای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو باشد، افزود: باید آموزش‌ها در مدارس قابلیت عملی و مهارتی دانش آموزان را افزایش دهد و از توجه صرف به حوزه دانش پرهیز کرد.

وی ادامه داد: باید به آموزش مهارت محور دانش‌آموزان توجه اساسی شود زیرا باعث می‌شود که اقتصاد کشور از پایه دگرگون شده و بهبود یابد و این خود نیز نقش بسزایی در امیدبخشی به جامعه دارد؛ آموزش و پرورش قطعاً در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موثر است و در این مقوله نقش خطیری بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص منزلت معلمان گفت: شأن معلمان بسیار بالا و مهم است اما آنچه از آن هم بالاتر است این است که معلمان، خود منزلت و شأن خود را حفظ کرده و به جایگاه مقدس خود توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم تربیت دانش‌آموزان را چند ساحتی کنیم به طوری که همه اهداف سند تحول بنیادین تحقق یابد باید از همه ظرفیت‌های فکری در تمام سطوح بهره‌مند شده و کمک بگیریم.

پربحث‌های هفته

  1. یک درس مهم ظریف در سیاست خارجی

  2. اصرار بر تحقیر ایران در ماجراي واکسن کرونا !

  3. از تنور سوال از رییس جمهور نانی گرم ‌می‌شود؟!

  4. پایان شوروی گونه آمریکا ؟

  5. به چه قیمت؟

  6. طرح سؤال از رئیس‌جمهور با ۲۰۰ امضا تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شد + محورهای سوال

  7. دوره آموزشی سربازی ۲ ماهه شد

  8. حاشیه‌های حضور ظریف در مجلس

  9. پایان داستان غم انگیز زم

  10. روایت روحانی از مدیریت دولت بر اقتصاد کشور/جنجال سخنرانی ظریف/ بازداشت عضو تیم سابق مذاکره‌کننده هسته‌ای/افروغ: صداوسیما اسیر نفوذ، تظاهر و ریا شده است

  11. شما بگویید به چه قیمتی ؟!

  12.  ردپای زنگنه در هپکو به نقل از نماینده تهران/ وزارت نفت: بیژن زنگنه از سال ۸۵ بازنشسته است  

  13. ضرب و شتم پزشک متخصص توسط همراهان بیمار + عکس

  14. روحانی: اقتصاد کشور تحت مدیریت قرار دارد/ در ماه‌های آینده به ثبات در اقتصاد و بازار ارز خواهیم رسید

  15. تهیه طرح تغییر الگوی سهمیه بندی بنزین در مجلس/ اختصاص سهمیه بنزین به خانواده به جای خودرو

  16. معجزه ای که اتفاق نیفتاد!

  17. واکنش همتی به برخی اقتصاددانان؛ نقدینگی موجود نمی‌تواند به تورم بالا منجر ‌شود

  18. سیروس گرجستانی درگذشت

  19. حکم یک دادگاه آمریکایی: محموله نفتکش‌های ایرانی که به ونزوئلا رفته بودند، مصادره شود

  20. سیف: بانک مرکزی استقلال ندارد و تابع نظرات رئیس‌جمهور است/ برجام مشکل روابط بانکی ایران را حل نکرد

  21. احمد توکلی: با استیضاح روحانی بیشتر موافقم

  22. جزئیاتی از سند ۲۵ ساله ایران و چین/ واگذاری کیش به چینی‌ها صحت دارد؟

  23. واکسن کرونای آمریکا موفق عمل کرد

  24. ظریف: ترامپ فرقی با دولت‌های قبلی آمریکا ندارد/بزرگترین دستاوردم برجام بود

  25. رئیس کل بانک مرکزی: روند تامین ارز متحول خواهد شد

ابر آروان

آخرین عناوین