راهکارهایی برای داشتن ناخن‌هایی محکم

گروه سلامت الف،   3980726067

یک دستیار تخصصی طب سنتی گفت: برای داشتن ناخن‌هایی مستحکم توجه به رژیم غذایی بسیار اهمیت دارد.

ابوالقاسم میرزایی دستیار تخصصی طب سنتی درباره ناخن اظهار کرد: ناخن از جنس عصب است و در زیبایی ظاهری افراد نقش مؤثری دارد، هرچه از بستر ناخن دور می‌شویم حس آن کاهش پیدا می‌کند به همین علت ما به راحتی می‌توانیم ناخن را به وسیله ناخن‌گیر کوتاه کنیم.

او بیان کرد: ناخن هم مانند مو فقط از طول قد می‌کشد به علت همین دانشمندان می‌گویند ماده مو و ناخن جزو فضولات بدن است و طبیعت آن را به طور مرتب دفع می‌کند.

 این دستیار تخصصی طب سنتی تأکید کرد: ناخن‌ها در معرض انواع ضربه‌ها و بیماری‌های مختلف هستند پس مراقبت از آنها بسیار اهمیت دارد، از سوی دیگر بسیاری از بیماری‌های سیستمیک (بیماری‌هایی که به طور همزمان چند اندام و بافت گوناگون یا همه بدن را هدف قرار می‌دهند) را می‌توان از روی تغییر شکل ایجاد شده در ناخن‌ها تشخیص داد.

میرزایی افزود: سلامت ناخن‌ها با سلامت بدن در ارتباط است، به عبارتی هر چه بدنی سالم‌تر داشته باشیم ناخن‌های ما هم سالم‌تر هستند، هر تدبیری که برای سلامتی بدن به کار می‌گیریم، به سلامت ناخن‌ها هم کمک می‌کند. برای مراقبت صحیح از ناخن‌ها توجه کردن به تغذیه بسیار اهمیت دارد؛ به عبارتی هر چه مواد غذایی مصرفی ما سالم‌تر باشند، به همان نسبت هم ناخن‌ها می‌توانند بهتر رشد کنند.

او تأکید کرد: برای داشتن ناخن‌هایی سالم باید مواد غذایی طبیعی را مصرف کنیم بنابراین اشخاص باید از خوردن غذاهای صنعتی، آماده و سرخ‌کردنی پرهیز کنند، افراد همچنین باید میوه‌ها و سبزی‌های تازه و جوانه‌های مختلف مانند گندم، جو و ماش را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجاند، استفاده از ذرت هم در سلامت ناخن‌ها بسیار موثر است. 

این دستیار تخصصی طب سنتی تصریح کرد: برای داشتن ناخن‌هایی سالم باید به ناخن‌ها در هنگام کار کردن ضربه‌های فیزیکی وارد نکنیم؛ برای این منظور افراد می‌توانند هنگام انجام فعالیت‌های روزانه دستکش بپوشند؛ ناخن یک بافت زنده است بنابراین باید سعی کنیم که این بافت با مواد شیمیایی مختلف مانند شوینده‌ها تا حد امکان تماس پیدا نکند و اگر هم تماس پیدا کرد بلافاصله آن را بشوییم تا اثرهای مضر شوینده‌ها به حداقل برسد.

مناسب‌ترین روغن‌ها برای ناخن
میرزایی گفت: ناخن‌ها باید به طور مرتب به شکل گرد کوتاه شوند، ماساژ ناخن‌ها با روغن‌های مختلف بنفشه، زیتون و نارگیل هر شب به سلامت آنها بسیار کمک می‌کند، افراد باید همیشه ناخن‌ها را در حالت مرطوب نگه دارند.

 این دستیار تخصصی طب سنتی بیان کرد: اگر فرد به سوء مزاج‌های مختلف دچار شده باشد، سلامت ناخن‌هایش به خطر می‌افتد؛ به طور مثال شخصی که سوء مزاج خشک دارد و سودای خونش افزایش پیدا کرده است، ناخن‌هایش در معرض شکستگی و خشکی قرار می‌گیرد. مصرف لوسیون ذرت به این اشخاص پیشنهاد می‌شود، برای این منظور ذرت پودر شده را می‌توان همراه شیر به شکل محلول درآورد سپس ناخن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون این محلول قرار داد.

میرزایی یادآوری کرد: ترکیبی از مویز، عسل و آب انگور هم از بروز شکستگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند، جوشانده گیاه دُم اسبی هم برای استحکام ناخن‌ها بسیار مفید است، بنابراین باید روزانه چند بار ناخن‌ها را در داخل این جوشانده قرار دهیم. قرار دادن ناخن‌ها در داخل آب‌لیمو هم به استحکام ناخن‌ها بسیار کمک می‌کند. برای داشتن ناخن‌هایی مستحکم افراد می‌توانند از ترکیب تخم شاهی و عسل هم استفاده کنند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین