چرا والدین و دانش‌آموزان به آموزش زبان انگلیسی گرایش دارند؟

گروه فرهنگی الف،   3980726052 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسئول سابق سازمان پژوهش آموزش و پرورش با بیان اینکه زبان آموزی جزو برنامه‌های درسی است که در تمام کشورهای جهان وجود دارد، گفت: در اسناد بالادستی مانند سند تحول بنیادین، ارائه آموزش زبان خارجی در چارچوب بخش نیمه تجویزی با رعایت اصل هویت ایرانی و اسلامی را مورد تاکید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، حسینی بیدخت با تاکید بر اینکه بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، آموزش زبان خارجی باید نیمه تجویزی باشد، توضیح داد: یعنی مجموعه‌ای فراهم شده است که دانش آموز و والدین او می توانند از آن مجموعه، زبان مورد نظرشان را انتخاب کنند و الزاما فقط زبان انگلیسی نخواهد بود.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد: شورای عالی آموزش و پرورش در سال ۷۲ یک مصوبه داشت که سال ۸۲ نیز آن را تکمیل کرد و بر اساس آن، این فضا مهیا شده است که برای آموزش زبان خارجی فقط به زبان انگلیسی بسنده نکنیم و در کنار زبان انگلیسی، به چهار زبان دیگر اشاره شده است که قابلیت انتخاب و یادگیری دارند؛ این زبان‌ها شامل آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی هستند.

وی افزود: آنچه در مدارس ایران رخ داده این است که غالبا دانش آموز، والدین و مدارس، گرایش به زبان انگلیسی دارند که این مسئله دلایل مختلفی می تواند داشته باشد. یکی از عوامل گرایش والدین و دانش آموزان به زبان انگلیسی، ضعف آگاهی است، زیرا آن‌ها اطلاع ندارند اگر علاقه مندی شان را اعلام کنند مدرسه می‌تواند این فضا را برای آنها فراهم کند هر چند ممکن است تعداد کسانی که درخواست یک زبان مشخص را دارند، به تعداد لازم برای ارائه یک کلاس نرسد.

مسئول سابق سازمان پژوهش درباره دیگر عوامل عدم توجه به زبان هایی غیر از انگلیسی در مدارس اظهار کرد: ضعف تربیت مربی متخصص در زبان هایی همچون آلمانی، فرانسوی، روسی و ایتالیایی از دیگر دلایل است و این موضوع مستلزم ورود جدی دانشگاه‌ها و انجام یک کار فرا سازمانی است. در حقیقت دانشگاه‌ها باید برای تربیت مربی در این حوزه‌ها وارد شوند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۵۸۴۵۱۴:۰۳:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۶
خیلی ساده است! این زبان، زبان بین المللی اول دنیا در تمامی زمینه هاست و اکثر کشورهای مهاجر پذیر هم زبان انگلیسی زبان اول آنها است. طبیعی است که نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا به آموزش آن توجه ویژه شود.
ناشناس۱۱۳۵۸۴۹۱۴:۰۶:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۶
این مدرس محترم دانشگاه از وضعیت مدارس ظاهرا بسیار بی خبر و بی اطلاع هستند! هنوز برای بسیاری از درس‌ها با مشکل کلاس و معلم و بودجه و امکانات روبرو هستیم حالا یه جارو هم به دم این آموزش و پرورش نحیف ببندیم که .. سیاسی و نسنجیده آقایان .. شود. چه مکافاتی داریم ما والله
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین