اعتراف سارقان به خالی‌کردن ۱۰۰ کارت بانکی!

گروه حوادث الف،   3980725081

سرهنگ نادربیگی توضیح داد: افراد سودجو اسکیمر را در جایی نصب می‌کنند که قابل مشاهده نیست و زمان این کار مجرمانه بیش از چند ثانیه طول نمی‌کشد و فرد قربانی فقط زمانی متوجه موضوع می‌شود که از حساب او مبالغی کسر شده است.

اعضای باندی که در پوشش سوپرمارکت یا با عنوان فروشنده دوره‌گرد اقدام به برداشت ۲۸ میلیارد ریال از حساب صد نفر در استان‌های مختلف کرده بودند، دستگیر شدند.

به گزارش شرق، کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز چندی قبل از فعالیت باندی که به‌صورت گسترده اقدام به پول‌شویی، کلاهبرداری و جعل کارت‌های بانکی می‌کردند، مطلع شدند و شناسایی اعضای باند در دستور کار قرار گرفت.

مأموران با اقدامات پلیسی و رصد فعالیت‌های این باند پی بردند یکی از اعضای آن که از متهمان تحت تعقیب پلیس آگاهی در چند استان است، با اجاره مغازه در استان‌های هم‌جوار استان البرز یا به‌عنوان فروشنده دوره‌گرد با همکاری تعدادی دیگر روی دستگاه کارتخوان اسکمیر نصب می‌کنند و اطلاعات کارت‌های عابربانک خریداران را سرقت و سپس اطلاعات کارت‌ها را روی کارت‌های خام کپی و با خرید لوازم لوکس و گران‌قیمت یا سکه و طلا اقدام به تخلیه حساب مشتریان می‌کنند. در ادامه با اقدامات گسترده پلیسی، همه مرتبطان و اعضای باند و آدرس محل فعالیت و سکونت آن‌ها شناسایی شد و این افراد تحت مراقبت‌های شبانه‌روزی قرار گرفتند. سپس با هماهنگی مقام قضائی تیم‌های عملیاتی وارد عمل شدند و پس از اطمینان از حضور متهمان در مخفیگاه‌شان در یک عملیات غافلگیرانه شش نفر از اعضای باند را دستگیر و در بازرسی از محل یک دستگاه پوز به همراه اسکیمر، چاپگر کارت عابربانک، پرینتر رنگی، اسکنر، ۱۸ عدد کارت عابربانک به نام اشخاص مختلف، ۱۶۰ عدد کارت عابربانک خام و تعدادی اموال خریداری‌شده از طریق پول‌شویی شامل ۹ عدد ساعت به ارزش ۴۵۰ میلیون ریال، طلا و جواهر به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال، تعداد زیادی لوازم منزل و مبلغی پول نقد کشف و به همراه متهمان به پلیس آگاهی منتقل کردند.

متهمان دستگیرشده در بازجویی‌های کارآگاهان، ابتدا منکر هر گونه جرمی شدند، اما با توجه به اسناد و مدارک موجود و با توجه به سابقه‌داربودن تعدادی از اعضای باند در نهایت به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری و کپی از صد کارت بانکی و ساختن مجدد کارت و خالی‌کردن موجودی آن‌ها به مبلغ بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال اعتراف کردند.

سرهنگ «محمد نادربیگی»، رئیس‌پلیس آگاهی استان البرز، با تأیید این خبر گفت: پس از شناسایی اعضای باند و دستگیری آن‌ها بلافاصله استعلام از شعب بانک‌ها به منظور شناسایی مال‌باختگان آغاز شد که به محض شناسایی صاحبان حساب‌ها موضوع به آن‌ها اطلاع داده می‌شود.

سرهنگ نادربیگی توضیح داد: افراد سودجو اسکیمر را در جایی نصب می‌کنند که قابل مشاهده نیست و زمان این کار مجرمانه بیش از چند ثانیه طول نمی‌کشد و فرد قربانی فقط زمانی متوجه موضوع می‌شود که از حساب او مبالغی کسر شده است؛ بنابراین اعلام رمز کارت در حضور دیگران و فروشنده می‌تواند عواقب این‌چنینی در پی داشته باشد.

این مقام انتظامی توصیه کرد دستگاه کارتخوان باید در اختیار خریدار باشد تا خودش کارت را کشیده و رمز را وارد کند یا حتی‌المکان باید دستگاه در جایی نصب شود که قابل مشاهده باشد و امکان سوء‌استفاده را به حداقل برساند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین