مرکل و مکرون در مورد برجام بیانیه مشترک صادر کردند

گروه جهان الف،   3980725068 ۱۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سران کشورهای فرانسه و آلمان در بیانیه ای مشترک ضمن اعلام حمایت دو کشور از توافق هسته ای ایران، درعین حال خواستار پایبندی تهران به تمام تعهداتش در ذیل این توافق بین المللی شدند.

مرکل و مکرون در مورد برجام بیانیه مشترک صادر کردند

به گزارش ایرنا، فرانسه و آلمان درحالی از ایران خواستار پایبندی به تعهدات برجامی شده اند که خود، تحت فشارهای دولت دونالد ترامپ، تا کنون به تعهدات خود در قبال این توافقنامه عمل نکرده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز براساس بندهای ۲۶ و ۳۶ برجام و با هدف ترغیب دیگر طرف های این توافق بین المللی برای پایبندی و حفظ آن، برخی تعهدات خود در قبال برجام را کاهش داده و در صورتی که دیگر طرف اقدام عملی برای اجرای تعهدات خود انجام ندهند، گام های ایران در مسیر کاهش تعهدات برجام ادامه خواهد یافت.

به گزارش نشریه "اکتوالیته" فرانسه، سران فرانسه و آلمان در این بیانیه که پس از دیدارهای دوجانبه و نشست وزرای دولت های آلمان و فرانسه در شهر تولوز صادر شد اعلام کردند که "آنها می خواهند ایران یک بار دیگر به تعهدات خود در مورد توافق هسته ای عمل کند."

این دو رهبر اروپایی همچنین نگرانی خود را از افزایش تنش ها در منطقه خلیج فارس به دنبال حمله به زیرساخت های سعودی و علیه آزادی کشتیرانی در تنگه هرمز اعلام کردند.

نشست وزیران کابینه های دو دولت فرانسه و آلمان، با هدف تعمیق روابط دوجانبه و در آستانه اعمال تعرفه های جدید گمرکی از سوی آمریکا بر صادرات محصولات اروپایی برگزار شد.

دو کشور از سیاست های اروپایی در مقابل تحریم های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا حمایت کردند.

در حاشیه این نشست، رهبران آلمان و فرانسه از شعبه مرکزی شرکت هواپیمایی ایرباس در تولوز فرانسه دیدن کردند.

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: این کشور همچنان به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته ای ایران متعهد بوده و از ایران می خواهیم به تمام تعهدات برجامی خود عمل کند.

«اگنس واندر مول» تاکید کرد: ایران باید از ورود به یک مرحله جدید در چارچوب کاهش تعهدات برجامی خوددداری کند که این اقدام چیزی جز افزایش تنش ها به دنبال نخواهد داشت. او افزود: ایران باید با آژانس بین المللی هسته ای هم در چارچوب توافق هسته ای و هم در چارچوب دیگر تعهدات هسته ای اش به طور کامل همکاری کند. 

سخنگوی وزارت خار جه فرانسه تاکید کرد: این کشور بر اساس چارچوب های مشخص شده توسط رئیس جمهوری در بیاریتز و نیویورک به طور کامل به تعهدات خود در خصوص کاهش تنش ها متعهد است.

جمهوری اسلامی ایران بعد از آنکه آمریکا در اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته ای ۱+۵ با ایران خارج شده و همه تحریم ها را بازگرداند، هشدار داد که اگر دیگر کشورهای عضو توافق بویژه اروپایی ها به تعهدات خود عمل نکنند، تعهدات هسته ای اش را طبق برجام کاهش می دهد. 

در این چارچوب و بعد از بی عملی اروپا، ایران در سه مرحله تعهدات هسته‌ای خود را کاهش داده و تاکید کرده که در صورت عدم اقدام عملی اروپا برای فراهم کردن امکان فروش نفت، مرحله چهارم را عملی خواهد کرد.

مکرون و مرکل در این بیانیه همچنین اعلام کردند که خواهان یک روند سیاسی در سوریه هستند. پاریس و لندن روز چهارشنبه با دفاع از "آغاز یک روند سیاسی در سوریه که از سوی سازمان ملل تسهیل شده" تاکید کردند که "از سرگیری خصومت ها در شمال شرقی سوریه باعث تضعیف ثبات کل منطقه می شود، درد و رنج غیرنظامیان را تشدید کرده و منجر به آوارگی بیشتر می شود."
رئیس جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان تاکید کردند: پایان اقدام های نظامی و آغاز یک روند سیاسی که توسط سازمان ملل تسهیل شده، ضروری است"

در این بیانیه مشترک همچنین مرکل و مکرون که در خصوص بحران لیبی، تنها یک راه حل سیاسی می تواند ثبات در  این کشور را به دنبال داشته باشد. دو کشور برای دستیابی به آتش بس و بازگشت به یک روند سیاسی تسهیل شده از سوی سازمان ملل با تعامل شرکای خود بویژه از طریق روند برلین توافق کردند. 

دو رهبر همچنین در شورای وزیران فرانسه و آلمان توافق کردند برای ارائه نسخه جدیدی از سیستم پناهندگی بر اساس مسوولیت عادلانه و همبستگی عملگرایانه بین کشورهای اتحادیه اروپا تلاش کنند. 
مرکل و مکرون همچنین برای دستیابی به اعتماد متقابل در حوزه دفاعی، توافق نامه ای در مورد صادرات اسلحه که بطور مشترک تدوین شده امضا کردند.

کاخ الیزه گفت: این توافق مهر تاییدی بر اعتماد متقابل پاریس و برلین و شرط موفقیت پروژه های مشترک دو کشور مانند هواپیمای جنگی (نسل جدید) است.

بر اساس توافقی که سال ۲۰۱۸ میلادی بین فرانسه و آلمان امضا شد، پاریس مسوولیت ساخت یک جت جنگی نسل آینده را بر عهده گرفت که علاوه بر اقدام های معمول هواپیماهای جنگی، قادر خواهد بود علاوه بر قرارگیری در مرکزیت یک سامانه تسلیحاتی، یک اسکادران پهبادی را هم فرماندهی کند. این هواپیمای جنگی از سال ۲۰۴۰ جایگزین هواپیمای رافال شرکت داسو و یوروفایتر آلمان خواهد شد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۴۸۹۳۱۲:۵۰:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۵
غلط زیادی می کنید. شما به کدام تعهد خود پایبند بوده اید؟
ناشناس۱۱۳۴۸۹۷۱۲:۵۴:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۵
آیا این دو کشور به تعهدات خود عمل کردند که خواستار متعهد ماندن ایران هستند؟ از طرفی برجام را فقط این دو شیطان امضا نکرده اند .
ناشناس۱۱۳۴۹۳۰۱۳:۲۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۵
اروپایی ها خواهان حفظ برجام و حفظ تحریم ها باهم هستن و این برای ایران ممکن نیست.
ناشناس۱۱۳۴۹۷۰۱۳:۵۹:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۵
وقتی در برجام تنها ایران مانده چه ربطی به آنها دارد که ایران پایبند باشد یا نباشد ایران هم کارش را بکند وزبانی مثل آنها بگوید هیچ کاری نکرده
سعید۱۱۳۵۰۱۵۱۴:۴۹:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۵
اتحادیه اروپا خودش رو در حد یه کشور کوچیک بی قدرت و بی اراده نمایان ساخت چه فرصتی داشتند که از زیر یوغ امریکا خارج شوند( یه عده کوتوله های سیاسی) اگه یه کمی اراده داشتند خروج امریکا رو محکوم میکردند و با تاسیس بانکهای متعدد و خرید نفت و توسعه صادرات و واردات تعهد خودشان به برجام را نشان می دادند و به امریکا میگفتند ما با ایران توافق کردیم و به توافقمان پایبند باید باشیم اونم حساب کار دستش میومد امریکا که نمی تونه تمام دنیا رو تحریم کنه هی بیانیه میدن که ایران باید متعهد به برجام باشه آخه احمقها کدام برجام دیگه ؟؟؟یکی بهشون باید بگه : بجز بیانیه دادن کار دیگری هم بلدید ؟قدرت و توان و عرضه دیگری هم دارید؟
ناشناس۱۱۳۵۳۱۲۲۱:۳۲:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۵
مثل شما سیاست مدار نیستند.!!!
ناشناس۱۱۳۵۰۴۸۱۵:۲۳:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۵
برید گم شید عوضیها. مگه شما به تعهداتون عمل کردید که از ایران میخواهید عمل کنه؟؟؟
ناشناس۱۱۳۵۰۸۶۱۶:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۵
هر چقدر هم خودتان را خسته کنيد ، تا به تعهداتتان عمل نکنيد، گامها ادامه خواهد يافت. جناب ماکرون، به سخنگوی وزارت خارجه ات هم بگو که اينقدر بايد بايد نکند. و متعهد شدن به تعهداتتان هم پشيزی ارزش ندارد مگه اينکه همراه با عمل باشد.
ناشناس۱۱۳۵۱۰۰۱۶:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۵
بیجا کردن که بیانیه صادر کردن
ناشناس۱۱۳۵۱۸۵۱۸:۴۵:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۵
چشم امر دیگه ای باشه خانم مرکل ..
ناشناس۱۱۳۵۲۳۳۱۹:۴۴:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۵
رو که نیست سنگ پا پیش اینها کم میاره
ناشناس۱۱۳۵۲۵۱۲۰:۱۵:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۵
این بیانیه را از روی قبلی کپی کرده اند.
ناشناس۱۱۳۵۲۹۵۲۱:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۵
امروزه کشورهای اروپا آنقدر ضعیف شدند که از خود هیچ اختیاری ندارند .همه کاره آنها آمریکا هست .هرچه آمریکا دیکته کرده آنها مانند طوطی مدام تکرار میکنند. مورد بعدی که اینها را به طمع انداخته موضع لرزان بعضی از مسئولین سیاسی کشور باعث شده وگرنه آنها میدانند مقام معظم رهبری ونیروهای مسلح ومردم دلسوز وانقلابی کشور هیچ موقع اجازه نمیدهند سران کشورهای که از اداره کشورخودشان عاجز هستند وتا دندان به سلاح های مخرب وکشتار جمعی مسلح اند آن موقع در مورد مسائیل دفاعی ایران صحبت کنند. در این مواقع که آنها عمدا یک موضوع غیر ممکن را تکرار میکنند. ایران باید برد موشکها را بالا ببرد وآنها را آزمایش کند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین