پاسخ مدیرعامل سابق فارس به ادعاهای خلاف واقع وزیر خارجه: جز خسارت محض چه چیزی به ارمغان آوردید؟/ طنز تلخ است که نگرانی دیروز ما، امروز از زبان شما غلیظ تر جاری می‌شود

گروه سیاسی الف،   3980724121 ۳۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار

سید نظام الدین موسوی در پاسخ به اظهارات روز گذشته ظریف مبنی بر تحریف برخی سخنانش، گفت: بزرگترین نگرانی ما درباره برجام این بود که شما صرفاً بر اساس وعده‌های پوچ جان کری و اوباما، تعهدات عینی زیادی را بر دوش ملت و نظام می‌گذارید، بی‌آنکه از طرف مقابل، تضمین و تعهد روشن و دقیقی بگیرید. و تجربه نشان داد که این دغدغه ها چقدر درست و منطبق بر واقع بوده است.

پاسخ مدیرعامل سابق فارس به ادعاهای خلاف واقع وزیر خارجه: جز خسارت محض چه چیزی به ارمغان آوردید؟/ طنز تلخ است که نگرانی دیروز ما، امروز از زبان شما غلیظ تر جاری می‌شود

در پی ادعای روز گذشته محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر تحریف سخنانش در خبرگزاری فارس، سید نظام الدین موسوی مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس در نامه‌ای به وزیر امور خارجه به ادعاهای مطرح شده از سوی وی پاسخ داد.

متن توضیحات سیدنظام الدین موسوی به شرح زیر است:

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمد جواد ظریف

وزیر محترم امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

با اهداء سلام و تحیت و آرزوی توفیق برای جنابعالی، روز گذشته در برخی رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی مطلبی به نقل از شما منتشر شد مبنی بر اینکه در جمع گروهی از فعالان فضای مجازی ادعا کرده‌اید سردار عزیز جعفری فرمانده پیشین سپاه، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس را به دلیل تحریف سخنان شما در این خبرگزاری، مؤاخذه کرده است.

ظاهراً این ادعا را در جلساتی دیگر با اصحاب رسانه نیز مطرح کرده بودید اما چون عمومی نشده بود وجهی برای پاسخ ندیدم اما اکنون که رسانه‌ای شده، به نظرم رسید باید توضیحی در این باره بدهم تا این پیش‌فرض ذهنی‌تان که ملت ایران حافظه تاریخی ضعیفی دارند مختصری اصلاح شود.

البته راجع به مواضع و اقدامات شما در این سال‌ها و آنچه در فقره برجام بی‌فرجام بر سر عزت و شوکت این ملت و نظام آوردید، سخن بسیار است که در زمان خود باید گفته شود، اما فعلاً درباره مطلب فوق‌الاشاره منقول از شما که تعریض به حقیر دارد از باب «أنا رب‌الابل» نکاتی می‌گویم تا مجالی دیگر و روز و روزگاری دیگر.

متن نقل‌شده از جنابعالی در جمع فعالان فضای مجازی با ادبیات مختلفی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته اما خلاصه همه این منقولات این است که شما فرموده‌اید: آقای سردار جعفری فرمانده پیشین سپاه، در جلسه‌ای سید نظام‌الدین موسوی، مدیرعامل سابق خبرگزاری فارس را به دلیل تحریف سخنان من (دکتر ظریف) در دانشکده فنی دانشگاه تهران مؤاخده کرد و دستور اصلاح آن خبر در خبرگزاری فارس را داد.

جناب آقای دکتر ظریف! جلسه ای که بدان اشاره کرده‌اید و شما مدعو آن بودید، آقای سردار جعفری با حضور جمع قابل توجهی از مسئولان وقت سپاه و مسئولان و فعالان جبهه رسانه‌ای انقلاب برگزار کرده بود که بنده مجاز نیستم جزئیات آن را بیان نمایم و صرفاً به آنچه درباره شخص من ادعا کرده‌اید بسنده می‌کنم اما اجمالاً به‌جرأت می‌گویم همه کسانی که در آن جلسه صحبت کردند و جنابعالی را مخاطب قرار دادند، نسبت به اقدامات و مواضع شما و تیم‌تان در حوزه سیاست خارجی و مذاکرات هسته‌ای منتقد بودند و به‌صراحت یا در لفافه این انتقادات و دغدغه‌ها را بیان کردند؛ دغدغه‌هایی که امروز بعد از گذشت چند سال از ماجرای برجام و افتادن تشت رسوایی آن از بام، شمولیت و عمومیت یافته و نه مختص محافل خصوصی، که نقل کوچه و بازار و خیابان است.

اما بنده که از روز قبل در جریان این جلسه قرار گرفته بودم، با توجه به اطلاعی که از اشراف سایر دوستان حاضر در جلسه به موضوع هسته‌ای و احتمال بیان آنها توسط این عزیزان داشتم؛ مطلب دیگری را برای طرح در حضور شما آماده کردم و آن مطلب، در خصوص اظهاراتی بود که چندی قبل از برگزاری جلسه مذکور، جنابعالی در دانشکده فنی دانشگاه تهران بیان کرده بودید. اتفاقاً چون در فضای رسانه‌ای با مدل عملیات روانی و فرافکنی‌تان آگاه بودم، خبر آن اظهارات‌تان را نه از خبرگزاری فارس که از خبرگزاری ایسنا رونوشت گرفتم.

شما در 12 آذر 92 طی اظهاراتی در دانشکده فنی دانشگاه تهران، در میان هلهله و فریاد جماعت سرمست از برجام با شعار «صل علی محمد، روح مصدق آمد» در پاسخ به سؤالات انتقادی نماینده انجمن‌های دانشجویان مستقل، گفته بودید:

«تشکر می‌کنم که این نکات را این‌جا مطرح کردید که فرصتی است تا من هم بتوانم جواب دهم. خوب است که این حرف‌ها زده شود. باید بگویم که غربی‌ها از چهار تا تانک و موشک ما نمی‌ترسند. از این مردم می‌ترسند. آیا شما فکر کرده‌اید که آمریکا که با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد، از سیستم نظامی ما می‌ترسد؟ آیا واقعاً به خاطر سیستم نظامی ماست که آمریکا جلو نمی‌آید؟»

در جلسه، بنده این جمله شما را از روی خبر خبرگزاری ایسنا (که همین الان هم بعد از سال‌ها بدون تغییری در آرشیو این خبرگزاری قابل مشاهده است) نقل کردم و نسبت به شما انتقاد نمودم که چرا چنین مطلب بی‌پایه و نادرستی را بیان کردید که موجب تضعیف نیروهای نظامی و دفاعی ما شده و به دشمنان برای زورگویی بیشتر گرا می‌دهد؟

شما از این سؤال بنده برآشفتید و ادعا کردید که از صحبت‌های شما برداشت اشتباه کرده‌ام و منظور شما این بوده که ما نه به نیروی نظامی بلکه به مردم و ایمان ملت  و روحیه ایثار و فداکاری اتکا داریم.

بنده بعد از توضیحات شما دوباره تأکید کردم که اتکای نظام و انقلاب به مردم و ایمان و ایثار ملت، چیزی نیست که شما کشف کرده باشید و امام(ره) و رهبری همواره این موضوع را متذکر شده‌اند بلکه سؤال و انتقاد من به راجع آن بخشی است که شما ادعا کرده‌اید آمریکا با یک بمب می‌تواند تمام نیروهای نظامی ما را از کار بیندازد. این جمله هم به لحاظ فنی و حقیقی نادرست است و هم از یک عنصر دیپلمات بعید است چنین بی‌محابا نیروهای نظامی کشورش را تحقیر کند.

متأسفانه باز هم به جای پاسخ به این سؤال روشن، تلاش کردید با عصبانیت و اتهام‌زدن مبنی بر نفهمیدن حرف‌های‌تان، جلسه را ملتهب کنید و چون فضای جلسه به سمت مجادله دوجانبه پیش رفت آقای سردار جعفری با عتاب، به مساعدت شما آمدند و گفتند با این تفاصیلی که آقای ظریف می‌گوید، منظور ایشان از آن سخنان، برداشتی نیست که شما دارید و منظور ایشان همین است که در جلسه می‌گویند.

قطعاً آقای جعفری در خصوص اینکه چرا در شرایط استیصال شما در آن جمع، به کمک‌تان شتافتند و اجازه ندادند محاجه بنده با شما ادامه یابد دلایل خودشان را داشتند؛ کما اینکه پس از رفتن شما از جلسه، جمع‌بندی ایشان روشن ساخت که به چه دلایلی تلاش کردند تا نگاه مثبتی بر جلسه حاکم باشد. دلایلی که در آن شرایط، من حیث‌المجموع از منظر فرمانده کل سپاه، موجه می‌نمود.

اما آنچه واضح است مطالبی که بنده به نقل از جنابعالی در جلسه نقل کردم، اصلاً خبر منتشره از سوی خبرگزاری فارس نبود که بحثی بر سر تحریف پیش بیاید و دربگیرد بلکه همان‌گونه که عنوان شد بنده مطلب را از روی خبر خبرگزاری ایسنا نقل نمودم. مضافاً اینکه فیلم اظهارات شما در همه رسانه‌ها موجود است و همگان می‌توانند در این باره قضاوت کنند. آقای جعفری نیز حرف‌شان نه درباره خبر خبرگزاری فارس (که اصلاً محل بحث نبود) بلکه بر روی برداشت از صحبت‌های جنابعالی در دانشکده فنی بود که با توجیهات تفصیلی و اضافه‌کردن و وصله‌پینه‌کردن جملات جدید از سوی جنابعالی به آنچه قبلاً گفته بودید، ایشان هم گفتند که برداشت شما را قبول کنیم!

اما نکته‌ای که بنده در آن جلسه در حضور شما نگفتم (چون احساس کردم سردار جعفری بنا به مصلحتی می‌خواهد قضیه فیصله یابد و ادامه پیدا نکند) این بود که خود آقای جعفری چند روز بعد از اظهارات شما در دانشکده فنی ، واکنشی شدید نشان داده و در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود:

« البته ما ایشان (دکتر ظریف) را یک دیپلمات صاحب‌نظر می‌دانیم اما در این زمینه (مسائل نظامی و دفاعی) تجربه و تخصص ندارند. من می‌گویم اگر دشمن با هزاران موشک به ما حمله کند، شاید فقط 20 درصد توان نظامی سپاه را از بین ببرد.»

فلذا اگر بنده حرف شما را در آن جلسه تحریف کرده بودم پس لابد خود سردار جعفری مدت‌ها پیش از من، حرف شما را تحریف کرده بود!

علی ای‌حال، پس از پایان جلسه نیز به‌رغم همه تلاش و توجیهاتی که شما داشتید - و آوانس‌هایی که سردار جعفری به رسم میزبانی به شما داد-  تا آنجا که من با بزرگان و دوستان حاضر در نشست مباحثه داشتم؛ کسی از اظهارات شما قانع نشده بود  و توجیهات‌تان، دغدغه‌ای را رفع نکرد. گذر زمان نیز نشان داد که آن نگرانی‌ها و دلواپسی‌های مطرح‌شده در آن جلسه و جلسات مشابه در خصوص مواضع و اقدامات و مذاکرات شما، تا چه اندازه درست و دقیق و بجا بوده است.

اما از همه این‌ها مهمتر، چندی پس از آن جلسه، مقام معظم رهبری در بیاناتی با اشاره تلویحی به سخن نادرست شما درباره توان دفاعی کشور، فرمودند:

«یک وقتى یکى از مسئولین کشور درباره‌ مسائل نظامى یک نظرى داده بود که خب مطابق واقع نبود؛ بنده گفتم یک "تور نظامى" براى مسئولین کشور قرار بدهید؛ بیایند یک خرده‌اى در محیط‌هاى نظامى گردش کنند، حقایقى را، واقعیّاتى را ببینند، معلوماتشان نسبت به موجودىِ نظامى کشور بالا برود.»

و بدین ترتیب با این جمله صریح ، بر همگان روشن می‌شود که اولاً، جنابعالی آن حرف نادرست را در دانشکده فنی زده بودید و تحریفی صورت نگرفته بود؛ ثانیاً، منطق شما در ادعای اینکه آمریکا با یک بمب می‌تواند همه نیروی نظامی ما را نابود کند تا چه اندازه سست و نادرست بوده است.

نمی‌دانم آن زمان شما در آن «تور نظامی» شرکت کردید یا خیر؟ و آیا توان دفاعی و موشکی کشور را در شهرهای زیرزمینی دیدید یا نه؟ اما امیدوارم پس از سال‌ها، اتفاقات اخیر از جمله ساقط شدن پهپاد فوق پیشرفته آمریکا توسط مدافعان تیزبین کشور به شما این معنا را یادآوری کرده باشد که نباید به دلیل مرعوب‌بودن در برابر غرب و آمریکا، توان دفاعی کشور خود را به هیچ انگارید.

در پایان، ضمن دعا به درگاه خداوند متعال برای مغفرت جنابعالی به دلیل درافکندن کشور به بیراهه برجام و متوقف‌کردن صنعت هسته‌ای کشور، عرض می‌کنم که حقیقتاً بنده و همکارانم در خبرگزاری فارس (در زمان تصدی مسئولیت این رسانه)، نه با جنابعالی و نه با دولت، خصومت شخصی نداشتیم و به‌رغم سعایت‌های مداوم شما و آقای رئیس جمهور در جلسات و دیدارهای مختلف علیه ما، آنچه درباره برجام و مذاکرات هسته‌ای گفتیم و نوشتیم از روی دغدغه‌هایی بود که بر اساس مطالعه رفتار غیرقابل اعتماد و پیشینه ظالمانه و مستکبرانه دولت آمریکا داشتیم.

بزرگترین نگرانی ما درباره برجام این بود که شما صرفاً بر اساس وعده‌های پوچ جان کری و اوباما، تعهدات عینی زیادی را بر دوش ملت و نظام اسلامی ایران می‌گذارید، بی‌آنکه از طرف مقابل، تضمین و تعهد روشن و دقیقی بگیرید. و تجربه نشان داد که این دغدغه ها چقدر درست و منطبق بر واقع و بوده و ساده‌اندیشی شما و دوستان‌تان درباره آمریکا و غرب تا چه اندازه سست‌پایه و بی‌منطق بود و جز «خسارت محض» چیزی به ارمغان نیاورد.

و چه طنز تلخی است که آنچه آن سال‌ها ما درباره آمریکا و بدعهدی و دروغ‌گویی‌اش می‌گفتیم، امروز تندتر و شدیدتر و غلیظ تر از آن، بر زبان شما و آقای روحانی جاری می‌شود. اما چه حاصل که دیگر مرغ از قفس پریده است و آب رفته به جوی، برنگردد باز!

حرف زیاد است و مجال کوتاه. ان‌شاءالله که این کمتر از دوسال را دریابید و اگر بتوانید اندکی برای ملت و نظام و رهبری جبران فرمایید.

ارادتمند

سیدنظام‌الدین موسوی

۲۴ مهرماه ۱۳۹۸

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۴۰۶۸۱۵:۴۰:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۴
ادمی که از برجام دفاع می کند و می گوید اگر برگردد باز هم ان را امضا می کند چه انتظاری دارید؟
ناشناس۱۱۳۴۵۳۲۲۳:۴۲:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
برجام کار بزرگی بود که بسیاری از مصائب دوره احمدنژاد را کم کرد اگر کینه توزی امثال کیهان و خبرگزاری فارس نبود امروز شاهد آثار مثبت آن در زندگی مردم می بودیم
ناشناس۱۱۳۴۰۹۲۱۵:۵۶:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
واقعا کی ایرانیها میتوانند مانند مردم عادی کشورهای دیگه زندگی کنند و کمی هم از اینهمه منابعی که خدا در کشور قرارداده استفاده کنند یه فقط اومدند زندگی مردم را سخت وتلخ کنند خدا زندگیشان را سخت وتلخ کنه .
ناشناس۱۱۳۴۸۰۵۱۱:۰۰:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۵
این چیزی که گفتی دقیقایعنی چی ؟ گله از روحانی و تیمش یا تیکه انداختی ؟ و باید برین دست و پای کدخدا رو ببوسیم ؟
علیرضا۱۱۳۴۱۱۷۱۶:۱۸:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
با سلام شما که تو قدرت هستی ولیکن یکبار به حرف مقام ولایت گوش ندادی و هر جا به نفعت هست حرف میزنی
ناشناس۱۱۳۴۱۳۹۱۶:۳۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۴
عرض شود که نه حرف ظریف درست بوده و نه حرف شما برای گرفتن تضمین، مرد حسابی کشور رفته بود فصل 7 شورای امنیت با شش رأی چین وروس!
ناشناس۱۱۳۴۴۴۹۲۱:۴۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۴
برجام امضا نشده بود همین آقایان الان وجود نداشتند که اینقدر حرف بزنند
ناشناس۱۱۳۴۵۲۰۲۳:۰۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
خوب که برود مگر قرار است جنگ شود؟!!!!!!!
ناشناس۱۱۳۴۶۷۱۰۸:۳۲:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۵
مطمئنا در هر شرایطی بهتر از الان میبود . هیچ وقت کشور را اینقدر ذلیل و منفعل ندیده بودیم
ناشناس۱۱۳۴۷۷۳۱۰:۲۶:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۵
این چیزها هیچ براشون مهم نیست. والا من باشم بجای دولت استعفا میدم و کل مملکت رو دستشون میدم میگم بفرماید برید اسرائیل و امریکا و اروپا رو با هم فتح کنید.
ناشناس۱۱۳۴۱۴۵۱۶:۴۰:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
شما توضیح دهید برق هسته ای دقیقا چقدر برای ما هزینه داشته و الان دقیقا چند درصد برقمان را از نیروگاه هسته ای تامین میکنیم. بقیه را خود ملت میتواند حساب و کتاب کند که سود کرده یا ضرر.
ناشناس۱۱۳۴۴۵۲۲۱:۴۷:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۴
آدم حسابی مگه برای برق هسته ای نیروگاه با آب سنگین درست می کنند. تو چقدر ساده ای
مرتضی۱۱۳۴۵۴۴۰۰:۰۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۵
مگه هسته ای فقط برق و مگه اینکه دانش هسته ای فقط برای یه نسله با عرض پوزش خودتو گول میزنی یا سطح دریافتت همین قدر .
محسن۱۱۳۴۱۴۶۱۶:۴۰:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
پاسخی مستندومنطقی است.
ناشناس۱۱۳۴۵۳۳۲۳:۴۴:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
برای کاسبان تحریم بله! کاملا منطقی است
ناشناس۱۱۳۴۱۴۹۱۶:۴۱:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
حداقل دستمزد کارکنان دولت امارات 17500 درهم است. ایران 600 درهم. چه کردید با این کشور؟!
ناشناس۱۱۳۴۵۳۹۲۳:۵۳:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
حتماً از قیمت انار در هردوکشور هم بگویید تا یادمان باشد معیار سطح رفاه نسبی زندگی کارمندی فقط ارز نیست.
ناشناس۱۱۳۴۶۷۴۰۸:۳۷:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۵
بعد از 5 ماه تویوتا هایلوکس دو کابین 2019 ولی ما بعد از 500 ماه
معلم۱۱۳۴۱۵۵۱۶:۴۵:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۴
لطفا مزایای تحریم را بیان نمایید. پس باید از ترامپ به خاطر تحریم تشکر کنید،کاهش ارزش پول ملی گرانی بیکاری و فشاری که امروز بر مردم می اید به خاطر اقتصاد وابسته به نفت و تحریم است. جالب است بدهکاران نقش طلبکاران رابازی می کنند.
ناشناس۱۱۳۴۲۰۷۱۷:۳۹:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
در طول برجام و طول مذاکرات دلار ثابت بود. تحریم ها ربطی به این دولت نداره
ناشناس۱۱۳۴۴۰۹۲۰:۴۷:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
لغو تحریم ها هم به این دولت ربطی ندارد؟ همین آقای ظریف چند بار وعده‌ی لغو همه ی تحریم ها را داد؟ رئیس جمهور که بماند
ناشناس۱۱۳۴۶۷۲۰۸:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۵
باز که هستی و تکراری صحبت میکنی ول کن بابا برو یکم استراحت کن لطفا
احمد۱۱۳۴۲۲۶۱۷:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
آن کسانی که اول بار، موجب اعمال تحریم ها بر این کشور شدند باید پاسخگو باشند، نه آقای ظریف که سعی دارد این سنگ بزرگ را از چاه در آورد.
ناشناس۱۱۳۴۲۳۷۱۸:۰۹:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
زنده باد دکتر ظریف
ناشناس۱۱۳۴۲۵۱۱۸:۲۳:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
حالا که برجام شکست خورده ظریف میگه کی بود کی بود من نبودم !!!!
ناشناس۱۱۳۴۲۵۸۱۸:۳۲:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
با وجودی که طبق شاخص های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی اوضاع وحشت ناک است اما *ناامیدنیستیم*
ناشناس۱۱۳۴۳۱۳۱۹:۲۱:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲۴
از کجا معلوم که ادعا های شما خلاف واقع نيست؟
ناشناس۱۱۳۴۳۱۸۱۹:۲۴:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۴
دکتر ظریف برجسته ترین دیپلمات مدافع نظامه و همه تون میدونین که ابدا نیرویی به قدرت اون نداشته و نخواهید داشت
ناشناس۱۱۳۴۶۴۲۰۷:۳۲:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۵
آره نیرویی به ساده لوحی ایشان نداشته و نخواهیم داشت!
ناشناس۱۱۳۴۶۷۳۰۸:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۵
از ترکمنچایش معلوم است که بهترین است
ناشناس۱۱۳۴۳۳۵۱۹:۳۴:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۴
در حقيقت گراهای شما ، حاج حسين و ديگر دوستان بود که ترامپ را به خروج از برجام تشويق کرد.
ناشناس۱۱۳۴۳۴۵۱۹:۴۱:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
به نظر ميرسد "ارادتمند"ی شما به ظريف زبانی است نه قلبی. اين دو گانگی را کجای دلم بگذارم؟!
رضا۱۱۳۴۶۱۴۰۵:۰۳:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۵
مرد ناحسابى ! هفتاد من مثنوى بهم بافتى و آخر سر نگفتى دليل اخراجت چى بوده ؟!
ناشناس۱۱۳۴۶۵۴۰۷:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۵
عزت و شوکت این ملت!!!!!!!!!!!!!!!!! در قبل برجام قرص استامینوفن در داروخانه ها پیدا نمی شد. خدایا اینا تا کی می خوان قلب واقعیت کنند؟
ناشناس۱۱۳۴۶۹۹۰۹:۰۹:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۵
۱...کنار‌گودنشستن‌وانتقاد‌کردن‌کار‌همیشگی‌شماهاست‌ ۲....حرف‌حق‌چه‌قدر‌تلخ‌است‌جناب‌آقای‌موسوی
ناشناس۱۱۳۴۸۰۷۱۱:۰۲:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۵
غنی سازی اورانیوم در کشوری که خاکش غنای پایینی از اورانیوم دارد خسارت محض هست نه برجام.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین