انتقاد روزنامه جوان از مجری صداوسیما

گروه فرهنگی الف،   3980724056 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

«در برنامه شبکه سوم به جای به رخ کشیدن افتخارات دایی و بیان این که رکوردی از خودش به جا گذاشته که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا هنوز به آن نرسیده، شروع می‌کنیم با تمسخرآمیز‌ترین ادبیات به توهین به دایی و به او پیشنهاد می‌کنیم که بیاید شناسنامه اش را کوچک کند و باز هم برای ایران گل بزند تا رونالدو رکوردش را نزند.»

جوان آنلاین نوشت: «در صداوسیما چه خبر است که این طور به سرمایه‌های ارزشی چوب حراج زده می‌شود و مجریان آن ابایی از شوخی‌های تمسخرآمیز با اسطوره‌های ورزش ایران ندارند؟ خروجی ارزشی صداوسیما را به هیچ عنوان نمی‌توان مشاهده کرد. برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم سیما یکی از همین برنامه‌هاست؛ برنامه‌ای که صحبت‌های تمسخرآمیز مجری‌اش بارها حاشیه ساز شده است و این مجری همچنان وقیح‌تر از قبل به توهین به بزرگان ورزش ایران ادامه می‌دهد و در این راه هیچ مرز اخلاقی را برای خودش قائل نیست.»

صبح سه‌شنبه عباس کلهر، مجری برنامه سلام صبح بخیر به بهانه نزدیک شدن کریستین رونالدو به گل‌های علی دایی که رکوردار گل‌های ملی در جهان است، در صحبت‌های توهین‌آمیز، اسطوره فوتبال ایران و آسیا مورد تمسخر قرار داد و به او پیشنهاد داد با پرداخت ۵ میلیون، شناسنامه‌اش را کوچک‌تر کند و از تیم نوجوانان دوباره شروع کند و گل‌های ملی‌اش را به عددی برساند که رونالدو دیگر تهدیدی برای شکستن رکوردش نباشد!

به سخره گرفتن رکورد علی دایی در حالی است که در هر کشور دیگری اسطوره‌ای مانند دایی را روی سرشان می‌گذارند و از این که یک ورزشکار از کشورشان توانسته به چنین سطحی از موفقیت برسند، داستان‌سرایی‌ها می‌کنند و آن را در سطح جهان حلوا حلوا می‌کنند. در ایران، اما با اسطوره‌ای مانند دایی چه رفتاری داریم؟ با تمام انتقاداتی که به برخی رفتار دایی شاید وارد باشد، او یکی از بزرگ‌ترین ورزشکاران و چهره‌های مشهوری است که در خیلی از کشور‌های دنیا، ایران را با نام او می‌شناسند.

حال در برنامه‌ای در شبکه سوم به جای به رخ کشیدن افتخارات دایی و بیان این که رکوردی از خودش به جا گذاشته که یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا هنوز به آن نرسیده، شروع می‌کنیم با تمسخرآمیز‌ترین ادبیات به توهین به دایی و به او پیشنهاد می‌کنیم که بیاید شناسنامه اش را کوچک کند و باز هم برای ایران گل بزند تا رونالدو رکوردش را نزند.

البته دایی خیلی بزرگ‌تر از مجری بی‌ادب برنامه سلام صبح بخیر است و به کار بردن چنین ادبیاتی درباره او در تلویزیون، نه تنها شان دایی را پایین نمی‌آورد بلکه دود آن مستقیم در چشم صداوسیما می‌رود؛ آن هم سازمانی که این سال‌ها با توجه به هجوم رسانه‌ای غرب و افزایش شبکه‌های فارسی‌زبان، جایگاهش حساس‌تر شده است. با این حال قطعا ادبیات مجری‌های کارنابلد و تازه‌کاری مانند مجری برنامه سلام صبح بخیر شبکه سوم تلویزیون علاوه بر این که جایگاه تلویزیون را پایین می‌آورد، مخاطبان آن را نیز کاهش می‌دهد.

البته این اولین بار نیست که این مجری تازه کار چنین توهین‌آمیز صحبت می‌کند و از توهین او به هواداران باشگاه استقلال که منجر به عذرخواهی رسمی تلویزیون شد، زمان زیادی نمی‌گذرد. با وجود چنین سابقه‌ای اما انگار این مجری همچنان نمی‌تواند کنترلی بر زبان خود داشته باشد و تلویزیون را تبدیل به یک جولانگاه برای تمسخر سرمایه‌های ملی کشورمان کرده و تلویزیون را با صفحه‌اش در شبکه‌های اجتماعی اشتباه گرفته است که این طور چشم هایش را می‌بنندد و دهانش را باز می‌کند.

بدون شک ضروری است صداوسیما نسبت به برخورد با چنین مجریانی حساس‌تر از گذشته عمل نکند و اجازه ندهد مجموعه‌ای که قرار بود دانشگاه باشد، به محلی برای سخره گرفتن سرمایه‌های ملی کشور تبدیل شود و یک مجری به خودش اجازه دهد با توهین به بزرگان برای خودش فالوور جمع کند و نامش را سر زبان‌ها بیندازد؛ آن هم به قیمت ضربه زدن به چهره تلویزیون در بین مردم و کاهش مخاطبان.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۳۷۱۵۱۲:۲۰:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۴
این افراد باید بلافاصله از صدا و سیما اخراج شوند . ..
ناشناس۱۱۳۳۸۵۱۱۳:۲۴:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
علی دایی تا چهل سالگی در تیم ملی موند تا با گل زدن به تیمهایی مثل مالدیو و نپال ، حماسه خلق کنه !!! در حالیکه رونالدو باید به بهترین تیمهای دنیا گل بزنه !! ضمنا کسی در دنیا اصلا دایی رو نمیشناسه !
ناشناس۱۱۳۳۸۵۴۱۳:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
چیزی که معلومه بی سوادی .. نویسنده ..روزنامه ست . وگرنه حرف اون مجری خیلی مصداق داره و عاقلان دانند که قضیه چیه
ملت۱۱۳۳۸۵۸۱۳:۲۷:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
نگران علی دایی نباشید. صدا و سیمای ایران مخاطبی ندارد که بخواهد صحبت های بیمورد یک مجری ناشناس اثری بر مردم داشته باشد.
ناشناس۱۱۳۴۲۵۴۱۸:۲۸:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۴
مجري خيلي اشتباه كرده ولي اين اشتباه ريشه هايي داره يكي از ريشه هاش را در برخي رفتارهاي نامتعارف علي دايي هم ديد! ما هم مواظب باشيم بت سازي نكنيم چراكه باعث غرور و نابودي اون بت ميشه
ناشناس۱۱۳۴۵۳۷۲۳:۴۷:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۴
ببینید آش چقدر شوره که روزنامه جوان هم فهمید!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین