جزئیات چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها/ سندرز: ترامپ فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

گروه جهان الف،   3980724022 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

۱۲ نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا چهارمین دور مناظره خودشان را در ایالت اوهایو برگزار کردند.

جزئیات چهارمین مناظره انتخاباتی دموکرات‌ها/ سندرز: ترامپ فاسدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است

به گزارش فارس، ۱۲ نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بامداد چهارشنبه چهارمین دور مناظره انتخاباتی خود را در ایالت اوهایو به میزبانی روزنامه نیویورک‌تایمز برگزار کردند. 

«جو بایدن»، معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا، «بیتو اُ روک»، نماینده سابق کنگره آمریکا، «تام استیر»، میلیاردر کالیفرنیایی، «تولسی گابارد»، قانونگذار مجلس نمایندگان آمریکا، «اندرو یانگ»، کارآفرین آمریکایی، «جولیان کاسترو»، وزیر سابق مسکن و امور شهرسازی و سناتورهای آمریکایی «الیزابت وارن»، «برنی سندرز»، «کوری بوکر»، «ایمی کلوبچار»،، «پیت بوتیجج»، شهردار «ساوث بند» در ایالت ایندیانا و «کامالا هریس»، ۱۲ نامزد حاضر در این مناظره بودند. 

«الیزابت وارن» که قبلاً گفته بود شواهد کافی برای استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا وجود دارد نخستین فردی بود که مورد سوال قرار گرفت. از او پرسیده شد با توجه به اینکه نزدیک به یک سال به انتخابات مانده چرا به نظر او نباید اجازه داد صندوق‌های رأی سرنوشت او را مشخص کنند. 

وارن در پاسخ به این سوال گفت: «گاهی اوقات مسائلی مهم‌تر از مسائل سیاسی وجود دارند و من فکر می‌کنم که این مسئله‌ای است که در تحقیقات استیضاح باید مورد توجه قرار داد. وقتی که من تصمیم گرفتم وارد رقابت ریاست‌‌جمهوری شوم، نمی‌دانستم مسئله قرار است به استیضاح بکشد، اما وقتی گزارش مولر منتشر شد من همه ۴۴۲ صفحه آن را مطالعه کردم و وقتی به انتها رسیدم متوجه شدم که او نشان داده بود که این رئیس‌جمهور در اجرای عدالت مانع‌تراشی کرده و بارها این کار را تکرار کرده است. بنابراین، الان، خواستار آغاز تحقیقات استیضاح هستم.»

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان این ادعا که ترامپ بارها قانون را نقض کرده گفت: «استیضاح روشی است که ما بگوییم که به این مرد اجازه داده نمی‌شود بارها و بارها بدون هیچ تبعاتی قانون‌شکنی کند.»

«برنی سندرز»، دیگر نامزد دموکرات هم از استیضاح ترامپ حمایت کرد. او در پاسخ به این سوال که آیا دموکرات‌ها گزینه دیگری غیر از استیضاح ترامپ ندارند گفت: «خیر؛ از نظر من، ترامپ فاسدترین رئیس‌جمهور در تاریخ این کشور است. مسئله فقط این نیست که او در خصوص گزارش مولر، در اجرای عدالت ممانعت کرده.»

وی گفت: «فکر می‌کنم در قضیه اوکراین، اینکه ما رئیس‌جمهوری داریم که حاضر است پولی که برای امنیت ملی‌مان در نظر گرفته شده را از یکی از متحدانمان دریغ می‌کند تا حیثیت یک نامزد انتخابات را لکه‌دار کند، قابل درک نیست.» 

«جو بایدن» که یک سر ماجرای رسوایی گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین است نیز همان‌طور که انتظار می‌رود از استیضاح ترامپ حمایت کرد. 

وی گفت: «من از همان اول گفته‌ام که اگر ترامپ به مانع‌تراشی در آنچه کنگره مجاز به دانستن درباره او و کارهای او است، ادامه دهد - که همه اینها اتهاماتی هستند که در گزارش مولر مطرح شده‌اند- دموکرات‌ها چاره‌ای جز کلید زدن استیضاح علیه او ندارند و این فرایندی است که به آنها اختیارات بیشتری برای کسب اطلاعات بیشتر از او می‌دهد.»

بایدن در ادامه توصیف «برنی سندرز» درباره ترامپ مبنی بر اینکه او «فاسدترین رئیس‌جمهور آمریکا» است را تأیید کرد. او گفت: «این رئیس‌جمهور - در واقع با سخنان سناتور سندرز موافق هستم- فاسدترین [رئیس‌جمهور] در تاریخ مدرن و به نظرم تمام تاریخ ما است. واقعیت این است که این رئیس‌جمهور در تحولات اخیر تا آنجا پیش رفته که گفته به هیچ طریقی [با کنگره] همکاری نخواهد کرد، هیچ شاهدی را [به مجلس نمایندگان] نمی‌فرستد، از ارائه اطلاعات خودداری می‌کند و هیچ کاری در راستای همکاری با استیضاح انجام نمی‌دهد. آنها [دموکرات‌ها] چاره‌ای جز عزل او ندارند.»

بایدن همچنین در این مناظره اتهامات مطرح‌شده از سوی ترامپ درباره او و پسرش «هانتر» را رد کرد. او گفت: «پسر من خطایی نکرده. من هم خطایی نکرده‌ام.»

 «کامالا هریس»، «ایمی کلوبچار»، «جولیان کاسترو» و «تولسی گابارد» دیگر نامزدهایی بودند که در این مناظره از استیضاح ترامپ حمایت کردند. 

در بخش سوالات مربوط به سیاست خارجی آمریکا هم نامزدهای دموکرات به انتقاد از ترامپ به ویژه تصمیم اخیر او در خارج کردن نیروهای آمریکا از سوریه و دادن چراغ سبز به ترکیه برای آغاز عملیات در این کشور پرداختند. 

تولسی گابارد گفت با خروج نیروهای آمریکا از سوریه موافق است اما با نحوه‌ای که ترامپ نیروهای آمریکا را از این کشور خارج کرده موافق نیست. او در ادامه از جنگ‌های آمریکا در منطقه غرب آسیا که برای تغییر نظام کشورها انجام می‌شود انتقاد کرد.

وی گفت: «دست دونالد ترامپ به خون کردها آلوده است و  همین‌طور دست خیلی از سیاستمداران کشور ما از هر دو حزب که از این جنگ ادامه‌دار در سوریه حمایت کرده‌اند. 

کاملا هریس گفت برنده‌های این تصمیم ترامپ، «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه، ایران، روسیه و داعش خواهند بود.  

جو بایدن در انتقاد از تصمیم ترامپ گفت: «این شرم‌آورترین کاری بود که یک رئیس‌جمهور در تاریخ مدرن ما در زمینه سیاست خارجی گرفته است. 

او در بخش دیگری از سخنانش درباره نابودی ائتلاف ناتو در صورت انتخاب مجدد ترامپ به ریاست‌جمهوری هشدار داد. بایدن گفت: «رئیس‌جمهور دیوانه و پیش‌بینی‌ناپذیری داریم که اصلاً از سیاست خارجی سر در نمی‌آورد و تصمیم‌هایش را بر اساس ترس از رأی نیاوردن می‌گیرند. اگر او مجددآ انتخاب شود به شما قول می‌دهم که ناتویی در کار نخواهد بود و دچار مشکلاتی واقعی خواهیم شد.»

برنی سندرز در پاسخ به این سوال که آیا از نظر او ترکیه متحد آمریکا است گفت: «ترکیه، وقتی که به کشور دیگری حمله می‌کند و اقدام به قتل عام می‌کند متحد آمریکا نیست.»

«جولیان کاسترو» در انتقاد از سیاست خارجی ترامپ، سیاست او در زندانی کردن کودکان مهاجران غیرقانونی در مرز مکزیک را با سیاست اخیر او در سوریه که به گریختن زندانی‌های داعش از زندان شده مقایسه کرد. او گفت: «ترامپ ا آنکه کودکان را در نزدیکی مرز داخل قفس زندانی می‌کند، عملاً به زندانی‌های داعش در سوریه اجازه می‌دهد فرار کنند. او در سوریه مرتکب اشتباه عظیمی شده و فاجعه تمام‌عیار درست کرده است.»

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۳۷۷۳۱۲:۴۸:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
دو تا حزب سر و ته یه کرباس هستند. یکی از یکی بدتر.
ناشناس۱۱۳۴۴۴۳۲۱:۳۷:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۴
باید به حال آمریکا برای داشتن چنین لات و لوتی به عنوان رئیس جهمور گریست!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین