نصرالله: شاهد روحیه مسئولیت پذیری لبنانی ها در حادثه آتش سوزی بودیم

گروه جهان الف،   3980723173

دبیر کل حزب الله لبنان طی سخنانی از روحیه مسئولیت پذیری لبنانی ها در تعامل با حادثه آتش سوزی سخن گفت.

به گزارش مهر به نقل از المنار، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با اشاره به آتش سوزی در مناطق مختلفی از لبنان گفت: آنچه رخ داد و آسیب بزرگی که وارد شد، برهمگان تاثیرگذار بود. باید شکرگزار الطاف، نعمت و رحمت واسعه الهی باشیم زیرا پیش بینی سازمان هواشناسی چند روز هوای سخت خبر می داد اما آنچه رخ داد و بارانی که بارید رحمت الهی بود.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید روحیه مسئولیت پذیری، اخلاقی و ملی که ما از بسیاری از لبنانی ها شاهد بودیم را مورد توجه قرار دهیم که منازل خود را در اختیار آسیب دیدگان گذاشتند و آمادگی خود را برای انواع هر نوع کمکی اعلام کردند. این موضوعی است که ما باید به آن توجه کنیم و همیشه نباید منتظر دولت باشیم. این هبه مردمی باید که الگویی برای همدلی و همکاری و همبستگی میان لبنانی ها در همه مناطق و همه طوایف باشد.

نصرالله افزود: دولت باید به مسئولیت خود عمل کند. این مهم است که لبنانی ها با هر مشکلی که در هر منطقه رخ می دهد تعامل داشته باشند و در راستای مهار آن صرف نظر از تقصیر و کم کاری دولت حرکت کنند. لبنانی ها ثابت کردند که فراتر از موضوعات طایفه ای و مذهبی هستند. نباید حادثه آتش سوزی به عاملی برای دامن زدن به موضوعات طایفه شود.

گفتنی است که به دنبال افزایش دما، بخشهای وسیعی از این کشور دچار آتش سوزی گسترده شد. دامنه این آتش سوزی در برخی مناطق به منازل مسکونی رسید و ساکنان این مناطق مجبور به ترک خانه های خود شدند. در برخی از مناطق این آتش سوزی منازل مسکونی ساکنان را فرا گرفته و بسیاری از مردم در جاده ها و میدانهای عمومی سرگردان شدند.

این آتش سوزی از روز دوشنبه در لبنان آغاز شد. وزیر کشور لبنان در بیانیه ای درباره شدت گرفتن آتش به دلیل افزایش دمای هوا و وزش باد طی روز سه شنبه هشدار داد.

مارک وهیبه رئیس هواشناسی لبنان اعلام کرده است که روز دوشنبه دمای هوا در منطقه عکار به نزدیک ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر رسیده و در بیروت نیز دمای ۳۸ درجه گزارش شده است. وی گفت که دمای هوا طی روزهای اخیر بسیار بالاتر از دمای معمولی ها در این فصل از سال طی سالهای اخیر رفته است.

صلیب سرخ لبنان نیز اعلام کرده است که آتش سوزی اخیر که این کشور را فرا گرفته بزرگترین و خطرناکترین آتش سوزی در لبنان است.

خبرگزاری رسمی لبنان روز سه شنبه در این باره اعلام کرد: متوسط درجه حرارت دیروز در این کشور به ۳۸ درجه رسید که با وزرش بادهای گرم همراه بود. سرعت باد امروز نیز در برخی مناطق لبنان به ۴۵ کیلومتر در ساعت رسیده است .

در این میان مناطق مختلف لبنان و حومه بیروت از ساعت های نخست بامداد امروز (سه شنبه) طعمه حریق شده اند که در اثر آن علاوه بر خسارت به مزارع کشاورزی و درختان زیتون، ستون دود حاصل از آتش سوزی در برخی مناطق موجب تخلیه منازل شده است .

در منطقه المنصوریه در حومه بیروت شعله های آتش برخی فروشگاهها از جمله یک مرکز فروش لاستیک را به کام خود کشید.

وزارت کشور لبنان ساعت ده صبح امروز (به وقت محلی) برای بررسی آتش سوزی ها و راههای مهار آن تشکیل جلسه داد. نیروهای ارتش این کشور نیز به منظور کمک در مهار آتش وارد عمل شده اند.

ریا الحسن وزیر کشور لبنان در گفت و گو با شبکه تلویزیونی الجدید در این ارتباط گفت: به منظور هماهنگی و سرعت در اطفاء حریق اتاق عملیات در مناطق مختلف کشور تشکیل شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین