کج اندیشی به اسم صلح...

قاسم رحیمی*،   3980723143 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دگربار صدای سهمگین خشم و خشونت از شمال سوریه به آسمان برخاست.

این بار خشم نفرت انگیز و طوفان جهل و تحجر از سمت جنوب جای خود رابه موج لجاجت، کج اندیشی از سوی شمال داده است.

مردان و زنانی که در دفع حملات داعش و پایداری و مقاومت در برابر هجوم آن اشباح شیطانی حماسه آفرین شدند، اکنون در برابر هجوم نیروهای اردوغانی و شبه نظامیان وابسته به وی قرار گرفته اند.

تصمیم ترکیه در حمله به کردهای سوریه و پیشروی ارتش ترکیه و شبه نظامیان وابسته به آن از جمله غیرقابل دفاع ترین اقدام سیاسی- نظامی دو دهه اخیر در منطقه خاورمیانه است.

اگر به وضعیت پیش آمده نیک بنگریم در می‌یابیم که چرا کردهای سوریه ارزش دفاع و حمایت دارند و نیروهای اردوغانی شایسته نکوهش و محکومیت هستند. زنان و مردان سوریه چندین سال در برابر اشباح شیطانی داعش که در وحشی گری و نفرت انگیزی بی مانند هستند جنگیدند و از خاک سوریه دفاع نمودند.

در هنگامه ای که بسیاری از نیروهای کلاسیک جسارت رویارویی با این اشباح شیطانی را نداشتند، این مردمان ایستادگی نموده و آنان را عقب راندند. آنها نیروهایی را عقب راندند که بزرگترین چالش برای تمدن، فرهنگ، انسانیت و مدنیت قرن بیست و یکم بشمار می آمدند.

آن روزها نیروهای اردوغانی اگرچه مستقیما از اشباح شیطانی دفاع ننمودند ولی در حمایت نامحسوس و گسترده از آنها از هیچ کوششی فروگذار نگردیدند. در این سوی میدان زنان و مردان سوریه با عقب راندن اشباح شیطانی حماسه ماندگاری را خلق کردند.

ایالات متحده در این شرایط با اعزام تعدادی نیروهای نظامی سعی در موج سواری و بهره برداری از موفقیت کردها به نفع خود نمودند. آمریکا که منافع خود را با منافع نیروهای اردوغانی مشترک دیده است، در کمال صراحت و بدون هیچ گونه شرمساری چراغ سبز خود را برای تهاجم نیروهای ترکیه به شمال سوریه روشن نمود.

امروز زنان و مردان سوریه در برابر خشونت عریان و غیر باوری قرار گرفته اند که نیازمند حمایت منطقه ای و جهانی می باشند. اگر چه در برهه ای کردهای سوریه به دنبال تضعیف رابطه خود با مرکز بودند و خوشبختانه به این اشتباه خود پی بردند و در راستای جبران اشتباه خود برآمدند، اما این دلیلی بر چشم پوشی بر فجایع در حال انجام در آن منطقه نمی باشد.

زجه زنان بی دفاع و کودکان بی پناه در برابر آتش نیروهای مهاجم دردآور است و دردآورتر آن است که این روند و تکرار این وضعیت حساسیت و وجدان انسانی مردمان منطقه را در برابر تازش و کوبش انسانیت و مدنیت را تضعیف می کند.

خانه سرباز صلح ایران با توجه به رسالت ذاتی خود که همانا توسعه فرهنگ صلح و انسان دوستی و تکریم منادیان صلح گستر و مدافعان انسانیت می باشد، توجه افکار عمومی و تصمیم سازان و تصمیم گیران را در حمایت از مردان و زنان مظلوم آن منطقه و نفی و نکوهش مهاجمان متجاوز جلب می نماید.

باشد که مردمان این منطقه و جوامع انسانی محیط پیرامونی کشورمان از نیات پلید اهریمنان و آتش افروزان مصون بمانند.

*مدیرعامل خانه سرباز صلح ایران