روحانی: امید به زندگی در بین مردم به ۷۶ سال ارتقاء یافته/ شاهد کاهش رشد نرخ تورم و رشد مثبت اقتصاد هستیم

گروه سیاسی الف،   3980723048 ۳۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس جمهور گفت: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء یافته است و این یکی از خدمات پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت کشور است.

روحانی: امید به زندگی در بین مردم به ۷۶ سال ارتقاء یافته/ شاهد کاهش رشد نرخ تورم و رشد مثبت اقتصاد هستیم

حجت الاسلام و المسلمین  حسن روحانی در شصت و ششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت، با بیان اینکه افتخار ما ایثار و فداکاری پزشکان ایرانی است و این ایثار و فداکاری ، به مردم آرامش می دهد، گفت: آرامش و کاهش درد مردم در پی اجرای طرح تحول سلامت نیز افتخاری برای همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس جمهور گفت: طی انقلاب اسلامی امید به زندگی در بین ایرانیان از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء یافته است و این یکی از خدمات پزشکان و تلاشگران حوزه سلامت کشور است.

روحانی با تأکید بر اینکه تمام تلاش و افتخار دولت یازدهم و دوازدهم از سال ۲۰۱۳ تاکنون و در طول ۶ سال این بوده است که به عنوان دولت سلامت و محیط زیست باشد، گفت: اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم برای ارتقاء سلامت و بهبود محیط زیست قابل مقایسه با ادوار گذشته نیست.

رئیس جمهور نجات ۱۴ میلیون ایرانی از طوفان نمک را به عنوان یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید برشمرد و افزود: احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت در روز آغاز بکار تشکیل این دولت بود که امروز می‌توان به احیاء این دریاچه مطمئن بود و اگر این گام برداشته نمی‌شد الان شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر در غرب ایران مهاجرت کرده و تمامی باغات و مزارع از بین رفته بود.

روحانی با بیان اینکه اگر تلاش دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده از پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان‌ها می‌کرد، تأکید کرد: امروز در تمامی شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود که جلوگیری از آلودگی هوا به معنای تضمین سلامت مردم ایران می‌باشد.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات دولت برای کاهش هزینه بیماران و پول پرداختی بیمار در بیمارستان‌ها در شهرها حداکثر ۱۰ درصد و در روستاها ۵ درصد، تصریح کرد: این کار در تاریخ ایران، قبل و بعد از انقلاب بی‌نظیر بوده است.

روحانی به اجرای طرح تحول سلامت در دولت تدبیر و امید اشاره و تأکید کرد: سال‌ها در کشور افراد از بیماری رنج می‌بردند، اما به دلیل نداشتن هزینه درمان به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند، اما بعد از اعلام این طرح و بازدید از چندین بیمارستان متوجه شدم که افراد بستری درد ۶ تا ۷ سال قبل را تحمل می‌کردند ولی به دلیل نداشتن هزینه درمان با این درد می‌ساختند.

رئیس جمهور تأکید کرد: این آرامش و کاهش درد مردم افتخاری برای نظام سلامت، پزشکان، پرستاران و همه کادرهای درمانی جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی با تأکید بر اینکه حادثه‌ای در کشور رخ نداد مگر آنکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم حضور یافتند، افزود: در زمان جنگ تحمیلی چهره برخی پزشکان جراح را در عملیات بدر و سال ۶۳ در بیمارستان صحرایی در ۸ کیلومتری خط مقدم جنگ  می دیدم.

رئیس جمهور با بیان اینکه در همه حوادث طبیعی ایران همانند توفان، سیل و زلزله ، پزشکان ، پرستاران و مخلصان کادر درمانی جزو اولین نفراتی بودند که برای نجات مردم شتافتند ، افزود: در زلزله‌های رودبار، منجیل، بم و کرمانشاه، پزشکان و پرستاران حاضر بودند و در جریان زلزله کرمانشاه طی ۴۸ ساعت پس از وقوع زلزله ۳۰۰ عمل جراحی انجام شد و جراحی را دیدم که به دلیل بی‌خوابی ، قدرت ایستادن نداشت و این افتخار ملت ایران است.

روحانی با تأکید بر اینکه افتخار ما تنها دانش پزشکی، داروسازی، تشخیص بیماری‌ها و تحصیلات سطح بالای پزشکان نیست، ادامه داد: افتخار جمهوری اسلامی ایران، ایثار و فداکاری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی است و اخلاق پزشکی بر علم و فناوری در کشور ما پیشگام است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ایثار و فداکاری پزشکان ایرانی است که به مردم ما آرامش می‌دهد، افزود: بیمارستان و پزشک تنها برای درمان بیمار نیست، بلکه قبل بیماری برای اطمینان دادن به مردم است، چرا که وقتی بیمارستانی مجهز در اطراف منازل مردم با حضور پزشکان حاذق و فداکار وجود داشته باشد، حتی با وجود نبود بیماری، مردم به راحتی سر بر بالین می‌گذارند چرا که می‌دانند ، در صورت نیاز پزشک آماده وجود دارد.

روحانی گفت: اعتماد دادن به مردم اولین اثر پزشک بوده و بهداشت از همین نقطه و همچنین تغذیه سالم آغاز می‌شود.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه قبل از انقلاب به طور متوسط مردم ایران، با جمعیت ۳۰ میلیونی مقدار ۲۱۰۰ کالری مصرف می‌کردند، اما امروز با ۸۳ میلیون جمعیت مقدار مصرف به ۲۵۰۰ کالری رسیده است، گفت: ۴۰۰ کالری افزایش به معنای این است که در ایران سوء تغذیه وجود ندارد و با تلاش بیشتر می‌توان اعتماد و اطمینان را به مردم و ملت عرضه کرد.

روحانی ادامه داد: اینکه در ایران روزانه ۱۰ روستا تحت پوشش لوله کشی گاز قرار می‌گیرد، به معنای بهداشت جامعه است و اینکه بوته‌های بیابان و شاخه‌های درختان بی‌جهت کنده نمی‌شود به معنای محیط زیست است که سوخت‌های آلوده‌کننده وارد محیط اطراف نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح سه‌شنبه در شصت‌وششمین اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت که در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: برای جمهوری اسلامی ایران باعث افتخار است که در طول ۴۰ سال گذشته انقلاب اسلامی، به طور متوسط هر سال شش ماه بر امید به زندگی مردم افزوده شده است.

وی ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته امید به زندگی از ۵۶ سال به ۷۶ سال ارتقاء یافته و این حاصل خدمات همه پزشکان، تلاشگران و ملت بزرگ ما نسبت به استقلال صحت و سلامت در کشور است.

رییس جمهور با بیان این‌که دولت تدبیر و امید از سال ۲۰۱۳ تاکنون همه افتخار و تلاشش این بوده که به عنوان یک دولت علاقمند سلامت و محیط زیست فعالیت کند، اظهار کرد: کاری که دولت تدبیر و امید برای سلامت و محیط زیست در شش سال گذشته انجام داده با ادوار قبل قابل مقایسه نیست؛ یکی از اقدامات دولت تدبیر و امید نجات جان ۱۴ میلیون انسان ایرانی از طوفان نمک بوده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت برای احیای دریاچه ارومیه گفت: احیای دریاچه ارومیه به عنوان اولین تصمیم دولت یازدهم در روز نخست تشکیل انجام شد و امروز می‌توانیم به احیای دریاچه ارومیه مطمئن باشیم. اگر این گام برداشته نمی‌شد، امروز شهری به نام تبریز وجود نداشت و ۱۴ میلیون نفر از غرب کشور مهاجرت کرده بودند و تمام باغات و مراتع از بین رفته بود.

روحانی ادامه داد: اگر تلاش‌ دولت یازدهم و دوازدهم برای هوای پاک و سلامت مردم ایران نبود، بنزین‌های تولید شده پتروشیمی میلیون‌ها بیمار را راهی بیمارستان‌ها کرده بودند. امروز در تمام شهرهای بزرگ ایران از بنزین و گازوئیل یورو ۵ استفاده می‌شود و این اقدامات که در راستای جلوگیری از آلودگی هوا انجام می‌شوند، به معنای تضمین سلامت مردم بوده و است.

رییس جمهور در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت در کشور خاطر نشان کرد: در کاری که طی این مدت انجام شده، هزینه بیمار و پول پرداختی او به بیمارستان‌ها در مناطق شهری حداکثر ۱۰ درصد و در مناطق روستایی حداکثر پنج درصد هزینه خدماتی بوده که بیماران دریافت کرده‌اند؛ این کار در تاریخ پیش و پس از انقلاب اسلامی در ایران بی‌نظیر بوده است.

روحانی ادامه داد: سال‌ها در کشور ما افرادی از بیماری رنج می‌بردند اما چون پول درمان نداشتند، به پزشک و بیمارستان مراجعه نمی‌کردند، اما بعد از اجرای طرح تحول سلامت در کشور شرایط تغییر کرد؛ بعد از آغاز اجرای این طرح، در بازدیدی که از چند بیمارستان انجام دادم با برخی بیماران گفت‌وگو کردم و برخی از آنها در پاسخ به سوال من درباره قدمت درد و ناراحتی‌شان گفتند که از پنج الی شش سال گذشته این درد را داشته‌اند و علت عدم مراجعه‌شان به بیمارستان را نیز نداشتن پول عنوان می‌کردند.

وی با بیان این‌که آرامش و کاهش درد مردم افتخاری برای وزارت بهداشت، پزشکان، پرستاران و همه کادر درمانی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: در کشور ما حادثه‌ای رخ نداد مگر آنکه پزشکان و پرستاران در خط مقدم آن حضور یافتند. امروز زمانی که به چهره برخی پزشکان و جراحان نگاه می‌کنم به خاطر می‌آورم که آنها را از سال ۶۳ در عملیات بدر و در بیمارستان‌های صحرائی با فاصله هشت کیلومتر از خط مقدم جنگ دیده بودم.

رییس جمهور ادامه داد: پزشکان و جراحان ما در دوران دفاع مقدس با خط مقدم جنگ فقط چند کیلومتر فاصله داشتند و حتی برد خمپاره دشمنان نیز به بیمارستان‌های صحرائی آنها می‌رسید.

روحانی با اشاره به اقدامات و تلاش‌های پزشکان، پرستاران و امدادگران در امدادرسانی به حادثه دیدگان بلای طبیعی در کشور، گفت: در همه بلایای طبیعی اعم از سیل، زلزله و طوفان کادر درمانی در نخستین هواپیماها و بالگردها به عنوان راهیان سرزمین سختی و مشکلات به کمک مردم و حادثه‌دیدگان شتافتند. در جریان زلزله کرمانشاه زمانی که بعد از ۴۸ ساعت از وقوع زلزله به بیمارستانی در این شهر رفتم متوجه شدم که در طول این مدت کوتاه ۳۰۰ عملیات جراحی توسط جراحان و پزشکان انجام شده است.

وی با تاکید بر این‌که افتخار ما تنها دانش پزشکی و داروسازی، بخش تشخیص بیماری‌ها و تحصیلات سطح بالای پزشکان نیست، بلکه افتخار ما ایثار و فداکاری پزشکان است، اظهار کرد: اخلاق پزشکان بر علم پزشکی آنها و فناوری کشور ما پیشگام است؛ این اخلاق پزشکی و ایثار و فداکاری پزشکان به مردم آرامش می‌دهد.

رییس جمهور با بیان این‌که حضور پزشک و وجود بیمارستان فقط برای درمان بیماران نیست بلکه پیش از درمان برای اطمینان دادن به مردم است، خاطر نشان کرد: اولین تاثیر بیمارستان‌ها و پزشک اعتماد دادن به مردم است. مردم زمانی که احساس می‌کنند در نزدیکی آنها بیمارستانی با پزشک متخصص وجود دارد، از آرامش روان بیشتری برخوردار خواهند شد.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر این‌که در ایران سوء‌تغذیه وجود ندارد، گفت: پیش از انقلاب با وجود این‌که جمعیت کشور حدود ۳۰ میلیون نفر بود، به طور متوسط مردم روزانه ۲۱۰۰ کیلو کالری مصرف می‌کردند که این میزان امروز به ۲۵۰۰ کیلو کالری رسیده‌اند؛ این شرایط به معنای آن است که در کشور ما سوء‌تغذیه وجود ندارد و با یک تلاش بیشتر می‌توانیم اعتماد و اطمینان بیشتری به مردم عرضه کنیم.

رییس جمهور همچنین با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در زمینه‌ی گازرسانی به مناطق روستایی، اظهار کرد: این‌که هر روز از طلوع تا غروب آفتاب ۱۰ روستای جدید به شبکه گازرسانی متصل می‌شود، به معنای توجه دولت به بهداشت جامعه و محیط زیست، کنده نشدن بوته‌های بیابان‌ها و بریده نشدن بی‌جهت شاخه‌های درختان و عدم مصرف سوخت آلوده کننده است.  

وی ادامه داد: همچنین این‌که هر هفته سی و چند روز روستا به آب آشامیدن سالم دسترسی پیدا می‌کنند به معنای توجه دولت به موضوع بهداشت در جامعه است. امروز مشاهده می‌کنید که مردم از نعمات آب سالم، غذای کافی، سوخت پاک و هوای سالم به طور نسبی برخوردارند و به پزشکان حاضر اعتماد دارند که همه اینها نشان از آرامش جامعه است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اقدامات بهداشتی و پزشکی انجام شده در کشور بعد از جاری شدن سیلاب‌ در برخی مناطق کشور در فروردین‌ماه سال جاری اظهار کرد: بعد از وقوع سیلاب در مناطقی از ۲۵ استان کشور، پزشکان و امدادگران به عنوان نخستین گروه به کمک‌رسانی به سیل‌زدگان شتافتند؛ در طول این مدت شاهد شیوع یکخ بیماری اپیدمی و با ناراحت شدید گوارشی در سراسر کشور نبودیم و این به معنای آن است که در ساعات اولیه آب بهداشتی را به مردم رساندیم و در همان ساعات پزشکان و خادمان سلامت در کنار مردم بودند.

وی همچنین با بیان این‌که بهداشت و سلامت مردم از اشتغال شروع می‌شود، ادامه داد: فردی که بیکار است هر لحظه در فکر نان و آبی است که به سختی در دسترس او قرار می‌گیرد؛ فرد بیکار آن هم فردی که به مدت طولانی بیکار بوده نمی‌تواند دارای سلامت باشد.

رییس جمهور اضافه کرد: با وجود همه مشکلات موجود و تحریم‌هایی که امروز کشور با آن دست و پنجه نرم می‌کند تابستان امسال نسبت به تابستان سال گذشته ۸۴۳ اشتغال خالص در کشور ایجاد شد که این افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است.

روحانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به خروج غیرمسئولانه دولت ایالات متحده آمریکا از برجام اشاره و اظهار کرد: آمریکا بدون دلیل و بهانه و صرفا به خاطر افراطیون داخلی خود، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی سرتسلیم فرود آورد و از برجام خارج شد؛ این موضوع را هم یک مقام سعودی اعلام کرده که ما به آمریکا فشار آوردیم و هم سردمدار رژیم اشغالگر قدس آن را به زبان آورده و هم افراطیان و اطرافیان سران خاک سفید این موضوع را اعلام کردند.

رییس جمهور اعلام کرد: خارج شدن از یک توافق برای یک کشور ننگ است اما این ننگ زمانی که آن توافق به تصویب شورای امنیت سازمان ملل متحد رسیده باشد بیشتر خواهد بود، چرا که با خروج از آن مقررات بین‌المللی نیز زیرپا گذاشته می‌شود. این ننگ همچنین زمانی بیشتر می‌شود که مواد غذایی و دارویی نیز جزو اقلام تحریمی باشند.

وی ادامه داد: بی‌تردید دولت آمریکا مرتکب جنایتی ضد بشری شده است و اقدام آنها یک تروریسم اقتصادی است. البته این به معنای به زانو درآمدن ملت ایران نیست، چرا که متخصصین، شرکت‌های دانش‌بنیان و داروسازان و کارآفرینان ما تلاش خود را مضاعف کرده‌اند و امروز به سمت خودکفایی کامل در حرکت هستیم.

وی با بیان این‌که امروز می‌توانیم بیش از ۹۵ درصد داروی خود را در داخل تولید کنیم، خاطر نشان کرد: این به معنای فراموش کردن ما از سوی دوستان و کشورهای دوست منطقه نیست، چرا که آنها به زبان به آمریکا احترام می‌گذارند اما در عمل با ما کار می‌کنند. ما از دوستان و کشورهای همسایه و بزرگ که در این شرایط در کنار ما بودند ولو این‌که با زبان گرم به خاطر تحریم شرکت‌هایشان با کاخ سفید حرف زدند ممنونیم.

ما همچنین از کادر سلامت کشور نیز تشکر می‌کنیم، اظهار کرد: از تمام کادر سلامت کشور ممنونم که نگذاشتند درد بیماری ادامه یابد و عمل جراحی تعطیل شود و صفی برای دریافت دارو تشکیل گردد.

روحانی با تاکید بر این‌که ۸۳ میلیون ملت ایران این جنایت بزرگ آمریکا را فراموش نخواهند کرد، گفت: آمریکا شکست خورده میدان نبرد پیش‌رو خواهد بود و هست. امروز در سازمان ملل و دنیای اخلاق و سیاست و انسانیت ایران را کشوری پیروز و آمریکا را کشوری شکست خورده می‌بینیم.

رییس جمهور با اشاره به شکست سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه اقتصاد ایران ادامه داد: گرچه در بخش اقتصاد فشارهایی به مردم و دولت ما وارد شد اما بعد از ۱۸ ماه فشار مداوم امروز شاهد کاهش رشد نرخ تورم و رشد مثبت اقتصاد هستیم. در شش ماهه اول سال بازار سرمایه در بورس ۷۱ درصد و در فرابورس ۷۲ درصد رشد داشته است.

روحانی خاطر نشان کرد: مردم ما در برابر اقدامات خصمانه آمریکا و دیگر دشمنان نترسیدند و روح بلند آنها شکسته نشد؛ آنها خم نشدند بلکه سروقامت و باشهامت ایستادند و با نشاط در صحنه‌ها حضور داشتند.

وی همچنین با اشاره به عزیمت بیش از سه میلیون ایرانی به عراق برای حضور در مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، گفت: این‌که در شرایط تحریم ۳.۵ میلیون نفر توریست زائر در هفته‌های اخیر به عراق رفتند به معنای نشاط روحی و جسمی ملت ایران است. بسیاری از این افراد با پای پیاده عازم عراق شده‌اند؛ آنها زمانی که با پای پیاده به سمت کربلا می‌روند به ترامپ اعلام می‌کنند که زانوی تو شکسته شده و پاهای ما قدرتمندانه به سمت عشق در حال حرکت است.

رییس جمهور خاطر نشان کرد: این‌که امروز ملت بزرگ ما در شرایط تاریخی موجود کمک به یکدیگر را از یاد نبرده‌اند و در کنار یکدیگر قرار دارند به معنای آن است که این ملت در صحنه اقتصاد، سلامت و سیاست پیروز خواهد بود.

رئیس جمهور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به تغییر سیاست‌ها و رویکرد برخی از کشورهای منطقه در قبال ایران اظهار کرد: برخی همسایگان در ماه‌های اخیر به سمت ایران دوستانه حرکت کردند که این به معنای آن است که مجددا صهیوینست‌ها و آمریکا دچار شکست شده‌اند. و ملت‌های منطقه به خوبی فهمیده‌اند که راه حل مشکلات منطقه دوستی با یکدیگر است، ما نیز دست برادری و دوستی به سمت همه دراز می‌کنیم.

وی با بیان اینکه طی ۷ الی ۸ سال گذشته منطقه ما با یک تروریسم وحشی روبرو بود، افزود: شرورترین تروریست‌ها منطقه‌ی ما را به اشغال خود درآورده بودند . در سوریه مردم را سر بریدند در افغانستان و پاکستان به مردم ظلم کردند و یمن عزیز را ویران کردند و مردم یمن را در بیماری و بیماران را تنها گذاشتند.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌جنگ و تجاوز و تروریسم عامل بزرگی برای بر هم زدن بهداشت و سلامت جامعه است. . با بمب باران  تامین سلامت یا ناممکن یا بسیار سخت است. اشغال تروریست‌ها در مناطقی از سوریه ، عراق و یمن و افغانستان به معنای آن است که این مناطق با مشکلات فراوان بهداشت، سلامت و زندگی روبرو خواهند بود.

وی با اشاره به اقدامات ایران در خصوص کمک رسانی به کشورهای درگیر جنگ در منطقه گفت: ایران در تمام این صحنه‌ها ، همسایگان خود را فراموش نکرد. نخست روزی که حکومت دمشق از ما درخواست کمک کرد پاسخ مثبت دادیم و با کمک ارتش سوریه، حلب ، حمص و حما را از دست تروریست‌ها آزاد کردیم.

روحانی ادامه داد: همچنین نخستین ساعتی که دولت عراق و بغداد و حتی اقلیم کردستان از ما درخواست کمک کرد ما به کمک آنها شتافتیم و تروریسم‌هایی که می‌خواستند کربلا ، نجف، بغداد و اربیل و سلیمانیه را با خاک یکسان کنند با کمک مردم و دولت عراق بیرون راندیم.

وی با بیان این که برای بهداشت و درمان همواره در  کنار مردم فلسطین که به ناروا هر روز زیر بمب باران آتش و تجاوز رژیم صهیونیستی هستند حضور داشته‌ایم خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران هر روز در کنار مردم یمن حضور دارد و این حضور حداقل از نظر مواد دارویی و غذایی همواره بوده است. و آن را افتخاری برای خود می‌دانیم.

رئیس جمهور با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای بهداشت منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در شرق مدیترانه شاهد ارتقای سطح بهداشت و سلامت و افزایش امید مردم به زندگی و ریشهخ کن شدن مسائل و بلایای تهدید کننده سلامت مردم و کودکان باشیم ؛ باید در برابر آتش افروزان با صدایی بلند صحبت کنیم و با آنها مخالفت خود را اعلام نماییم.

همچنین باید به مردم زخم دیده کمک کنیم و در علم و دانش و فناوری در کنار یکدیگر قرار بگیریم.

روحانی در ادامه صحبت‌های خود به بیان خاطره‌ای از حضور خود در موسم حج اشاره و خاطر نشان کرد: در سالهای اولیه انقلاب که به حج می‌رفتم، بسیار خوشحال می‌شدم. که می‌دیدم که مردم مکه و مدینه منتظر فرا رسیدن موسم حج بودند؛ نه برای این که مغازه‌های آنها توسط زائران پررونق می‌شدند یا این که هتل‌هایشان درآمد بیشتری کسب می‌کردند و همچنین نه به دلیل اینکه شاهد شکوه مسلمانان و حضور آنان در مراسم حج باشند بلکه آنها منتظر پزشکان ایرانی بودند.

وی ادامه داد: بسیاری از بیماران در عربستان در ۳۵ الی ۴۰ سال گذشته منتظر می‌ماندند تا کاروان‌ها و پزشکان ایرانی برسند و از دست پزشکان ایرانی شفا بگیرند.همچنین سالیان درازی بود که در دبی مردم در انتظار مراجعه به بیمارستان هلال احمر و شفا یافتن در آنجا بودند. گرچه ممکن است شرایط امروز در آنجا تغییر کرده باشند اما هنوز هم شیراز ، تهران، تبریز و مشهد به عنوان مراکزی هستند که کشورهای همسایه در آنجا ها شفای خدا را بیشتر مشاهده می‌کنند.

روحانی تصریح کرد: حضور بیماران از کشورهای همسایه در ایران به معنای آن است که ایران همواره  به لحاظ سلامت و بهداشت  مرجعی برای منطقه و دیگران بوده است. و این افتخار ما است که این مسیر را ادامه دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۳۴۵۱۰:۵۹:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دریاچه را خدا با باران احیاء کرد
ناشناس۱۱۳۲۳۵۵۱۱:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
امام فرمودندکه خرمشهرراخداازادکرد.اگرباران های پرخیروبرکت که موجب هدایت سرریزآب سدهابه سمت دریاچه ارومیه نبود.هیچ گاه تراز اب دریاچه 100سانتیمتربیشترنمیشد.پس دریاچه ارومیه راخداونداحیاکرد.روحانی 92به اصلاح طلبان وعده دادرفع حصرمی کند.بازباهمین وعده 96 رای اورد.خلف وعده درایین ماپذیرفتنی نبوده ونیست.هماناخداوندباراستگویان است.
صمصام۱۱۳۲۳۸۷۱۱:۳۰:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
خانه نداشته باشی و اواره باشی زندگی برات یک دقیقه هم زیاده میخوام چکار 76 سال اوارگی بکشم ؟؟؟ حرفا میزنی جناب رییس جمهور ؟؟؟ جوونا دیگه نمیتونن صاب خانه بشن بفهمیییییییییییید بی خانمانی درد بی درمانی است به خدا کاری نکنید خانواده ایرانی از هم بپاشه !!!! بدبختی ما پیر پسرها اینه که خودمون زیادی بودیم بچه هم دنبال خودمون راه انداختیم جناب رییس جمهور جوان ایرانی مرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررد
ناشناس۱۱۳۲۳۹۷۱۱:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
شیخ حسن خیلی باحالی!
ناشناس۱۱۳۲۴۰۱۱۱:۳۹:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این عدد برای امثال مفسدین نظیر حسین فریدون است که صدها میلیارد از اموال حرام را بردند و فقط پنج سال زندان گرفتند نه مردمی که در رنج و فشارند
رضا۱۱۳۲۴۴۰۱۱:۵۸:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
واقعا موندم چی بگم !!!!
صادق۱۱۳۲۴۴۱۱۱:۵۹:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
راستی از حسین فریدون چه خبر ؟؟؟
محمد۱۱۳۲۴۴۴۱۲:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای روحانی دلار ۱۲۵۰۰ هستش، یعنی ۴ برابر ارزش پول ملی کم شد و پول ما اگر مثلا ۱۰۰ میلیون بود ارزشش شده ۲۵ میلیون
هوشیار۱۱۳۲۴۵۵۱۲:۰۵:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
امید به زندگی رو اگه شما اجازه بدین بالاتر هم میره
ناشناس۱۱۳۲۴۶۸۱۲:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اقای روحانی مسئولات گمرگ شما اینقدر بی سواد هستند که اضافه ورود یک tv-box ساده را نمی دهند !
ناشناس۱۱۳۲۵۳۱۱۲:۵۰:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
براي مسولان به 200سال رسيده ولي مردم بخصوص جوانان ارزوي مر گ دارند
غلامرضا۱۱۳۲۵۴۴۱۳:۰۱:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای روحانی فکر کنم دارد راجع به کشوردیگر ی صحبت می کند چون مطالبشان با وضعیت ما هیچ جور در نمی آید .
vosuq۱۱۳۲۵۸۹۱۳:۳۰:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مگه خود شما قبلا نفرمودید:"ملاک جیب مردم هست نه آمارهای دولتی" حالا این سخن قصار روحانی مدل92 ، مشمول روحانی مدل98 نمی شود؟
ناشناس۱۱۳۲۶۰۳۱۳:۳۸:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
حاجی این امید به زندگی که میگی افزایش بوده امید به زندگی پس از مرگه که بیشتر شده نه امید به زندگی دنیایی متوجه هستی داری اشتباه میزنی
امید......۱۱۳۲۶۱۴۱۳:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
ما امید به زندگیمان 120 بود شده 76 فرزندانمان امیدشان تا 55 است فوقش
ناشناس۱۱۳۲۸۵۱۱۶:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
از وقتی رییس جمهور شده تا حالا همش میگه شاهد کاهش رشد نرخ تورم هستیم. حرف مرد یکیه.
ناشناس۱۱۳۲۸۸۶۱۷:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
شیخ حسن این آمارا رو از کجات در میاری؟؟
ناشناس۱۱۳۲۹۱۵۱۷:۵۲:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
پراید 45 میلیون،پژو 75 میلیون. امید به زندگی =؟؟؟؟
ناشناس۱۱۳۲۹۳۸۱۸:۳۳:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
فعلا که امروز بورس رو نابود کردید...
گنجی۱۱۳۲۹۴۵۱۸:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
این بنده خدا چطوری روش می شه این حرف ها را می زند؟ 12 میلیون نفر را نجات داده !!! مثلا چکار کردی شما؟؟؟؟
ناشناس۱۱۳۲۹۷۷۱۹:۰۷:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دوست داشتم بعد از بازنشستگی برم کشوری که ایشون ازش صحبت می کنه،
ناشناس۱۱۳۲۹۷۹۱۹:۰۹:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای روحانی شما اخیرن همش از اقتصاد رو به بهبود صحبت میکنید تو رو خدا سری به کف جامعه و زندگی مردم بزن بسه دیگه خسته شدیم
ناشناس۱۱۳۲۹۹۲۱۹:۲۹:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اشیخ حسن این تورم تا کجا ها قراره بره با کلمات بازی نکنید نرخ رشد تورم پائین اومده یعنی از سرعت ۱۵ درصد در روز ماه اردیبهشت وخرداد الان رسیم به سرعت ۵درصد در ماه احسنت خسته نباشی واقعا حتما ماساژ بگیرید بعد تمرین
ناشناس۱۱۳۳۰۳۶۲۰:۱۵:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۳
منظور آقای روحانی امید به زندگی اخروی بوده دنیوی که مردم بیچاره از دنیا آمدنشون هم پشیمونند چه رسد به 75سالگی
سعیدروشن کرمانشاهی۱۱۳۳۰۸۰۲۱:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
ای شیخ مدعی امید وتدببر اگراتفاق مثبتی شده مربوط با کل جهان است سطح بهداشت واموزش درکل جهان بالارفته واین ربطی به شما ندارد
ارزوی مرگ۱۱۳۳۱۹۳۲۳:۱۱:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
دستت درد نکنه خیلی وقت بود مطلب شیرین نخونده بودم
ناشناس۱۱۳۳۱۹۴۲۳:۱۵:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
حداقل یک بار بیا و صادقانه از مردم معذرت و حلالیت بخواه که وقتی علم و دانش و جسارت و توانائی ریاست جمهوری را نداشتی خود را کاندیدا کردی و با حرفهای زیبا و فریب مردم رای آوردی.
علی۱۱۳۳۱۹۷۲۳:۱۶:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای پرزیدنت به عمل کار بر آید
ناشناس۱۱۳۳۲۲۸۰۰:۰۳:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۴
سن متوسط سکته بدلیل سو مدیریت کشور ۳۵ سال شده است
ناشناس۱۱۳۳۲۶۱۰۱:۲۷:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۴
از خواب خوش بیدار شو بیا سطح شهر مشکلات و لمس کن با حرفها تون بیشتر نمک به زخم مردم نپاشین خدایا عاقبت همه مارو بخیر کن
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین