ترامپ جزئیات تحریم‌ها علیه ترکیه را اعلام کرد

گروه جهان الف،   3980722194 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد به زودی با صدور یک فرمان اجرایی تحریم‌های جدیدی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه اعمال خواهد کرد.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای جزئیات تحریم‌های جدیدی که قرار است علیه ترکیه اعمال کند را اعلام کرد. 

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه تصریح کرده است: «به زودی با انتشار یک فرمان اجرایی، مجوز اعمال تحریم‌ها علیه مقام‌های فعلی و قبلی دولت ترکیه و اشخاصی که به اقدامات بی‌ثبات‌کننده ترکیه در شمال سوریه کمک می‌کنند را صادر خواهم کرد.»

وی اضافه کرد: «مشابهاً تعرفه‌های فولاد تا ۵۰ درصد اضافه خواهند شد. ایالات متحده همچنین فوراً مذاکرات وزارت بازرگانی آمریکا با ترکیه بر سر یک توافق تجاری به ارزش ۱۰۰ میلیارد دلار را متوقف خواهد کرد.»

ترامپ تصریح کرده این فرمان اجرایی امکان اعمال تحریم‌هایی را به بهانه‌هایی مانند نقض حقوق بشر، ممانعت در آتش‌بس، جلوگیری از بازگشت آوارگان به کشورشان و یا تهدید صلح، ثبات و امنیت در سوریه فراهم خواهد کرد.

 ترامپ در ادامه بیانیه خاطرنشان کرده است: «این فرمان، همچنین مجوز اعمال طیف وسیعی از تبعات شامل تحریم‌های مالی، مصادره اموال و جلوگیری از ورود به خاک ایالات متحده را فراهم می‌کند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه دولت ترکیه را به تهدید صلح، امنیت و ثبات منطقه و به خطر انداختن جان غیرنظامیان متهم کرده است. 

علاوه بر تحریم‌های دولت آمریکا، کنگره این کشور هم در تلاش برای اعمال تحریم‌هایی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در شمال سوریه است. 

«لیندسی گراهام»، قانونگذار جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه از موافقت رئیس این مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه خبر داد.  

گراهام گفت با «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا صحبت کرده و او از اعمال تحریم‌های فراحزبی علیه ترکیه به دلیل عملیات این کشور در سوریه موافقت کرده است. 

او در توئیتر نوشت: «همین الان با پلوسی درباره اقدام کنگره در خصوص هجوم ترکیه در سوریه صحبت کردم. رئیس مجلس با اعمال تحریم‌های فراحزبی بابت اقدام خشونت‌آمیز ترکیه در سوریه موافق است. او علاوه بر این معتقد است که باید از متحدان کرد خودمان حمایت کنیم و نگران ظهور مجدد داعش است.»

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه اما گفته که علی‌رغم فشارها قصد ندارد عملیات در شمال سوریه را متوقف کند. 

او امروز، دوشنبه گفت: «ترکیه به این سخنان گوش نمی‌دهد و هرگز دست از عملیات در شمال سوریه نخواهد کشید تا این منطقه را از تروریست‌ها به طور کامل پاکسازی کند و کاری که شروع کرده را به پایان برساند.»

کاخ سفید هفته گذشته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر می‌کنند. 

ترکیه از هفته‌ها پیش اعلام کرده بود که قصد دارد علیه مناطق کردنشین شمال سوریه عملیاتی نظامی انجام داده و در نوار مرز با سوریه یک «منطقه امن» ایجاد کند. آنکارا برای این کار آوارگان سوری را بهانه و ادعا کرده که قصد دارد آوارگان مقیم در ترکیه را در این منطقه امن اسکان دهد.

ترامپ در روزهای گذشته در واکنش به انتقادات از راهبردش در سوریه و رها کردن کردهای سوری عملیات ترکیه را بخشی از «جنگ ۲۰۰ ساله» ترکیه با گروهی از کردها توصیف کرده و گفته که قصد ندارد آمریکا را وارد آن کند. 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۶۰۶۱۳:۳۹:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آتشی که چند سال پیش اردوغان در سوریه روشن کرد امروز داره دامان خود ترکیه رو میگیره.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین