بودجه حقوق کارمندان دولت در سال آینده چقدر افزایش می‌یابد؟

گروه اقتصادی الف،   3980722190 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت که سال آینده حداقل باید ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از امسال برای افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان در نظر بگیریم و متوسط افزایش حقوق در سال آینده ۱۵ درصد خواهد بود.

محمدباقر نوبخت در حاشیه دوازدهمین جلسه ستاد بودجه سال ۹۹ با اشاره به اینکه در دوازدهمین جلسه ستاد بودجه بخش مصارف که رو به افزایش است، بررسی شد، افزود: قصد ما این است سال آینده سال رونق اقتصادی باشد و مجامع جهانی نیز پیش بینی کردند در سال آینده اقتصاد ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه از رکود خارج می‌شود.

وی گفت: قصد داریم سال آینده هر چقدر می‌توانیم برای رشد اقتصادی در طرح‌های عمرانی سرمایه گذاری کنیم به همین علت برای اینکه رشد قابل ملاحظه‌ای داشته باشیم ۵۳ درصد اعتبارات عمرانی را افزایش دادیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود:​ از دو محل می‌توانیم رشد اقتصادی ایجاد کنیم که یکی از آن‌ها طرح‌های تولیدی بنگاه‌ها است که بیشتر بخش خصوصی در آن فعالیت می‌کند و از طریق بانک‌ها به آن‌ها کمک می‌شود و بخش دیگر مربوط به طرح‌های عمرانی است که دولت همه اعتبارات آن را پرداخت می‌کند.

 نوبخت با اشاره به اینکه بخش خصوصی به دنبال بازیابی خود است گفت: دولت نباید سال آینده در طرح‌های عمرانی که اشتغال را تامین خواهد کرد، کم بگذارد.وی افزود: سال آینده حداقل باید ۳۳ هزار میلیارد تومان بیش از امسال برای افزایش حقوق شاغلین و بازنشستگان در نظر بگیریم که متوسط افزایش حقوق در سال آینده ۱۵ درصد خواهد بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه پیش بینی می‌شود سال آینده حدود ۱۰۰ هزار نفر از شاغلین بازنشسته شوند گفت: با توجه به متوسط پرداخت به این تعداد حداقل ۱۳ هزار میلیارد تومان نیاز داریم تا به این تعداد از بازنشستگان پرداخت کنیم.

نوبخت افزود:​ برای همسان سازی حقوق بازنشستگان که هنوز قانون آن به طور قطعی ابلاغ نشده است، می‌خواهیم سال آینده ۶ هزار میلیارد تومان اختصاص دهیم بنابر این بیشترین هزینه‌ها و سطح مصارفی که برای امور مختلف در نظر گرفته شده امور رفاهی و اجتماعی است که سال آینده ۱۸ درصد رشد خواهد داشت بر این اساس مصارف سال آینده افزایش می‌یابد.

وی گفت: معمولاً جامعه اینطور ارزیابی می‌کند که اگر هزینه‌های جاری بالا رود کار بدی است و اگر طرح‌های عمرانی افزایش یابد کار خوبی است، اما این هزینه‌های جاری که جامعه از آن استقبال نمی‌کند شامل پرداخت حقوق بازنشستگان، افزایش حقوق شاغلین، اعتباراتی که برای همسان سازی حقوق است و همچنین پرداخت‌هایی نیز به صندوق‌های تامین اجتماعی صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه این هزینه‌های جاری را نمی‌توان کاهش داد افزود: حتی هزینه‌هایی که مربوط به آموزش و پژوهش و سلامت و درمان است کاهش آن‌ها به منزله کاهش رفاهی است که برای همکاران و خانوارها ایجاد می‌کنیم، اما دولت معتقد است هر چه می‌تواند در هزینه‌ها صرفه جویی کند و فشاری به آنچه که سفره مردم گفته می‌شود، وارد نشود.

نوبخت گفت: تملک دارایی‌های مالی بخش دیگری از موضوع بحث جلسه امروز بود که در سال‌های گذشته اسنادی را منتشر کردیم که سررسید آن را به موقع پرداخت می‌کنیم گرچه در سال‌های دور از این بابت برخی‌های خاطره خوبی ندارند الان ما حتی خارج از تخصیص به خزانه اجازه دادیم که بتواند سررسید اوراق و رسید آن را اعم از سود و سررسید اصل را بدون اجازه از برنامه و بودجه در زمان مقرر از خزانه پرداخت کند.

وی افزود:​ امسال ۳۱ هزار میلیارد تومان برای سر رسید اوراق و سود اسناد منتشر شده اختصاص دادیم که این عدد در سال آینده به ۴۷ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد یعنی ۵۲ درصد نسبت به امسال رشد خواهد داشت که منابع تامین آن امروز مشخص شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: علاوه بر اینکه در هزینه‌های غیر ضرور صرفه جویی لازم را خواهیم داشت یک کمیته هزینه یاب نیز تشکیل شده که همه هزینه‌ها را برای سال آینده بررسی می‌کند تا بدانیم چه مقدار می‌توانیم هزینه‌ها را حذف کنیم.

نوبخت تاکید کرد: بار سنگین اقتصادی در حال حاضر بر دوش مردم است و دولت می‌خواست بیشتر افزایش حقوق و پرداخت داشته باشد، اما غیر از پرداخت حقوق، طرح‌های عمرانی و بازپرداخت تعهدات وظایفی داریم که نمی‌توانیم همه اعتبارات را صرف شاغلین و بازنشستگان کنیم.

وی گفت: در حال حاضر هزاران جوان در طرح‌های عمرانی کار می‌کنند و اگر همه پول‌ها را صرف هزینه‌های جاری کنیم نمی‌توانیم منابع لازم را برای طرح‌های عمرانی تامین کنیم به همین جهت روزهای بسیار سخت و دشواری به همکاران ما در برنامه و بودجه می‌گذرد تا بتوانیم از این منابع محدود شده حداکثر استفاده را ببریم تا بهره‌وری بالا داشته باشیم و اصلاح ساختار بودجه را نیز انجام دهیم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۳۲۰۰۷۰۰:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۳
چرا باید افزایش پیدا کنه؟ مقصر وضع موجود مگه دولت نیست؟وقتی مردم بخاطر اشتباهات دولت نون ندارن برای خوردن و شرکتها ورشکسته شدن و بازار رکود کامله و کسبه هم به مشکل برخوردن چرا کسایی که مقصرن حقوقشون افزایش پیدا کنه؟
ناشناس۱۱۳۲۲۳۵۰۹:۴۵:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
مقصر مدیران تصمیم گیرنده هستند نه کارمندان معمولی
املی۱۱۳۲۳۸۵۱۱:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
.. افزایش حقوق مربوط به کارمندان هست کارمندان مگر تورم را بوجودآوردند که حقوقشان نباید افزایش پیداکنه پس آدرس بده ی گونی پول برای شما به درخونتون بفرستیم تا متضرر نشوی
علی۱۱۳۲۶۱۰۱۳:۴۲:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۳
شما حالت خوبه؟ بیشترین لطمه را از تورم کارکنان دولت میبینند آنوقت تو به چندرغاز افزایش حقوق که ربع تورم سالانه هم نمیشود اعتراض داری؟
ناشناس۱۱۳۲۲۲۷۰۹:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
سال گذشته 38 هزار میلیارد به افزایش حقوق اختصاص یافته و سال آینده 33 هزار میلیارد بیشتر از پارسال که میشه 71 هزار میلیارد. کل بودجه حقوق و دستمزد هم که حدود 210 هزار میلیارد بوده پس افزایش حقوق میشه حدود 35 درصد نه 15 درصد. نتیجه، خبر باید اصلاح شود.
ناشناس۱۱۳۲۲۴۰۰۹:۴۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۳
باز دوباره وعده و وعید و شعار شروع شد -خط فقر چقدره ؟بازنشسته با 2 یا 3 میلیون چکار می خواد بکنه وقتی یک پراید شده 50 میلیون
دلارام۱۱۳۲۶۸۲۱۴:۲۵:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقای نوبخت ازوقتی من یادمه دارین برای طرح های عمرانی خرج میکنید وهرزمان خواستین حقوق شاغلین وبازنشسته هارو افزایش بدین گفتین نقدینگی زیاد میشه وتورم ایجاد میکنه .حالا که تورم پنجاه درصدی داریم حداقل اندازه تورم پنجاه درصد حقوقها روافزایش بدین .مگه قانون نبود که افزایش حقوق اندازه افزایش تورم .پس آقای روحانی که مدام دم ازقانون میزنه کجاست
ناشناس۱۱۳۲۷۱۴۱۴:۵۱:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
آقا یه سوال:چرا حقوق کارکنان تامین اجتماعی با سنوات و مدرک معادل دو برابر جاهایی مثل دانشگاه، فنی حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد و.. است؟!!!
ناشناس۱۱۳۲۷۲۸۱۵:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۳
افزایش حقوق ۳۰-۴۰درصدی تازه کمترین لطف دولت به کارمندان کم درامده که بتونن لااقل زندگی روزمره رو طی کنن و اینکه مردم به بوخور و نمیرشون برسونن چه ربطی به بودجه ی عمرانی و..داره؟؟ اگه قصدتون نابود کردن ملت بود که موفق شدین
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  22. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  23. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  24. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  25. یمنی ها فراتر از تصور !

آخرین عناوین