ایران به دنبال شکستن طلسم بحرین/ رکورد دایی و ۶ تایی شدن حریف!

گروه ورزشی الف،   3980722132

تیم‌های ملی فوتبال ایران و بحرین در هفده باری که به مصاف یکدیگر رفته‌اند یک رکورد را برجای گذاشته‌اند و در هیچ یک از دیدارهایی که میزبان بوده‌اند شکست نخورده‌اند.


به گزارش مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان بعد از دو پیروزی مقابل هنگ کنگ و کامبوج، در سومین گام خود در راه رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت های ۲۰۲۳، در منامه به مصاف تیم ملی بحرین خواهد رفت که این جدی ترین بازی ملی پوشان کشورمان در سه دیدار نخستش است.

تیم‌های ملی ایران و بحرین تاکنون۱۷ بار برابر هم بازی کرده‌اند که تیم ایران ۸ بار و بحرینی‌ها چهار بار پیروز شده اند. ۵ بار هم بازیهای دو تیم با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

بیشترین بار دو تیم در مسابقات انتخابی جام جهانی به میدان رفته‌اند. ایران و بحرین تاکنون ۶ بار در مسابقات مقدماتی جام جهانی، ۲ بار در جام ملتهای آسیا، ۲ بار در بازیهای آسیایی، ۲ بار در مسابقات غرب آسیا، ۲ بار در مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا، ۲ بار به صورت دوستانه و یکبار هم در مسابقات انتخابی المپیک به مصاف هم رفته‌اند.

شکست ناپذیر در خانه
در ۱۷ بازی گذشته، ایران ۶ و بحرین ۵ بار میزبان بوده‌اند و ۶ بازی هم در کشور ثالث برگزار شده است. هیچ یک از دو تیم ایران و بحرین در بازیهایی که میزبان بوده‌اند مقابل هم شکست نخورده‌اند و همواره در خانه خود شکست ناپذیر بوده‌اند. ایران در خانه ۵ و بحرین در خانه ۳ بار پیروز شده‌اند. از شش باری که دو تیم در کشور ثالث به میدان رفته‌اند، تیم ایران ۳ و بحرین یکبار برابر هم پیروز شده و ۲ بار هم این بازیها با نتیجه مساوی به پایان رسیده است.

بهترین و بدترین نتیجه
بهترین نتیجه‌ای که ملی پوشان کشورمان مقابل حریف خود به دست آورده‌اند، پیروزی ۶ بر صفر است که این نتیجه را تیم ملی ایران ۲ بار تکرار کرده است.

نخستین پیروزی ۶ بر صفر ایران مقابل بحرین، نخستین بازی دو تیم بود که در سال ۵۳ و در چارچوب بازیهای آسیایی تهران انجام شد. در آن بازی کارو حق وردیان، پرویز قلیچ خانی، غفور جهانی، محمود اعتمادی و محمد دستجردی برای ایران گلزنی کردند و یک گل هم توسط مدافع تیم بحرین به ثمر رسید.

ایران و بحرین یکبار هم در سال ۹۰ و در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۱۴ به میدان رفتند که ملی پوشان کشورمان نتیجه ۶ بر صفر را تکرار کردند. در این بازی سید جلال حسینی، مجتبی جباری، آندو تیموریان، کریم انصاریفرد، هادق عقیلی و غلامرضا رضایی گلزنی کردند.

بدترین نتیجه ایران برابر بحرین نیز شکست ۴ بر ۲ در یک دیدار دوستانه است. دو تیم طی دیداری دوستانه‌ که در سال ۸۸ در منامه انجام دادند به نتیجه ۴ بر ۲ رسیدند که این بدترین شکست ایران برابر بحرین است.

آقای گل ایران و بحرین
ایران در ۱۷ بازی گذشته مقابل بحرین جمعا ۳۲ بار گلزنی کرده و علی دایی با ۴ گل  بهترین گلزن ایرانی به بحرینی‌ها محسوب می‌شود. هادی عقیلی نیز با ۳ گل دومین گلزن برتر ایران مقابل بحرین است. مجتبی جباری، فریدون زندی، علی کریمی و غلامحسین مظلومی نیز هر کدام ۲ بار دروازه تیم بحرین را در این بازیها باز کرده اند.

بیشترین مساوی در انتخابی جام جهانی
ایران و بحرین در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی ۶ بار با هم دیدار داشته‌اند که تیم ایران ۲ بار و بحرین یکبار در این بازیها به پیروزی رسیده‌اند. مساوی هم بیشترین نتیجه‌ای است که در بازیهای انتخابی جام جهانی به دست آمده است.

هجدهمین دیدار
ایران و بحرین روز سه شنبه در چارچوب مسابقات انتخابی جام جهانی به مصاف هم خواهند رفت که این هجدهمین دیدار دو تیم و هفتمین مصاف‌شان در مرحله انتخابی جام جهانی است. در صورتی که تیم ایران در این بازی به پیروزی برسد، نهمین پیروزی اش را به دست می آورد تا اولین شکست خانگی بحرین مقابل ایران در تاریخ رقابتهای دو تیم ثبت  شود. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین