جایگاه «محک» بین سازمان‌های مردم‌نهاد جهان

گروه اجتماعی الف،   3980722130

عضو هیأت مدیره و ارزیاب ارشد انجمن جهانی مدیریت پروژه (IPMA) گفت: محک اولین سازمان مردم‌نهاد در جهان بوده که دارای رتبه سه ممیزی دلتا است.

به گزارش فارس، مؤسسه خیریه محک به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد جهان موفق به کسب سطح 3 استاندارد دلتا از انجمن بین‌المللی مدیریت پروژه شد.

رینهارد واگنر، عضو هیأت مدیره و ارزیاب ارشد انجمن جهانی مدیریت پروژه (IPMA) در این خصوص گفت: نتایج حاصل از ارزیابی محک بسیار ارزشمند است و سازمان‌های مردم‌نهاد زیادی برای پیشرفت و ادامه بقا به آنها نیاز دارند. محک باید از آنها دعوت کند تا برای یادگیری ارائه خدمات بهتر به جامعه، با این سازمان همقدم شوند.

وی در خصوص مؤسسه خیریه محک و فعالیت آن در حوزه سرطان کودک بیان کرد: در محک پروژه‌ها با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان و همچنین تأمین هزینه‌های درمان آنها طراحی و اجرا می‌شود. به عبارتی پروژه‌ نهایی در این سازمان کمک به انسان‌هاست. پنج سال پیش با محک آشنا شدم و فهمیدم این سازمان نسبت به کاری که انجام می‌دهد مشتاق و علاقه‌مند است، پس تصمیم گرفتم نگاه عمیق‌تری به عملکرد این سازمان داشته باشم.

وی ادامه داد: در همان زمان محک نشان طلای انجمن جهانی مدیریت پروژه را به عنوان اولین سازمان مردم‌نهاد در جهان نیز به خود اختصاص داد و در سال 2018 دوباره کسب این نشان برای این مؤسسه تکرار شد. انجمن جهانی مدیریت پروژه این دستاورد را به عنوان یک الگو برای سازمان‌های مردم‌نهاد به جهانیان معرفی کرد. این نقطه آغازی بود برای اینکه محک را در سفر تکاملی که پیش رو دارد همراهی کنیم.

ارزیاب ارشد انجمن جهانی مدیریت پروژه (IPMA) با اشاره به ارزیابی داوطلبانه‌‌اش در محک، توضیح داد: من در 30 سال فعالیت خود در انجمن جهانی مدیریت پروژه آموخته‌های زیادی کسب کردم و خود را نسبت به جامعه جهانی مسؤول می‌دانم. محک اولین سازمانی نیست که به صورت رایگان مورد ارزیابی قرار دادم. اما اولین خیریه‌ای است که رتبه سه را در سطح جهان در این ارزیابی کسب کرده است.

واگنر ادامه داد: ارزیابی دلتا یک سبک بازجویی یا سوال و جواب صرف نیست. این ارزیابی گفتگویی میان طراحان ارزیابی و سازمان‌هاست. رسالت دلتا سوق دادن یک سازمان به سمت پیشرفت و ایجاد اشتیاق برای ادامه این مسیر است. در محک همه چیز به درستی سر جای خود قرار دارد.

وی افزود: همچنین طراحی و مدیریت پروژه در این سازمان به صورت حرفه‌ای انجام می‌شود. اما این ارزیابی آینده محک و مسیری که می‌خواهد در آن گام بردارد را واضح‌تر می‌کند. چرا که رضایت مردم و ذیربطان این سازمان را بهبود می‌بخشد. به واسطه این رضایت خانواده‌ها و کودکان مبتلا به سرطان خدمات بهتری را دریافت می‌کنند. از سوی دیگر این ارزیابی نشان داد که در کنار انجام پروژه و عمل به آن، هم‌افزایی برای دستیابی به منافع بلند ‌مدت در این مؤسسه از اهمیت زیادی برخوردار است. از این رو به محک و تمام سازمان‌هایی که پیشرفت را در دستور کار خود قرار دادند توصیه می‌کنم که هرگز خود را متوقف نکند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین