نشریه کنگره آمریکا: ترامپ در حال آبروریزی است!...

گروه جهان الف،   3980721060 ۱۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا می نویسد اقدم دونالد ترامپ در خارج کردن نیروهای آمریکایی از شمال سوریه و فراهم کردن زمینه حملات ترکیه به این مناطق، عواقبی شدید از جمله خدشه دار شدن وجهه آمریکا را در مشارکت با دیگر کشورها، درپی خواهد داشت.

نشریه کنگره آمریکا: ترامپ در حال آبروریزی است!...

به نوشته هیل، بسیاری در واشنگتن نگرانند که این سیاست عواقبی بدتر از صرفا خروج از یک همکاری نظامی (با کردهای سوریه) درپی داشته باشد. منتقدین از جمله هم حزبی های ترامپ می گویند رئیس جمهور در حال وارد کردن خسارات غیرقابل جبران به وجهه کشور است.

به گزارش الف هیل با اشاره به نقش کردهای موسوم به نیروهای دموراتیک سوریه در مقابله با داعش می افزاید: این نیروها در معرض قتل عام به دست نیروهای ترکیه قرار گرفته اند. در حالی که ترامپ می گوید کردها برای سرزمین خود جنگیده اند و با خالی کردن پشت آنها، می گوید زمان آن فرا رسیده است تا به "جنگ های دائمی" پایان دهد.

هیل از بازگشت تهدید داعش به عنوان یکی از تبعات تصمیم ترامپ یاد کرده و می نویسد: کردها هم اکنون 10 هزار نیروی داعش را در زندان های خود دراختیار دارند و علاوه بر آن باید در جبهه ای علیه ترکیه بجنگند. منتقدین نگرانند که کردها زندانیان داعش را آزاد کنند.دولت آمریکا می گوید ترکیه مسئول بازداشت این نیروهاست اما "برت مک گورک" نماینده ویژه ترامپ در ائتلاف ضد داعش که ماه دسامبر از این سمت کناره گیری کرده بود، هشدار داده است ترکیه نه عزم، نه قصد و نه ظرفیت مدیریت کردن زندانیان داعش را دارد. "هرگونه تصور دیگر، قماری بی ملاحظه علیه امنیت ملی ما است."

هیل می نویسد: ترامپ در دفاع از تصمیم خود مدعی است به یک وعده انتخاباتی اش در خصوص توقف "جنگ های بی پایان" عمل می کند، اما رها کردن کردها به حال خود اعتبار آمریکا را در مشارکت های آتی خدشه دار کرده و این مساله ای است که قانون گذاران نیز درباره اش هشدار می دهند. این اقدام پیامی سرد به متحدان و شرکای آتی آمریکا است که ممکن است در مناقشات آتی از واشنگتن کمک بخواهند. مارکو بوبیو، سناتور حزب جمهوری خواه از ایالت فلوریدا در توئیتی نوشت دولت ترامپ "با (رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه) معامله کرد و به او اجازه داد کردها را ریشه کن کند. آسیب وارد شده به اعتبار  و امنیت ملی ما بسیار زیاد و درازمدت است." وی می افزاید: رئیس جمهور با کم اهمیت دانستن نقش کردها در جنگ با داعش عکس العمل مخالف نمایندگان را برانگیخت زیرا در توئیتی گفته بود آنها " همراه ما جنگیدند اما برای این کار پول و تجهیزات زیادی گرفتند."رهبران کرد سوریه با اشاره به "کشته شدن 11 هزار نفر از نیروهایشان درجنگ با داعش" می گویند ترامپ از پشت به آنها خنجر زده است. الهام احمد فرمانده مشترک (به اصطلاح) شورای دمکراتیک سوریه – بازوی سیاسی نیروهای دمکرات – در مقاله ای در واشنگتن پست نوشت: "اکنون به ما خیانت شده است."

نشریه کنگره آمریکا با بیان آنکه برخی هم حزبی های ترامپ هم با این اقدام شدیدا مخالفند، به توئیت نیکی هیلی سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل اشاره کرد که گفته بود رها کردن "کردها تا مرگ، اشتباهی بزرگ است."سناتو لیندسی گراهام متحد نزدیک ترامپ نیز از این تصمیم به عنوان "فاجعه ای در شرف وقوع" یاد کرد و افزود این مساله "بازگشت داعش را تضمین می کند و لکه ای بر اعتبار آمریکا خواهد بود."گراهام همراه برخی قانون گذاران دیگر آمریکایی درپی اعمال تحریم های مالی علیه ترکیه هستند و تاکنون امضای بیش از 20 عضو حزب جمهوری خواه را جمع آوری کرده اند.

هیل با اشاره به تنش در روابط آمریکا و ترکیه در سال های اخیر افزود این بحران در ماه ژولای که ترکیه از روسیه سیستم دفاع موشکی خرید، تشدید شد.

این نشریه به نقل از مقامات ارشد آمریکایی افزود: تصمیم ترامپ و همچنین عملیات نظام ترکیه، تنش در  روابط بین دو کشور را  بسیار تشدید کرده و اوضاع را در بدترین حالت قرار داده است.این تنش ها به ویژه زمانی خودنمایی کرد که رهبران کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان حمایت خود را از قانون اعمال تحریم علیه ترکیه اعلام کردند. براساس این لایحه، مقامات و بانک های ترکیه تا زمانی که آنکارا عملیات نظامی خود را در سوریه متوقف نکند، مشمول تحریم خواهند بود. این در حالی است که رئیس جمهور ترکیه گفته است آنکارا " یک قدم عقب نشینی نخواهد کرد."

این نشریه از قدرت گرفتن ایران و روسیه به عنوان یکی دیگر از تبعات تصمیم ترامپ یاد کرد و افزود: این اقدام در شمال سوریه خلاء بالقوه قدرت ایجاد کرده است؛ کارشناسان امور امنیتی و مقامات سابق آمریکا از این اقدام به عنوان "هدیه ای" به دشمنان آمریکا از جمله روسیه و ایران یاد کرده اند.مک گورک در توئیتی اعلام کرد: "ترامپ امشب بعد از مذاکره تلفنی با یک رهبر خارجی، هدیه ای به روسیه، ایران و داعش داد." ایران و روسیه هر دو از حامیان بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جنگ با تروریست ها بوده اند. 

به نوشته هیل کارشناسان امور امنیتی نگرانند ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که علنا به دنبال افزایش نفوذ در خاورمیانه است، از این فرصت استفاده کرده و برای حفظ جایگاه محکم تر در سوریه تلاش کند. پوتین هفته گذشته از تمام مبارزان خارجی خواست خاک سوریه را ترک کنند و تصریح کرد روسیه نیروهایش را در سوریه حفظ می کند مگر آنکه دولت جدید دمشق به مسکو بگوید دیگر به نیروهای روسی نیازی نیست. جان مک لاکلین معاون سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) با محکوم کردن "غرایض بی دقت و عجولانه " ترامپ از تصمیم وی به عنوان "یک فاجعه در سطوح مختلف" یاد کرد. وی گفت: "ایران و روسیه عالیجناب خاکستری پوش خواهند بود، که با ترکیه، متحد سرگردان آمریکا، همکاری خواهند کرد."

 

دیدگاه کاربران

علي اصقر۱۱۳۰۳۶۶۰۰:۰۸:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
بالاخره ما موافق دخالت آمريكا هستيم يا نه؟
ناشناس۱۱۳۰۶۶۴۱۰:۲۶:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
چه ربطی دارد متن را نخوانده اظهار نظر می کنید این گزارش مربوط به خود امریکایی هاست
ناشناس۱۱۳۰۳۶۸۰۰:۱۲:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ترامپ فقط به منافع فکر می کند. در این راه حتی متحدانش را هم قربانی می کند.
ناشناس۱۱۳۰۳۸۳۰۰:۵۱:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۲
در دنياي سياست چنين است !!و چه جاي تعجب اگر ترامپ باعث آبرو ريزي شود !!اوووووه خدا عالمه در طول تاريخ چه قدر سياستمداران باعث آبرو ريزي شده اند !! از هيتلر بگير تا استالين تا شاه سلطان حسين صفوي و تا ماركوس ديكتاتور فيليپين و صدام و صدها مورد ديگر .. شايد به خاطر همين بود كه مرحوم نلسون ماندلا بعد از ٢٧ سال زنداني رژيم آپارتايد و نژاد پرست آفريقاي جنوبي ، چهار سال رياست جمهوري آن كشور از بند آپارتايد رسته ، را قبول كرد و بعد چهار سال ، ديگه عطايش را به لقايش بخشيد و اعلام كناره گيري كرد و غزل خدا حافظي را خواند !!! بله ؟!!
عمران۱۱۳۰۴۰۵۰۲:۳۶:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ترامپ طرفداران پر و پا قرصی در امریکا دارد که با این حرفها رهایش نمی کنند. لطفا آرزوهای رقبای سیاسی او را باور نکنید. ترامپ تا زمانی که به وعده های اصلیش مثل محدود کردن مهاجرت و شکوفایی اقتصاد عمل میکند، طرفدارانش او را بیشتر و بیشتر حمایت خواهند کرد. برای امریکایی هایی که هفت هزار مایل آن طرفتر زندگی میکنند، مساله سوریه یا خاورمیانه اولویت بسیار پایینی دارد.
جلال۱۱۳۰۴۱۷۰۴:۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
این که نیاز به تفکر وبحث ندارد همگان میدانند خیانت، نیرنگ ،دورویی، زور گفتن، کینه شتری ،حقه بازی ، فریب ، زیر قرارداد زدن و ..در ذات و ریشه سیاستمداران یانکی هاست.فقط جامعه ای که به خود وخداوند متکی باشد به هر حال پیروز است این مانکی کاخ سفید شعور انسان را ندارد کاش اعراب حوزه خلیج مقدس فارس این مسئله را درک میکردن تا به عاقبت کردها دچار نشوند.
ناشناس۱۱۳۰۴۲۱۰۴:۵۴:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۲
کنگره ( دموکراتها ) هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
ناشناس۱۱۳۰۴۳۲۰۵:۵۰:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
کردها به امریکا اعتماد کرده بودند و در حال خیانت به سوریه بودند و به سزای عمل خود رسیدند
ناشناس۱۱۳۰۷۰۲۱۰:۵۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
.. خیانت به کی؟ داعش رو هم که ترکیه سرازیر کرد به سوریه کردها بشینن فقط نگاه کنند؟
ناشناس۱۱۳۰۹۰۱۱۲:۵۷:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۲
دقیقا
ناشناس۱۱۳۰۵۱۷۰۸:۰۵:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۲
از نظر ترامپ کردهای سوریه تا یک جایی مفید بودند الان دیگه به انها نیازی ندارد .
میلاد حمیدی۱۱۳۰۵۵۱۰۸:۳۸:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۲
شاید بشه گفت تنها کار درست ترامپ در عرصه سیاست خارجی همین بوده. البته میخواست با ایران مذاکره کند و به برجام برگردد ولی اسراییل با لابی های شدید او را تحت فشار قرار داد و مجبور شد زیر میز بزند چون کشورش در آستانه هرج و مرج و تخریب قرار می گرفت.
ناشناس۱۱۳۰۵۷۴۰۹:۰۰:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ترامپ برخلاف دیگران همه کارهایش روراست انجام می دهد. ترامپ رییس جمهوری موفق است که دشمنان زیادی دارد.
ناشناس۱۱۳۰۷۱۳۱۱:۰۲:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۲
ترامپ فقط به دنبال منفعت و پول است. و اگر پای منفعت کلان باشد خانواده اش را هم خواهد فروخت!
ناشناس۱۱۳۰۷۲۶۱۱:۱۹:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۲
مثل این است که بگوییم فلان قاتل آدم روراستی است و قتلهایش را در ملا عام انجام میدهد
ناشناس۱۱۳۰۸۰۳۱۲:۰۸:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۲
موفقیت در خیانت و بر هم زدن پیمانها !
میلاد حمیدی۱۱۳۱۳۷۳۱۶:۲۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۲
اگر ترامپ استیضاح شود و برکنار شود شخصی که جایگزین اوست و معروف هم هست قطعا و قطعا به دنبال جنگ در منطقه است و پس از شروع جنگ فرسایشی در منطقه توسط شرکای آمریکا بر علیه ایران، با استفاده از نفوذی های داخلی و تمرکز شدید قوا در منطقه قصد حمله به ایران را دارند.
Ft۱۱۳۲۰۱۰۰۰:۲۹:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۳
ترامپ آبرو حاليش نيست اما ما چرا نبايد متوجه باشيم اين حرفش هيچ اعتبارى نداره هر قراردادى رو زير پا ميزاره الان تو جامعه همه ميگن برجام كشك كشك .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین