روزنامه روسی: ایران را دستکم نگیرید، جنگ افروزی علیه ایران دیوانگی است...

گروه جهان الف،   3980720116 ۱۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

یک روزنامه روسی با هشدار درخصوص هرگونه جنگ افروزی علیه ایران می نویسد، چنین اقدامی دیوانگی محض خواهد بود.

روزنامه روسی: ایران را دستکم نگیرید، جنگ افروزی علیه ایران دیوانگی است...

به گزارش الف روزنامه پراودا در تحلیلی به قلم استفان لندمن افزوده است دستکم گرفتن قابلیت های نظامی ایران در دفاع از خود، یک اشتباه استراتژیک است:

« تمام کشورهایی که آمریکجنگا آنها را کنترل نمی کند، در فهرست تغییر رژیم واشنگتن قرار دارند به ویژه کشورهایی نظیر چین و روسیه که چالشی علیه آمریکا هستند؛ و همچنین کشورهای نفت خیری مانند ایران و ونزوئلا.

این تمام آن چیزی است که خصومت آمریکا علیه این کشورها تلقی می شود، نه به دلیل تهدیدات امنیتی آنها بلکه به خاطر حمایت آنها از دنیای چندقطبی که با اهداف سلطه جویانه آمریکا در تضاد است، مساله ای که دیگر زمان آن گذشته.

ایران توان نظامی آمریکا را ندارد اما قابلیت های آن به گونه ای است که می تواند علیه متجاوزان در هر نقطه ای از منطقه پاسخ سختی بدهد. ایران پهبادها و هواپیماهای جنگی پیچیده، موشک های بالستیک و کروز، سیستم توانمد دفاع هوایی، نیروهای متحد در لبنان و دیگر کشورهای منطقه داشته و از حمایت های سیاسی و اقتصادی روسیه و چین برخوردار است که مایلند به ایران در عرصه دفاع ملی تسلیحات بدهند تا مکمل سلاح های موجود آن باشد.

تسلیحات ایران قادرند پایگاه ها و رزمناوهای آمریکا را در منطقه هدف قرار دهد. سایت های استراتژیک عربستان و اسرائیل نیز به عنوان یک راهکار دفاعی، در تیررسی ایران قرار دارند.

حملات اخیر حوثی ها به تاسیسات نفتی و سایر مکان ها، خسارات فراوانی به بار آورد که نیازمند تعمیرات گسترده است. تصور کنید ایران در پاسخ به تجاوز عربستان چه کاری می تواند انجام دهد.

اگر اسرائیل حماقت کرده و با آمریکا در جنگ با ایران مشارکت کند، کوچکی وسعت آن به ویژه آن را در معرض حملات تلافی جویانه قرار خواهد داد. شهرها، پایگاه های نظامی، زیرساخت های اساسی و سایت های تسلیحات اتمی آن به سختی هدف قرار خواهند گرفت.

حمله به ایران به بهایی بسیار زیاد برای تمام کشورهای درگیر صورت خواهد گرفت. سیاستمداران تندرو و دیوان سالارهای آمریکایی نظیر ترامپ، از جنگ افروزی هیچ چیز نمی دانند.

فرماندهای پنتاگون از جنگ علیه کشورهایی حمایت می کنند که به سادگی آسیب پذیرند، نه کشورهایی مانند ایران که قادرند پاسخ سختی به حملات بدهند.

مناقشه سوریه قرار بود جنگی آسان باشد. اما در نهمین سال جنگ، هیچ پایانی برای آن قابل تصور نیست، دقیقا مانند جنگ های افغانستان و یمن.

اگر ایران هدف حمله قرار گیرد، منطقه احتمالا بسیار بیشتر از زمان کنونی ملتهب خواهد شد، در این صورت آمریکا و اسریائل باید هزینه ای سخت بپردازند که بیشتر از آن چیزی است که فرماندهان پنتاگون در نظر دارند.

این ذهنیت که جنگ با ایران کوتاه مدت خواهد بود، اشتباه است. مقامات ایرانی گفته اند اگر صادرات نفتی ایران متوقف شود، ارتش آن عملیات دریایی سایر کشورهای منطقه را از طریق تنگه هرمز که حدود 20 درصد کل نفت جهان از آن می گذرد، متوقف خواهند کرد.

بهای نفت – اگر نه در کوتاه مدت - به میران چشمگیر افزایش خواهد یافت که این امر فشاری به اقتصاد رو به ضعف جهانی وارد خواهد کرد و احتمالا به بروز رکود شدید و درازمدت منجر خواهد شد.

دستکم گرفتن توانایی های نظامی ایران و اراده آن در دفاع از خود – در صورت حمله – اشتباه استراتژک جدی است. آیت الله خامنه ای اخیرا تاکید کرده است ایران به هر متجاوز خارجی و متحدان آن، پاسخ متناسب خواهد دارد. ماه گذشته سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران گفته بود که توانایی های نظامی ایران قادر است با اقدام تجاوزکارانه اسرائیل مقابله کند.

در سپتامبر هم عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه ایران با اعلام حمایت از حوثی های یمن مقابل تجاوز عربستان، از حملات این گروه علیه عربستان به عنوان اقدامی "دفاعی" علیه بمب باران و محاصره یمن یاد کرد که در هماهنگی مخفیانه با آمریکا صورت می گیرد.

با توجه به توان نظامی و قابلیت گروه های نیابتی ایران می توان گفت هرگونه جنگ با ایران ، دیوانگی است.»

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۸۶۳۰۱۵:۳۹:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جنگ، جنگ اقتصادی است. تحریم از هر سلاحی کاراتر است.
ناشناس۱۱۲۸۸۵۷۱۹:۰۱:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
فراموش نکنیم که عمده مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت دولت است و به تحریم ها و عوامل خارجی مربوط نیست.
ناشناس۱۱۲۸۶۴۶۱۵:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
درست است قبول دارم ولى ايا طرف مقابل چيزى نداره دستش خالى است فقط ميخوره و قدرت زدن نداره
ناشناس۱۱۲۸۸۹۳۱۹:۳۰:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دشمن اگه یه دونه بزنه 10 تا میخوره . الان ما منتظریم که 10 تا نفتکش دشمن سوراخ شه
ناشناس۱۱۲۹۳۷۴۰۸:۵۷:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
دفاع روس از ایران شبیه یکی تو محله ایه ک داره دوطرف دیگرو ک باهم اختلاف دارند دعوابندازه ..
ناشناس۱۱۲۹۸۱۷۱۵:۴۰:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۱
احسنت. اصلا همینکه روسیه داره تعریف میکنه آدم عاقل باید شک کنه
ناشناس۱۱۲۸۷۰۱۱۶:۴۲:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
به هر دلیل!!! از نظر رفاه و اقتصاد، انقلاب تا کنون نتوانسته به اهداف خود برسد ولی از نظر دفاعی به خصوص موشکی خیلی خوب است که امید است جز 6 کشور برتر جهان شویم. امریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، ایران
ناشناس۱۱۲۸۷۱۱۱۶:۵۳:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
هی شیرمون کنید تا با طناب پوسیده تعریف و تمجید شما به ته چاه بریم جنگ برای هیچ کشوری تا بحال شکوفایی و اقتصاد آباد درست نکرده
ناشناس۱۱۲۹۱۳۰۲۳:۴۰:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
برا آلمان و ژاپن چطور؟
ناشناس۱۱۲۹۲۳۹۰۵:۴۴:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
اتفاقا در طول تاریخ جنگ موتور پیشرفت بوده ... مثلاً پیشرفت علمی و فنی بشر در هیچ دوره از تاریخ به اندازه جنگ دوم جهانی نبوده
ناشناس۱۱۲۸۷۷۱۱۷:۴۶:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
وضعیت تحریمی ایران به نفع چین و روسیه است
الف ر۱۱۲۸۸۵۸۱۹:۰۱:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با این حرفهای رفقا شیر نشیم
علی۱۱۲۸۸۷۳۱۹:۱۲:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دولتمردان . نظامیان و مسوولین همگی بر توانایی نظامی ایران اتفاق نظر دارند اما همه هم میدانیم که اقتصادی آسیب پذیر داریم که با گذشت زمان تحریمها نتایج خود را آشکارتر نشان میدهد . اکنون آمریکا بدون پرداخت حتی یک دلار فقط با دیپلماسی فعال و بازار مصرف قوی خود تمامی شرکای تجاری خود را از کار با ایران منع میکند .مسلما ما با ترامپ به جایی نمی‌رسیم چون شروط چندگانه آنها برای نظام قابل قبول نیست. نظام باید به احیای اجتماعی خود از طریق مجازات مفسدین اقتصادی بپردازد. بودجه بندی باید بر اساس نیازهای مالی و اقتصادی مردم باشد تا فشار تورم برای اقشار ضعیف کمتر شود .
ناشناس۱۱۲۸۸۸۶۱۹:۲۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ما باید در زمینه توسعه فناوری چه در زمینه نظامی چه غیر نظامی باید بسرعت پیشرفت کنیم. امروز مردم کشورهای ضعیف در خاورمیانه در رنج و سختی و آوارگی زندگی می کنند. صنعت ما باید پوست بیاندازد و از دولتی و خصولتی بسمت دانش بنیان و استارتاپ ها حرکت کند و توسعه صادرات بدهد. امروز توسعه نظامی هم خواسته کل مردم است.
ناشناس۱۱۲۸۸۹۲۱۹:۲۹:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قبول. کشور از لحاظ نظامی مستقل و قوی شده و دست نظامیان درد نکنه. اما کشور 82 میلیونی با اکثریت شهرنشین و مدنی رو که نمیتوان در زیر سایه تحریم تا ابد اداره کرد. چه بخواهیم و چه نخواهیم زمانی واکنش کور نشان خواهد داد و این طبیعیه. حتی با زور هم تا یک مقطع میتوان نگه داشت. تجربه شوروی گویاست .. بخش عمده جهان زیر سایه اش بود و 24 هزار کلاهک اتمی و هیدروژنی داشت و اما چین درس گرفت ما هم باید بگیریم.
احد۱۱۲۹۴۲۸۰۹:۳۸:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
بزرگترین سود از تحریم ایران نصیب روسیه شد از بالا رفتن قیمت نفت و گرفتن بازارهای نفتی ایران و حالا مطمئن باشید که منفعت بسیار بیشتری نصیبش خواهد شد اگر ایران و منطقه خلیج فارس درگیر نفت شود و فکرش را بکنید روسیه با صادرات نفت و گاز در رتبه اول باشد و قیمت نفت بشکه ای دویست تاسیصد دلار شود ! چی میشه پس مواظب تعریف و تمجید و قول های پوتین ولاروف باشیم !!
ناشناس۱۱۲۹۸۱۲۱۵:۳۸:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
روسهای خبیث و استعمارگر با این تعریف ها.. برای ایران برنامه دارند . گول نخورید.
ناشناس۱۱۳۰۶۸۲۱۰:۴۰:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۲
روسيه خبیث و فرصت طلب.
ناشناس۱۱۳۲۱۷۴۰۹:۰۶:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۳
اقتدار نظامی یکی از مولفه های اصلی قدرت در جهان است ..
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین