یک عکس؛‌ یک شرح | آفریدگار کماندار و تیرهایی رو به آینده! ...

گروه فرهنگی الف،   3980720042 ۸۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۳ تکراری یا غیرقابل انتشار
یک عکس؛‌ یک شرح | آفریدگار کماندار و تیرهایی رو به آینده! ...

« فرزندانتان را برآداب خود تربیت نکنید؛ چرا که آنها برای زمانی غیر از زمان شما آفریده شده اند».  هیچ شرحی برای این عکس از حضور زنان و دختران ایرانی در ورزشگاه آزادی گویاتر از این عبارت منسوب به امام علی (ع) نیست که ابن ابی الحدید در شرحی که بر نهج البلاغه نگاشته است آن را نقل کرده است و هیچ شرحی نیز بر این عبارت زیباتر و متناسب‌تر از این جملات جبران خلیل جبران اندیشمند مسیحی لبنانی نیست:

« ... فرزندان شما به حقیقت، فرزندان شما نیستند. آنها دختران و پسران زندگی اند در سودای خویش. این جوهرحیات است که به شوق دیدار خویش هر دم از گوشه ای سر بر می کند. آنها از کوچه وجود شما می گذرند، اما از آن شما نیستند و اگر چه با شمایند، به شما تعلق ندارند. عشق خود را بر آنها نثار کنید، اما اندیشه هایتان را برای خود نگه دارید؛ زیرا آنها را نیز برای خود، اندیشه ای دیگر است. جسم آنها را در خانه خود مسکن دهید، اما روح آنها را به آینده واگذارید؛ چرا که روح آنها در خانه فردا زیست خواهد کرد که شما حتی در رؤیا نیز نمی توانید به دیدار آن بروید. ممکن است تلاش کنید که شبیه آنان باشید، ولی مکوشید که آنان را مانند خود بار بیاورید؛ زیرا زمان به عقب باز نخواهد گشت و با دیروز درنگ نخواهد کرد. شما کمانی هستید که از چله آن، فرزندانتان چون تیرهای جاندار به آینده پرتاب می شوند. کماندار – که همان پروردگار هستی باشد- نشانه را در بی نهایت می بیند و با قوت، شما را خم می کند تا تیرهایش با شتاب به دور دست پرواز کند. بگذارید فشار این خم شدن، با شادمانی همراه باشد؛ زیرا کماندار هم تیرهای پرشتاب و رو به آینده را دوست دارد و هم ثبات و استحکام کمان را...».

«پیامبر»،  جبران خلیل جبران

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۷۹۸۰۱۰:۳۰:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اینارو برای کیهان هم بفرستید لطفا
ناشناس۱۱۲۸۰۱۰۱۰:۴۷:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یه رونوشت هم برای جوان
ناشناس۱۱۲۸۷۷۳۱۷:۴۷:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بنده برای اولین و آخرین بار سال 76 رفتم استادیوم. جای شما خالی ولی کلاً یه استادیوم کامل تماشاگرنما به قول مسئولین اونجا حضور داشتند و از خجالت هم در میومدند.
ناشناس۱۱۲۸۰۲۰۱۰:۵۱:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سر مردم رو با مسائل جزئی شیره می مالند تا مطالبات اصلی آنها از جمله مهار تورم افسارگسیخته و ایجاد اشتغال و ساخت مسکن و تسهیل ازدواج و غیره فراموش بشود.
ناشناس۱۱۲۸۳۲۸۱۳:۱۴:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
افسردگی و بدبینی مفرط به همه چیز جز مریضی های رایج امروز در جامعه کشورم شده است.
ناشناس۱۱۲۸۴۶۶۱۴:۱۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کسی شما را مجبور نکرده که از تورم فکرتان را منحرف کنید شما می توانید تمام خبرهایی را که به تورم مربوط نیست نخوانید به همین سادگی
ناشناس۱۱۲۸۶۳۷۱۵:۴۹:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
احسنت پاسخ بسیار متینی بود.
ناشناس۱۱۲۸۷۵۷۱۷:۳۷:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ازادی و حق انتخاب در هر چیزی از جایی که میخوایی بروی تا حق انتخاب پوشش، غذا، و غیره، مساله مهمی هست
ناشناس۱۱۲۸۱۴۵۱۱:۵۰:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مردم انقلاب کردند تا به آزادی و حق خود برسند ...
ناشناس۱۱۲۸۳۰۲۱۳:۰۴:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حقت اینه؟ بعنی دیگه تموم شد؟ همه چی حل شد؟
ناشناس۱۱۲۸۴۸۰۱۴:۲۶:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نه حقم خیلی بیش از این است این شروع است شروعی برای برسمیتی شناختن حق مردم بخصوص زنان. بجای تحقیر و تمسخر بگو خودت چه کردی؟
ناشناس۱۱۲۸۷۰۳۱۶:۴۳:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نه همه چیز حل نشده اما حتی اگر گوشه کوچکی از مشکلات هم حل شود یک قدم به جلو رفته ایم .
ناشناس۱۱۳۱۸۰۲۲۰:۵۲:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۲
این گرفتن مقداری از حق .. هست! تازه آن هم توسط خارجیان!
ملکی۱۱۲۸۳۴۸۱۳:۲۰:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حال آیا معنای این بیان نورانی این است که اگر عصر شما عصر کفر و فساد بود، به فرزندانتان دین نیاموزید؟ یا این که سخن از «آداب» شخصی، خانوادگی، قومی و بومی است و می‌فرماید که این آداب را به فرزند تحمیل نکنید، چون عصر و زمان او با شما متفاوت است؟ و می‌فرماید که او را با پیش‌رفت‌ها زمان آشنا کنید. به عنوان یک مثال ساده: مثلاً در محاسبات، یاد و عادت ندهید که با چرتکه محاسبه کند، عصر علم و تکنولوژی و ماشین حساب و رایانه است. چنان چه رهبر معظم انقلاب در دو دهه پیش هشدار دادند کسی که امروز کار با کامپیوتر را نداند، فردا بی‌سواد تلقی خواهد شد و امر به نهضت نرم‌افزاری کردند. حال این تعبیر چقدر متفاوت است با نگاه کسی که فرزندان خود را بی‌دین، بی‌تقید و بی‌تقوا بار بیاورد و زمینه فساد و فحشا و گناهان دیگر را بر او فراهم نماید و بدتر از همه آن که مدعی شود در حدیث آمده که فرزند را به روز تربیت کنید؟!
ناشناس۱۱۲۸۵۱۶۱۴:۳۶:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
فرض شما این است که ورزشگاه رفتن با اصول و فروع دین سازگار نیست. این رو از کجا آوردید؟ یک چیز را به عنوان اصل مسلم فرض می گیرید برای خودتان بعد روی این فرض هی قضاوت می کنید و چیزهایی را به هم ربط می دهید! معلوم است که نقل قول یاد شده از معصوم ناظر بر تربیت غیر اخلاقی و غیر دینی نیست. شما اول باید اثبات کنید که ورزشگاه رفتن غیر اخلاقی است !!
ملکی۱۱۲۹۰۴۷۲۲:۰۱:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
فرض نویسنده مبنی بر تطبیق ورزشگاه رفتن زنان یا هر چیز دیگری با سخن مولا این بوده و بنده در توضیح سخن مولا مطالبی را بیان نمودم. اگر کسی قرار باشد استدلال بیاورد که آن سخن مولا به این مورد قابل تسری است طبیعتا ایشان باید این استدلال را بیاورد.
ناشناس۱۱۲۹۴۱۳۰۹:۲۹:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خب ورزشگاهی که بعضا مرد ها از الفاظی که در اونجا بکار میره خجالت زده و شرمسار هستن حتما و الزاماً محلی غیر اخلاقی است ، فی نفسه رفتن بانوان مکرمه و عزیز به ورزشگاه اشکالی نداره ولی در شرایط حال حاضر ورزشگاههای ما که شرایط فرهنگی اصلاً رعایت نمیشه و کلی کارهای غیر اخلاقی انجام میشه اونجا ، بنظرم حضور بانوان خالی از اشکال نباشه
قاسمي سالخورده۱۱۳۰۶۰۹۰۹:۲۵:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۲
استدلال بسيار ضعيفي ارائه شده است و مشخص است كه نگارنده كمتر توجهي به مسائل تربيتي و ديني خصوصا در مورد تربيت صحيح جوانان و ... داشته است . خوبست براي آنان كه گفتار معصومين را ملاك رشد و تعالي مي دانند به اين روايت كه امام صادق عليه السلام فرمودند ( نوجوانان را دريابيد و به آنان حديث و دين بياموزيد پيش از آنکه مرجئه (گروهي منحرف) بر شما پيش دستي کرده و جوانان را بربايند ) توجه جدي داشته باشيم و با موضوع تعليم و تربيت سطحي برخورد نكنيم . نکات اين حديث: 1- از واژه «بادروا» فهميده مي شود سرعت در آموزش نسل جوان مطلوب امام صادق است. 2- از واژه «بادروا» فهميده مي شود ديگران در پي ربودن و اشغال مغزهاي جوانان شيعه هستند. 3- از واژه «بادروا» فهميده مي شود تهاجم فکري مکاتب انحرافي براي صيد افکار جوانان ما جدي است. 4- از واژه «بادروا» فهميده مي شود هميشه يکي از انواع دزدي ها دزدي فکري و فرهنگي از مسلمين است. 5- از واژه «بادروا» فهميده مي شود اگر اقدام به موقع صورت نگيرد اذهان جوانان ما تحت تأثير بيگانه قرار مي گيرد. 6- از اين حديث مي فهميم ذهن و فکر جوانان سريع الانفعال و تحت تأثير است و هر کس حرف اول را بزند غالبا برنده خواهد بود.
ناشناس۱۱۲۷۹۸۱۱۰:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یکی از مسائل و چالش های جامعه های سنتی اینست که نسل گذشته می خواهد نسل آینده مانند او بیندیشد. !!
ناشناس۱۱۲۷۹۸۶۱۰:۳۴:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خیلی زیبا بود
بیگی29۱۱۲۸۰۰۳۱۰:۴۵:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چرا همه اقدامات درست را فقط زیر فشار انجام میدهیم؟
ناشناس۱۱۲۹۰۰۴۲۱:۲۴:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چون ما عادت نداریم بطور نرمال عمل کنیم حتماً باید زور و فشار بالای سرمان باشد
ناشناس۱۱۲۸۰۱۶۱۰:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کلام درست ولی نه برای این عکس و مصداق.
ناشناس۱۱۲۸۰۲۵۱۰:۵۴:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خب فرضا صحیح ! چرا اینهمه صغری و کبری بعد هشدار فیفا و وخودسوزی ترواش شد!؟
ناشناس۱۱۲۸۵۸۹۱۵:۱۰:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
" آمدي جانم به قربانت ولي حالا چرا " ؟ خدا رحمت كنه شهريار ! ...خب ! حالا بقيه اش !! باقي بقايتان !!!
ناشناس۱۱۲۸۰۳۰۱۰:۵۵:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما آقایون احیانا کار و زندگی و زن و بچه ندارید که دغدغتون شده استادیوم رفتن و نرفتن و چه جور نشستن ما تو استادیوم. من به عنوان یه خانم ایرانی دغدغه ام تربیت درست و صحیح فرزندانم هستش و در این راستا سعی می کنم اونا رو جوری تربیت کنم که مثل دکتر سمیعی مایه افتخار من باشه و وقتش با رفتن به استادیوم هدر نده.
ناشناس۱۱۲۸۰۷۱۱۱:۱۳:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما چقدر دکتر سمیعی را خارج از تبلیغات و رسانه ها می شناسید؟
ناشناس۱۱۲۸۰۹۸۱۱:۲۵:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خانم محترم ! همه ی خانم ها متاهل و بچه دار نیستند در ضمن شما متن را اصلا نخوندی و نظر دادی شما دلت می خواد بمونی خونه بچه تربیت کنی خیلی هم عالیست موفق باشی ولی بهتره شما به علایق و اهداف خودت بپردازی و به علایق و اهداف دیگران هم احترام بذاری شاید خانمی دلش نخواد یا نتونه بچه دار بشه شاید شرایط ازداج نداشته باشه چکار کنه ؟؟؟ بشینه شما را تشویق کنه ! یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما اینه که گروهی فکر می کنند خودشان برحق هستند و مابقی باطل و انتظار دارند تمام امکانات مملکت در جهت تحمیل عقاید اونها به مابقی بسیج بشه!
شهاب۱۱۲۸۵۳۶۱۴:۴۵:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مباحثی مانند استادیوم وکنسرت رفتن و نوع پوشش و....با وجود مشکلات ریشه ای مانند عدالت اقتصادی و شغلی وعدم حفظ کرامت انسانی و... که حتی در بسیاری موارد مردان هم از آن برخوردار نیستند در شرایط حاضر صرفا جهت انحراف افکاراز مباحث اصلی مطرح می شود ،جالب اینکه بسیاری سیاستمداران فاسد پشت موضوعات اینچنینی پنهان می شوند تصور فرمایید که کسانی ۴۰ سال پیش نانشان با بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا حاصل میشد و الان با دفاع از حقوق پیش پا افتاده زنان ،و لابد اگر روزی خانه نشین کردن زنان منافعشان را تضمین بکند از آن دفاع خواهند کرد،اصل موضوع این است که بازیچه نشویم و یک موضوع عادی به قیمت فراموشی سوءمدیریتها و اختلاسها و رنگ عوض کردنها تمام نشود،
ناشناس۱۱۲۸۱۷۹۱۲:۰۵:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خیلی جالب میشه با این تربیت درخشان دخترتون حتی یک درصد بخواد بره ورزشگاه !!!
ناشناس۱۱۲۸۳۹۵۱۳:۴۳:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این حرفتون نشون میده که بچه هاتون را خوب تربیت نمی کنید.
ناشناس۱۱۲۸۴۷۵۱۴:۲۱:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
معمولا برعکس از آب در میاد
ناشناس۱۱۲۸۷۰۹۱۶:۵۱:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما مطمئن باش انسان تک بعدی دیر یا زود خسته می شود ورزش وهنر و کسب علم سه کار پسندیده هستند که یکدیگر را کامل می کنند اتفاقا در کشورهایی که از نظر علمی پیشرفت کرده اند یک دلیلش اهمیت به ورزش وهنر است چون این دو خلاقیت را پرورش وبروز می دهند وبه مسیر علم آموزی جهت درست می دهند در ضمن یکی از سالمترین افراد ورزشکاران هستند.
ناشناس۱۱۲۸۰۳۴۱۰:۵۷:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
واقعا در نهج البلاغه گفته شده؟! پس چرا 40 سال است کارهایی می کنید که مملکت مانند جوک سر زبان ها باشد؟! همین فاجعه ورزشگاه یکیش! واقعا نیاز بود آنقدر جلو بذیم که به اخراحج از جامعه جهانی تهدید شویم! اونم وقتی که فیفا و اکثریت جامعه خودمان چیزی را می گویند که علی ع 1400 سال پیش گفته؟!
ناشناس۱۱۲۸۰۳۵۱۰:۵۷:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بنابر پیشرفت علم و تکنولوژی و وسعت در ارتباطات لازمه بچه ها را اگاهتر پرورش داد نه اینکه اصول و فروع دین را بنابر تغیر فرهنگها تغییر بدیم.اگه توی جامعه اشتهای به عیاشی و شهوترانی و بیهوده گذرانی رواج پیدا کرد لازم نمیاد که بچه امون را بنابر اون اشتهای کاذب تربیت کنیم.روایت را گفتی ولی عدم فهم درست را بر اون تحمیل کردی..مواظب باش که دروغ به دین نبندی تا دشمن خدا بشی.کلمه ی ادب توی روایت را خوب نگاه کن.ادب یعنی پرورش روی اصول.علاوه بر اینکه ارتقاء تربیت بر اساس علم خوبه مخصوصا وقتی که جامعه ی قبلی جاهل و بی سواد بانشند ولی برداشتن حریمها به معنای ارتقای تربیت نیست.متاسفم برای کسی را که با کلام اهلبیت بازی کنه
ناشناس۱۱۲۸۱۱۱۱۱:۳۱:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اصول و فروع دین کاملا مشخصه اموری هم که در قران بر حرام بودن آن تاکید شده کاملا مشخصه مشکل بزرگ اینه که ما بطور سلیقه ای اموری را که بنا بر سلیقه ی خود مهم می دانیم هم ردیف اصول دین قرار می دهیم و مردم را برای اجرای اموری که در هیچ جای دنیا حتی کشورهای مسلمان متداول نیست تحت فشار قرار می دهیم مثلا همین ورزشگاه رفتن جزو اصول دینه یا فروع دین ؟؟ در کدام کشور مسلمان این همه بگیر و ببند و آبرو ریزی برای انجامش وجود داشته ؟؟؟
ناشناس۱۱۲۸۲۲۷۱۲:۲۷:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عالی بود استفاده کردم
ناشناس۱۱۲۸۲۳۳۱۲:۳۰:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ورزشگاه رفتن میل به شهوتران و عیاشیه از نظر شما؟!!!!
مهدی۱۱۲۸۰۷۹۱۱:۱۷:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بسیار عالی بود
ناشناس۱۱۲۸۰۹۹۱۱:۲۵:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از 5 میلیون بانوی تهرانی تنها 3500 نفر رفتن به ورزشگاه یعنی از هر حدود هزار نفر یک نفر.
ناشناس۱۱۲۸۱۶۱۱۱:۵۸:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بزرگوار اولا سهمیه بندی بوده ثانیا کل ورزشگاه آزادی فکر میکنی چه مقدار ظرفیت داره
ناشناس۱۱۳۰۳۹۹۰۲:۱۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۲
عزیز، باید دید کل جمعیت در آن روز در آزادی چقدر بوده، باید توجه کرد که مورد استقبال مردان قرار نگرفته، چطور شده که تمام ظرفیت تخصیصی جایگاه زنان پر شده؟ اگر در مسابقه ای .. زنان حاضر را هدف شفاهی قرار دهند چه میشود؟ ضمنا آیا مادر، خواهر، دختر و همسرت هدف فحاشی قرار گیرند چه میکنی؟
ناشناس۱۱۲۸۱۶۴۱۱:۵۸:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بلیط بیشتر میفروختن بیشتر میرفتن
ناشناس۱۱۲۸۱۹۹۱۲:۱۵:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این یعنی ما این همه هزینه و جنگ اعصاب را به جامعه تحمیل کردیم و صغری کبرا چیدیم آسمان ریسمان به هم بافتیم و رفتن این اقلیت به ورزشگاه را تبدیل به نابودی اسلام و اصل دین و فرهنگ جامعه و اخلاق جوانان کردیم که چی بشه ؟؟؟؟ الان که رفتن چی شد ؟؟؟ این از نتایج لجبازی و پافشاری عده ای بر تحمیل عقاید خودشونه
رسول مشهدي۱۱۲۸۲۱۶۱۲:۲۳:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بر حضور بانوان فقط يك جايگاه در نظر گرفته بودند و گرنه همان دقايق اوليه بليطها فروخته شد.
ناشناس۱۱۲۸۹۸۷۲۱:۰۴:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از مردان هم حدود 2 هزار نفر! پس مردان رو هم نگذاریم برن ورزشگاه!
ناشناس۱۱۲۸۱۶۳۱۱:۵۸:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تابحال که ورود بانوان به ورزشگاه چنین و چنان بود حالا در وصف این حضور حدیث از مولای متقیان میآورید! خدایا به تو پناه میبریم از دست ....
ناشناس۱۱۲۸۲۳۰۱۲:۲۸:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عزیزم الف همین چند روز پیش هم در نقد مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه مطلب داشت. به خدا باید پناه برد از عجله و شتاب در قضاوت !!!!
ناشناس۱۱۲۸۲۳۸۱۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این مبحث چندین و چند ساله مطرح هست حالا الف چندروز پیش مقاله چاپ کرد درموردش!!! معلومه وقتی تهدید فیفا جدی شد قلمها چرخید پناه بر خدا از کسانی که چشم بر واقعیت می بندند
ناشناس۱۱۲۸۲۷۸۱۲:۵۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما بفرما قبلا درباره مخالفت الف با حضور زنان در ورزشگاه ها چی دیدیدی؟ اونو بگو
علیرضا۱۱۲۸۱۷۰۱۲:۰۲:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اندیشه هایتان را برای خود نگاه دارید؟!تو ایران مگه میشه،اینجا اندیشه ها قراره بزور به خورد همه داده بشه.
ناشناس۱۱۲۸۴۵۴۱۴:۱۲:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اندیشه تون رو با رای دادن به روحانی و نابودی اقتصاد و صنعت و مسکن و بیکاری و تورم و یک چهارم شدن ارزش پولی وووو دیدیم. پس خاموش باشید و سرتون گرم ورزشگاه رفتنتون باشه..
صمصام۱۱۲۸۱۷۱۱۲:۰۲:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
گروه فرهنگی الف دولت در این خصوص هیچ اختیاری نداره خودتون هم خوب میدونید ورود یا عدم ورود خام ها به ورزشگاهها در جایی خارج از اراده دولت تعیین میشه ...
نخود هر آش !!!۱۱۲۸۲۳۶۱۲:۳۱:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چنان به ياد دارم كه در ايام كودكي كه در كلاس اول و دوم ابتدايي تلمذ مي كرديم ، هر از گاهي از طرف بهداشت و در مان سري به مدرسه مي زدندتا به دانش آموزان بزنند آمپول !! ...و ما كودكان چه قدر ترس و وحشت و اضطراب داشتيم از درد سوزن !! ... خوب به ياد دارم هر كودكي به آخر صف مي رفت تا فعلاً نوبت آمپولش نباشد !! و شايد هم فكر مي كرده از اين ستون تا آن ستون فرج است !! تا نوبت برسد چه قدر اشك ها و گريه ها و وحشت !!... اما وقتي نوبت فرا مي رسيد و آمپول زده مي شد ، مي فهميديم تمام اين اضطراب و استرس و وحشت و اشك ها بي خود و بي جهت بوده ...مي فهميديم خيلي مسأله را بزرگ كرده بوديم !! و با خود مي گفتيم كه ديدي هيچ طوري نشد ؟ .. ديدي آنچه فكر مي كرديم نبود ؟ ... ديدي آن چنان دردي نداشت !! ... خب حالا منظور ؟!! .. منظور خاصي ندارم برادر !! فقط عرض مي كنم كه " من از مفصل اين قصه مجملي گفتم تو خود حديث مفصل بخوان ار اين مجمل " !!
ابراهیم۱۱۲۸۶۴۳۱۵:۵۴:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این از اموری است که دردش بعدا خواهد آمد. دوستی میگفت دیدی خانمها ورزشگاه رفتند و هیچ اتفاقی هم نیفتاد؟! بگذریم که اتفاق افتاده اما الان گرم هستی و متوجه نیستی اما بهش گفتم حرف شما مثل حرف فردی است که به پلیس میگه دیدی سبقت ممنوع گرفتم هیچ تصادفی هم نکردم! مگه کسی ادعا کرده بود که خانما برند استادیوم به محض ورود، هزاران جنازه و پرونده ی قتل و تجاوز رو دستمون می مونه؟؟؟!! خیر عزیز من، محیط مردونه بود و برای خانمها مناسب نبود، تا زمانیکه تماشاچی فوتبال ما به خواهر و مادر بازیکنای تیم محبوبش هم رحم نمیکنه و یا نمیتونیم پرتاب آشغال و سنگ رو جلوگیری کنیم خانومامون نمی رفتن سنگین تر بود. حالا هم راه باز شده دلیل بر این نیست که امن یا مناسب شده بلکه مسئولیتش با خود خانمها شده.
ناشناس۱۱۲۸۲۳۹۱۲:۳۲:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
امیدوارم در آینده نزدیک ورود آقایان به استادیوم های زنانه هم مجاز بشه تا ظلم تاریخی ای که در حق مردان روا شده مرتفع بشه
ناشناس۱۱۲۸۴۳۶۱۴:۰۴:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مشکل اینه که شما ورزشگاه را مصادره کردین به اسم آقایان که حالا این درخواست شماست!
فرهاد۱۱۲۸۳۲۰۱۳:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
پس نظر مراجع تقلید چی شد؟!؟!؟
ناشناس۱۱۲۸۵۵۲۱۴:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سوال خوبی است.
ناشناس۱۱۲۹۳۱۰۰۸:۲۳:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۱
نظر مراجع محترم تقلید فقط برای مقلدان آنهاست و نباید به کل جامعه تعمیم داده شود
حق گو۱۱۲۸۳۸۰۱۳:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با سلام مطلب ذکر شده و روايت مذکور از مولي الموحدين علي ابن ابيطالب کاملا درست و صحيح است ولي شيعيان امير المومنين عزيزان آيا اين ميتواند مستمسکي براي عدم رعايت حدودالهي قرار گيرد اين موضوع ناظر بر اصول دين نيست بلکه ناظر بر استقبال از رويکردو رويه هاي جديد در ارتقا دانش و علم و ابداع سبک هاي نوين با هدف کسب رفاه و اسايش و امنيت تحت لواي اصول دين است . نه اينکه با اين استدلال دختراني و پسراني را شاهد هستيم که مادران بسيار محجب و پدراني مقيد ولي عزيزانشان ..... با اين اسستدلال ها در حق مولايمان کم لطفي نکنيم اسلامي که حضور خانم ها را در خيلي از مراسم مذهبي ( از جمله تشيه جنازه) مکروه مي داند ايا اين رفتارها را تاييد ميکند تکليف خودمان را با خودمان روشن کنيم اسلام براي سعادت بشر است تعارف را بگذاريم کنار ... موفق باشيد
ناشناس۱۱۲۸۵۰۲۱۴:۳۲:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
البته اسلام وهابی رفتن خانم ها به قبرستان سر قبر عزیزاشان را حرام می داند
ناشناس۱۱۲۸۷۱۵۱۶:۵۷:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نگارنده محترم لطفا مستند مطلب درج کنيد اگر مرجع تقليد داريد به نظر مرجع تقليد خود و فقها رجوع فرموده سپس از روي احساس بفرماييد اسلام وهابي منصور باشيد
ناشناس۱۱۲۸۷۳۷۱۷:۲۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با سلام لطفا براي روشن شدن موضوع به اين موارد رجوع فرماييد تا هر آنچه باب ميل شما عزيز نيست به وهابيت نسبت ندهيم اسلام تعارف ندارد عزيز دل برادر خصال» ص 585؛ «وسائل الشّيعة» كتاب الطهارة، أبواب صلوة الجنازة، باب 39، حديث 3؛ و أبواب الدّفن، باب 69، حديث 3 و 4 و 5؛ و ج 20، كتاب النكاح، أبواب مقدّمات النكاح و آدابه، باب 123، حديث 1، ص 220؛ «مسند أحمد» ج 5، ص 85، «صحيح البخاري» ج 1، ص 80؛ «صحيح مسلم» ج 3، ص 47؛ «السّنن الكبري» ج 4، ص 63 و ص 77؛ «مجمع الزوائد» ج 3، ص 28؛ «كنز العمّال» ج 16، ص 391، حديث 45058؛ «الجامع الصغير» ج 2، ص 462، حديث 7655 و 7656
حميد۱۱۲۸۴۳۸۱۴:۰۵:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
قرار نيست بچه رها بشه به حال خودش ..............!!!! قراره مادر و پدرها زمينه سالم براي آينده سالم و بهتر رو براي فرزندان مهيا كنند ! از شما هم خواهش مي كنم با داستان و حديث برخورد شخصي نكنيد و تفسير به راي نشود ، در ضمن رفتن به ورزشگاه واسه دختراي ايران نون و آب نميشه ، اگر دولت خيلي دلش واسه دخترها ميسوزه مشكلات اشتغال و تحصيل و ازدواج و بهداشت و درمانشون رو حل كنه نه اينكه خروس قندي بهشون بده
ناشناس۱۱۲۸۴۷۲۱۴:۱۹:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اسلام دین مخصوص یک زمان نیست وقتی مجتهد جامع الشرایط اینکار ها را خالی از مفسده نمی داند باید حرفش را قبول کرد سخن دیگر اینکه چرا شبکه های معاند از این مسئله خیلی خوشحال می شوند ؟
ناشناس۱۱۲۸۴۸۴۱۴:۲۷:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
من بعنوان یک زن نمی خواهم ورزشگاه بروم پس همه زنان نباید روزشگاه بروند. من بعنوان یک مرد نمی خواهم قرمه سبزی بخورم پس همه مردان نباید قرمه سبزی بخورند. ...
پیما۱۱۲۸۶۱۸۱۵:۳۰:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آنقدر سطحی به مسائل نگاه نکن
ناشناس۱۱۲۸۷۹۵۱۸:۰۸:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما هم خیلی عمیق نشو و مسائل ساده را پیچیده نکن یه نگاه به دیگر کشورهای جهان حتی کشورهای دوست و برادر مسلمان بکن کدام یک از چنین امور ساده و بی اهمیتی بحران ساخته اند غیر ما ؟؟
ناشناس۱۱۲۸۵۷۹۱۵:۰۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کاش همه آدم ها در سخن گفتنشان صادق باشند مثلا اگر می گویند خانم ها حق دارند به استادیوم بروند در کنارش بگویند آقاین حق ندارند متلک بگویند ، حق ندارند مزاحم ناموس مردم شوند ، حق ندارند در انظار خانم ها پیراهن خود را بالا بزنند وشکمشان را نمایان کنند، حق ندارند حتی به هم جنس خودشان بی احترامی نمایند.من دوست دارم دخترم در جامعه شاد باشد اما دوست ندارم در کوچه پس کوچه ها دستش در دست یک جوان بوالهوس باشد، اگر این نوع آدم ها برای ورزش دل می سوزانند در کنارش به فکر معیشت مردم واشتغال مردم هم باشند، مدیریت جامعه فقط رفتن خانم ها به استادیوم ها نیست باید جلوی اختلاس ، رشوه ودزدی هم گرفته شود واین نوع آدم ها در این مورد هم داد بزنند وسخن بگویند.فقط مردم را فریب ندهند برای جمع آوری رای ورسیدن به قدرت.
ناشناس۱۱۲۸۶۱۷۱۵:۲۷:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اگر دیدن بازی مردان برای زنان در ورزشگاه مباح است، دیدن بازی زنان در ورزشگاه هم باید برای مردان مباح باشد! دیگر اینکه اگر منظور شما از این نوشته آن است که فرزندان باید برای تسلیم شدن در برابر فرهنگ بیگانه تربیت شوند، پس از هم اکنون باید به آموزش های جنسی و ... هم بپردازید! چون گام بعدی، رژه همجنسگرایان است...
ناشناس۱۱۲۸۷۳۴۱۷:۲۰:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
مگه زن میتونه 4 تا شوهر کنه که شما دنبال متقارن کردن حقوق هستی؟ تنها چیزی که نداریم همین حقوق متقارن هست.
علی۱۱۲۹۶۴۳۱۳:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
این جواب به کسی داده شده که معتقد به حقوق مساوی هستش. دین که به حقوق مساوی اعتقادی نداره و به درستی در مورد حقوق عادلانه حرف می‌زنه و نه حقوق مساوی.
ناشناس۱۱۲۸۶۱۹۱۵:۳۱:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
هرکاری میکنید فقط فساد و بی حیایی رو از این بیشتر نکنید به خدا داریم بالا میاریم
شهریار امید۱۱۲۸۶۳۱۱۵:۴۰:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از اینکه میبینم ازدیدگاهی متفاوت به موضوع حضور زنان در ورزشگاه پرداخته اید خوشحال شدم. بدلیل دیدگاههای تند روانه نوعی اسلام گریزی و حتی دین گریزی در نسل جوان پدید آمده که باید با برگشت به مواضع معتدل و منصفانه برگشتی دوباره را کلید زد. برخورد با تسامح با مواردی که گاهی از نظر ما مشکل دارد و ترویج اشاراتی دینی از نوعی که در این مقال بکارگرفته شده تنها راه بازگشت و آشتی جوانان با دین است. پناه ببریم به خدا از آنچه کرده ایم و آنچه حاصل شده است...
علی۱۱۲۸۷۱۲۱۶:۵۳:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دیگه هر کاری را به یک حدیث نچسبونید . ربط این روایت به ورزشگاه رفتن خانمها و اون عکس به خصوص چیه دقیقا ؟؟ واقعا که
ناشناس۱۱۲۸۸۲۵۱۸:۳۵:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شیوه ائمه اطهار(ع) تندروی و سخت گرفتن بر مردم و مخالفت در برابر خواست عموم مردم نبوده . حلال و حرام دین هم براساس آنچه در قران و سنت پیامبر و ائمه اطهار آمده مشخص است. متاسفانه دیدگاه جزم اندیش به مقابله با هر چیز نو رفته و همه چیز را حرام می داند چنانچه روزگاری خوردن چای یا گوجه فرنگی و توت فرنگی و حمام گرفتن با دوش یا نگاه کردن ویدئو را ..حرام می دانستند ..
ناشناس۱۱۲۸۸۸۰۱۹:۲۰:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بنظرم در حال حاضر جامعه ما نیاز به اخبار خوب دارد. در ضمن آقایان بسیار بی انگیزه شده اند و سکوهای آنها خالی بود.
ناشناس۱۱۲۸۹۸۳۲۱:۰۲:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اگر مسئولان یک مقدار کوتاه میومدن و آنقدر سختگیری نمیکردند خیلی از مخالفان دست از مخالفت برمیداشتن. همه اش نباید درگیری باشه. میشه دو طرف کوتاه بیان. مثلا نمیگم مثل اروپا زنها با دامن کوتاه بتونن بیان بیرون. اما دیگه حجاب اجباری سختگیریه. در روند دمکراسی هم میشه وسط رو گرفت..
ناسناس۱۱۲۹۰۵۶۲۲:۱۴:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
پیشنهاد می کنم کتاب " من زنده ام" را بخوانید، مسیر را به نام نوگرایی اشتباه نرویم‌.
ناشناس۱۱۲۹۱۱۲۲۳:۱۲:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۰
به سبک اصولگرایان: به نظر من خود فوتبال هم اصلا اولویت نیست. کلا تعطیلش کنید و اینهمه پولی که خرج میشه رو برای حل مشکلات مردم خرج کنید!
علی۱۱۲۹۱۸۵۰۰:۵۲:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
خوش به حالتون! دلتون خوشه به این چیزها. دلم می‌خواست برم اربعین. آخه میگن ارزونترین راه برای رفتن به کربلا اربعینه. اما نتونستم! عیب نداره. خدا بزرگه!
ناشناس۱۱۲۹۲۱۵۰۲:۴۴:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲۱
آنقدر که خانم های ایرانی برای حجاب و ورزشگاه سر و صدا واسه حکومت کردند برای تشکیل خانواده می کردند الان وضعشون خیلی بهتر بود
ناشناس۱۱۲۹۲۸۸۰۷:۴۹:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۲۱
مسئله ورزشگاه هم به حل شد . آیا براستی این مسائل کم ارزش و یا بی ارزش آنقدر برای بانوان مهم است ؟ ارزش بانوان ما در حد رفتن و یا نرفتن به ورزشگاه و یا دوچرخه سواری و موتور سواری و روسری و بلوز شلوار و این نوع مسائل است ؟ ته ته ته آن اینست که الگوی کشورهای غربی در ایران پیاده شود بعد از آن چی؟ وقت آن نرسیده که بانوان ارزش خود را بیشتر بدانند و دست آویز نباشند ؟ این دنیا با همه رنگ و بازی هایش تمام میشود آیا دنیا شما را بس است؟ تربیت فرزندان برای آینده هم می بایست آنچنان صورت گیرد که با انواع هجمه های ضد اسلام و نقشه کافران ایمان فرزندانمان متزلزل نشود . چرا که نقشه های کافران و اسلام ستیزان نسبت به قبل پیچیده تر شده است و باید به همان نسبت فرزندانمان هوشیار تر و ایمانشان قوی تر باشد . نه اینکه آنها را نسبت به دین سست تربیت کنیم . منظور این است .
علی۱۱۲۹۶۷۸۱۳:۳۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲۱
ورزشگاه رفتن دغدغه چند درصد از بانوان این کشور هستش؟ البته که این کار دولت کاملا سیاسی هستش فکر کردید اگه مثلا دولت بخواد یه کاری بکنه اعتراض متدینین براش مهمه؟! اگه برای دولت، حقوق بانوان اهمیتی داشت دنبال حقوقی می‌رفت که متعلق به همه بانوان باشه و نه تعداد اندکی که تمایل به حضور در ورزشگاه مردان را دارند. (و گمان هم می‌کنم که خیلی از این بانوان محترم هم توی عمرشون یک بار هم به ورزشگاه بانوان نرفته باشند) کسی ساده‌اندیشی نکنه و نگه که شما اون بالا گفتید که تعداد این افراد کمه و از طرفی هم می‌گید که برای رای هستش. بله برای رای هستش ولی نه رای این عده کم. دولت با این موضع‌گیری دو چهره درست کرده چهره سخت‌گیر که در مقابلش جبهه دولته که به مردم سخت نمی‌گیره. و رای اینجاست. از متدینین عزیز می‌خواهم که در دام این بازی‌ها نیفتند. و با استفتائات بی‌موقع و جهت‌دار از مراجع به این دوقطبی‌سازی کمک نکنند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نارضایتی عباس موزون از زمان پخش برنامه زندگی پس از زندگی

  2. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  3. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  4. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  5. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  6. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  7. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  8. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  9. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  10. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  11. دیر اما قابل‌توجه ...

  12. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  13. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  14. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  15. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  16. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  17. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  18. قبور لاکچری

  19. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  20. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  21. از سنگ صدا درآمد، از اصلاح‌طلبان نه!

  22. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  23. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  24. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  25. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

آخرین عناوین