سخنی با رئیس‌جمهور حقوقدان

حسین شریعتمداری،   3980720014 ۴۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
سخنی با رئیس‌جمهور حقوقدان

در شماره امروز کیهان به اظهارات اخیر آقای روحانی که در آن ضرورت نظارت استصوابی شورای نگهبان را نفی کرده و غیر‌ضروری دانسته‌اند، پرداخته‌ایم و مستندات قابل توجهی در نقد سخنان ایشان آورده‌ایم. در این وجیزه اما، سخن دیگری با جناب ایشان در میان است و آن، طرح این پرسش است که آقای رئیس‌جمهور از  اظهارات اخیر خود چه منظور و مقصودی را دنبال می‌کرده است؟! چرا که؛

۱- آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان به خوبی می‌دانند که هرگاه سخن از تاسیس یک تشکیلات در میان است، پای شرایط کسانی که قرار است عضو آن تشکیلات باشند هم به میان کشیده می‌شود بنابراین الزاماً باید کسانی باشند تا انطباق خصوصیات داوطلبان حضور در آن تشکیلات را با شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده است بررسی کرده و نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کنند. این نکته از بدیهی‌ترین و ابتدایی‌ترین مبانی و اصول علم حقوق است و بسیار بعید به نظر می‌رسد که رئیس‌جمهور محترم از آن بی‌خبر باشند!

۲- نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی» نص صریح اصل ۹۹ قانون اساسی است. بنابراین جناب روحانی می‌دانند که مخالفت با آن، مخالفت با قانون اساسی است. از این روی با جرأت و به یقین می‌توان گفت آقای روحانی می‌دانسته‌اند که نظر ابراز شده ایشان قابل اجرا نیست.

۳- وقتی به خوبی می‌دانند که آنچه خواسته‌اند اولاً با بدیهیات منطقی و ثانیاً با متن صریح قانون اساسی در تضاد است، به وضوح و بدون کمترین تردیدی می‌توان نتیجه گرفت که مقصود و منظور ایشان از آنچه ابراز کرده‌اند همان نیست که در اظهاراتشان آمده است! چگونه می‌توان باور کرد رئیس‌جمهور حقوقدان خواسته‌ای داشته باشد که یقین دارد نا‌ممکن و ناشدنی است؟! هیئت دولت هم که جای رسیدگی به امور اجرایی کشور است و جای بیان آرزوها نیست! پس منظور ایشان چه بوده و چیست؟!

۴- با عرض پوزش باید گفت، تنها خاصیت و اثری که اظهارات ایشان می‌تواند داشته باشد «شبهه افکنی» ! و مشغول کردن دیگران به پاسخ شُبهه‌ای است که به میان آورده است! آیا غیر از این، می‌توان خاصیت دیگری برای آن قائل بود؟! به یقین در دورترین افق ذهن‌ها نیز برای آن هیچ خاصیت دیگری قابل تصور نیست!

۵- حالا به طرح این پرسش می‌رسیم که آیا جناب روحانی از این نکته بدیهی بی‌خبر بوده است؟! پاسخ این سؤال بدون کمترین تردیدی منفی است و با جرأت می‌توان گفت محال است شخصیتی در جایگاه ریاست جمهوری و با عنوان «حقوقدان» از نتیجه آنچه مطرح کرده است بی‌خبر باشد!

۶- اگر بپذیریم که آقای رئیس‌جمهور به خوبی از ناشدنی بودن و غیر‌منطقی بودن سخنان خود و مغایرت و تضاد آشکار آن با قانون خبر داشته است - که به یقین خبر داشته است-  پای سؤال بعدی به میان کشیده می‌شود که جناب روحانی چرا و با چه انگیزه و منظوری اصرار بر شُبهه‌افکنی داشته‌اند و از این رهگذر در پی دور کردن افکار عمومی از کدام رخداد و یا مسئله و موضوعی بوده‌اند؟!

تنها پاسخی که برای این سؤال به ذهن می‌رسد آن است که شبهه‌افکنی در بدیهیات برای دور کردن افکار عمومی ملت از وعده‌های برزمین مانده دولت و مشغول ساختن مردم به مسائلی نظیر آنچه به آن اشاره شد بوده است!

منبع: روزنامه کیهان

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۷۸۳۴۰۸:۵۳:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
خودت میگی،خودت میپیچونی،خودت نتیجه گیری میکنی،خودت جواب میدی و نهایتا خودت محکوم میکنی!!یه اسپند برای خودت دود کن تا یه وقت چشم نخوری حاج حسین.
ناشناس۱۱۲۸۲۳۴۱۲:۳۰:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
چی میگی برادر حرفت چیه درست نظ بده؟
ناشناس۱۱۲۸۵۷۳۱۵:۰۰:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
منظورتون حقوقدانی که نه سال اسکاتلند بوده و انکلیسی نمی‌داند ...
ناشناس۱۱۲۷۸۴۱۰۸:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شما آیا واقعیت را گفتی به ملت؟ در بلاد دموکراتیک آیا همین نظارت وجود دارد؟ یا شفاف و مستند نظر دادگاه فصل الخطاب است؟ ولی در مورد حقوق دو میلیونی کارگران و سبد معیشت 8 میلیون حق با شماست و روحانی باید جوابگو باشد و استیضاح شود.
ناشناس۱۱۲۷۸۴۳۰۹:۰۲:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شاید منظور شیخ‌حسن اینه که هرکی میخواد بیاد ثبت‌نام کنه و تایید و رد صلاحیتی وجود نداشته باشه!! و همه با هم بخث کنن!! و به هم بریزن!! و با هم بجنگن!! و همدیگه رو تیکه تیکه کنن!! بعد هم شیطان بیاد کدخدایی کنه !!!!!!! و ما رو از هم دیگه جدا کنه!!! و ما رو آدم کنه!!!!!!!!!!!! آخه بعضی‌ها توی هرج‌مرج زندگی آرومی دارن!!!
ناشناس۱۱۲۷۸۴۸۰۹:۰۵:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جناب برادر ! شیخ حسن مگه چی گفته ؟ گفته : مجلس اول ؛ بهترین مجلس بود چرا که نظارت شورای نگهبان نبود و از تمام افکار و گروهها در مجلس حضور داشتند .
جواد۱۱۲۷۸۵۷۰۹:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
نظارت استصوابی دو مرحله نمودن انتخابات است و مهندسی آن با هر تفسیر و دفاعی در ذات خود مذموم و مردود است
ناشناس۱۱۲۷۸۶۱۰۹:۱۶:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آقای حسین شریعتمداری تحلیل شما غلطه دیگه ناکارآمدی این دولت و اصلاح طلبان چیز کوچیکی نیست که بشه با این چیزا پوشوندش. به نظرم دکتر حقوقدان حرف دلش رو زده
ناشناس۱۱۲۷۸۷۶۰۹:۳۱:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
روز دوشنبه که جناب حقوقدان و شفافیت با رسانه ها جلسه دارند بگن چرا قانون افزایش حقوق بر اساس تورم را رعایت نمی کنند؟ قانون شکنی از طرف دولت و مجلس آیا مجاز است؟ سازمان های نظارتی کجا هستند؟
ناشناس۱۱۲۷۸۸۴۰۹:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آقای روحانی دستکم بعنوان یک شهر وند نظرش را بیان کند.
ناشناس۱۱۲۷۹۰۴۰۹:۴۳:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یک مسلمان نیست به این اقای شریعتمداری بگه برادر بصیرتت کجاست؟؟ امثال این حرف ها که مطرح می شود توسط کیهان و امثال شریعتمداری بازخورد پیدا می کند و مطرح تر می شود
محمد۱۱۲۷۹۰۵۰۹:۴۴:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این بنده خدا با برجام گندی که به زندگی مردم زده. یه جوری باید سرمردم رو گرم کنه اگه مجلس بعدی بیاد مثل این مجلس خودی وبی خاصیت نباشه چه خاکی توسرش کنه تازه داداششم گرفتین
ناشناس۱۱۲۷۹۱۷۰۹:۵۶:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
به نظر من روحانی نه حقوقدان است ونه حقوق ملت را به رسمیت می شناسد ایشان فقط قدرت را می شناسد
ناشناس۱۱۲۸۲۴۰۱۲:۳۲:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ببخشید، شما نسبت فامیلی با حسین شریعتمداری کیهان ندارید !؟
ناشناس۱۱۲۷۹۳۵۱۰:۰۴:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آقای‌شریعتمداری‌خداحفظت‌کند‌
ناشناس۱۱۲۷۹۵۱۱۰:۱۳:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
آقای روحانی اول باید نشان بدهد در جائی که مدرک از آنجا گرفته به زبانش تکلم میکند تا برسیم به بحث متون درسی رشته دکتری.
ناشناس۱۱۲۸۲۰۶۱۲:۲۰:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
ظاهرا به زبان سرخه ای میانه ازش امتحان می گرفتن
محمد حسن۱۱۲۷۹۶۳۱۰:۲۱:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اگر آقای شریعتمداری معتقد به حرف خود می باشد بفرمایند بر چه اساسی و چهارچوبی جناب ایشان در منصب ریاست روزنامه کیهان منصوب شدند، چگونه است که مرتب و طی چندین سال ایشان کماکان در این منصب هستند؟آیا همه بررسی های فنی، تخصصی و عملکردی ایشان مرتب مورد بررسی قرار میگیرد و باز مشمول حداکثر امتیاز برای ابقای در این پست بوده اند؟ اگر جواب مثبت است خوب اطلاع رسانی کنند تا به مرور ما هم خودمان را با همان شرایط منطبق کنیم.
ناشناس۱۱۲۸۰۰۷۱۰:۴۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
روحانی باید درباره تورم 300 درصدی و کوچک شدن سفره های مردم و رکود و بیکاری پاسخگو باشد و فرافکنی نکند.
ناشناس۱۱۲۸۱۸۱۱۲:۰۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سفسطه نکن عزیز برادر . ببین بحث حول چه چیزی است سپس نظر بده .
ناشناس۱۱۲۸۴۳۹۱۴:۰۵:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
بحث همین است دیگه، انتخابات و عدم تحقق وعده های روحانی
ناشناس۱۱۲۸۵۲۲۱۴:۳۸:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
یعنی دیگران هیچ مسئولیتی ندارند؟
ناشناس۱۱۲۸۶۴۱۱۵:۵۳:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
سؤال اصلی همین است که روحانی یا هر رئیس جمهور دیگه وعده ی چیزی که اختیار آن را ندارند ندهند
ناشناس۱۱۲۸۱۸۶۱۲:۰۷:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
جناب آی.کیوی محترم، بحث روی نظارت استصوابی است نه تورم . لطفا سفسطه نکن .
ناشناس۱۱۲۸۴۰۳۱۳:۴۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲۰
این تورم به تحریم های ترامپ مربوط میشود.
ناشناس۱۱۲۸۰۱۲۱۰:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
درود بر حاج حسین شریعتمداری سردار قلم.
نوشین۱۱۲۸۰۴۱۱۱:۰۱:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
افراد بی بصیرتی که برای دومین بار به روحانی رای داده اند اکنون معترف هستند که اشتباه خود را تکرار کرده اند اما چه سود که تاوانش را همه مردم می دهند
ناشناس۱۱۲۸۰۴۹۱۱:۰۵:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حق با جناب شریعتمداری است
ناشناس۱۱۲۸۰۵۷۱۱:۰۸:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
دارد شبه ایجاد می کند در مورد برجام که اگر مبادا خواست تعهد بالاتری بدهد کسی مزاحمش در مجلس نباشد ان هم در مجلس اینده سر میز مناظره انتخابات : مردم وکیل می خواهید یا حقوقدان!!!
ناشناس۱۱۲۸۰۸۱۱۱:۱۸:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
اقای شریعت مداری یک نفر از آحاد این کشور هستند -نه حتی دونفر -و نظرشان اینستکه بیان کردند حال میماند نظر بقیه ۸۵میلیون نفر
ناشناس۱۱۲۸۸۷۲۱۹:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۲۰
احسنت . جان کلام همین بود .
ناشناس۱۱۲۸۲۱۱۱۲:۲۲:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
تنها مجلسی که نمایندگی همه ملت را داشت مجلس اول بود، مجلس های بعدی به تدریج فقط نماینده جریانی خاص و تفکر در قدرت بوده اند.
ناشناس۱۱۲۸۲۱۴۱۲:۲۳:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
از عزیزان محترم در الف تمنا دارد اصل 118 قانون اساسی را منتشر : اصل ۱۱۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مسوولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری طبق اصل نود و نهم بر عهده شورای نگهبان است ولی قبل از تشکیل نخستین شورای نگهبان بر عهده انجمن نظارتی است که قانون تعیین می‌کند.
ناشناس۱۱۲۸۵۲۶۱۴:۴۰:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
کسیکه رأی منفی دادی آیا اصلا توی باغ هستی و اگر هستی ممکنه معنا و مفهوم این اصل را خیلی ساده بیان کنی؟
ناشناس۱۱۲۸۲۶۹۱۲:۵۰:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۲۰
حاج حسین خودت رو ناراحت نکن دوباره موسم انتخابات شده و طبق معمول دست شیخ شروع گرده به لرزیدن البته اینبار ظاهرا دلش هم شروع کرده به لرزیدن ضربه گیر ایربک می خریم
هوشیار۱۱۲۸۲۷۶۱۲:۵۴:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شورای شهر بدون نظارت شورای نگهبان هستش .توی تهران که فقط بلدن اسم فامیل خیابونها رو بازی کنن و نام شهدا رو حذف کنن توی شهراستانها هم تکلیف معلومه
ناشناس۱۱۲۸۴۷۹۱۴:۲۵:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۲۰
شهدا و آرمان شهدا اصل انقلاب است . آیا انقلاب تنها با نامگذاری خیابانها بنام شهدا حفظ میشود> بینی و بین الله خود حضرتعالی قانون اساسی را تا آخر خوانده و خوب فهمیده ای؟ آیا به آرمان شهدا پایبندی و به آن عمل میکنی؟ انقلاب با اجرای کامل قانون اساسی میسر و پاینده خواهد بود نه تنها با پر رنگ کردن بعضی اصول .
هوشیار۱۱۲۸۶۴۲۱۵:۵۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عموجون فکر کنم کلا پرتی اولا من مسئول نیستم که میگی به آرمان شهدا پایبندی یا نه اول از مسئول سوال کن دوما از کجا میدونی پایند نیستم سوما طبق قانون اساسی نظارت شورای نگهبان باید باشه پس وقتی از قانون اساسی صحبت میکنی دقیق حرف بزن
سیدرضا۱۱۲۸۵۷۰۱۴:۵۹:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۲۰
با سلام واحترام همه یادشان است که مجلس اول مردمی ترین مجلس بعداز انقلاب بود. واین سخن رئس جمهور کاملا درست است.
حمید۱۱۲۸۶۴۴۱۵:۵۵:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲۰
عزیز جان مجلس اول هم از فیلتر رد شد منتها چون رئیس جمهور میدونه امسال تو حافظه تاریخی ندارید این حرف رو میزنه .برگرد به مجلس اول و ببین از فیلتر رد شدن یا نه ؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

    2. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

    3. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

    4. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

    5. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

    6. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

    7. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

    8. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

    9. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

    10. چراغ سبز دوباره دولت به بازگشت معین

    11. یک استعفا و مبارزه سیستمی با فساد

    12. تتلو توبه‌نامه نوشت | می‌خواهم ازدواج کنم و پدر شوم!

    13. بی‌حجابی ارزان نشان‌دادن ارزش‌های بانوان است/ مشارکت ۴۱ درصدی، جهاد مقبول بود

    14. سید نظام موسوی: قرار نیست بچه‌های انقلابی در مجلس آینده ساختارشکنی کنند

    15. پذیرش استعفای معاون اول قوه قضاییه به دلیل پرونده قضایی فرزندانش

    16. مدودف: اوکراین باید بخشی از روسیه شود

    17. قدردانی رهبر انقلاب از بانوی کارشناس اورژانس بابل

    18. واشنگتن: کانال‌های ارتباطی با تهران داریم؛ ایران مانع گسترش تنش‌ها شود!

    19. علم ‎الهدی: مردم باید لذت مهار تورم را در سفره‌هایشان بچشند

    20. واگذاری استقلال و پرسپولیس به بانک‌های غیردولتی در روزهای آینده

    21. گزارش هیات به اصطلاح حقیقت‌یاب فاقد وجاهت حقوقی و قانونی بوده و از اعتبار خارج است

    22. دولت متعهد به حمایت از فعالین اقتصاد دیجیتال است

    23. ایران بر انتخابات ریاست جمهوری روسیه نظارت دارد

    24. ایران و آمریکا به «جنگ سخت» نزدیک شده‌اند؟

    25. اظهارات پزشکیان درباره رئیس احتمالی مجلس آینده

    آخرین عناوین