پیش بینی حضور ۳ میلیونی مردم ایران در پیاده روی اربعین حسینی

گروه اجتماعی الف،   3980717211

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از پیش بینی حضور ۳ میلیونی مردم ایران در پیاده روی اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش مهر، عباس صالحی، شامگاه چهارشنبه در دیدار با آیت الله سید علی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، گفت: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، چشم و چراغ ایران اسلامی است و نقطه عطفی در تاریخ ایران، تشیع و جریان محبت اهل بیت (ع) در کشور محسوب می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم، تاکید کرد: توفیق نصیب شده است که در این ایام در این حرم شریف باشیم.

صالحی از ثبت نام بیش از ۲ میلیون نفر در ۲۳ هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد کشور خبر داد و گفت: در سال ۹۰ تعداد زائرین اربعین از ایران تنها ۵۰ هزار نفر بود که پیش بینی می شود در سال جاری به سه میلیون نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه اربعین به عنوان یک اتفاق بزرگ که با یک غربت و مظلومیت آغاز شد، اضافه کرد: عاشورا، اسارت اهل بیت (ع) و بعد اربعین در غربت و مظلومیت اهل بیت (ع) شکل گرفت اما امروز ده ها میلیون نفر با شور و شوقی وصف ناشدنی به کربلا می روند.

صالحی با اشاره به اینکه امروز حماسه اربعین توسط مردم شکل گرفته است و شاید کسی گمان نمی‌ کرد که اربعین به نقطه عطفی، برای نشان دادن مظلومیت سیدالشهدا (ع) است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در سال ۹۰، تعداد ۵۰ هزار نفر فقط از ایران به اربعین رفته بودند اما امروز سامانه «سماح» بیش از ۲ میلیون و چهارصد هزار نفر تاکنون نام نویسی کردند و پیش بینی می‌شود از سه میلیون عبور کند، افزود: این حضور حداکثری در ارتباطات بین ۲ ملت ایران و عراق هم تاثیر فراوان دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز حرمین اهل بیت (ع) نوری پرتلالو هستند، افزود: حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) هم از این قائده مستثنی نیست.

صالحی با اشاره به وجود بیش از ۲۳ هزار کانون در کشور و ۲ میلیون ۴۰۰ هزار ثبت نام با هویت ملی وجود دارد، افزود: در ایام فراغت در طول سال کانون های مساجد اساسنامه نداشتند که در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد و یک شبکه وسیع یافت که مناطق مختلف ایران را در بر می گیرد و استقرار و فعالیت های شان توسعه شایان توجهی یافته است.

وی در خصوص سازمان اوقاف هم گفت: وقف را به‌ عنوان پشتوانه حوزه دین و فرهنگ هم در سابقه تاریخی و تمدنی خود داشتیم و هم در کشورهای دیگر وثق از ارکان مهم‌ فرهنگی و دینی و علمی بوده است.

در این دیدار آیت الله دستغیب، گفت: موج عظیم به سمت زیارت اربعین نشان از این دارد که می توانیم به نحو احسن در جهت توسعه فرهنگ دینی گام برداریم و از این زمینه های زمانی و مکانی بهره بگیریم.

تولیت آستان مقدس احمدی محمدی(ع) افزود: وزارت راه و شهرسازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که در جهت توسعه فرهنگ دینی و نقشی که به بهترین وجه در استان دارند امیدواریم گسترده تر و با کم‌و کیف بالاتر پیش رود بدین خاطر اخیرا بنیادی را بنیاد فرهنگی دینی احمد بن موسی(ع) پیشنهاد دادیم.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین