احتمال حمایت شماری از سناتورهای جمهوری‌خواه از استیضاح ترامپ

گروه جهان الف،   3980717196

برخی رسانه‌های بین‌المللی گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال حمایت نماینده‌های هم‌حزبی ترامپ از استیضاح و برکناری او مطرح کرده‌اند.

به گزارش فارس، برخی از رسانه‌های بین‌المللی روز چهارشنبه در تحلیل‌هایی جداگانه به بررسی احتمال حمایت نماینده‌های جمهوری‌خواه کنگره آمریکا از استیضاح «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور بعد از افشای جزئیات بیشتری از رفتارها و سیاست‌های او پرداخته‌اند.

پایگاه «دیلی‌بیست» در تحلیلی در همین باره نوشته باور عمومی بر این است که اگر مجلس نمایندگان آمریکا اقدام به استیضاح ترامپ کند، مجلس سنا که اکثریت کرسی‌های آن را جمهوری‌خواهان تشکیل می‌دهند، از برکناری ترامپ جلوگیری خواهد کرد.

این روزنامه نوشته است: «همزمان با ازدیاد شواهد مربوط به استیضاح ترامپ و در حالی که لفاظی‌های او دارد از کنترل خارج می‌شود، این احتمال وجود دارد که از میان ۵۳ سناتور جمهوری‌خواه دست‌کم ۲۰ نفر به محکومیت او رأی بدهند.»

دیلی‌بیست به ویژه، نقش «میت‌رامنی»، سناتور بانفوذ جمهوری‌خواه که اخیراً از تحقیقات برای استیضاح ترامپ حمایت کرده را در گسترش حمایت‌ها در این حزب از این مسئله با اهمیت دانسته است.

این روزنامه می‌نویسد: «شکستن نخستین سدها، اهمیتی حیاتی دارند. همان‌طور که مایکل توماسکای می‌نویسد رامنی ممکن است باعث جسور شدن دسته‌ای از هم‌قطارانش در سنا شود که جدا شدنشان از صفوف حامیان ترامپ تفاوت ایجاد خواهد کرد. به واقع، متقاعد کردن بقیه جمهوری‌خواهان به اینکه زبان به انتقاد باز کنند کاری است که فقط او از عهده انجام آن برمی‌آید.»

دیلی‌بیست در ادامه به ذکر نام برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه پرداخته که ممکن است دست از حمایت از ترامپ بردارند. «سوزان کولینز»، نماینده ایالت مین در مجلس سنا یکی از این نماینده‌ها است. او اخیراً گفته ترامپ با درخواست از چین برای تحقیق از «جو بایدن» مرتکب اشتباهی بزرگ شده است. کولینز در ایالتی که ترامپ چندان در آن محبوب نیست باید برای انتخاب مجدد در سنا رقابت کند. به همین دلیل، ملحق شدن او به میت رامنی چندان تعجب‌آور نخواهد بود و حیرت عده زیادی را به همراه نخواهد داشت.

اما، به نوشته دیلی‌بیست، برای اکثر نماینده‌های جمهوری‌خواه که انتخاب مجددشان در مجلس سنا به انتخابات ۲۰۲۰ وابسته است، محاسباتی قدری پیچیده‌تر و ظریف‌تر در کارند. اگر آنها بیش از حد نزدیک به ترامپ به نظر برسند ممکن است رأی بسیاری از رأی‌دهندگان طبقه شهری را از دست بدهند و اگر به استیضاح او رأی دهند به سبد رأیشان در میان اجتماعات روستایی لطمه می‌زنند.

روزنامه گاردین هم در تحلیلی مشابه نوشته که ترامپ برای باقی ماندن در سمتش به حمایت نماینده‌های جمهوری‌خواه نیاز دارد، اما اکنون در معرض خطر از دست دادن حمایت آنها است. این روزنامه تحلیل خود را بر مخالفت کاخ سفید با همکاری با تحقیقات استیضاح استوار ساخته است.

گاردین نوشته است: «کاخ سفید با امتناع از ادای شهادت مقام‌های دولت در کنگره و انکار حق مشروع کنگره برای استیضاح رئیس‌جمهور، کاخ سفید کشورش را به سمت یک بحران قانونی پیش برده است. اما اقدام تنش‌زای دولت ترامپ برای اعمال فشار بر دولت‌های خارجی جهت یافتن اطلاعات رسواساز علیه رقبای سیاسی او ممکن است برای او به قیمت از دست رفتن حمایت جمهوری‌خواه‌ها تمام شود.

در تحلیل دیگری از روزنامه ایندیپندنت هم به نقش میت رامنی در حمایت احتمالی جمهوری‌خواهان از تحقیقات استیضاح ترامپ پرداخته و او را «قهرمانی» توصیف کرده که ممکن است ترامپ را از قدرت به زیر بکشد. 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین