ربیعی: ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

گروه سیاسی الف،   3980717105 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

سخنگوی دولت گفت: در جلسه امروز هیات دولت مقرر شد که ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یابد که این رقم در اختیار کمیته ذی ربط خود قرار خواهد گرفت.

ربیعی: ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیای دریاچه ارومیه اختصاص یافت

به گزارش ایرنا، «علی ربیعی» روز چهرشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ۳۶۰ میلیارد تومان اعتبار به تفکیک ۲۳۲ میلیارد تومان برای اعتبارات هزینه ای و ۱۲۸ میلیارد تومان تملک دارایی برای طرح های آبی استان های خوزستان، لرستان، کرمانشاه چهارمحال بختیاری، فارس مازندران و گلستان تصویب شد.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد تومان تملک دارایی برای زهکشی دشت گمیشان در اختیار وزارت جهاد کشاورزی و نیرو قرار گرفت. مصوبه مجری هر دو  وزارت خانه های جهاد کشاورزی و نیرو هستند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه در جلسه امروز  هیات دولت وضعیت پسماندها و زباله های بیمارستانی بررسی شد، خاطرنشان کرد: رئیس جمهوری دستور داده بود که این موضوع پیگیری شود، که این پیگیری ها صورت گرفت و امروز در جلسه هیات دولت گزارش هایی ارائه شد.

ربیعی اظهار داشت: امروز در مورد پسماندهای بیمارستانی و بوی بد ناشی از این پسماندها در جنوب تهران و برای دفن پسماندها در استان هایی که آسیب رسانی می کند مباحثی مطرح شد. قرار شد در سه استان شمالی نیروگاه ها برای تبدیل پسماندها هر چه سریعتر به سرانجام برسد.

وی افزود: سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه ها برای پسماندها تمایلی ندارند، زیرا قیمت برقی که دولت از آنان می خرد مقرون به صرفه نیست.  در این جلسه دولت این اختیار را به وزیر نیرو داد که به نحوی از سرمایه گذاران حوزه نیروگاهی برای تبدیل پسماندها خرید کند که مقرون به صرفه باشد و بتواند تمایل به سرمایه گذاری داشته باشند. این تصمیم خوبی بود که می تواند سرمایه گذاران را جذب کند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در مورد پسماندهای استان تهران قرار شد مسئولیت را شهرداری تهران بر عهده گیرد، در تهران و حومه و حتی در بخشی از مرز که شهرداری مسئول نیست ولی جزو تهران بزرگ محسوب می شود وظیفه شهرداری این است که به عنوان مسئول مجری در کنار سایر دستگاه ها از جمله وزارت نیرو، محیط زیست، وزارت جهاد این وظیفه را بر عهده گیرند. همچنین این دستگاه ها گرد هم می آیند و کمیته ای برای پسماندها و کم آسیب کردن آن تشکیل می دهند.

ربیعی تصریح کرد: وزارت کشور هم مسئول شد در مورد شهرهای بزرگ و غیره در مورد پسماندها تصمیمات مقتضی را بگیرد و چند وقت دیگر گزارشی به هیات وزیران داده شود.

وی ادامه داد: بحثی در مورد کاهش مصرف پلاستیک و توصیه های مربوط به آن مطرح شد.  درباره برخی از کشورهای دنیا که استفاده از نایلون های شیمیایی ممنوع کرده اند، مباحثی مطرح شد و جرائمی را برای استفاده کنندگان در نظر می گیرند.

سخنگوی دولت گفت: در این جلسه تاکید شد در این زمینه فرهنگ سازی شود و ما این موضوع را از خانه خود آغاز کنیم. سازمان محیط زیست مسئولیت پیدا کرد که این موضوع را در کمیسیون زیربنایی خود بررسی و مطرح کند.

ربیعی ادامه داد: در ادامه این جلسه لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت نظام اداری و مالی مورد بررسی قرار گرفت، دولت یک لایحه شفافیت را به مجلس ارسال کرده است از نمایندگان و هیات رئیسه درخواست می کنم که آن را در اولویت بررسی قرار دهند این لایحه از کارهای زیربنایی مقابله با فساد است.

وی با اشاره به این که سه لایحه دیگر در دولت مطرح است، اظهار داشت: لوایح مقابله با فساد و ارتقای سلامت اداری و تعارض منافع لوایح سه قلویی هستند که در کنار هم در بلندمدت مبارزه ساختاری و هدفمند با فساد را تضمین می کنند.

سخنگوی دولت گفت: بخش هایی از این لایحه در دولت پیش رفت، تعاریف مشخص شد و بنا شد در جلسه بعدی وظایف دستگاه ها مشخص شود.

ربیعی ادامه داد: تاکید رئیس جمهوری در جلسه امروز بر انتخابات پرشور و آزاد بود که همه جناح ها و گروه ها بتوانند در آن نقش آفرینی کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۵۲۵۶۱۴:۲۰:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۷
قبلا هم مبالغ هنگفتی برای احیای درچه اختصاص یافته بود اما سر از جاهای دیگر درآوردن!!!
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین