خروج بیش از یک میلیون زائر از اول محرم تاکنون

گروه اجتماعی الف،   3980716207 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

دبیر ستاد‌مرکزی اربعین با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها به منظور رفاه زائران و ارتقای ظرفیت‌های موجود گفت: بیش از ۳ هزار نفر از اصحاب رسانه از کشورمان در ایران و عراق حماسه اربعین را پوشش می‌دهند.

حسین ذوالفقاری رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی امشب با حضور در استودیوی رادیو اربعین با اشاره به نام‌نویسی بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار زائر در سامانه سماح اظهار داشت: با توجه به لغو روادید پیش‌بینی می‌شد که با استقبال بیشتری برای حضور زائران در اربعین مواجه شویم که از آمار ثبت‌نام در سامانه سماح، مراجعه برای درخواست گذرنامه و خروج زائران از مرزها این امر را می‌توان دریافت.

صدور بیش از یک‌ میلیون گذرنامه و ۴۵۰ هزار برگ تردد تا صبح امروز

وی با بیان اینکه تا صبح امروز یک‌میلیون ‌و‌ ۱۵۰ هزار گذرنامه صادر شده است، افزود: با توجه به اینکه ظرفیت صدور گذرنامه کفایت نمی‌کرد، با طرف عراقی مذاکره کردیم‌ و‌ مقرر شد برگه تردد موقت برای زائران صادر شود و طرف عراقی نیز آن را مورد پذیرش قرار داد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا امروز ۴۵۰ هزار برگ تردد موقت برای زائران اربعین حسینی صادر شده است، خاطرنشان کرد: در مجموع یک میلیون و ۶۰۰ هزار برگ‌موقت و‌ گذرنامه جدید صادر شده است.

خروج بیش از یک میلیون زائر از اول محرم تاکنون

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه  از اول محرم تا امروز یک میلیون‌ و ۱۰۰ هزار نفر از کشور خارج شده و به عراق سفر کرده‌اند، گفت: از صبح امروز تا ساعت ۳ بعدازظهر ۱۸۱ هزار نفر از زائران اربعین حسینی از کشور خارج شده‌اند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر افزایش یافته است.

ارسال حدود ۵ هزار کامیون تجهیزات موکب‌ها تاکنون

وی با اشاره به موکب‌های اربعین برای پذیرایی از زائران حسینی افزود: تا صبح امروز ۴ هزار و ۶۱۰ کامیون برای انتقال تجهیزات موکب‌ها از مرز خارج شدند و این‌ موکب‌ها در دو زمینه اسکان و‌ تغذیه در داخل خاک عراق و همچنین در کشور به ویژه مرزها به زائران خدمت‌رسانی می‌کند.

توزیع ۱۶۰ میلیون پرس غذا و فراهم‌سازی ۱.۸ میلیون اسکان در اربعین ۹۸

ذوالفقاری با بیان اینکه نمی‌توان برآورد دقیقی از تعداد زائران اربعین ۹۸ داشت، گفت: ما تلاش کردیم در تمامی زمینه‌ها اقدامات را برای رفاه بیشتر زائران اربعین ارتقا دهیم. به طوری که در حوزه تغذیه ۱۶۰ میلیون وعده غذایی پیش‌بینی شده است. همچنین اسکان برای یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ایران و عراق در نظر گرفته شده است. این امر در حالی است که سال گذشته اسکان برای یک‌ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر داشتیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه به توسعه حمل و نقل اشاره کرد و افزود: ما در زمینه حمل و نقلنیز تدابیر ویژه‌ای به منظور تردد روان زائران اندیشیدیم؛ به طوری که در مجموع ما ۱۲ هزار اتوبوس در ناوگان حمل و نقل داریم که از این تعداد با توجه به شرایط خاص اربعین ۹ هزار اتوبوس را برای ۴ مرز قرار دادیم که البته این تعداد باز هم پاسخگوی نیاز زائران نیست.

نظام‌مندی کاپوتاژ برای منفعت عمومی از سیستم‌ حمل و نقل

ذوالفقاری با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۲ هزار دستگاه از اتوبوس‌های کشور در خاک عراق کاپوتاژ شدند، تصریح کرد: امسال تصمیم گرفتیم محدودیت‌هایی برای اتوبوس‌ها در نظر بگیریم تا علاوه بر منفعت عمومی، بتوانیم‌ بهتر پاسخگوی‌ نیاز زائران باشیم. بر همین اساس، حداکثر اتوبوس‌هایی که کاپوتاژ شدند آن هم صرفا بر اساس نیاز ۴۰۰ دستگاه است و با گمرک هم هماهنگی‌های لازم هم صورت گرفته است تا مشکلی در این زمینه ایجاد نشود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به افزایش ظرفیت پارکینگ‌های مرزی نیز خاطرنشان کرد: ما برای جلوگیری از مشکلات احتمالی و عدم کمبود در زمینه حمل و نقل، از زائران خواستیم با ماشین‌های شخصی به مرزهای ایران و عراق سفر کنند که برای این منظور ظرفیت پارکینگ‌ها را نیز افزایش دادیم. 

ذوالفقاری با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات برای رفاه بیشتر زائران اربعین این بود‌ که از اول محرم روادید ایران و عراق لغو شد، افزود: هدف اصلی از این اقدام، مدیریت سفر زائران بود، به طوری که بر اساس آمارها بسیاری از زائران از اول محرم به عتبات سفر کردند.

پیش‌بینی اسکان زائران در شهرهای مرزی

وی در‌ ادامه به معطلی برخی در مرزها اشاره کرد و‌ گفت: ما برای جلوگیری از بحران در مرزها در زمینه اسکان هم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. به طوری که پیش‌بینی کردیم در صورت ازدحام‌ جمعیت در مرزها، به جای معطلی زائران، آن‌ها را در شهرهای منتهی به پایانه‌های مرزی منتقل کنیم که برای اسکان آن‌ها اقدامات لازم انجام شده است.

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه زائران قبل از سفر حتما در سامانه سماح ثبت‌نام‌کنند، افزود: ثبت‌نام در سامانه سماح چند مزیت دارد که یکی از آنها استفاده از خدمات بیمه است.

وی با اشاره به اینکه ما بیمه را اجباری‌نکردیم، اما متذکر می‌شویم که بیمه برای زائران ضرورت دارد، گفت: ورودی بیمارستان‌های عراق ۱۰۰ دلار است و‌ هزینه درمان در آنجا بالاست. براساس مصوبه شورای عالی حج در طول سال از هرکسی به عتبات می‌رود ۳۸ هزار تومان اخذ می‌شود که ۱۶ هزار تومان برای هلال احمر و ۲۲ هزار تومان درمان تصادف و فوتی یعنی بیمه است. ما برای زائران اربعین حسینی از بیمه‌گر و هلال احمر خواستیم سقف هزینه‌ها را کاهش دهند. از طرفی میزان تعهدات را بالا بردیم. 

 ذوالفقاری با بیان اینکه پایگاه‌های هلال احمر نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است، تصریح کرد: دیه فوتی تصادفی یا حوداث تروریستی تا سقف ۳۶۰ میلیون تومان، درمان بیمارستان‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان، فوت عادی ۴۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده و از نظر جغرافیایی هم علاوه بر خاک عراق تا ۵۰ کیلومتری مرزها در داخل کشور تعهدات بیمه‌گر افزایش یافته است.

زائران از تردد در مکان‌های خلوت بپرهیزند

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه وظیفه ستاد این است که با کمک مردم و نهادها به مردم خدمت‌ کند، گفت: زائران برای جلوگیری از مشکلات احتمالی حتما گروهی حرکت کنند و ‌از تردد در مکان‌های خلوت بپرهیزند.

وی به انعکاس حماسه پیاده‌روی اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: بیش از ۳ هزار نفر از اهالی رسانه کشورمان از داخل ایران و خاک عراق پیاده‌روی اربعین را منعکس می‌کنند. امیدواریم زائران حسینی از این فرصت به خوبی استفاده کرده و نه تنها وحدت ایران و عراق بلکه جلوه‌های اربعین را به رخ جهانیان بکشانند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۴۵۵۶۰۰:۵۸:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۷
یک میلیون بازدید کننده تا بحال ! هر کدام حداقل 200 دلار خرج کنند می شود 200 میلیون دلار یا 2/2800/000/000/000 ریال ! حالا هزینه های دیگر بکنار !
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین