معمای بازگشت ناطق نوری/جزئیات طرح ترور قاسم سلیمانی/ روایت حجاریان از سلطان‌های مفسد در ژانر‌های مختلف

گروه سیاسی الف،   3980716156 ۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

معمای بازگشت ناطق نوری/جزئیات طرح ترور قاسم سلیمانی/ روایت حجاریان از سلطان‌های مفسد در ژانر‌های مختلف

جزئیات طرح ترور حاج‌قاسم سلیمانی

دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان در تشریح جزئیات طرح ترور سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه این پروژه صرفا در مرحله طراحی باقی نمانده بود، اظهار کرد: کلیه عملیات اجرایی این پروژه از قبیل جذب جاسوس، آموزش آنان، تهیه سلاح و مهمات و مواد منفجره و وسایل و تجهیزات ارتباطی و نظامی در سطح وسیع و گسترده تهیه و از سوی پشتیبانان طرح از طریق یکی از مرزها به داخل کشور منتقل و آماده بهره‌برداری بود.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان بیان کرد: سازمان اطلاعات سپاه از شش ماه قبل از دستگیری اعضای این تیم ترور در شهریور ماه سال جاری، اقدامات و فعالیت‌های این تیم را در خارج و داخل کشور به صورت شبانه‌روزی مورد رصد اطلاعاتی قرار می‌داده است.

بیشتر بخوانید:

دستگیری عناصر اصلی تیم  ترور سردار سلیمانی در کمتر از ۱۰ ساعت

***

ماجرای بازداشت کارگران هفت‌تپه

ایرنا نوشت: برخی سایت‌ها و کانال‌های خبری روز دوشنبه مدعی شدند تعدادی از کارگران شرکت هفت تپه که قصد داشتند برای دیدار با اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس با اتوبوس عازم تهران شوند توسط نیروی انتظامی دستگیر و بازداشت شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز با اشاره به دیدار چهره به چهره خود با جمعی از کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در یازدهم شهریورماه، گفت: در صورتی که بازداشت هر کدام از این کارگران صحت داشته باشد قطعا با عوامل آن برخورد خواهم کرد.

وی ادامه داد: حضور من در هفت تپه برای رفع مشکل کارگران بوده و باید توجه داشت که هر مجموعه ای که در کشور کار اقتصادی انجام می دهد ممکن است یکسری موانع پیش روی خود داشته باشد.

به گفته وی در بین این کارگران تنها یک نفر محکومیت قانونی داشته است که پیش از این در جریان آن نبوده ام و نیاز است در خصوص اتهام این فرد بررسی های لازم صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان تصریح کرد: به جز این یک نفر که دارای محکومیت قانونی است، اگر کارگران دیگری که با آنها دیدار داشته ام بازدشت شده باشند، قطعا با عوامل این اقدام برخورد خواهم کرد.

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران در مجلس، در جریان ارائه نطق خود نامه جمعی از کارگران هفت تپه را قرائت کرد و از ممانعت حضور کارگران هفت‌تپه در مجلس گلایه کرد.

این نماینده مردم تهران گفت: آزادی بیان در مجلس باید اساس کار ما باشد. نباید به آزادی بیان خدشه وارد شود هر کارگری با هر ایده و تفکری حق دارد بیاید در مجلس نظرات خود را مطرح کند و من خواهان رسیدگی هیئت رئیسه و قوه قضائیه نسبت به این موضوع هستم ما حتی اگر حرف این کارگران را قبول نداریم باید بگذاریم حرف‌شان را بزنند.

 علیرضا محجوب در ادامه بخش‌هایی از نامه کارگران هفت تپه را خواند: « ... واگذاری فسادآلود شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مخالف با اصل 44 قانون اساسی کشور که مصداق بارز تاراج اموال عمومی است به دو شخص حقیقی که درصد مالکیت هر کدام متفاوت بوده و در این چهار سال هر کدام از طرفین کارفرما نحوی از مدیریت و عزل و نصب‌ها را در پیش گرفته بودند که عامل بی‌نظمی و ناهماهنگی شدید در صدر شرکت گردیده است و در حال حاضر هر دوی آنها مدیر عامل و رئیس هیات مدیره تحت پیگرد قانونی هستند».

بیشتر بخوانید:

قرائت نامه کارگران هفت‌تپه در صحن مجلس/ محجوب: چرا مانع حضور کارگران در خانه ملت شدید؟

***

با سلطان‌هاي مفسد در ژانر‌هاي مختلف مواجهيم

سعید حجاریان در مصاحبه ای با روزنامه شرق گفت: نتايج نظرسنجي‌هايي که بعضا به دست ما مي‌رسد حکايت از آن دارد كه طيف ميانه‌ که شامل نيروهاي اصلاح‌طلب، اعتدال‌گرا و حتي راست ميانه مي‌شود، تضعيف شده و افراط و تفريط به‌ويژه قائلان به عبور از جمهوري اسلامي رشد کرده است. افراط‌گرايان چه در داخل و چه در خارج، در دوره دوم خرداد نيروهايي دست پايين محسوب مي‌شدند اما با ضرباتي که تدريجا به‌ ميانه‌‌روها وارد شد و اشتباهاتي که از سوي خود آنها رخ داد، جامعه به سمت دوقطبي‌شدن رفت؛ در اين قطب‌بندي افراطي‌ها مصرانه مي‌گويند موجوديتي به‌نام جمهوري اسلامي نباشد و تفريطي‌ها يک‌صدا بر حفظ وضع موجود با تمام نواقصش اصرار مي‌ورزند... بيشترين ريزش از سمت نيروهاي ميانه بوده است.

حجاریان در ادامه می گوید: بايد بپذيريم بر اساس آمار، مردم دولت را مقصر وضع موجود مي‌دانند و دولت هم هيچ دفاعي از خود نمي‌کند. ساخت قدرت مي‌گويد مسئول اقتصاد کشور رئيس‌جمهور است و همه قوا موظف‌اند با ايشان هماهنگ شوند... روحاني بايد اعلام کند چنين مسئوليتي را عهده‌دار هست يا خير و چه نقشي در اقتصاد ايفا مي‌کند؟ شايد با اين کار درصدي از اعتبار ازدست‌رفته بازگردد.

تئوریسین اصلاح طلبان گفت: مقاومت بايد عمومي باشد. زماني که مردم مي‌بينند با مديراني تن‌پرور روبه‌رو هستند که تن به مبارزه و مقاومت نمي‌دهند، محال است همراهي کنند. در دوره جنگ ايران و عراق وضعيت مردم کمابيش يکسان بود اما با پايان جنگ يک آن ديديم عده‌اي به ثروت‌هاي بادآورده رسيده‌اند. در اين هنگام گرايش‌ عجيبي پيدا شد و شکاف دولت-رزمنده به‌وجود آمد. اين اتفاق اکنون در حال تکرار است؛ از يک طرف مردم تحت فشار قرار مي‌گيرند و از اقتصاد مقاومتي صحبت مي‌شود و از سوي ديگر، روزانه با سلطان‌هاي مفسد در ژانر‌هاي مختلف مواجهيم.

***

باور نمی‌کنم زنجانی پول بیشتری داشته باشد

بیژن زنگنه، وزیر نفت در گفت‌وگو با خانه ملت گفت: اصل بدهی بابک زنجانی بالای 2میلیارد و 100میلیون دلار است البته اصل بدهی با فرع آن متفاوت است به طوری که با لحاظ بدهی‌های فرعی، رقم  بدهی‌ها بسیار بالاتر می‌رود.

زنگنه با بیان اینکه از جمع بدهی‌های زنجانی فقط 600میلیون دلار آن هم در ابتدای بازداشت پرداخت شده و مبلغ دیگری به دست وزارتخانه نفت نرسیده است، تصریح کرد: نمی‌توان این پول را با رایزنی به بیت‌المال برگرداند البته باور ندارم بابک زنجانی شرکایی داشته باشد که بخواهند بدهی او را پرداخت کنند. 

وی در توضیح وجود اطلاعاتی مبنی بر اینکه بابک زنجانی پول بیت‌المال را در چه بخش‌هایی در داخل و خارج از کشور سرمایه‌گذاری کرده، گفت: دستگاه‌های ذی ربط این مهم را پیگیری می‌کنند هرچند زنجانی بسیار ادعای داشتن پول دارد اما من باور نمی‌کنم او پولی داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

زنگنه: بنده بابک زنجانی سنج ندارم/ با وجود ضربات کشنده همچنان زنده‌ایم

***

ادامه تحلیل ها درباره بازگشت ناطق نوری به جامعه روحانیت

پایگاه خبری آزادی نوشت: رسم شیخوخیت در انتخابات داشت برچیده می‌شد که شیخ نور به خاستگاه سیاسی خود برگشت. حضور ناطق نوری در جلسه اخیر جامعه روحانیت حتما علاوه بر کنار گذاشتن کدورت‌های 10 ساله، آثار دیگری نیز خواهد داشت. آثاری که گمانه‌زنی درباره آن دشوار نیست اگر توجه داشته باشیم که تنها 5 ماه تا انتخابات مجلس باقی است.

سوال اینجا است که آیا ناطق نوری که طی سال‌های گذشته در مواضع و اظهارات خود تا اندازه‌ای به اصلاح‌طلبان نزدیک شده بود با بازگشت به جامعه روحانیت مبارز به آنان پشت می‌کند و یا اینکه حلقه وصلی برای ائتلاف میانه‌روها در هر دو جریان سیاسی می‌شود؟

نامه نیوز هم نوشت: علی‌اکبر ناطق نوری، یکی از فعالان انقلاب اسلامی که از پیش از انقلاب بارها تجربه زندان را در کارنامه خود دارد و بعد از آن نیز مسئولیت‌های مختلفی را بر دوش گرفت اکنون و بعد از چندسال گوشه‌گیری از عالم سیاست گویا که می‌خواهد دوباره به صحنه سیاست بازگردد. البته که تا کنون خودش سخنی دال بر صحت این مدعا اظهار نکرده است اما گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر مشارکت مجدد او به گوش می‌رسد؛ خاصه آنکه حضور اخیر او در مجمع روحانیت مبارز بر این شائبه دامن زد... ناطق نوری...اکنون هم می‌تواند در عرصه سیاست موثر باشد و شاید زمزمه‌های بازگشت او به عالم سیاست درست باشد و او در مقطع کنونی قصد پایان گوشنه‌نشینی را دارد که البته این گمانه‌زنی‌ها هنوز قطعی نیست و در آینده‌ای نزدیک معلوم می‌شود.

***

جلیلی از مشهد نامزد انتخابات مجلس می‌شود

نامه نیوز نوشت: تصمیم سعید جلیلی برای حضور در انتخابات جدی است. چندی پیش مطرح بود که او می خواهد در تهران سرلیست جبهه پایداری قرار بگیرد و با فهرست اصلاح طلبان به سرلیستی عارف و فهرست شورای وحدت به سرلیستی قالیباف رقابت کند اما خبرها حکایت از آن می کند که او از شهر مشهد به صحنه انتخابات مجلس پا می گذارد. در این میان سئوال بزرگ میزان اقبال افکارعمومی مشهد به فهرست جبهه پایداری با سرلیستی سعید جلیلی است...

***

چه اصولگراها؛ چه اصلاح‌طلبان هنوز رسوبات تفکرات کمونیستی دارند

محمدرضا باهنر در کنگره نفت و نیرو با تاکید بر اینکه متاسفانه برای سرمایه‌های خرد در کشور هیچ فکری نمی‌شد گفت: چه راستی‌ها، چه چپی‌ها، چه اصولگراها و چه اصلاح‌طلبان هنوز رسوبات تفکرات کمونیستی دارند و در دولت و حکومت هم چنین تفکری وجود دارد و این تفکرات اجازه برخی از اتفاقات اقتصادی را نمی‌دهد و نگران این هستند که امپراتوری برخی‌ها گسترش یابد.

وی با تاکید بر اینکه دولت می‌تواند به صورت مستقیم و غیرمستقیم بسیاری از شرکت‌های خود را عرضه کند گفت: ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار میلیارد تومان بنگاه آماده فروش است و خریدار هم برای آن وجود دارد اما هر دو طرف می‌ترسند چرا که در حال حاضر هم رئیس سابق سازمان خصوصی سازی هم خریداران و هم فروشندگان در زندان هستند و این نتیجه نبود رگولاتوری در اقتصاد است بنابراین بخش خصوصی و فروشندگان بر این باورند که سری درد نمی‌کند را دستمال ببندند.

وی تاکید کرد: البته در این فضا فساد هم زیاد شده است و نمی‌توان از فسادهایی که صورت گرفته چشم پوشی کرد.

باهنر گفت: به آقای رئیسی گفتم همان طور که آنهایی که می‌خورند و می‌برند را می‌گیرد بنگاه یا قرارگاهی برای سرمایه‌ و سرمایه‌گذاران پاک ایجاد کند.

وی گفت: البته باید بپذیریم که در اقتصاد ایران امضای طلایی هم وجود داشته است.

باهنر گفت: باید چند مساله در اقتصاد ایران پذیرفته شود که مهمترین آن رقابت در کیفیت ، قیمت و سرعت کار است.

***

حضور مشروط در انتخابات، عقیم خواهد ماند

محمدرضا تاجیک، مشاور رئیس دولت اصلاحات در مصاحبه با روزنامه آرمان ملی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه «برخی تئوریسین‌های اصلاح‌طلب از حضور مشروط در انتخابات سخن می‌گویند. این در حالی است که قاطبه اصلی اصلاح‌طلبان با هرگونه ائتلاف در انتخابات آینده مخالف هستند. در شرایطی که احتمال ردصلاحیت چهره‌های برجسته اصلاح‌طلب وجود دارد به نظر شما جریان اصلاحات باید با چه استراتژی‌ای وارد انتخابات مجلس شود؟ » گفت: «بنده پیش‌بینی خود از انتخابات آینده را برای بزرگان جریان اصلاحات بیان کرده‌ام و همان پیش‌بینی را برای شما نیز بیان می‌کنم. پیش‌بینی من این است که جریان اصلی اصلاح‌طلبی در انتخابات شرکت خواهد کرد. همچنین پیش‌بینی می‌کنم شخص رئیس دولت اصلاحات نیز در انتخابات شرکت خواهد کرد. با این وجود برخی طیف‌های جریان اصلاح‌طلبی برای حضور در انتخابات شروطی را خواهند گذاشت. پیش‌بینی من این است که این شروط در نهایت عقیم خواهد ماند. در چنین شرایطی جریان اصلی اصلاحات در انتخابات شرکت خواهد کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۴۴۱۳۲۱:۱۲:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۶
هر ایرانی که در انتخابات با رأی درست خود مسئولان بی‌درد را از قدرت کنار بزند جهاد بزرگی کرده است باید کاری کرد که نیروهای انقلابی مومن با مدیریت جهادی سر کار بیایند و کشور را نجات بدهند.
ناشناس۱۱۲۴۴۱۴۲۱:۱۳:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
سرنوشت تعداد زیادی از شرکت‌ها و کارخانه‌های کشور مشابه شرکت هپکو می‌باشد که حقوق کارگران را پرداخت نکرده‌اند. دولت و مسئولین باید برای حل مشکل همه کارگران اقدام بکنند و از آن مهم‌تر اینکه مشکل جدیدی درست نکنند.
ناشناس۱۱۲۴۴۱۶۲۱:۱۴:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۶
اگر نان را گران کردند حداقل نظارت بیشتری بر کیفیت نان اعمال می‌کردند.
ناشناس۱۱۲۴۴۲۱۲۱:۱۸:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
چندی قبل یک برگ آ4 کپی می‌گرفتیم 200-300 تومان می‌شد و حالا آن را به هزار تومان رسانده‌اند. آیا نظارتی برای گران‌فروشی‌ها می‌شود؟ چه کسی باید مشکل گرانی کاغذ را حل کند؟
ناشناس۱۱۲۴۴۴۴۲۱:۵۷:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
جلیلی سال 92 که نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد رسما اعلام کرد عضو جبهه پایداری نیست و مستقل است. الان چطور میگید میخاد سرلیست جبهه پایداری بشه؟!
ناشناس۱۱۲۴۴۸۲۲۲:۵۶:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۱۶
چه عجب اگر ناطق نوري برگردد !! معمايي در كار نيست !! كاملاً طبيعيه !! اگر ايشان بر نمي گشت معما بود !!
ناشناس۱۱۲۴۴۹۴۲۳:۱۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
آقای ناطق نوری میشه از ثروت خود و فرزندانتون بگید و اینکه قبل انقلاب چی داشتتین و الان چی؟
ناشناس۱۱۲۴۵۷۵۰۲:۲۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۷
سعید حجاریان حرف جالب و درستی زد. و بنظر من کفه افراطی ها به تفریطی ها می چربد.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین