چالش انتظار در مطب پزشکان/چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتند؟

سیامک داودی، گروه تعاملی الف،   3980716016 ۷۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
چالش انتظار در مطب پزشکان/چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتند؟

عمل آب مرواریدی در یکی از کلینیک‌های مشهور تهران برای پدرم لازم بود مسئول هماهنگی یک روز قبل از هر مرحله انجام مقدمات عمل جراحی زنگ می‌زد ساعت فلان حتما باید به آنجا بیایی اما ممکن است معاینه با تاخیر باشد چرا که پزشک محترم بسیار درگیر است، مرحله سوم نوبت مراجعه بود که دوباره همین مکالمه تکرار شد پاسخ دادم سرکار خانم چند بار آمده‌ایم سر وقت اما هر بار دو ساعت و بعضا بیشتر پزشک نیامده منم شاغلم به خدا سختم است مرخصی گرفتن اجازه هست با توجه به سابقه تاخیر قبلی یک ساعت دیرتر بیایم پاسخ داد خیر؟ شاید دکتر سر وقت بیاید آنوقت نوبت شما به فرد دیگری داده می‌شود.

با خود گفتم فعلا ریش و قیچی دست اینها است مصلحت است که ما سر وقت آنجا باشیم تشکر کرده و گفتم حتما، چشم. روز بعد در محل کلینیک قرارمان ساعت حدود 8.5 صبح بود اما طبق معمول تعداد زیادی از بیماران و همراهانشان در سالن انتظار نشسته بودند خصوصا شهرستانی‌ها که بعضا شب قبلش به تهران آمده " الله و اعلم " که این عزیزان شهرستانی کجا بیتوته کرده اند یا چه هزینه‌های گزافی را در تهران متحمل شده‌اند و چه ساعت‌های گرانبهایی از عمرشان در این زمینه که دود شده و به هوا رفته است.

طبق پیش‌بینی مسبوق به سابقه پزشک متخصص باز هم حدود یک ساعت دیر تشریف آوردند با خود گفتم حدود بیست نفری که در آنجا معطل مانده‌اند تکلیف هزینه فرصت از دست رفته‌ای که برای خود و همراهشان متحمل شده اند چه می‌شود؟ به بابا گفتم اجازه بده که بروم اعتراض کنم نگاهی بهم کرد و گفت پسرم دردسر درست نکن ممکن است اذیتمان کنند با جوان بغل دستی باب گفتگو باز شد گفتم همراه منی تا اعتراض کنیم او هم نگران بود که مبادا .....به هر حال دیدم کسی واکنشی نشان نمی‌دهد گویی این نقیضه عادت شده و ترک عادت موجب ....است.

چاره ای نداشتم سکوت کردم بعد از حدود ساعت ده و نیم که رفتیم خدمت پزشک محترم خواستم به او تذکر دهم که عزیز، متخصص ممکن است کاری ناگهانی برای شمای محترم پیش آمده باشد قبول ولی تاخیرها زیاد است و چند بار اتفاق افتاده عزیز به خدا ما هم کار داریم و برای وقتمان ارزش قائلیم حتی در تفکرات ذهنیم و با الگو از سریال ستایش خواستم انگشت‌های دو شست دستم را معکوس کرده و خطاب به دکتر با افتخار بگویم "اوف تاد "

نگاهی به پدر پیرم کردم و کمی اوضاع و احوال مردم نشسته در سالن انتظار را دیدیم با خود گفتم دست نگه دار چرا که چاره‌ای نیست زیرا فعلا باید دوزاری افکارخودت بیفتد متخصص کم است اگر بود کلی از شهرستانی‌ها اصلا به تهران نمی‌آمدند چاره ای نیست باید ناز پزشکان را خرید زیرا هر که را طاووس خواهد جور هندوستان کشد یا اینکه اگر از فردا پزشکان متخصص تصمیم بگیرند سر کار نیایند مردم چکار کنند اما غم درونیم بیشتر از مردم بی تفاوتی بود که برای وقت و پول خود هم ارزش قائل نیستند راستی چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی تفاوتند؟

کمی که آرام شدم به خود گفتم چرا وکلای محترم دادگستری کشورمان به وکالت از عموم افراد متضرر پیشقدم برای حل این دسته از مشکلات مردم نمی‌شوند؟ شاید شنیده باشید در بعضی از کشورها وکلا در سالن انتظار فرودگاه ها می‌نشینند تا در صورتی که هواپیمایی تاخیر داشت همانجا مراتب طرح دعوی برای احقاق حقوق مردم را شروع کنند.

از طرفی در پاسخ به بی تفاوتی مردم با خود اندیشیدم مگر اکثریت مردم مطالب حقوقی را می‌دانند؟ آیا در مقاطع تحصیلات متوسطه یا عالی برای ده‌ها هزار نفر در حد 3 واحد درسی عمومی در زمینه اطلاعات اولیه رشته حقوق وجود دارد تا هر یک از این دسته افراد راهنمای مردم باشند تا نسبت به حقوق اولیه شان آگاه شوند؟

امید است مسئولان دلسوز مردم هر چه سریعتر نسبت به برنامه‌ریزی برای حل این مشکلات اقدام نمایند چرا که این امر ربطی به دشمنان خارجی ندارد بلکه امری کاملا داخلی و با حداقل هزینه قابل حل است.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۳۴۴۷۰۷:۰۰:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
بی تفاوت نیستند برای درمان آمده اند با کسی هم سر جنگ و دعوا ندارند یعنی حوصله و مجال ان را ندارند چرا نهادهای نظارتی بیکار نشسته اند و کاری نمی کنند مردم که پلیس نیستند
ناشناس۱۱۲۴۰۷۹۱۵:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
چرا ایرانی همیشه تاریخ منتظره تا یکی بیاد و حقش رو بگیره و بهش بده؟یعنی چی بیماره و حوصله و حال اعتراض نداره!نه هموطن،تا این طرز فکر حاکم باشه همین آش و کاسه ست.اگر در همین مورد چهار نفر بیمار و همراه بیمار بلند بشوند و اعتراض مدلل کنند خواهید دید وضعیت تغییر خواهد کرد.
ناشناس۱۱۲۴۳۰۳۱۸:۴۷:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
تا وقتی که انحصار در پزشکی وجود داشته باشد همین آش و کاسه است. زمانی هم مهندسی همینگونه بود ولی الان دیگه نیست. پزشک هم تا زیاد نشه همینه که هست.
1۱۱۲۴۴۳۴۲۱:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
راه حل بسیار ساده است شکستن انحصار پزشکان
ناشناس۱۱۲۴۴۴۱۲۱:۵۵:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
برخی پزشکان تعمدا دو روز بیشتر مطب می روند و معتقدند که مطب اگر خلوت باشد، تبلیغ بدی می شود و بیماران شلوغی مطب را نشانه حاذق بودن پزشک می دانند. یعنی خلوتی مطب را ضدتبلیغ می دانند و بلعکس شلوغی مطب و معطلی بیماران را تبلیغ مثبت می دانند.
ناشناس۱۱۲۳۴۵۷۰۷:۰۸:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مردم نسبت به حقوق خود بی تفاوت نیستند....مکالمه ذهنی شما بارها و بارها برای ما هم پیش آمده ....مسئله مهم در کشور ما این است که ..." حق مردم در کشور ما ارزش ندارد!!"
ناشناس۱۱۲۳۴۷۶۰۷:۵۸:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
ناز بی پایان پزشکان علی الخصوص ازنوع متخصص آن بدلیل خیال راحت آنان ازبابت نبود رقابت د رمیانشان است که آن هم ازبرکت ایجادانحصاروکمبود شدیدتوسط مافیای قدرتمند وفاسد پزشکان است که از سالهای دوراززیاد شدن تعداد پزشکان از طریق ثابت نگه داشتن (وحتی کمتر کردن!)تعداد صندلی های رشته پزشکی دردانشگاهها است. یعنی سلامت هشتاد میلیون جمعیت وبخصوص دهها میلیون نفر ازمردم بی پناه ایران درشهرستانها وروستاها ودسترسی آنان به خدمات دردسترس وباکیفیت درمانی قربانی طمع برخی پول پرستان خودخواه شده است. خیانت فقط فروش اسرار نظامی واتمی مملکت به بیگانگان نیست!!!
ناشناس۱۱۲۳۴۸۸۰۸:۰۷:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
من سر همین قضیه با دندانپزشکم درگیر شدم و الان مدتی است نیاز به دندانپزشک دارم. ولی نه میخواهم بروم پیش ایشان و نه دانپزشک مناسب دیگری سراغ دارم. واقعا خحالت آور است. ظاهرا من سه ساعت هم منتظر باشم اشکالی ندارد ولی ایشان در طول سال 5 دقیقه هم نباید بیکار بمانند! خوب است قوانینی باشد که انتظار بیش از 20 دقیقه یا نیم ساعت مشمول کسر از حق ویزیت شود تا وقت دهی مطب ها اصولی شود. به خدا خیلی ساده است.
علی۱۱۲۴۴۶۶۲۲:۱۵:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
عزیزان راه حل بسیار ساده تر از این حرف هاست، همانگونه که اسنپ و تپسی مشکل انحصار آژانسها را حل کرد ، مشکل انحصار سایر صنوف از جمله پزشکان را هم میتوان با همین مدل حل کرد. البته اگر اراده ای وجود داشته باشد. راه دیگر هم استفاده از متخصصان خارجی است، و آنوقت است که پزشکان وطنی باید التماس کنند.
ناشناس۱۱۲۳۵۰۶۰۸:۲۴:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
آفرین به شما ،دردی که گفتی از بس تکرار شده گویی از ملزومات زندگی است کاش هرکس دستش می رسد این مشکلات را پیگیری کند
ناشناس۱۱۲۳۵۳۴۰۸:۴۶:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
برای اینکه در اینصورت مردم باید از صبح تا شب با همه دعوا کنند چون در هیچ کجا در این کشور حقوق مردم رعایت نمی شود
مرضیه۱۱۲۴۵۱۱۲۳:۴۳:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
دقیقا !
ناشناس۱۱۲۳۵۳۵۰۸:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۶
در این کشور آموزش با انسانیت مسیر مخالف طی میکند ، آیا این تفرعن برخی پزشکان که با تحقیر مستقیم یا غیر مستقیم تخم کینه را در دل بیماران می‌کارند روزی گریبان خودشان را خواهد گرفت ؟خیر ،چون هیچ اهرم فشاری علیه آنان عمل نمیکند و افرادی که با آنان سرو کار پیدا میکنند در نهایت نیازند و وقتی انسانیتی در کار نباشد ایشان در نهایت ناز ، در نتیجه آن تخم کینه تنها خود فرد را فرسوده میکند .
ناشناس۱۱۲۳۵۴۷۰۸:۵۳:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
ای کاش وزارت بهداشت همزمان با موضوع کارتخوان مطبها ، فکری هم در مورد تضییع حق زمان کشی بیماران در مطب پزشکان بکنند.
ناشناس۱۱۲۳۵۵۸۰۸:۵۷:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
پزشک انسان است ماشین نیست.
ناشناس۱۱۲۴۰۴۷۱۴:۳۸:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
برخی پزشکان تمام دلخوریها و خواسته های بحق یا نابحق خود را از مردم طلب می‌کنند.و گویا این نمونه از انسانها برای درس خواندن خود باید انسانها ی دیگر را تحقیر کنند. انسان هر چه پر بار تر افتاده تر
ناشناس۱۱۲۴۱۱۲۱۵:۲۴:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۶
پزشک انسان است و بیمار زامبی!! درسته؟؟
میلاد حمیدی۱۱۲۳۵۶۳۰۹:۰۳:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مطلب خیلی خوبی بود. یادمه در دوره دبیرستان یکی از همکلاسی ها روی دیوار کلاس به یکی از سیاسیون فحش نوشته بود. وقتی دبیر به کلاس آمد و با این صحنه مواجه شد گفت به ما ایرانی ها راه اعتراض را یاد ندادند یا مسیرش را باز نگذشاتند در نتیجه یا شیشه شکستن را بلدیم یا اینطور فحاشی ها را که عاقبتش شکایت و برخورد پلیس و مجازات است و تازه هدف هم گم می شود و یا زیرسوال می رود. ما باید راه اعتراض درست را به برخی کارها و مسئولان و سیاسیون بدانیم. بخصوص برای مجلس مکانیزمی برای شکایت مردم از یک قانون بد تصویب شده وجود ندارد. چون مجلس خودش قانونگذار است خودش را در وضعیت امن قرار داده و مکانیزم های اعتراض یا نظارت، آموزش داده نشده و یا اصولا در قانون تعریف نشده است.
ناشناس۱۱۲۳۵۷۴۰۹:۰۹:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
خداوند لعنت کند کسانی که باعث و بانی این وضعیت شده اند. یکسری از خدا بی خبران رشته های پژشکی را به گروگان گرفته اند و سود سرشاری به جیب می زنند. پژشکی شده تجارت در حالیکه یک کار خدماتی است. جهان سوم یعنی همین
حمید۱۱۲۴۰۰۶۱۴:۱۳:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۶
در کشورهای اروپایی که مسلمان نیستند تمام خدمات پزشکی رایگان است وبیمار نه در صف وایمیسته نه پولی ازش میگیرن از کسانی که در انگلیس هستند این موضوع را بپرسید حتی کرایه کسانی که از راه دور آمده اند را بیمارستان میده.
ناشناس۱۱۲۳۵۷۵۰۹:۱۰:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مردم باید از طب سنتی و اسلامی استفاده کنند و طب غربی را کنار بگذارند
ناشناس۱۱۲۳۹۶۰۱۳:۴۸:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
تو مطب پزشکان سنتی هم وضعیت بهتر از این نیست.
ناشناس۱۱۲۳۵۸۳۰۹:۱۷:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
الان تیغ تیز حمله تان به پزشکان این قشر زحمت کش است که از معدود اقشار این مملکت هستند که واقعا برای سلامتی این مردم بیمار کار می کنند و با تعرفه بسیار کمی که می گیرند هنوز ناامید نشده اند و به معالجه مردم اهتمام دارند چرا تیغ خود را به سمت دیگر مشاغلی که بدون زحمت پول بسیار در می آورند رو نمی کنی دست سر پزشکان بردارید بگذارید یک نفر توی این مملکت کارش را درست انجام دهد
ناشناس۱۱۲۴۵۲۱۰۰:۰۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۷
آقای پزشک، اینکه یک دلال بدون زحمت پول درمی آورد به شما حق میدهد بیمار را تحقیر کنید و ساعتها در مطب معطل کنید؟؟
ناشناس۱۱۲۳۵۹۵۰۹:۳۱:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
وقتی دولت و مجلس از مافیایی بهداشت با تمام توان حمایت می کند، ملت چکار می توانند بکنند؟ آموزش دست خودشان است که نمیگذارند زیاد شود که خدایی ناکرده درآمد کم شود! نظام پزشکی دست خودشان است که خدای ناکرده اگر مراجعی از پزشکی شکایت کرد..
ناشناس۱۱۲۳۵۹۸۰۹:۳۳:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
راهش افزایش پذیرش تعداد پزشکان و سپس بخاطر متبحر نبودن و پایین امدن کیفییت چند تا چندتا دکتر و عمل کردن است لابد ؟
محمد۱۱۲۳۸۷۰۱۲:۴۲:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
لابد الان پزشکان خیلی متبحرن !!!! و همشون دارن با سعی و تلاش پزشک میشن !!!! همین تازگیا اعلام کردن 60 درصد دندون پزشکا با سهمیه هیات علمی (مامان و باباشون)دندون پزشک شدن...
شهر خالی از مروت۱۱۲۳۶۰۱۰۹:۳۴:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
جناب اقای سیامک داودی نویسنده محترم این مطلب باید عرض شود دشمن داخلی بیشتر داره مردم و اذیت میکنه تا دشمن خارجی !! مردم دیگه هیچ رحم و مروتی نسبت به هم ندارن متاسفانه !! هر کی تو فکر اینه که کلاه سرش نره و اگه هم بتونه یه کلاه گشادی سر مردم بذاره!!!!!!!
علی۱۱۲۳۶۳۱۰۹:۵۲:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
((آیا در مقاطع تحصیلات متوسطه یا عالی برای ده‌ها هزار نفر در حد 3 واحد درسی عمومی در زمینه اطلاعات اولیه رشته حقوق وجود دارد تا هر یک از این دسته افراد راهنمای مردم باشند تا نسبت به حقوق اولیه شان آگاه شوند؟)) واقعا خیلی لازمه ولی با خودم فکر می کنم اگر مردم از حقوق خود اطلاع داشته باشند که سنگ روی سنگ بند نمیشه و خیلی ها ...!!!
ناشناس۱۱۲۳۶۴۰۰۹:۵۶:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مسئله مربوط به اینه که به ما یاد ندادن چه مواقعی و به چه نحو باید اعتراض کنیم! مسئله اینه که همه ما میدونیم اگه اعتراض کنیم خودمون میشیم فرد مقصر و هیچ جایی نیست که از ما حمایت کنه! مسئله اینه که ما تو کشوری داریم زندگی میکنیم که رعایت قانون و احترام به حقوق قانونی سایرین هیچ جایی نداره!
ناشناس۱۱۲۳۶۴۸۱۰:۰۱:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
کلا وضعیت پزشکی در کشور از حیث تفاوت فاحش درامد با سایر اقشار، اخلاق حرفه ای و ... بسیار بد است چند کار باید انجام شود: 1- وزارت بهداشت منحل شود و یکی از سازمانهای تابعه وزارت علوم شود 2- نهاد نظارتی بالاتر از وزارت بهداشت و اصناف پزشکان در ذیل قوه قضائیه تشکیل شود برای نظارت و ..
ناشناس۱۱۲۳۶۸۴۱۰:۳۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مطلب کاملاً درست و بجایی می باشد . اما تا زمانی که مردم خودشان به قوانین بی اعتنا باشند، توقع قانونمداری از طرف مقابل بیمورد است . در مورد حضور وکلا در فرودگاه ها که به دنبال قرارداد و دریافت خسارت و بالطبع جقوق خود م می باشند نیز، باز هم انتظار قاونمندی داشتن از شرکت هایی که بدون توجه به حقوق مردم ، اجحاف می کنند و پاسخگو نمی باشند نیز سخنی نگوییم. نویسند محترم ظاهرا از درخواست و مطالبه به حق و حقوق قانونی کارگران و برخورد باآنان بی اطلاع می باشد . این اولین وطیفه حاکمیت است که مردم را با این قوانین آشنا سازد و خود نیز به آن پیبند باشد.
ناشناس۱۱۲۳۷۳۴۱۱:۰۸:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
این همه متخصص . مگه مجبور هست حتما بره مطب فلان پزشک معروف یا وزیر .
ناشناس۱۱۲۳۷۵۲۱۱:۱۹:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
چرا مردم اینقدر نسبت به حقوق خود بی‌تفاوتند؟
ناشناس۱۱۲۳۷۵۳۱۱:۲۰:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
اقی محترم صف بانک صف نانوایی صف قصابی وهزاران صف دیگر راندیده ای بروباهخودت روراست باش
کاوه۱۱۲۳۷۷۶۱۱:۳۴:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
تا زمانی که اختیار تعیین پذیرش در زمینه افزایش پزشک به دست خود پزشکان باشد وضع بدتر می شود چون چاقو دسته خود را نمی برد الان هزاران خانواده مرفه فرزندانشان را به خارج از کشور می فرستند تا متخصص شوند مگر نمی شود مدارک آنها را وقتی در کشور قبول کرد تا تعهد مثلا پنج ساله در مناطق محروم بدهند کشور ما صاحب برترین تکنولوژیهای فنی شده اما چرا اینقدر کمبود پزشک متخصص مردم را می آزارد آنهم وقتی هزاران خانواده مرفه حاضرند فرزندانشان در کشور پزشک شوند و هزینه اش را بدهند جای سوال دارد؟ احتمالا دیدگاه بد و مغرضانه ترجیح منافع صنفی سبب این کار است امری که باید گفت من از بیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کردلطفا آموزش پزشکی را در اختیار آموزش عالی و در صورت کمبود امکانات با دریافت هزینه از خانواده های مرفه با افزایش پزشک بعد از یک دهه به نفع مردم کم درآمد تبدیل به فرصت کنید تا از مزایای پزشک به صرفه و همه گیر در بازار رقابتی منتفع شوند
ناشناس۱۱۲۳۷۸۱۱۱:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
سلام ، من منشی یک روان پزشک هستم . خواستم چند مورد را خدمت عزیزان بازگو کنم . قضاوت با خودتان . وقت ها بصورت 45 دقیقه تا 1 ساعت می باشد . مراجعین از ساعت 12 پذیرش می شوند . چالش اول : بعضی از مراجعین با تاخیر می آیند و انتظار دارند همه 1 ساعتی که در نظر گرفته شده با توجه به تاخیرشان محفوظ بماند و اگر به مراجعین بگوییم با توجه به دیرکردتان الباقی زمانتان را میتوانید مشاوره بگیرید یا میروند و نمی آیند یا از دادن هزینه امتناع می کنند . چالش دوم : برخی از مراجعین در زمان اتمام وقتشان در حال گریه یا در پیک روند درمان هستند و پزشک نمیتواند به مراجع بگوید با توجه به اتمام وقتتان گریه و درمان تان را متوقف کنید و به بیرون بروید ! بخاطر همین معمولا 10 تا 20 دقیقه وقت درمان اضافه میشود . حال محاصبه کنید اگر 6 مراجعه هر کدام 15 دقیقه از وقت بیشتر از مشاوره استفاده کنند نفر هفتم مراجعه کننده باید با 1.5 ساعت تاخیر ویزیت شود . چالش سوم : برخی از مراجعین وقت رزرو میکنند و تشریف نمی آورد و پاسخگوی تماس مان نیز نیستند . به همین دلیل 1 ساعت وقت پزشک اتلاف می شود . در حالیکه بسیاری هستند که میخواستند در همان زمان مراجعه کنند که حق آنها نیز ضایع می شود . چالش چهارم : از ساعت 16 تا 22 شب پیک ترافیک در تهران می باشد که باعث دیر یا زود آمدن مراجعین به مطب می گردد . چگونه میتوان شخصی که وقت دارد و 30 ساعت دیگر می رسد را نگه داشت و فرد دیگری که زودتر آمده را جایگزین این فرد کرد ؟ همانطور که میبینید نقد کردن راحت است ، مهم ایجاد راهکار و مهمتر از همه فرهنگسازی بین همه مردم در وقت شناسی و احترام به دیگران می باشد .
ناشناس۱۱۲۳۸۲۴۱۲:۱۱:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
پزشکان خوب خیلی زیادند بی انصافی نکنید
ناشناس۱۱۲۴۱۰۴۱۵:۲۱:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
پزشکان خوب هم هستند ولی زیاد نیستند
محمد۱۱۲۳۸۵۰۱۲:۳۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
من خودم واسه بچه ی 9 ماهم رفتم مطب یه دکتری(که نه نوبت تلفنی میداد نه اینترنتی ) از ساعت 8 صبح نشستم تو نوبت تا ساعت 8 شب بلاتکلیف بودم و بعدش که بهم نوبت دادن دکتر مثه این خیاطای سری دوز حتی 1 دقیقه وقت واسم نذاشت و نسخه رو پیچید و وقتی به این همه ظلم و زمان کشی اعتراض کردم ، منت گذاشت که من وقتم تا یه سال دیگه پره و میتونی دیگه نیای !!!! خدا لعنت کنه باعث و بانی این کمبود فساد گونه پزشکهارو ..
ناشناس۱۱۲۳۸۶۹۱۲:۴۲:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
یکبار برای همیشه مشکل را حل کنید. از پزشکان مالیات درست و عادلانه بگیرید. ظرفیت رشته های پزشکی علی الخصوص تخصص را متناسب با نیاز کشور کنید. به پزشکان پاکستانی و هندی برای کار در ایران مجوز بدهید.
ناشناس۱۱۲۳۸۹۴۱۲:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
قانون از حق مردم عادی حمایت نمیکنه. شما با ماشین پلیس تصادف کن و مقصر نباش ببین خسارت بهت میدن یا نه. جامعه به بالا و پایین تقسیم شده و پزشکان در قسمت بالا هستند.
امین۱۱۲۳۸۹۷۱۲:۵۹:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مردم به پزشک های خاصی مراجعه می کنند بعضی پزشکان مطبشون خالی هست.. پزشکی با جان ادم ها سر و کار داره .. گاه تا ساعت 3 شب مطب های خاصی باز هست بعضی دیگه بی مریض. اگر دو هزار پزشک در یک شهر هم باشه باز مردم به پزشک های خاصی مراجعه می کنند که از نظر انها بهتر هستند و این باعث شلوغی بعضی مطب ها می شه... بسیاری مریض ها هم از شهرستان های اطراف یا استان دیگری هستند که می نشینند تا نوبتشون بشه چون جایی ندارن برن.. مردم 4 سال برای یک پرونده ساده درگیر دادگاه می شن ... شما برو اون رو اول رسیدگی کن .. پول مردم ده برابر ارزشش کم شده در چند سال مردم هیچ نگفتن ... حالا اون ها مهم تره یا دو ساعت معطلی در یک مطب؟؟..
رحیم۱۱۲۴۷۸۷۰۹:۲۰:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۷
همه مهمه بالاخره از جایی باید شروع کرد نمیشه که امری را به امر دیگر حواله داد اتفاقا نویسنده مطلب به مسئولان هم اعتراض کرده ولی از بی تفاوتی مردم گله کرده و همچنین از انحصار ناجوانمردانه در ممانعت از افزایش رقیب کاری پزشکان وقتی هزاران خانواده مرفه به جای خرید ماشینهای آنچنانی برای فرزندانشان انحصار پزشکی به آنها اجازه نمی دهد پزشک زیاد شود تا در آینده نفعش به مردم کم درآمد برسد
ناشناس۱۱۲۳۹۰۹۱۳:۰۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مردم به تدریج یاد گرفتن کلا بی تفاوت باشن...چون هر چی رو خواستن درست کنن خرابتر شد...
رحیم اکبرپور۱۱۲۳۹۱۸۱۳:۱۱:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
اکثر پزشکان در مطب بیکارند مشکل این است که وقتی یک پزشک اسم در می آورد همه به او هجوم می‌برند و در نتیجه چنین وضعی را شاهدیم
ناشناس۱۱۲۳۹۴۸۱۳:۴۲:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
کدام حقوق؟ آیا خودروهای وطنی دلخواه ماست؟ دانشگاه که می ریم دلخواه ماست؟ خیابان ها و کوچه پر ترافیک دلخواه ماست؟ آپارتمانی که زندگی میکنیم دلخواه ماست؟ و هزاران چیز دیگر
علی۱۱۲۳۹۶۳۱۳:۵۰:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
احتمالاکدوم فرزند وزیری پشت کنکورمانده میخوادظرفیت روزیادکنند..همین ظرفیت هم جای بحث داره..چون امکاناتی نظیر آزمایشگاه استادوووووو...میطلبه. ...
ناشناس۱۱۲۳۹۶۶۱۳:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
قسمت جالبش اینه که دو سه ساعت معطل می شی بعد کلا ویزیت ۵ دقیقه طول نمی کشه. ماشاالله آنقدر طبیبان حاذقن که می بیننت می فهمن مشکلت چیه، نه نیاز به شرح حال دقیق دارن، نه معاینه دقیق!! توضیح درباره بیماری و روند درمان و راه حل هام که پیشکش.
حمید۱۱۲۴۰۰۱۱۴:۰۸:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
این همه دانشجوی باهوش داریم ولی یک چیز این وسط با عقل جور نیست ان هم اینکه اگر دانشگاهها مشکل ایجاد نکنندمثل مثلا هند وانگلیس این همه کمبود پزشک نباید داشته باشیم یعنی این که پزشک کم باشه تا درامد میلیاردی پزشکان جراح کم نشود
ناشناس۱۱۲۴۰۲۷۱۴:۲۴:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
یکبار بخاطر سرماخوردگی صبح به درمانگاه محل مراجعه کردم بخاطر شلوغی بیش از اندازه به مرکز دیگری مراجعه کردم و حدود 5 درمانگاه در محدوده یک کیلومتری منزل مراجعه کردم که وحشتناک شلوغ بود لذا به منزل مراجعه کردم و پس از استراحت بعد از ظهر به یکی از همان درمانگاهها مراجعه کردم بسیار خلوت بود و در همان جا ویزیت شدم گاهی وقت ها لازم است خودمان نیز حرمت خودمان را حفظ کنیم
ناشناس۱۱۲۴۰۴۴۱۴:۳۷:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۱۶
جناب داودی عزیز . پزشکان زحمت بکشند به منشی خانم ها نحوه صحبت کردن و رفتار کردن با مراجعین را یاد بدهند . چیز دیگری ازشون نمی خواهیم . واقعا رفتار منشی ها با ارباب رجوع زننده است . انگار ایشان قاضی القضات تشریف دارند . و مراجعین نیز همگی قاتل و جانی . کسی نیست بهشون بگه دخترم تو که این جوری داری با اینا رفتار می کنی . همشون هم منزلت اجتماعی بالاتری از تو دارن . هم سواد بیشتری ..
ناشناس۱۱۲۴۵۱۷۲۳:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
اینو موافقم به بعضی از منشی ها باید گفت عزیزم درس بیشتر میخوندی مجبور نبودی به من حساب پس بدی
زهرا۱۱۲۴۹۳۸۱۰:۵۲:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱۷
باورکنین انگار اونا پزشکن .همچین قیافه میگیرن و کلاس میزارن که انگار بجای دکتر طبابت میکنن بیشتر مواقع خیلی بد برخورد میکنن و درست و حسابی جواب نمیدن
مرتضی۱۱۲۴۰۸۲۱۵:۰۲:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
نویسنده محترم فکر میکنم که همه خوانندگان مطلب شما به هدف شما از نوشتن مطلب فوق واقف شده اند و آن تعداد کم پزشک باشد البته که حرف شما کاملا درست است و این قضیه وجود دارد ولی بنظر شما همین الان حداقل در شهر تهران و مراکز استانها کمبود پزشک وجود دارد یا عدم اطمینان مردم به همه پزشکان باعث شده ۸۰ درصد بیماران توسط ۲۰ درصد پزشکان ویزیت و جراحی شوند؟ بنظر شما کدام دلیل حداقل در تهران باعث این معظل که در بالا داستانش را فرمودید به عقل نزدیک است داستانی که شما گفتید ذهن خواننده را به این سو میبرد که انگار این متخصص بینظم تنها متخصص موجود است خیر مشکل اینجاست که در بسیاری از شهرها اگر مثلا ۲۰ پزشک متخصص چشم وجود دارد ۸۰ درصد کارهایشان را به عهده ۲ نفر میگذارند و تازه آنوقت انتظار دارند پزشک مدنظر همیشه در دسترس و سر وقت باشد این امر محالی است حالا شما در آن شهر متخصصینی دارین که روزی ۵ تا ویزیت و هر سه چهار روز یه بیمار جراحی میکنن حال اگر شما تعداد متخصصین را با همان شرایط که تا کنون تربیت کرده اید ( که قطعا با افزایش تعداد کیفیت آموزش افت خواهد کرد) ولی مردم همچنان همان رویه را پی میگیرند پس بغیر از کمبود پزشک که برخی مناطق کشور با آن دست به گریبان هستند مشکل فرهنگی هم وجود دارد
ناشناس۱۱۲۴۰۹۵۱۵:۱۲:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مردم ما .. خودشان عامل این نوبتهای طولانی هستند گویی اگر با التماس و روکش کردن و چندین ساعت نوبت نشستن ویزیت نشه بهش نمی چسبه.من فوق تخصص هستم و مریضهای سنگین عمل میکنم و ویزیت روزانه سه روز در هفته بدون انتظار دارم مردم گلایه میکنند چرا مطب شما خلوته.من هم میتوانم وقت خود را با بیماران دم دستی که صدها جراح دیگر هم میتوانند عمل کنند پر کنم و به بیماران تخصصی خودم وقتهای طولانی بدهم .مردم باید بدانند عموم بیماریهایی که نیاز به جراحی دارند توسط همه جراح ها قابل انجام میباشند یا هر پزشک قلب و داخلی از فشار خون و دیابت سر در می آورد لازم نیست فوق تخصص غدد ویزیت کند.متاسفانه همه بدبختی های ما از جهالت است
ناشناس۱۱۲۴۱۰۶۱۵:۲۱:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
فرهنگ مردم را اصلاح کنید تا بفهمند برای درمان هر دردی نباید به راس هرم مراجعه کنند.شما خودتان مردم را به این خوی عادت دادید و آن هم شانتاژ در مورد خطاهای پزشکی است که مردم ..فکر میکنند به علت خطا در انتخاب پزشک روی داده است نمیدانند این اشکالات در دست هر پزشکی ممکن است اتفاق افتد
ناشناس۱۱۲۴۱۰۷۱۵:۲۲:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۶
همه ادارات حق مردم ضایع میشود وکسی جرات حرف زدن واعتراض را ندارد چون همیشه حق با مسوولین وکارفرما ها بوده وهست در بعضی از کارخانه ها مثل برده شاید هم بدتر با کارگر برخورد میشود کارگر مجبور به ترک کار از فشار زیاد میشود وبا توجه به تعهد قبلی از حقوقش باید صرفنظر کند
ناشناس۱۱۲۴۱۷۱۱۶:۱۲:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
بیمارستان .. از همه جا بد تره ساعت هشت به من وقت داده بودند دکتر قرار بود ساعت یازده بیاد و منشی ها این موضوع را می دانستند ! منشی ها هم عصبی و بی حوصله و پرخاشگر بودند و می گفتند اینجا دکتر سالاریه ! خدا را شکر کنید که همون ساعت یازده بیاد و دیر تر نشه ! یه منشی هم یواشکی کارت مطب خانم دکتر در میرداماد را به من داد که اگه فرصت ماندن نداری عصر برو به این آدرس البته ویزیت 100 تومنه مثل اینجا مجانی نیست ! یکی نیست بگه مگه بیمارستان .. مجانیه ؟؟ما کل عمرمون را بیمه پرداخت می کنیم خلاصه اینکه تنها چیزی که مهم نیست عمر و وقت و کرامت انسانی مردمه
محمود۱۱۲۴۲۷۳۱۸:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۶
من خودم یک پزشک هستم،در شهر ما چند بار مادرم را جهت ویزیت نزد چشم پزشکی که از قضا سالهاست .. نیز میباشد برده ام ،و ساعت ها در انتظار نوبت بوده ام، شکایت کجا برم،که ایشان مرجع..
ناشناس۱۱۲۴۲۷۶۱۸:۰۹:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
فقط به پزشکها نمیشه اعتراض کرد؟ تا حالا دادگستری رفتین؟ به آبدارچیشم نمیشه اعتراض کرد اخوی.
محمد۱۱۲۴۲۸۶۱۸:۱۶:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۶
بعضی از پزشکان ودندانپزشکان خوب هستند و واقعا دلسوز هستند وکار مردم راه میاندازن وبعضی هم هستند که که ساعت ۸ باید بیان مطب ساعت ۱۰ میاد وکلی بیمار هم تو نوبت ویزیت هستند واین یک مشکل هست برای آنهایی که از شهرستان می آیند وبا مشکل بر میخورند وخواهشمندم از پزشکان محترم که به وقت بیماران هم احترام قائل شوند
فرهاد۱۱۲۴۲۹۸۱۸:۳۳:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۶
بی تفاوت بار اومدن دولت و سیستم و ..اینطوری مردم رو پرورش داده که همیشه تو صف برای چیزایی باشن که حق واضح اونهاست به طبع وقتی عادت شد دیگه افراد و اشخاص هم سو استفاده کرده و همین کارو با مردم میکنن و اپیدمی میشه
من۱۱۲۴۳۵۵۱۹:۳۷:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۶
ممنون به موضوع جالبی اشاره کردید البته در مورد جراحان واقعا خیلی در مورد تنظیم زمان دقیق ویزیت نمیشه کاری کرد چون ممکنه مریض اورژانسی براشون پیش بیاد یا عمل طول بکشه و پزشک دیر برسه به مطب.تنها راه حل در این مورد پذیرفتن مراجعه کمتر است. در مورد پزشکان دیگر تنها راه حلی که به ذهنم میرسه اینه که پزشکان عزیز لطف کنند و حداکثر ۲۰ مریض رو پذیرش کنند . پیشنهاد دیگرم اینه که در صفحات مجازی علاوه بر نوع برخورد پزشک و طبابتش ،در مورد نظم و ترتیب در نوبت دهی و ویزیت هم بهتره که ما مردم نظر بدیم و اگر زیاد معطل میشیم نظرمون رو در صفحه همون پزشک بنویسیم.شاید باعث بشه که تغییری در رفتارشون رخ بده.و همینطور باعث شه دیگران به دنبال پزشک دیگری باشند. نکته مهم دیگه این است که در اغلب شهرستانها پزشکان متخصص رشته های مختلف که دوره طرحشون رو میگذرونند فعالیت میکنند.اگر مردم شهرستان به این پزشکان مراجعه کنند هم از دردسر رفت و آمد به مراکز استانها راحت میشوند و هم پزشکان با داشتن مراجع ،بعد از دوره طرح در شهرستان ماندگار میشن.ما در شهرستان خودمان یک متخصص قلب داشتیم که مردم به او مراجعه نمیکردند ولی وقتی همین پزشک در مرکز استان مطب زد،مردم راهی مطب او میشدند. نکته آخر اینکه بجز برخی بیماریهای خاص ،الزامی نیست که همه روانه مطب یک پزشک بشیم.تازه به نظرم پزشک خوب اونی نیست که شلوغه،احتمالا در اثر تبلیغات و فضای مجازی و ادا و اطوار منشیهاشون مطبشون شلوغه( یک احتمال مطرح کردم)،به قول یکی از خوانندگان ،چه اصراری است که به مطبهای شلوغ مراجعه کنیم؟اصلا پزشکی که در ساعت ده بیمار ویزیت میکنه ،چقدر مطمئنیم که در ساعت دوم و سوم دچار خطا نشه
ساینا۱۱۲۴۴۶۵۲۲:۱۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۶
نمی دونم اون پزشک و مطبش چطور بوده، ولی هر کدام از ما وقتی میریم داخل مطب انتظار داریم با دقت و حوصله معاینه بشیم و هر بیمار با بیمار دیگه متفاوته شاید یک بیمار 15ردقیقه معاینه و کارش طول بکشه و یکی دیگه نیم ساعت علت معطلی ها اغلب اوقات اینه، منشی ها با ی حدود تقریبی برای هر بیمار که چه زمانی طول میکشه ساعت میدن. نمی دونم چقدر اطلاعات دارین! ولی وقتی یه پزشک داره متخصص میشه باید تعداد بسیار بسیار زیادی هر نفر عمل رو داشته باشه تا متبحر بشه و زیاد شدن تعداد پذیرفته شدگان میشه کاهش تعداد تجربه های هر کدوم از دانشجوها، و کاهش تجربه و به تبع افزایش خطا ها، نمی‌شه بدون زیر ساخت امکانات پذیرش بره بالا درس ادبیات یا فلسفه نیست ک فقط نیاز به صندلی و استاد بیشتر باشه نیاز به کلی امکانات برای تجربه و آموزش عملی بر بالین بیمار هرچه تعداد افراد بره بالاتر هر دانشجو آموزشش کمتر میشه، و قابل درکه که کار پزشک، کار با جان انسان هاست نمیشه به این راحتی این مسئله رو ندید گرفت
ایرانی۱۱۲۴۵۰۳۲۳:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۶
مشکل منشی های مطب ها هستن وضع مطب های پزشک در .. بسیار بد است با ورود عراقی ها تمام مطب ها فقط شده عرب و متاسفانه اول کار اونها رو راه می اندازند چون پول بیشتری میگیرن من هشت ساله مریض یه پزشک هستم ولی از وقتی عربها اومدن دیگه حتی خود پزشک منو رو نمیشناسه
هیدا۱۱۲۴۵۱۴۲۳:۴۴:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۶
عزیز دل بابا این بی تفاوتی با عشق و علاقه نیست از روی ناچاری است و این بی تفاوتی یک فرهنگ است که یک نفر وصد نفر نمیتواند آن را عوض کند
ناشناس۱۱۲۴۵۵۵۰۰:۵۵:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۱۷
مشکل از ساده لوحی و کم سوادی مردم هم هست یک روانپزشک در خیابان .. تهران مطبی دایر کرده و ادعای درمان یک سری بیماری از آلزایمر و پارکینسون و زوال و عقل تا دیابت و ام اس و میگرن .. را در برشور خود دارد و چند دستگاه نامعلوم به عنوان نقشه برداری از مغز و امواج درمانی مغز هم در مطب گذاشته که جای سوزن انداختن در این مطب نیست . از هنرمند وآدمای سرشناس تا کودک و سالمندان پشت در این آقا نشسته اند که مداوا و رسیدگی هر کدام از این بیماری ها تخصص خاص خود را جهت مداوا دارد . بشدت هم منشیان این آقای دکتر نسبت به بیماران و مراجعه کنندگان بی ادب و بی پروا هستند . حداقل زمان انتظار برای پذیرش بیماران دارای وقت قبلی دو الی سه ساعت است و این در حالی است که بارها این پزشک نامحترم علیرغم پر بودن مطب به دلیل خستگی ! بیماران منتظر در مطب را جواب میکند و مطب را ترک میکند . اگر واقعا کسی بفکر این معضل مردم هست یک بازرسی غیر محسوس از وزارتخانه و لغو مطب به خاطر فعالیتهای نا مرتبط ایشان میتواند کارساز باشد . تجویز .. و انواع آرامبخش هم از شگرد های ایشان است که عواقب وخیم آن غیر قابل برگشت است به خاطر کنجکاوی و مراجعه بستگانم ایشان را حضورا رصد کردم و متاسفانه همه موارد بالا مشاهده شد .
ناشناس۱۱۲۴۶۷۳۰۸:۲۱:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۷
وارد بیمارستان میشوی اولین تابلو بی احترامی به پرستار و پزشک 6ماه زندانی دارد بی احترام به مردم بیمار چقدر؟ وارد اداره میشی به اسم ارباب وارد میشی ولی در اصل همون رعیت هستیم چون تا در اتاقی را میزنی سلام میدی جواب سلام نداده میگه وایستا بیرون صدات میکنم حالا کی خدا میدونه اگه هم دنبال حق ت بری دیگه حقی برات نمیمونه زنگ میزنن مامور یا حراست میاد یا میندازه بیرون یا کلانتری ارباب رجوع کیلو چند تا روزی که مملکت داران ما به مردم احترام نزارن مطمئن باشین زیر دستاشون برای مردم تره خرد نمیکنن
زهرا۱۱۲۴۹۳۰۱۰:۵۰:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۷
متاسفانه دیگه برامون عادت شده ،تحمل بی عدالتی ها
نرگس۱۱۲۵۳۳۹۱۵:۲۴:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۱۷
حرف دل ما رو زدی خدا خیرت بده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. برخورد محترمانه پلیس با یک خانم برای اعمال قانون و توقیف خودرو

  5. وحدت ملی با وعده صادق

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. کمی دیر نیست؟

  8. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  9. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  10. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  11. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  12. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  13. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  14. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  15. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  16. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  17. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  18. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  19. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  20. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  21. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  22. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  23. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  24. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  25. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

آخرین عناوین