عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: مردم دربرخی مطب‌ها تحقیر می شوند/ حامی‌ طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی هستم

گروه اجتماعی الف،   3980714144 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

حیدر علی عابدی درباره طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی گفت: با توجه به مشکلاتی که برای مردم به وجود آمده است؛ من حامی این طرح هستم.

مردم دربرخی مطب‌ها تحقیر می شوند/ حامی‌ طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی هستم

طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی در حالی در مجلس مسکوت مانده است که مشکلات بسیار ناشی از کمبود پزشک در کشور، همچون صف‌های طولانی مراکز درمانی، بالا رفتن هزینه‌های درمان و کاهش دسترسی مردم به خدمات درمانی به خصوص در مناطق محروم، لزوم توجه و پیگیری نمایندگان را بیش از گذشته نمایان می‌کند.

 به گزارش الف موافقان افزایش ظرفیت‌ها معتقدند واگذاری اختیار تعیین ظرفیت های رشته پزشکی به وزارت بهداشت، باعث ایجاد نوعی تعارض منافع شده است به این معنی که پزشکان با کنترل ورودی های این رشته و عدم افزایش مناسب پزشکان، متناسب با نیازهای درمانی جامعه باعث بوجود آمدن انحصار در نظام سلامت شده‌اند.

 

حامی طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی هستم

حیدر علی عابدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد موضع خود در قبال طرح افزایش ظرفیت رشته‌های پزشکی به خبرنگار ما گفت:  من حامی این طرح هستم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برخی آمارسازی‌ها برای زیر سوال بردن این طرح گفت: نباید به ما آمار بدهند و بگویند این تعداد پزشک بیکار داریم یا اینقدر پزشک به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند. این آمارها به درد ما نمی‌خورد. لیاقت مردم ما بیش از این‌ها است و باید به آنها خدمت رسانی بهتری شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر نگاهی به کشورهای دیگر داشته باشید؛ پزشک در مطب خودش می‌نشیند و در زمینه پزشکی مطالعه می‌کند. بعد همینطور که دارد مطالعه می‌کند اگر مریضی مراجعه کند مطالعه را رها کرده و مریضش را معاینه می کند. بعد که ویزیت مریضش تمام شد دوباره به مطالعه می پردازد تا مریض بعدی بیاید. به عبارت دیگر پزشک منتظر بیمار می نشیند. درحالی که در ایران بیماران باید ساعت ها در صف بنشینند و منتظر بمانند تا پزشک آنها را ویزیت کند.

کرامت مردم در مطب های پزشکان حفظ نمی‌شود

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه کرامت مردم در برخی مطب ها حفظ نمی شود ادامه داد: بعضا مشاهده می شود تعداد زیادی کودک و بزرگسال را کنار هم نشانده اند بدون اینکه فضای مناسبی برای آنان پیش بینی کنند یا یک محل مناسبی برای کودکان در نظر بگیرند. گاهی بیماران  4 ساعت یا بیشتر می نشینند تا نوبتشان بشود. چرا باید مردم اینقدر تحقیر شوند؟ در بسیاری از مطبهای تخصصی  اوضاع همینطور است. چرا باید این صف های طولانی وجود داشته باشد؟ شاید هزار جواب به ما بدهند اما اینها هیچ کدام قابل قبول نیست.

عبادی افزود: می توانند بگویند سطح بندی خدمات وجود ندارد، پزشک خانواده اجرا نشده است ولی اینها به مردم ارتباطی ندارد. ما محصول کار را می بینیم. همه اختیارات هم دست پزشکان بوده است. چرا تا به حال کاری نکرده‌اند؟

پزشکی یک شغل خدماتی است و نه کارخانه اسکناس چاپ کنی

وی با اشاره به مشکلات ناشی از کمبود پزشک در کشور گفت: بعضی از این مشکلات، واقعا عجیب است. در شهرستان اصفهان 200 روستا وجود دارد. در این 200 روستا یک متخصص اطفال نمی بینید. یک متخصص زنان وجود ندارد. اگر در ورزنه، هرند یا حسن آباد جرقویه یک زنی بیمار شود و متخصص زنان لازم داشته باشد؛ 120 کیلومتر باید تا اصفهان بیاید تا یک متخصص زنان او را ویزیت کند. این چه رفتاری است که با مردم انجام می دهیم؟ خب معلوم است ما پزشک کم داریم، متخصص کم داریم.

نماینده مردم اصفهان با انتقاد از دید کاسبکارانه برخی پزشکان گفت: ابتدا باید به این سوال پاسخ داده شود که پزشکی یک شغل خدماتی است یا یک شغل تجاری؟ تا ما دید خود را اصلاح نکنیم و فکر کنیم که پزشکی، یک حرفه تجاری است چیزی درست نمی شود. کسانی که اینطور فکر می کنند اصلا نباید وارد آن شوند.

وی در پایان تاکید کرد: معیار تحصیل در پزشکی نباید صرفا ضریب هوشی بالا باشد؛ بلکه کسی باید پزشکی بخواند که حس خدمت به همنوع خودش را دارد. ما باید پزشکی را مثل پرستاری تبدیل به یک شغل خدماتی کنیم. پزشکی نباید چاپخانه اسکناس چاپ کنی باشد.

دیدگاه کاربران

آرش۱۱۲۱۶۲۵۱۶:۲۴:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۴
پزشک و متخصصی که حاضر شود در روستا کار کند کم داریم . وقتی در شهرها به خصوص شهرهای بزرگ می شه اسکناس چاپ کرد ، چرا طرف بره تو روستا . میشنه ، از روستا بیان پیشش ! با افزایش ظرفیت کاری درست نمیشه اگر برای این موضوع فکری نشه .
ناشناس۱۱۲۱۶۴۶۱۶:۳۶:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
دمت گرم
ناشناس۱۱۲۱۶۶۱۱۶:۴۵:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
مردم از برخوردهای قشر پزشکان به ستوه آمده اند.
حكيم۱۱۲۱۶۶۳۱۶:۴۶:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
حالا مگه يه آزمون كاملا غير استاندارد مثل كنكور كه در بهترين حالت ميتونه حفظيات رو بسنجه،ميتونه معيار باهوش بودن يا صلاحيت رشته پزشكي خوندن رو تشخيص داد باهاش؟
ناشناس۱۱۲۱۶۶۴۱۶:۴۷:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۴
دقیقا همینطوره در مطب بعضی پزشکان طوری با مریض رفتار می شود که گویا وقت ملاقات با خدا گرفته ای مقصر این اوضاع کسانی هستند که پزشکان را با انحصار در پزشکی در مرتبه ی خدایی قرار دادند
ناشناس۱۱۲۱۶۶۸۱۶:۵۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
حرفات که قشنگ بود. ببینم چقدشو عملی میکنی
ناشناس۱۱۲۱۶۸۶۱۶:۵۸:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۴
همه اختیارات هم دست پزشکان بوده است. چرا تا به حال کاری نکرده‌اند؟!!! کاملا موافقم. البته جناب نماینده محترم! این که در روستاها پزشک نیست، بروید ببینید در این سالها چه تعداد از دیپلمه های آن استانها با استفاده از سهمیه مناطق مربوط به آن روستاها وارد دانشکده پزشکی شدند و الان همانها به جای آن که به استانهایشان برگردند، در منطقه 1 و 2 تهران مطب زده اند و به ریش سهمیه بندی کنکور هم می خندند. یک اشتباه را هزار بار تکرار نکنید و فکری به حال سهمیه های عجیب و غریب مناطق و مناطق محروم بکنید که الکی استفاده می شود ولی امکان ندارد بتوانید خروجی های این سهمیه ها را از شهر تهران جدا کنید!
ناشناس۱۱۲۱۶۸۹۱۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
(شاید هزار جواب به ما بدهند اما اینها هیچ کدام قابل قبول نیست) کسیکه رو که نمخواهد دلیلی رو قبول کنه نمیشه قانع کرد ولو اینکه هزاردلیل وجود داشته باشه
پزشک۱۱۲۱۶۹۶۱۷:۰۵:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۴
پزشک باید ضریب هوشی بالایی داشته باشد چون علم تشخیص صحیح بیماری و درمان آن کار بسیار مشکلی است ، لطفاً با دلسوزی های غیر کارشناسانه کار را از آنچه هست بدتر نکنید
ناشناس۱۱۲۶۰۵۲۰۹:۲۳:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۱۸
بله می بینم که نوابغ پزشک با وجود نتیجه آزمایش و عکس و.. چه تشخیص های سریع و دقیقی رو میدهند.
ناشناس۱۱۲۱۷۰۸۱۷:۱۰:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
اگر قرار است همه چیز آزاد باشد مثل ویزیت پزشکان و درآمد آنها تربیت پزشک هم باید آزاد باشد مثل سایر تخصصها.
ناشناس۱۱۲۱۷۰۹۱۷:۱۰:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
به نظر من جز وزارت بهداشت واساتیددانشگاهای پزشکی نبایدهیچکس در باره این رشته اظهار عقیده کند همانطوری که برای رشته های مهندسی هم جز اساتید ان رشته کسی توان نظر دهی ندارد یا برای رشته هنر جز اساتید ان رشته نمیداند از محتوی کار وسختی کار یا هر چه که یک هنررا می سازد ویا مسائل دینی که جز کسانی که سالها دران رشته درس خوانده اند کسی دیگر نمی تواند صاحب نظر باشد
ناشناس۱۱۲۱۷۱۵۱۷:۱۴:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
مافیای پزشکی با تحمیل یک انحصار وحشتناک از افزایش ظرفیت جلوگیری میکنه تا دست زیاد نشه! جوانهای مردم برای خواندن پزشکی مجبورمیشن آواره کشورهای مختلف بشن ودسترسی به پزشک بخصوص درشهرستانها سخت است. این وضعیت فاجعه بارنتیجه دهها سال انحصار هولناکی است که مافیای پزشکی باایجاد محدودیت شدید درظرفیت ورودی پزشکی ایجاد کرده اند. رویای درآمد میلیاردی درمدتی کوتاه هر کسی را به هوس تخلف می اندازد . موضوع کم نگه داشتن تعداد پزشکان درکشور یک موضوع بسیاراستراتژیک برای مافیای پزشکان است وحاضرند تاآخرین نفس دراین راه مقاومت کنند . بزرگترین منبع ثروت وقدرت برایشان هم کم نگهداشتن ظرفیت رشته پزشکی وتخصص است که دراین راه همواره وزرای بهداشت راهمراه خودداشته اند وکمترین کاری که میتوانند بکنند اغراقهای عجیب وغریب ! درتعداد پزشکان کشوراست.
ناشناس۱۱۲۱۷۳۳۱۷:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
وقتی پزشکان عمومی را از چرخه سلامت حذف کردید و درآمد یه متخصص 50 برابر پزشک عمومی هست همینه......
ناشناس۱۱۲۱۷۳۴۱۷:۳۲:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
یکی به این اقا بگه شما اصلا شناختی از اموزش پزشکی داری ایا دانشگاههای ما ظرفیت اموزش افراد بیشتری دارند من الان در رشته تخصصی پوست در حال تحصیل هستم دانشجویان پزشکی عمومی انقدر زیاد هستند که جا نیست و نوبتی شده اند تا جا برای اونها باشه متاسفانه افرادی مثل این اقا برای مملکت تصمیم میگیرند که هیچ اطلاعی از موضوع ندارند و یک دفعه راجع به یک موضوعی اظهار نظر میکنند شما اول اموزش دانشگاه را درست کن بعد تعداد ظرفیت را بالا ببرید هیچ عیبی نداره و خیلی خوب هم هست ولی بدون اطلاع از موضوع حرفی نزنید
ناشناس۱۱۲۱۷۵۹۱۷:۴۹:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
حقیقتا در مطبها و درمانگاهها بیماران تحقیر میشوند باحال خراب در وضعیت تب ودرد واشفتگی باید ساعتها مقابل منشی مطب حرص بخوریم تا اجازه ورود به اتاق پزشک رابیابیم اونوقت بعد از 4ساعت منتظرنشستن در عرض5دقیقه یه ویزیت سرهمبندی شده میشیم بدون هیچ معاینه بالینی یا شرح حال درست حسابی گرفتن حواله میشیم به سی تی اسکن وسونوگرافی وازمایشگاه اخرسر هم بعد از ده بار رفتن واومدن به مطب این پزشک واون پزشک دق میکنیم
ناشناس۱۱۲۱۷۶۹۱۷:۵۶:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
من نمی دانم چرا تمام دانشگاه های علوم دانشجویان تجربی را در غالب دانشجویان شیمی جذب می کنند که هیچ کار تعریف شده ای برایشان وجود نداد و حتی رشته شیمی در مقطع دکتری نیز بیکارند؟!!!! چرا این همه سرمایه انسانی و مالی صرف هیچ می شود؟!!
ناشناس۱۱۲۱۸۰۲۱۸:۳۳:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
در ایران پزشکی و دندانپزشکی و وکالت و سردفترداری انحصاریست. جالبه بیشترین درآمدهای چند صد میلیونی و بیشترین فرارهای مالیاتی رو هم همین اقشار دارن
ایلامی۱۱۲۱۸۲۱۱۸:۵۰:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
درود بر شما. در اکثر شهرهای غرب ایران وضع بدتر است، شهرهای با جمعیت 100 تا 150 هزار نفر حتی یک متخصص ندارند.
ناشناس۱۱۲۱۸۲۵۱۸:۵۹:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
زمانی که دخترم کوچک بود وقتی مریض می شد پیش یک خانم دکتر اطفال می بردم که استاد دانشگاه بود و هر بار بیشتر از یک و نیم ساعت منتظر نوبت می شدیم. یکبار به خانم دکتر اعتراض کردم که زمان معطلی در مطب زیاد است که برگشت و گفت: انتظار داری به خاطر شما مطب را تعطیل کنیم که شما بتوانید بیایید. جالب اینکه در محلهُ ما آرایشگر مردانه ای هست که وقت آرایش می دهد و هیچ وقت بیشتر از 10 دقیقه معطل نشده ام!
علی۱۱۲۱۸۲۶۱۹:۰۰:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
اکثر پزشکان قدیمی فرزندانشون رو فرستادن پزشکی، چون از انحصار و درآمد نجومی و تضمینی این رشته اطمینان دارند.
ناشناس۱۱۲۱۸۵۴۱۹:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
چرا وزارت بهداشت که فکر جمعیت سالمند دهه 60 نیست؟! برای 20 سال آینده به حداقل 3 برابر تعداد پزشکان فعلی نیاز مبرم است.
ناشناس۱۱۲۱۸۶۰۱۹:۲۸:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۱۴
برای یکبار هم حرف حساب شنیدیم
کارشناس۱۱۲۱۸۸۱۱۹:۵۵:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
درآمد نجومی برخی مشاغل(پزشکان و برجسازان و آهنفروشان) باعث تورم است. چرا باید 10% جامعه با نقدینگیشان خرید و فروش ملک و دلار کنند ولی دودش به چشم 90% با درآمد زیر 5 میلیون ماهیانه برود؟!
استاد دانشگاه۱۱۲۱۸۹۰۲۰:۰۵:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
بهترین راه حل: 1.افزایش همزمان ظرفیت عمومی و تخصص 2.افزایش مالیات پزشکان 3.توسعه بیمارستانها
ناشناس۱۱۲۱۸۹۵۲۰:۰۸:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
باید آنقدر پزشک زیاد شود وحتی مانند زمانهای قبل پزشکان از کشورهای دیگر مانند هند وپاکستان به کار گرفته شوند تا یکه تازی پزشکان ایرانی تمام شود .
ناشناس۱۱۲۱۸۹۶۲۰:۰۹:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
بله موافقم ما سالانه به 50 هزار پزشک جدید نیازمندیم
ناشناس۱۱۲۲۱۷۲۰۷:۳۸:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۵
پنجاه هزارتا پنچرگیری هم تو ایران ظرفیت نداره چه برسه به پزشک
ناشناس۱۱۲۲۳۹۰۱۰:۲۳:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۵
اخوی این عدد رو چطوری بدست آوردی ..... !!!!!!
ناشناس۱۱۲۱۹۴۵۲۱:۱۶:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
باید یک وزیر قاطع و شجاع بیاد و برای همیشه انحصار پزشکی را پایان دهد.
ناشناس۱۱۲۲۳۱۲۰۹:۳۶:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۱۵
زنگنه رو بیارید نه تنها انحصار رو از بین میبره بلکیه انسجام و هر چیز دیگری هم باشه رو از بین میبره
محمد۱۱۲۱۹۴۶۲۱:۱۸:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
احسنت بر بینش شما
ناشناس۱۱۲۱۹۶۰۲۱:۴۱:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
خدا خیرت دهد حرف دل مردم ...مردم وجامعه علمی بی صبرانه منتظر نتیجه کار هستن.....برخی پزشکان نسخه نویس تن به قانون نمیدن فرار مالیاتی فراوانی دارن
ناشناس۱۱۲۱۹۸۳۲۲:۰۷:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
برای ویزیت متخصص در نوبت صبح که مطبها بسته اند باید خیلی زود در حدود 6تا 7 صبح در بیمارستان مرکزی شهر باشید اگر شانس بیارید و تو سهمیه آن روز که حدود شاید 20 نفر باشد و دستتان به شماره دهنده خودکار رسید می توانید دکتر متخصص رو زیارت کنید در روزهای تعطیل و نوروز که باید اورژانسی باشید تا شرفیاب دکتر آنکال شوید. به نظرم کل مطبها باید تعطیل و محل درمان به بیمارستانها (همانطور که از اسمش پیداست)و کلینیکهای تخصصی منتقل شود و دکتر حقوق بگیر آن مرکز باشد و نه ویزیت بگیر.
ناشناس۱۱۲۱۹۸۹۲۲:۱۶:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
من هم موافق افزایش ظرفیت رشته های پزشکی بودم ولی صحبتهای این نماینده محترم را که شنیدم نظرم بطور کامل برگشت و بنظرم نباید ظرفیت زیاد شود چون هیچ پزشک متخصص زنانی به روستا نمی رود و اساسا نباید برود و انجام این کار هدر دادن هزینه کشور است.
علی۱۱۲۱۹۹۸۲۲:۳۳:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۴
درود بر شرفت ولی ای کاش واقعا این حرفهایی که زدین اجرا هم میشد
مجید۱۱۲۲۰۲۶۲۳:۰۴:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۱۴
درست می گویند پزشک مهاجر به خارج زیاد داریم ولی این معلول نبود کار و... نیست بلکه ناشی از درآمد های بالاست بالاخره پزشک ایرانی باید یه وقتی بذاره برا تفریح و لذت بردن از پولایی که در آورده- این زمان حاشیه ای معمولا طولانی تر از زمانيه که پزشک برا شغلشون تو ایران ميذارن درآمد بالا + سرمایه گذارهای جانبی= وقت زیاد برا تفریح لاکچری خارج از کشور و اخذ تابعیت خارجی
علی۱۱۲۲۰۳۰۲۳:۰۹:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
حتما یکی ازبستگانش پشت کنکوره شک نکنید
ناشناس۱۱۲۲۲۷۵۰۹:۰۸:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۵
پس سهمیه ها به چه دردی میخورند ؟
ناشناس۱۱۲۲۰۳۴۲۳:۲۱:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
ماشالاه همه هم که همه مشکلات را میدانند اما چه کسی باید اقدام کند معلوم نیست
ناشناس۱۱۲۲۰۴۷۲۳:۵۴:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
ایا برای یک روستای باید متخصص داشته باشیم شما واقعا نماینده مردمید عقل سلیم می گویید برای مثلا هر روستا یک متخصص اطفال و زنان و .. باشد آیا شما برای هر روستا پلیس و مهندس و معلم دارید که چنین انتظاری دارید در ضمن اگر ویزیت هر بیماری ۳۰۰ دلار باشد مانند کشورهای دیگر مسلم بدانید هیچ پزشکی بیشتر از ۱۰ مریض نمی دید طوری حرف می زنید که معلومه با این حوزه اصلا آشنایی ندارید جناب آقای نماینده
ناشناس۱۱۲۲۰۶۹۰۰:۵۰:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۵
حق بااقای عابدی هست .سی ودوسال با پزشکان کار کردم وطی این مدت به تعداد انکشتان دست پزشکی که برای مردم احترامی واقعی قایل باشد ندیدم .پزشک خوب فراوان بوده .اما کسانی که واقعابدرد بیمار بخورد وارزش بیمار رابه پول ترجیع بدهد خیلی کم هست .تنها درایران هست که احترام کاذبی به پزشکان قایل هستند
ناشناس۱۱۲۲۰۷۱۰۰:۵۸:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱۵
اين اقاي پرستار نفس اش از جاي گرم بلند ميشه-من دست بچه ام تو كنگان شكست -همه شهرها استان بوشهر مانند عسلويه برازجان بوشهر گناوه پزشك متخصص ارتوپد داره اما چه فايده بي تجربه بودند و زير بار عمل بچه ام نميرفتند-مجبور شدم ببرمش شيراز يك دكتري كه معروف بود و باسواد و باتجربه مجبور شدم بيمارستان خصوصي بستري اش كنم تا عمل بشه-متخصص زياد بشه اما سوادنداشته باشند و كار بلد نباشند فايده اي نداره از طرفي يكي از دوستان تعريف ميكرد در بيمارستان هاي دانشگاهي اساتيد اموزشي به دانشجويان ارائه نمي كنند تا مبادا در اينده رقيب پيدا كنندد
اصغر۱۱۲۲۰۷۲۰۱:۰۰:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۵
سلام.بخدا دارن تو سیستم پزشکی جفا میکنن و هیچ کدوم از دولتمردان عین خیالشون نیست.همه سردمداران سیستم سلامت ازاین اوضاع کمبود پزشک وبی احترامی پزشکان به مردم آگاهن ولی چون خودشون ذینفع هستن هیچکاری نمیکنن.پزشک دندانپزشک داروساز دامپزشک هر قیمتی عشقش بکشه پول میگیره چون تعدادشون محدوده و مراجعه کننده بدبخت هم هیچ راهی نداره...
حسن۱۱۲۲۰۸۰۰۱:۳۴:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۱۵
واقعا جای تامل داره که چرا و به چه دلیل طرح افزایش ظرفیت رشته های پزشکی رو باید در مجلس مطرح کرد؟ در شاخه های فنی و مهندسی و کشاورزی و خدمات و دیگر شاخه های تحصیلی وزارت علوم تشخیص میده که ظرفیتها باید افزایش یا کاهش پیدا کنه.چرا باید کنترل ظرفیت دانشگاههای علوم پزشکی رو بدن دست وزارت بهداشت تا اینهمه به مردم ظلم کنن؟؟؟؟پزشکانی که حتی تحمل یه سریال طنز در حاشیه مهران مدیری رو نداشتن
حمید۱۱۲۲۰۹۲۰۲:۰۶:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۵
واقعاً بسیاری از درخواستهای پزشکی مانند داروهای گران‌قیمت و عکس ها و سی تی اسکن ها و نوار مغز و نوار عصب و عضله و .... غیرضروری هستند. بسیاری از موارد علت آن کمبود دانش پزشک و یا تبانی پزشکان با داروخانه‌ها و یا پاراکلینیک‌ها و یا مراکز خصوصی و یا سوءاستفاده از جهل مردم و کلاس گذاشتن برای افراد نادان است. نتیجۀ آن هم درآمدن پول از جیب بیمه ها و مردم و پولدارشدن افراطی پزشکان مزبور است.
ناشناس۱۱۲۲۱۳۱۰۶:۰۱:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۵
بهتر است اینگونه تیتر زده می شده مردم فقط در تعداد اندکی از مطب ها تحقیر نمی شوند
جوان نا امید۱۱۲۲۱۴۶۰۶:۵۸:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۵
با حرفهای ایشون کاملاً موافق هستم، منو یاد حرفهای دکتر حسینی میندازه! ولی به عمل کار برآید به سخندانی نیست ...
ناشناس۱۱۲۲۱۶۸۰۷:۳۵:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۵
پزشکان پول پرست انحصار پزشکی شکسته خواهد شد شک نکنید مردم نسبت به ظلم شما بیدار شده اند
حسین۱۱۲۲۱۹۵۰۸:۰۲:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۵
آفرین بر این نماینده شجاع که عضو کمسیون بهداشت ودرمان مجلس هم هست .
ایمان۱۱۲۲۲۴۰۰۸:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۱۵
ببینم میتونید بلایی که سر رشته های فنی مهندسی آوردید رو سر رشته پزشکی هم بیارید تا کلا دیگه آدم باسواد پیدا نشه
بی‌نام۱۱۲۲۴۴۳۱۰:۵۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۵
سلام،‌وقتی‌حامی‌افزایش‌رشته‌های‌پزشکی‌باش‌که‌انواع‌سهمیه‌ها‌و‌امتیازها‌بر‌داشته‌شود تا‌افراد‌مستعد‌جذب‌شوند.
احمد۱۱۲۲۹۵۴۱۶:۲۲:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۵
ما متاسفانه همیشه از حرفهای غیر کارشناسی آسیب می خوریم دوستان متاسفانه یکی از دلایل خطاهای پزشکی همینه که فکر می کنیم تنها را درمان بهتر افزایش پزشک است ولی فکر نمی کنیم هرکسی نمی تواند توان تحلیل علائم بیماری بدون هوش بالا داشته باشد خودمان و خانوادمان را با این طرح های بدون کارشناسی در معرض خطر قرار ندهیم پزشکی با هر رشته ای تفاوت داره چون کوچک ترین اشتباه آخرین اشتباه می تواند باشد ضمن اینکه ما مجبوریم برای درمان پیش پزشک حاذق برویم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. بازی با کلمات

    2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

    3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

    4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

    5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

    6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

    7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

    8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

    9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

    10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

    11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

    12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

    13. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

    14. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

    15. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

    16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

    17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

    18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

    19. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

    20. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

    21. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

    22. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

    23. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

    24. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

    25. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

    آخرین عناوین