تجمعات لردگان از موضوعی اجتماعی تا شرایط امنیتی

گروه اجتماعی الف،   3980713148 ۵۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

از هفته پیش که اعلام شد تعدادی از اهالی روستای چنار محمودی از توابع لردگان استان چهارمحال و بختیاری به ویروس ایدز مبتلا شده اند اقدامی جدی برای مدیریت این حادثه صورت نگرفت تا این که امروز عده ای با تحریک های صورت گرفته با تجمع مقابل برخی ساختمان های دولتی آن ها را به آتش کشیدند.

تجمعات لردگان از موضوعی اجتماعی تا شرایط امنیتی

به گزارش الف، بدنبال ابتلای تعدادی از مردم روستای چنار محمودی به ایدز، امروز تجمعاتی در شهر لردگان مقابل خانه بهداشت، فرمانداری و دفتر امام جمعه انجام شد. در این تجمعات که مردم خواستار پاسخگویی مسئولان بودند عده ای از موقعیت سوء استفاده و  منجر به وارد شدن صدماتی به ساختمان های دولتی شدند. برخی خبرها نیز از به آتش کشیده شدن ساختمان فرمانداری، شبکه بهداشت و دفتر امام جمعه توسط عده ای از تجمع کنندگان حکایت دارد.

از هفته گذشته فیلم هایی در فضای مجازی منتشر شد که در آن عده ای از اهالی روستای چنار محمودی بیان می کردند به بیماری ایدز مبتلا شده اند. مردم این روستا عنوان می کردند از طریق سرنگ آلوده به ایدز در شبکه بهداشت به این بیماری مبتلا شده اند. البته احتمالات دیگری نیز مطرح شده بود. مثلاً برخی از اهالی روستا از از احتمال آلوده بودن وسایل حجامت و سوزن دستگاه اندازه گیری قند خون سخن می گفتند.  بعد از این اتفاق تجمعاتی جلوی فرمانداری و شبکه بهداشت انجام شد.

 از آغاز انتشار اخبار درباره این روستا، صرفاً فرماندار لردگان بین مردم حاضر شده است. در حالی که می شد با حضور مسئولان بین مردم و قول پیگیری از گسترده شدن این تجمعات جلوگیری بعمل آورد. بدون شک اگر مقامات و مسئولان در لحظات اولیه در روستا حضور پیدا می کردند و با مردم گفت و گو می کردند مردم آرامش بیشتری می یافتند.

بعد از این اتفاقات، روز چهارشنبه رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری از بازداشت بهورز روستا خبر داد. احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در این باره گفت: برخی ادعا دارند که یکی از بهیارانی که در یکی از مراکز بهداشت کار می‌کرده است در زمانی که برای انجام آزمایشات از آن‌ها خون می‌گرفته به جای اینکه برای هر فرد از یک سرنگ استفاده کند از سرنگ مشترک استفاده می‌کرده است که در حال حاضر فرد مذکور در بازداشت به سر می‌برد.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده است و دستگاه قضایی با پیگری‌های خاص و فوری خود موضوع را مورد بررسی قرار داده است و سایر مسئولان نیز در حال پیگیری موضوع جهت کشف منشاء موضوع هستند.

پیرو این بازداشت، سعید نمکی، وزیر بهداشت در نامه ای به وزارت دادگستری خواستار اعاده حیثیت از نیروی بهورز شده بود. سعید نمکی در بخشی از نامه خود  بیان می کند: « از چندی قبل با پیگیری یکی از بهورزان سخت کوش ما در یکی از روستاهای شهرستان لردگان استان چهار محال و بختیاری مواردی از ابتلاء به ویروس HIV شناسائی شد. جهت حفظ شئونات مردم منطقه به نحو کاملا محرمانه موضوع پیگیری و با آزمایشات گسترده موارد جدید ردیابی گشت که متاسفانه کانون آلودگی در معتادان تزریقی و افرادی با روابط نامطلوب شناخته شد».

وزیر بهداشت در ادامه نامه خود می نویسد: « آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت تا امروز یکی از مقامات قضائی استان با ورود به موضوع و ابراز مطلب غیر کارشناسانه مبنی بر مقصر بودن بهورز روستا و آلودگی بیماران از طریق سرنگ آلوده توسط وی، اقدام به جلب این نیروی خدوم و زحمت کش نمود و غم انگیز آنکه رسانه های مغرض بیگانه به استناد به این اعلام نظر و رفتار عاری از هرگونه دیدگاه کارشناسی، خبر کذب آلودگی مردم یک روستا به دلیل قصور پرسنل مرکز درمانی و استفاده از سرنگ آلوده به ویروس ایدز را منتشر کرده اند».

واضح است که در نامه وزیر بهداشت توجهی به حساسیت های فرهنگی مردم منطقه نشده است. شاید اگر این نامه رسانه ای هم نمی شد بهتر بود. این نامه موجبات ناراحتی و دلخوری مردم منطقه را فراهم آورد به گونه ای که خواستار عذرخواهی وزیر شدند.

خبرگزاری ایرنا در این باره می نویسد: انتشار نامه وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی به وزیر دادگستری در خصوص بهیار و آلوده نبودن سرنگ ها در مرکز بهداشت، با گلایه و در نهایت دلخوری مردم روبرو شد؛ دامنه این دلخوری ها به روز پنجشنبه نیز کشیده شد و مردم خواستار عذرخواهی رسمی وزیر از مردم منطقه به ویژه روستای مد نظر شدند و اعلام کردند روز شنبه نیز تجمعی در مقابل فرمانداری برگزار می کنند.

ابهامات ماجرا و لزوم کمک به مردم

به نظر می رسد در حال حاضر نمی توان نظر قطعی درباره دلیل ابتلا مردم روستا بیان کرد. همچنین درباره تعداد اهالی مبتلا شده به این بیماری نیز آمارهای متفاوتی در رسانه ها بیان شده است.

دکتر کیانوش جهانپور، مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در این باره می گوید : بیماران بین ۵ تا ۱۰ سال قبل به ایدز مبتلا شدند و استفاده از سرنگ آلوده در نمونه‌گیری قندخون در بهترین شرایط و با در نظر گرفتن بالاترین آمار مبتلایان نمی‌تواند به تعداد انگشتان دست آلودگی ایجاد کند.

جهانپور در ادامه عنوان می کند: مضافاً اینکه اگر کسی اخیراً به ویروس اچ‌آی‌وی مبتلا شده باشد بازه زمانی ابتلا در آزمایش‌ها قابل تحلیل است درحالی‌که در موارد بیمار‌یابی که انجام شده چیزی به‌نام آلودگی اخیر به ویروس اچ‌آی وی وجود ندارد.

محمد مهدی گویا، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در مورد اعتراض اهالی روستا می گوید که اچ آی وی به هیچ وجه هیچگونه ارتباطی با تست قند خون و اقدامات غربالگری در منطقه نداشته و بررسی های انجام شده در هفته های اخیر در آن منطقه کماکان ادامه دارد و با توجه به قواعد و اصول اخلاق پزشکی اطلاعات خصوصی این افراد به هیچ وجه قابل انتشار نیست.

محمد حسین قربانی، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم از اعزام هیئتی از این کمیسیون به روستای چنار محمودی شهرستان لردگان برای بررسی ادعای ابتلای تعدادی از روستاییان به ویروس ایدز خبر داد.

وی گفت که کمیسیون گزارش جامعی از علل وقوع این اتفاق دارد اما با سفر به این روستا می‌خواهد با مردم و مسئولان مربوطه در مراکز بهداشتی صحبت کرده تا با بدست آوردن گزارش میدانی نتیجه نهایی را به کمیسیون اعلام کند.

به نظر می رسد با توجه به اتفاقاتی که رخ داده می باید اولین اقدامات تلاش برای بازگشت آرامش، دلجویی از مردم و پیگری ماجرا در فضای مناسب و کمک به درمان اهالی روستا باشد.

مردم و مدعیان نیز باید بدانند در فضایی آرام موضوع قابل پیگیری است نه در شرایطی که توسط افراد فرصت طلب یک موضوع اجتماعی  - بهداشتی تبدیل به مساله‌ای امنیتی می‌شود . 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۲۰۴۳۰۱۹:۳۵:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
نمکی باید در روستای لردگان و بین مبتلایان به ویروس HIV حاضر و از آنان عذرخواهی و دلجویی کند . وزیر بودن فقط بهره مندی از حقوق و مزایای کلان آن نیست
ناشناس۱۱۲۰۶۹۰۲۳:۲۵:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
قدر وزیر قبلی را نداستیم
کلانی۱۱۲۱۰۹۹۱۰:۳۸:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
در کنار کارت ملی هر فرد ایرانی یک کارت سلامت داشته باشد و سالانه چکاپ داشته باشند اگر کمی بررسی شود ممکن است با این بی بند و باری نسل همه جا لردگان باشد
ناشناس۱۱۲۰۶۹۵۲۳:۲۹:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
از چه چبزی عذرخواهی کند
ناشناس۱۱۲۰۹۴۵۰۸:۵۳:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
از اینکه زیر مجموعه تحت مدیریت اش گند زده
ناشناس۱۱۲۱۰۱۰۰۹:۳۹:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
پس اینهمه توضیح چی بود؟
ناشناس۱۱۲۱۱۰۹۱۰:۴۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
واقعا نميدوني از چي؟ اگه خودت و اهل و فاميلت به خاطر هيچي ايدز گرفته بوديد بازم همين حرف رو ميزدي؟
ناشناس۱۱۲۰۷۲۹۰۰:۲۱:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
کار امریکاست.
ناشناس۱۱۲۰۴۳۱۱۹:۳۶:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
باید مشخص شود دختر 11 ساله چگونه آلوده شده !
محمدزاده۱۱۲۰۵۲۶۲۰:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وزیر مشخص کند رفتار پر خطر کودک 7 ساله چه بوده ؟!!!
ناشناس۱۱۲۰۵۶۴۲۱:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۳
مگه میشه یه دفعه 300 نفر توی روستا همزمان با هم رفتار پرخطر کرده باشن عامل این رفتار پرخطر کی بوده عامل رفتار پرخطر دستگیر و تحویل مراجع ذیصلاح گردد
ناشناس۱۱۲۰۶۹۳۲۳:۲۸:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
یک راهش تماس با خون فرد آلوده است .شاید از طریق وسایل آلوده دندان پزشکی .
ناشناس۱۱۲۰۴۳۲۱۹:۳۷:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وزیر بهداشت استعفاء نماید
ناشناس۱۱۲۰۴۳۷۱۹:۳۹:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وزیر امروز اومده مثلا مشکل رو حل کنه ! گفته : هزینه درمان مبتلایان رایگان است ! اونا درمان میشن !!! آقای وزیر بالاخره امروز شما درمان این بیماری رو یافتی ؟!
ناشناس۱۱۲۰۴۳۹۱۹:۴۲:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
مردم می بینند در فضای آرام هیچ کدام از مقامات حاضر به گوش دادن به حرف هایشان نیست و همه می خواهند ماست مالی کنند مانند دیگر موضوعات و آخر سر هم کارهای اشتباه خود را تقصیر خود مردم می اندازند برای همین مجبور می شوند این کارها را بکنند
ناشناس۱۱۲۰۴۴۸۱۹:۴۵:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
مبتلا شدگان در سنین مختلف هستند در ضمن معتاد تزریقی هم نیستن یعنی همشون ...... ؟!!!!!!
ناشناس۱۱۲۰۴۴۹۱۹:۴۶:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
الان می گویند دست ضد انقلاب در کار است ؟؟؟؟
TH۱۱۲۰۶۳۶۲۲:۴۰:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
خوبه که تا الان ردپایی از فتنه گران توی این داستان پیدا نشده!!
ناشناس۱۱۲۰۴۵۲۱۹:۴۷:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
لرهای ما بیدارند از آمریکا بیزارن
ناشناس۱۱۲۰۴۵۳۱۹:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
دست امریکا و رژیم کودک کش ال سعود در این ماجرا بوضوح قابل رویت است
ناشناس۱۱۲۰۵۵۹۲۱:۲۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
داداش شما 20 و C نیستی ؟
ناشناس۱۱۲۰۸۲۴۰۶:۵۲:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
خدا شفات بده
ناشناس۱۱۲۰۴۵۴۱۹:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وقتی یک بیماری که ده هاست جهان با آن دست و‌پنجه نرم می‌کند وتنها در کشور ما تبدیل به تابو سی که صرفا به جهت بزرگنمایی مشکلات بهداشتی در غرب می‌شود . امروز بجای برخورد با این بیماری مثل هر بیماری دیگر موجب تنش و بی اعتمادی و مشکلات می‌شود یک با دیگر اثبات می‌کند که هدف وسیله را توجیه نمیکند
ناشناس۱۱۲۰۴۶۳۱۹:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وزیر و معاونان وزارت خانه متبوع با حضور در خانه بهداشت روستا نسبت به اندازه گیری قند خون خود با همان سرنگ اقدام نموده و به رواج شایعات در این زمینه پایان دهند .
ناشناس۱۱۲۰۴۷۰۲۰:۰۰:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
از این به بعد باید یه فکری به حال وضعیت اشتغال مردم و گردشگری این روستا کرد
ناشناس۱۱۲۰۴۷۳۲۰:۰۳:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۱۳
کار آمریکای جنایتکاره مرگ بر روسیه
ناشناس۱۱۲۰۴۷۶۲۰:۰۵:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
همه کشورای دنیا دارن با این ویروس مهلک خداحافظی میکنن اونوقت توی کشور ما تازه داره رواج پیدا میکنه !!!
ناشناس۱۱۲۰۴۸۱۲۰:۱۲:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
آقا یکی نخواد قند خونشو چک کنه چی کار باید بکنه ؟؟؟؟ حتما باید بره خارج ؟؟؟؟
قندی هستم از رشت۱۱۲۰۴۸۲۲۰:۱۴:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
والاه آدم قند داشته باشه بهتر از اینکه ایدز داشته باشه
ناشناس۱۱۲۰۷۰۴۲۳:۳۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
نه جانم الان ایدز بهترین داروها رو داره و رایگان هم هست کسیکه ایدز میگیره مدت طولانی بدون علامته و.....در عوض دیابت بلای خانمان سوزه
ناشناس۱۱۲۰۴۸۸۲۰:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
کار ، کار استکبار جهانیه
پیراسته فر۱۱۲۰۴۸۹۲۰:۱۸:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بایدگوش آن نماینده -کمسیون بهداشت مجلس -راگرفت که برای خودشیرینی مصاحبه افشاگرانه کردونیزآن آقایی که حکم زندان راصادرکرد،فعل این دردل مردم وحشت ایجادکرد وهزینه روی دست مملکت گذاشتند،اگراین2تنبیه بشوند،دیگران حساب خودشان رامی کنند تانه حرف ناسنجیده زده شود ونه حکم نابجاصادرشود.
ناشناس۱۱۲۰۴۹۰۲۰:۱۸:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
سخت نگرانم برم آزمایش بدم متم دیروز قند خونم رو چک کردم توی بیمارستان دولتی
ناشناس۱۱۲۰۷۰۲۲۳:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۱۳
تا کنون کجای دنیا گزارش شده که سوزن قند خون عامل ابتلای ایدز باشد برای انتقال لازم است سوزن سوراخ دار که خون داخل ان باقی می ماند استفاده شود سوزن قند خون تو پور است کمی مطالعه کنید بعد شایعه درست کنید راههای انتقال ایدز کاملا مشخص است دنبال این و ان نگردید
برزو گرگعلی وند۱۱۲۰۵۰۴۲۰:۳۲:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
با توجه به فقر فرهنگی مردم این منطقه احتمال الودگی دیگر روستاها و خود لردگان زیاد می باشد لذا وزارت بهداشت باید مردم این منطقه را قرنطینه و ازمایش نماید
متخصص ENT۱۱۲۰۵۰۵۲۰:۳۳:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۱۳
نمکی خودش ایمونولوژی خونده خوب پاشه بره اونجا به داد مردم روستا برسه دیگه فعلا تهران خبری نیست خبری هم شد ، بهش میگن پاشه بیاد
ناشناس۱۱۲۰۵۱۴۲۰:۴۳:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۳
وزارت بهداشت شاید در مورد حادثه لردگان تقصیر کمی داشته باشد ولی قطعا وزیر بهداشت و ریاست بنیاد شهید و بیمه دی در موضوع درمان و بیمه تکمیلی جانبازان صد درصد مقصرند جانبازان زیادی به دلیل نداشتن هزینه های درمان، طی دو سال گذشته از دنیا رفته اند و دستشان از دنیا کوتاه است و حالا توان اعتراض هم ندارند . دست خدا بالاتر از همه دست هاست
ناشناس۱۱۲۱۰۳۱۰۹:۴۸:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
چه ربطی به چنار محمودی لردگان داشت ؟!!!!!!!
ناشناس۱۱۲۰۵۱۵۲۰:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
معتادان تزریقی و فواخش این منطقه باید شناسایی و مورد ازمایش قرار گیرند
ناشناس۱۱۲۰۹۸۴۰۹:۲۸:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
افراد منحرف هم زن هم مرد در شهرهای کوچک و روستاها به ندرت دیده می شه این تعداد فرد مبتلا از انحراف جنسی نمی تونه باشه مگر اینکه مثلا از ده سال پیش این انحراف وجود داشته و افراد مبتلا چندین شریک جنسی داشته باشند و همسران خود را هم مبتلا کرده باشند و فرزندان مبتلا بوجود آورده باشند در یک شهر کوچک چنین انحرافی به مدت طولانی مخفی نمی مونه با این استدلال انحراف جنسی بطور منطقی منتفی می شه پس لطفا دیگه نگو اینو !
ناشناس۱۱۲۱۲۷۱۱۲:۱۳:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
شما یاد نگرفته اید که به انسانها احترام بگذارید و حتی قدری فکر می کردید اینها هم وطن ما هستند . چرا بخودت اجازه دادی این کلمات را بنویسی
ناشناس۱۱۲۰۵۸۱۲۱:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
کار ه دشمنه باید دشمن شناسی مردم را تقویت کرد
ناشناس۱۱۲۰۹۸۹۰۹:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۴
طرف بطور جدی ایدز گرفته تو اراجیف می گی ؟؟؟ دشمن این وسط چکاره بوده ؟؟
ناشناس۱۱۲۱۰۳۵۰۹:۵۰:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
ما فقط دشمن داخلی میشناسیم
ناشناس۱۱۲۰۶۲۹۲۲:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۱۳
مردم رو آلوده کردین انکار میکنید محاکمه هم نمیشید انگ ضد انقلابی هم میبندین؟؟
ناشناس۱۱۲۰۶۵۲۲۲:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۱۳
دختر یازده ساله و قند خون؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۲۰۹۵۴۰۸:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۴
بچه 3 ساله هم قند خون میگیره
ناشناس۱۱۲۰۶۹۶۲۳:۳۰:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۱۳
بیشترن راه شیوع ایدز نا اگاهی از ابتلا به آن وراههای شیوع آن است .
ناشناس۱۱۲۰۷۲۸۰۰:۱۹:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
جای این کارها به مردم اموزش دهید تا ایدز نگیرند .
ناشناس۱۱۲۰۸۶۲۰۷:۴۳:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۱۴
امان از روزی که سواد نباشه !! فرضا امروز با سرنگ یک بار مصرف قند خون کسی به ویروس آلوده بشه ، سالها طول میکشه تا این ویروس خودشو نشون بده !!! چرا بیخود شلوغش میکنید ؟
ناشناس۱۱۲۰۸۷۸۰۸:۰۱:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۱۴
بچه چند ماهه یا دختر ده یازده ساله چه روابط نامطلوبی داشته؟ خوبه آدم حرف دهنشو مزمزه کنه قبل اینکه به زبون بیاره
ناشناس۱۱۲۰۹۲۷۰۸:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۱۴
دانشمند!! سیر ابتلا به ایدز بعد از آلودگی 2 تا 10 سال طول میکشه. این بچه ها انتقال از پدر و مادرشون داشتند یعنی از بدو تولد مبتلا بودند و الان تشخیص داده شدند. یعنی ویروس از طریق خون جفت و بند ناف منتقل شده. البته قبلش هم مادر بیچاره از پدر معتاد یا بی بند و بارگرفته!!!
ناشناس۱۱۲۰۸۹۵۰۸:۱۷:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۴
الف : مردم و مدعیان نیز باید بدانند در فضایی آرام موضوع قابل پیگیری است , تا کی مسولین در فضایی آرام پاسخگو بوده اند. چرا موضوع را پنهان کردند که کار به اینجا کشیده شود."وزیر بهداشت در نامه خود می نویسد: « آرام و بیصدا این حرکت بیماریابی ادامه داشت"
رضا۱۱۲۰۹۱۱۰۸:۳۱:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۴
مسولين ما هنوز نمي دانند و نمي توانند در برابر بحرانهاي اجتماعي واكنش نشان بدهند و هر تجمعي را اول امنيتي ميكنند و بعد به دشمن خارجي ارتباط مي دهند .
ناشناس۱۱۲۰۹۵۵۰۸:۵۹:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۴
عده ای از موقعیت سوء استفاده و منجر به وارد شدن صدماتی به ساختمان های دولتی شدند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  2. بازی با کلمات

  3. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  16. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  17. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  18. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  21. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  22. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  23. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  24. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  25. مشکل اصلی صهیونیست ها با عملیات "وعده صادق" چه بود؟

آخرین عناوین