تلاش آمریکا برای تخلیه جدی روستاها در ایران!

گروه اجتماعی الف،   3980712002 ۲۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور گفت: توصیه اندیشکده رند آمریکا به اوباما درباره ایران تخلیه جدی روستاها بوده که تعداد127 هزار روستا در حال حاضر به ۶۲ هزار رسیده و سالی یک هزار و 50 روستا به روستاهای تخلیه‌ شده اضافه می‌شود.

به گزارش فارس از مشهد، گردهمایی فعالان جهادی خراسان رضوی به همت جبهه فکری فرهنگی انقلاب خراسان رضوی با حضور اعضای گروه‌های جهادی از خراسان رضوی و سایر استان‌ها، همراه با ارائه تجربیات موفق ملی امروز در مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد.

هم‌اندیشی پیرامون بیانات مقام معظم رهبری در خصوص فعالیت‌های جهادی، الگوهای فعالیت جهادی در گام دوم انقلاب و هسته‌های مردمی عدالت و پیشرفت موضوعاتی بود که در طی برگزاری این گردهمایی یک‌روزه به آن‌ها پرداخته شد.

تلاش برای تخلیه جدی روستاها در ایران!

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور با ارائه روایت دیدار جهادی‌ها با مقام معظم رهبری، گفت: یکی از نکات مورد تأکید ایشان به جهادگران معنویت بچه‌های جهادی بود و بعد از آن هم آن را موضوعی جدی مطرح کردند، توصیه کردند جهادی‌ها زیاد قرآن بخوانند، نماز جماعت داخل مسجد را ترک نکنند و حتی توصیه به زندگی فردی جهادی آنان داشتند و گفتند مواظب باشید روح جهادی در زندگی خصوصیتان نهادینه شود.

سردار عظیم ابراهیم‌پور با بیان اینکه در روستاها تنها با کمبود مواجه نیستیم، افزود: چند دستورالعمل در زمان رؤسای جمهوری پیشین آمریکا از طرف اندیشکده رند ارائه شده تا کشورهای دنیا به دو گروه تولیدگر و مصرف‌گر تقسیم شوند و ایران باید جزو گروه کشورهای مصرف‌گر باشد، تمام تلاششان را کردند تا روستا تخلیه شود.

وی این امر را یک جنگ واقعی عنوان کرد و ادامه داد: توصیه اندیشکده رند آمریکا به اوباما درباره ایران تخلیه جدی روستاها بوده که تعداد127 هزار روستا در حال حاضر به ۶۲ هزار رسیده و سالی یک هزار و 50 روستا به روستاهای تخلیه‌ شده اضافه می‌شود، ‏هیچکدام از مسؤولان حرف عملیاتی راهبری ندارند و امید مقام معظم رهبری به جهادی‌ها است.

مسؤول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور با تأکید بر اینکه تنها قرار نیست کار جهادی صورت گیرد، گام دوم شوخی نیست و باید آینده را جهادی‌ها رقم بزنند، تأکید کرد: ‏محرومیت‌زدایی نرم‌افزار جدی دارد، مقام معظم رهبری فرمودند ‏باید کار رسانه‌ای عقلایی هنرمندانه درست انجام دهید و تأکید کردند صددرصد جوانان باید درگیر محرومیت‌زدایی شوند.

ابراهیم‌پور با بیان اینکه مقام معظم رهبری یک شعار با عنوان «همگانی کردن شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» مطرح کردند، گفت: ایشان فرمودند دهه چهارم انقلاب دهه پیشرفت و عدالت است، و ما در عدالت نمره منفی گرفتیم.

وی متذکر شد: شرط اول آبادانی علم و شرط دوم غنی‌سازی روستاییان است، اساس آبادانی منطقه ساماندهی نظام مشاغل است، تکلیف ما سنگین و جنگمان جدی است.

حدود 400 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای اشتغال در خراسان رضوی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی نیز فرمان تشکیل کمیته امداد را برگرفته از اندیشه‌ای حکیمانه عنوان کرد و گفت: بخشی از کار ما توانمندسازی محرومین و جمع‌آوری کمک‌های مردمی است.

حبیب‌الله آسوده با تأکید بر توجه کمیته امداد به توانمندسازی، اشتغال، مسکن، مسائل فرهنگی و معیشتی، افزود: امروز در خراسان رضوی نزدیک به 400 میلیارد تومان اعتبار قرض‌الحسنه برای اشتغال وجود داشته و اولویت ما نیز کسانی هستند که توانایی کار و ایجاد اشتغال را دارند و افتخار ما هم این است که آن‌ها خود امام پیشرفت، اشتغال و اقتصاد مقاومتی باشند.

وی با تأکید بر مردمی‌ کردن کمیته امداد و خدمت‌رسانی به مردم، اظهار کرد: باید کمیته امدادهای کوچکی در محله، روستا و شهر ایجاد شود و اگر چه که سیستم‌های اداری سخت است اما اگر کسی دغدغه نظام، انقلاب و ولایت را دارد با اقدام کند.

نیازمند الگوی جدیدی از کار جهادی هستیم

همچنین مسؤول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی در سخنان خود با موضوع بازخوانی تشکیل گروه‌های جهادی، گفت: پس از انقلاب دو یا سه گروه مردمی شکل گرفتند و مهم‌ترین جریان شکل‌گرفته جهاد سازندگی است.

محمدهانی ایرانمنش اضافه کرد: در ابتدای دهه ۷۰ جریان انقلابی شامل دو دسته بود، یک دسته همچمون قرارگاه خاتم درگیر بازسازی شدند و از حدود سال ۷۲-۷۳ جریان دیگری در حوزه دانش‌آموزی به نام اردوی جهادی برای بازسازی شکل گرفت که مؤسس آن مرحوم حاج عبدالله والی بود.

وی عامل بخشی از موج گرایش به جریان خدمات اجتماعی را از حدود 6 یا هفت سال قبل تحولات مدیریتی عنوان کرد و ادامه داد: ورود حاج حسین یکتا به حوزه خدمات اجتماعی موج دیگری در این میان ایجاد کرد، در ادامه نیز تمرکز قرارگاه امام رضا(ع) بر این حوزه، تغییر مدیریت کمیته امداد و سخنرانی‌های رهبری برای طلاب باعث شد جریانی در حوزه خدمات اجتماعی شکل بگیرد.

مسؤول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی یادآوری کرد: هزاران خیریه و صدها نیروی فعال جوان به فعالیت‌های اجتماعی وارد شدند اما جریان‌های رقیب جریان انقلابی که سازمان‌های توسعه هستند هم پا به پای این نیروها حرکت کردند.

ایرانمنش متذکر شد: ممکن این امر اتفاق خوبی به‌نظر آید اما متوجه شدیم موضوع به این سادگی نیست بلکه پشت سر آن یک برنامه جهانی مبتنی بر توسعه پایدار قرار گرفته که بیشتر نظریات آن قابل تأمل و قابل پرسش بوده و در تضاد با فلسفه‌های انقلاب اسلامی است، گاهی مشاهده شده که برخی از گروه‌های جهادی با سازمان‌ها تفاهم‌نامه امضا کردند و در اقداماتشان شتاب ایجاد کردند که این موضوع جای تأمل جدی است.

وی خاطرنشان کرد: تصور می‌شود سند توسعه پایدار 2030 یک سند توسعه جنسی است در حالی‌که سند مفصل اداره اجتماعی و حکمرانی است که علاوه بر موضوعات آموزش جنسی، به روستا، زنان، اقتصاد و غیره نیز پرداخته، در واقع سند جدیدی از اداره جهان است.

مسؤول دفتر مطالعات راهبردی جبهه فکری انقلاب اسلامی تأکید کرد: ما نیازمند الگوی جدیدی از کار جهادی هستیم و جریان جدید چند تفاوت جدی با کارهای سابق دارد، نخست اینکه بسیاری از گروه‌های جهادی ما اندیشه‌ورز به‌شمار نمی‌آیند بلکه عملیاتی هستند.

ایرانمنش ادامه داد: باید حرف جدیدی برای منطقه‌ای که در آن خدمت ارائه می‌شود، داشته باشیم، همچنین گروه خود را نجات‌دهنده آن منطقه ندانیم بلکه باید اهالی محور باشند، علاوه بر آن گروه جهادی پیشرفت باید قدرت بسیج مردم را داشته باشد و آن‌ها را با انگیزه، تقویت آگاهی، عزت و اعتماد به نفس واقعی به میدان آورد.

وی اظهار کرد: گروه جهادی پیشرفت باید قدرت آگاهی‌بخشی و اقناع مردم را داشته باشد، فناوری‌های مدیریت اجتماعی و گفتمان‌سازی را یاد بگیرد در حالی‌که در حال حاضر ۹۹ درصد گروه‌ها در این موضوع ضعف دارند، گروه باید با استمرار حضور در مناطق نزدیک به خود تمرکز داشته باشد، نقشه پیشرفتی برای حرکت جهادی داشته باشند و حرف جدیدی برای مردم آن منطقه داشته باشد.

الگوی تحول اجتماعی در نگام امام(ره) رهبری پیش‌بری پیشرفت است

یک کارشناس نیز در ادامه در تشریح الگوی هسته‌های مردمی پیشرفت و روایت چهار دهه نقش‌آفرینی نیروهای انقلاب، گفت: در عرصه‌های مختلف در هر حوزه همیشه مسائل و مشکلاتی وجود داشته که هر یک هر بار به یک مدلی حل شده و اگر کار پیش رفته در کنار مدل‌هایی بوده که توانسته ظرفیت مردمی را به کمک آورد.

مهرداد باقری با اشاره به اینکه در مسیر جامعه نیازمند نرم‌افزار جدید هستیم، بیان کرد: باید بتوانیم ادبیات پیشرفت را در ادبیات مقام معظم رهبری کشف کنیم. باور کنیم که پیشرفت، توسعه نیست، باید مرز این دو در هر کار جهادی مشخص شود.

وی با بیان اینکه شاخص‌های پیشرفت، پیشرفت مادی و معنوی توأمان است، اضافه کرد: پیشرفت بدون عدالت به وضعیت غرب می‌انجامد، عدالت بدون پیشرفت هم ما را به ناکجاآباد و تحجر می‌کشاند، شاخص دوم به میدان آمدن مردم است که یکی از کارهای اساسی پیشرفت بوده و شاخص سوم خردپایه بودن است.

این کارشناس با تشریح اینکه کارزار واقعی عقلانیت انقلابی در تقابل با عقلانیت توسعه است، تشریح کرد: شاخص چهارم فعالیت جهادی و جامعه‌سازی است، جهاد و مجاهد در ادبیات تعریفی دارد که در همه کارها معنا دهد.

باقری در خصوص نقش آفرینی نظامات رسمی کشور و نظامات مردمی تأکید کرد: الگوی تحول اجتماعی در نگام امام(ره) و مقام معظم رهبری الگوی پیش‌بری پیشرفت است، در کشور ساختارهای رسمی وجود داشتند اما هر جا نیاز بود کار جلو برود به مردم واگذار می‌شد.

وی با بیان اینکه بیش از دو دهه است که مقام معظم رهبری نسل جوان را بیرون می‌کشد، یادآوری کرد: این موضوع ابتدا با حوزه فرهنگ شروع شد و ساخت مردمی در حوزه فرهنگ نهادینه شد، اصل قضیه از هسته‌های مردم به‌وجود می‌آید و در حال حاضر هسته‌های خرد مردمی باید به میدان بیایند.

این کارشناس اظهار کرد: جمع حداقلی ولی بالفعل، عدالتخواه، جمع همگن، آتش به اختیار، مسأله‌محور، دارای شبکه و سازمان درونی، دارای استعداد شبکه‌سازی اجتماعی و خلاقیت‌محور بدون از ویژگی‌های هسته‌های مردمی است و وقتی هسته‌های جهادی یک شبکه پیدا کردند، می‌توانند کار را جلو برند و از تعلل دو دهه‌ای عبور کنند.

باقری در خصوص الگوی عملیاتی هسته مردمی پیشرفت، تأکید کرد: ابتدا باید منطقه را بشناسید، سپس به شناخت ظرفیت‌های منطقه دست یابید، پس از آن دارای تحلیل کلان منطقه و تصویر از بالا باشید و در نتیجه یک کالک عملیات طراحی کنید.

وی اضافه کرد: استخراج شبکه مسائل، اولویت‌بندی مسائل منطقه و تشخیص نقاط گلوگاهی اقدامات لازم برای شناخت شبکه مسائل منطقه است، برای تشخیص ظرفیت‌های منطقه باید ساختارها و سازمان‌های مرتبط با مسائل، قوانین مرتبط، منابع مرتبط و کارشناسان خبره با مسائل را بشناسید. جمع این شناخت شبکه و تشخیص ظرفیت‌های منطقه دو بانک اطلاعات منطقه را می‌دهد و به مرحله آخر که طراحی کالک عملیات و ورود به عملیات می‌رساند.

در این گردهمایی تعدادی از گروه‌های جهادی موفق از استان‌های مختلف کشور، تجربیات و الگوهای خود را ارائه دادند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۸۵۴۶۰۳:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
تخلیه روستا ها از قبل از انقلاب شروع شده و بعد از انقلاب شدت گرفت و ربطی به اوباما و غیره ندارد . الان بیش از پنجاه سال هست یعنی بعد از اصلاحات ارضی که روستائیان به شهر ها مهاجرت میکنند
ناشناس۱۱۱۹۲۳۳۲۲:۳۲:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۱۲
فقط زمان ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که مردم به روستاها برگشتند
ناشناس۱۱۱۸۵۴۹۰۳:۴۲:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۲
خدایی این یکی به آمریکا چه ربط داره .بیکاری.خشکسالی.فقر.نبود امکانات در روستاها اعم از پزشکی و تحصیلی و کاری. چه ربطی به آمریکا داره.
صادق۱۱۱۸۶۵۵۰۹:۱۰:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
روستا وقتی تخلیه می شود که قیمت تضمینی خرید گندم با این اوضاع اقتصادی هزار وهفت صد تومان شود و قیمت یک جفت لاستیک تراکتور ۵ میلیون !قیمت گوجه الان ۵۰۰ تومان و پیاز هزار تومن .آیا این محصولات اگر با فرض مثال خودرو باشند فقط چیدن آن بر عهده کشاورز باشد صرفه اقتصادی دارد.فرض بکنید پول کارگر و دارو و آب و غیره نداده باشد؟
ناشناس۱۱۱۸۶۷۸۰۹:۵۴:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۱۲
عجب!
ناشناس۱۱۱۸۶۸۲۰۹:۵۶:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۱۲
برای روستایی باید کار و آسایش درست کرد تا بماند، توسعه کشت گلخانه ایی، ایجاد مدارس خوب، دادن امکانات مناسب مانند ورزشگاه و زمین فوتبال راههای مختلفی است که باید دیده شود. دوما در تمام دنیا نقشه پراکندگی جمعیت وجود دارد که مشخص می کند در کدام قسمتها جمعیت نامتناسب تجمع یافته است.
ناشناس۱۱۱۹۲۳۵۲۲:۳۳:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۱۲
تنها راه خروج مملکت از بحران رییس جمهور شدن احمدی نژاده
ناشناس۱۱۱۸۶۹۰۱۰:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
همه چیزو به توطئه آمریکا ربط ندید از عصر قاجار تا الان مردم روستاها دارن به شهر مهاجرت می‌کنند ، تا امروز چه برنامه‌ای برای حل این مشکل داشتید؟! جز اینه که به روستایی‌ها سهمیه دانشگاه دادید؟ طرف هم با فوق لیسانس و دکترا توی روستا بمونه چیکار کنه؟!
هوشنگ۱۱۱۸۷۲۷۱۰:۳۷:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۲
این چه صیغه ای است دیگر!! متروکه شدن روستاهای ما چه ربطی به آمریکا دارد؟ آخه نبود کار در روستاها و فقر شدید و در پی آن، مهاجرت مردم به حاشیه شهرها اگر کار آمریکا باشه؛ پس دیروز ماشین من تصادف کرد هم کار آمریکاست!!
ناشناس۱۱۱۸۷۵۵۱۱:۰۲:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۱۲
در این چند ساله به وضوح تلاش کردن زمین های کشاورزی و دیمی رو توسط عواملشون با قیمت بالا خریداری کنن به خصوص در استان مرکزی
ناشناس۱۱۱۸۷۸۹۱۱:۴۶:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۱۲
نفع خالی شدن روستاها برای آمریکا چه می تواند باشد ؟
امین۱۱۱۹۱۸۴۲۱:۰۶:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۱۲
وجود تعداد بیشتری از مردم شهری که فقط مصرف می کنند و در تولید نقشی ندارند.
محمد قاسمی۱۱۱۸۸۰۰۱۲:۰۰:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
نمیدونم بخندیم یا گریه کنیم از طرفی هیچ غلطی نکرده از طرف دیگه‌ تمام مشکلات رو ایجاد کرده و از طرف دیگه میگیم سو مدیریت باعث وضع کشور شده و تحریم و دخالت تاثیری نداره و از طرفی این حرفا رو میزنیم در نتیجه امریکا مرغ عزا و عروسی ماست و همیشه در هرجا قربونی ندونم کاری و بی... مسئولین مملکتی شده واقعا باید بگیم امریکا نعمتی برای ..
ناشناس۱۱۱۸۸۱۸۱۲:۲۴:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۱۲
اراده ای برای کمک به مناطق محروم وجود ندارد..
روستازاده شهرنشین۱۱۱۸۸۲۴۱۲:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۲
وقتی جوانان روستاحاضرند#بیکاری #راتحمل بکنندولی مشاغل پدررانکند! ودیگراینکه خیلی اززمینهای روستا.مشکل انحصاروراثت دارند،فلان کشورچه تقصیردارد،مانبایدهرمشکل وناتوانی مان رابه گردن این وآن بیندازیم
مصطفي۱۱۱۸۸۳۷۱۲:۴۸:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
٤٠٠ ميليارد وام قرض الحسنه؟! سالها روش هاي شكست خورده بي مصرف براي كشاورزي بانك ملي وام پنج ساله با نرخ سود تسهيلات ٥٪ بدهيد ٤٠٪ ارزش زمين بعنوان وثيقه آنوقت نتيجه حاصله رو ببينيد
ناشناس۱۱۱۸۸۴۱۱۲:۵۹:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
بزرگترین لطفی که خداوند متعال در حق مسئولین کشورمون کرده وجود کشوری بنام آمریکاست. اگه این آمریکا نبود معلوم نبود مسئول کم و کاستی های مسئولین رو باید گردن کی مینداختند
ناشناس۱۱۱۹۲۳۶۲۲:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۱۲
داعش و اسرائيل يادت رفت نعمت ها خدا براى مسؤولين زياد است
ناشناس۱۱۱۸۸۵۲۱۳:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۱۲
نخیر تمرکز در تهران و شهرهای بزرگ باعث این مشکل شده نه آمریکا
ناشناس۱۱۱۸۸۵۴۱۳:۲۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۱۲
چرا بی کفایتی خود را گردن این و اون میندازیم ؟
ناشناس۱۱۱۸۸۵۵۱۳:۲۹:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۲
آمریکا تلاش کرد اصلا فرض کنیم! کمتر اختلاس .. ِبرسیم به مردم نرن ! والا بهانه.. ی میارین شمام
علی۱۱۱۸۸۶۷۱۳:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۱۲
دلیل اصلی آمریکا نیست خانواده ف..ها ست که ملت را دلال بار آورده اند و دلار فروش کشاورز باید کار کند سودش را دلال بخورد وزارت کشاورزی را هم باید گل بگیرند با آن .. که چند بار بی نتیجه استیضاح شده و همه اش فقط وعده و وعید
ناشناس۱۱۱۸۹۱۲۱۴:۵۴:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۱۲
عجب تخلیه روستا ها هم کار امریکاست اصلا ربطی به بی کفایتی مسئولان نداره!!!!!!!!
ناشناس۱۱۱۸۹۳۸۱۵:۴۱:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
دایی جان ناپلئون سلام رسوندند خدمتتون گفتند شما روی منو سفید کردید
ناشناس۱۱۱۸۹۴۸۱۵:۵۳:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۱۲
مرغ پخته از خواندن استدلال‌های این مقاله خنده اش می گیرد چه برسد به ما!
ناشناس۱۱۱۹۲۴۷۲۲:۴۴:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۱۲
من در عجبم که اگر آمریکایی نبود شما برا ی فرافکنی به چه چیزی متوسل می شدید.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین