واشنگتن‌پست: پامپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است/ هشدار بایدن به ترامپ

گروه جهان الف،   3980711134

با باز شدن پای مایک پمپئو به بحران اوکراین گیت و مکالمه جنجلی ترامپ حالا این ماجرا ابعاد تازه ای پیدا کرده است، جو بایدن نیز در این ماجرا بدنبال رفع اتهام از خود است و در این زمنه به ترامپ هشدار داده است.

واشنگتن‌پست: پامپئو در حال تخریب دیپلماسی آمریکا است/ هشدار بایدن به ترامپ

به گزارش الف،  روزنامه واشنگتن تایمز نوشت؛ جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری آمریکا، با رد تهامات فساد گفت که هرگز اجازه نمی دهد این اتهام علیه او و خانواده اش، وی را از تلاش برای رقابت های انتخاباتی باز دارد.
 بایدن، اعضای تیم دونالد ترامپ را مزدور خواند و افزود: رئیس جمهوری آمریکا به همراه «مزدورانش» تلاش می کند، وجهه من را تخریب کنند.
نامزد پیشتاز دمکرات ها در سخنانی در ایالت نوادا خطاب به ترامپ و تیم او گفت: شما نمی توانید وجهه من و خانواده ام را تخریب کنید. به پولی که برای حمله به من هزینه کرده اید، اهمیتی نمی دهم.
بایدن اضافه کرد، سوء استفاده از قدرت ویژگی دوران ریاست جمهوری ترامپ را تشکیل می دهد و از تحقیقات دمکرات ها درباره استیضاح وی حمایت می کند.
اتهامات فساد علیه بایدن و پسرش، هانتر، موضوع اصلی شکایت یک افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا را تشکیل می دهد که ترامپ را به تلاش برای وادار کردن مقام های اوکراینی برای تحقیقات درباره بایدن، متهم کرده است.
اتهام بایدن این است که در دوران معاونت باراک اوباما ، رئیس جمهوری وقت آمریکا در سال 2016 ، دولت اوکراین را تهدید کرده اگر دادستانی را که مسئول رسیدگی به پرونده یک شرکت گاز اوکراینی بوده اخراج نکند، ضمانتنامه وام یک میلیارد دلاری را لغو خواهد کرد. هانتر در آن زمان در این شرکت اوکراینی به عنوان عضو هیات مدیره استخدام شده بود.
در شکایت افشاگر تماس تلفنی ترامپ با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به منظور فشار بر او برای انجام تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی بایدن و پسرش، ترامپ متهم شده که از اختیارات ریاست جمهوی اش برای اهداف سیاسی شخصی استفاده کرده ؛ موضوعی که تحقیقات درباره استیضاح او را کلید زد.
ترامپ علنا گفته بایدن و پسرش فاسد هستند. بایدن در مقابل، اقدامات ترامپ را «از سر استیصال و تدافعی» توصیف کرده و در پاسخ به آن گفته است: تعجب نمی کنم که ترامپ از یک دولت خارجی برای کمک به شکست دادن من استفاده کند. عجیب نیست که دوستان خاص او میلیون ها دلار برای حمله به من هزینه کرده اند. عقب نشینی نمی کنم. منتظرم کنگره به وظیفه خود در پیگیری استیضاح عمل کند.

 پمپئو در حال نابودی سیاست خارجی آمریکا

روزنامه واشنگتن تایمز همچنین نوشت؛ مایک پمپئو ادعا می‌ کند در حال دفاع از "افراد متخصص" در این وزارت امور خارجه امریکا و سیاستی است که آن‌ها در ارتباط با اوکراین دنبال کرده اند. اما حقیقت دقیقا برعکس این ماجراست. پمپئو در حالی به این مسئله متعهد باقی ماند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رودی جولیانی وکیل شخصی اش در راستای اهداف خود سیاست مرتبط با اوکراین را دنبال کردند و او در واقع سبب شد آن‌ها بتوانند حمله‌ ای را علیه سفیر آمریکا در کی یف انجام دهند. اکنون پمپئو در تلاش برای ممانعت او و دیگر افراد متخصص از حضور در کنگره و شهادت دادن در این باره است.
مسئله ‌ای که وزیر امور خارجه آمریکا به آن اذعان نکرد این بود که او به ترامپ و رودی جولیانی وکیل شخصی ترامپ اجازه داد این سیاست را از بین ببرند. پمپئو کاری برای منع جولیانی از قرار دادن خودش در کنار برخی از فاسدترین مقامات اوکراینی با هدف ارائه روایت‌های جعلی در ارتباط با بایدن و همچنین ارائه تئوری‌های توطئه در ارتباط با نقش اوکراین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انجام نداد. یکی از این روایت‌های اشتباه در این باره که هک شدن سایت کمیته ملی دموکرات ها نه توسط روسیه بلکه توسط اوکراینی‌ها انجام شد، بخشی از روند ارائه اطلاعات اشتباه است که در راستای کمپین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه برای تضعیف دولت حامی غرب در اوکراین بوده است.
پمپئو در روز 25 ژوئیه شاهد گفت و گوی تلفنی ترامپ و زلنسکی بود و این در حالی است که ترامپ، رئیس جمهور اوکراین را برای انجام دادن تحقیق و همچنین ارائه روایت‌های اشتباه در این باره که #بایدن برای برکناری دادستان اوکراین و حفاظت از پسرش تلاش کرد، تحت فشار قرار داد. او در حالی در این نشست حضور داشت که ترامپ به مِری یووانوویچ سفیر سابق آمریکا در اوکراین تهمت زد، کسی که یک کارشناس خبره در امور خارجی است و پمپئو در نهایت او را از سمتش برکنار کرد.
یووانوویچ علیه فساد در دولت اوکراین مسائلی را مطرح کرده بود. او به خاطر می‌آورد که ترامپ گفت: " او باید برود. " در همین حال - بر اساس متن منتشر شده از سوی کاخ سفید - ترامپ هرگز در گفت و گو با زلنسکی به مسئله "اختلاس" یا "فساد" یا "تهدیدی که روسیه دارد", اشاره نکرد. ادعای پمپئو در این باره که این مکالمه در چارچوب سیاست دیرینه آمریکا بود، کاملا دروغ است.
همچنین، سخنان پمپئو در این باره که درخواست کمیته ‌های مجلسنمایندگان آمریکا برای احضار یووانوویچ و دیگر مقامات وزارت امور خارجه آمریکا اقدام نامناسب بوده، نیز دروغ است. پمپئو ادعا کرد این کمیته‌ ها فرآیندی مناسب را طی نکردند یا این که به این مقامات مربوطه به اندازه کافی زمان ندادند تا آن‌ها آماده شوند. او تأکید کرد وکلای وزارت امور خارجه آمریکا باید در همه این نشست‌ها حضور داشته باشند تا جلوی افشای "اطلاعات خاص" گرفته شود.
رئیس کمیته مجلس نمایندگان آمریکا به درستی این سخنان را تفسیر کرد که آن‌ها اعلام کردند پمپئو "در حال ارعاب شاهدان وزارت امور خارجه آمریکا به منظور حفاظت از خودش و رئیس جمهور است. "
خوشبختانه، یکی از این شاهدان کرت ولکر، نماینده ویژه سابق آمریکا در امور اوکراین قرار است روز پنجشنبه شهادت دهد و همچنین گفته می‌شود یووانوویچ هم قرار است هفته آینده در مجلس نمایندگان آمریکا حضور پیدا کند. آن‌ها و دیگر مقامات وزارت امور خارجه آمریکا نباید در گفتن حقیقت در ارتباط با این موضوع به کنگره تعلل کنند که چگونه پمپئو سبب نابود شدن دیپلماسی آمریکا شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  5. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  6. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  7. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  8. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  9. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  10. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  11. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  12. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  13. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  14. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  15. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  16. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  17. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  18. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  19. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  20. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  21. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  22. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  23. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

  24. موضع رئیس عدلیه در خصوص ورود فراجا به مسئله حجاب/ اژه‌ای: در قضیه حجاب می‌توانیم بگوییم «کی بود کی بود، من نبودم؟»

  25. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

آخرین عناوین