اعتراض مردم قشم به واگذاری سواحل

گروه اقتصادی الف،   3980710184

مردم شهرستان قشم در اعتراض به واگذاری اراضی ساحلی با امضای توماری ۲ متری خطاب به رییس قوه قضائیه خواستار بررسی موضوع شدند.

به گزارش فارس از قشم، مردم این شهرستان در آستانه سفر رییس قوه قضائیه به استان هرمزگان با امضای تومار ۲ متری خطاب به ایشان خواستار رسیدگی به واگذاری اراضی ساحلی این جزیره توسط سازمان منطقه آزاد قشم شدند.

اعتراضاتی از سوی مردم روستاهای تنبان، تورگان، برکه خلف، سوزا و رمچاه در همین راستا مطرح است و در روزهای اخیر نیز شکل‌گیری تجمع مسالمت آمیز مردم روستایی در اعتراض به واگذاری‌ها در مناطقی از روستای ریگو قشم گزارش شده است.

واگذاری‌ها سبب شده امواج نگرانی‌ مردم جزیره را در بگیرد و پاسخگو نبودن سازمان منطقه آزاد قشم نیز این نگرانی‌ها را تشدید کرده است. تداوم روند می‌تواند جو روانی، امنیت حاکم بر جزیره قشم و منابع طبیعی موجود را دچار خدشه کند.

 از این رو شهریورماه امسال مدعی العموم این شهرستان در راستای احقاق حقوق عامه و جلوگیری از تضییع احتمالی برای بررسی همه قرارداد‌های واگذاری اراضی ساحلی قشم به موضوع ورود کرد.

حضور رییس سازمان بازرسی کل کشور به نمایندگی از رییس قوه قضائیه در شهرستان قشم و سفر شخص رییس قوه در روزهای آتی به استان هرمزگان باعث تقویت امید به عدالت‌گستری و نظارت دقیق بر عملکرد منطقه آزاد قشم شده است.

انتظار است با ترسیع بررسی‌ها، اطلاع‌رسانی به هنگام اقدامات انجام شده از سوی مراجع مربوطه، انسداد مجاری تخلف و پاسخگویی مسوولان به افکار عمومی بار دیگر چتر آرامش بر سر جزیره‌نشینان گسترده شود.