معرفی نرم‌افزار فتوشاپ و کاربردهای آن

گزارش بازرگانی،   3980710116

نوشتن ابزار قدرتمندی است اما از آن قدرتمندتر محتواهایی هستند که جنبه بصری قوی‌تری دارند . طرح‌های گرافیکی به همراه رنگ‌های متنوع و کمی انیمیشن قطعا توجه‌های بیشتری را به خود جلب کرده و برای مدت بیشتری در ذهن و خاطر افراد ماندگار خواهد شد . بی شک استفاده از محتوای ذکر شده میزان جذب کاربران را به شدت افزایش خواهد داد. لذا بیشتر افراد فعال در حوزه‌ی دیجیتال سعی دارند تا مهارت‌های خود را در زمینه نرم‌افزارهای ویرایش عکس ، ویدئو ، طراحی گرافیکی و تولید انیمیشن افزایش دهند. از جمله مهم‌ترین نرم‌افزار‌های مهم در این زمینه برنامه معروف فتوشاپ و ایلوستریتور می‌باشد. آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور در وب فارسی بسیار زیاد است اما قطعا همه‌ی آن‌ها برای شما مناسب نیستند. در این نوشتار سعی می‌کنیم تا در ابتدا مروری بر قابلیت‌های این دو نرم‌افزار داشته ، بازارکار موجود در این راستا را برای شما تعریف کرده و در نهایت یکی از بهترین منابع آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور را به شما معرفی کنیم.

معرفی نرم‌افزار فتوشاپ و کاربردهای آن

قطع به یقین بارها نام فتوشاپ را شنیده اید. این نرم‌افزار فوق العاده مشهور یکی از قدرتمند‌ترین نرم‌افزارها در زمینه ویرایش حرفه‌ای عکس است. البته شما با استفاده از فتوشاپ حتی می‌توانید انیمیشن‌های ساده و جالب بسازید. نرم‌افزار فتوشاپ توسط Adobe Systems طراحی و توسعه پیدا کرده است. جالب است بدانید که حتی اگر خیلی هم علاقه مند با کار در حوزه گرافیکی نیستند اما با این حال با کامپیوتر سر و کار دارید حتما روزی احساس خواهید کرد که خوب بود اگر می‌دانستید که چگونه با آن کار کنید. فتوشاپ یک ابزار قوی است که با تصاویر ، گرافیک ثابت و متحرک در ارتباط است. اما کاربردهای فتوشاپ چیست؟

  • ویرایش عکس در فتوشاپ: مهم‌ترین کاربرد فتوشاپ در زمینه ویرایش عکس است. این نرم‌افزار ابزارهای فوق العاده‌ای برای کار با فتوشاپ در اختیار شما قرار می‌دهد. شما به سادگی هر چه تمام‌تر می‌توانید هر قسمتی از عکس و حتی یک پیکسل را ویرایش کنید. می‌توانید تصاویر با کراپ کنید ، اندازه آن‌ها تغییر دهید و یا این که جلوه‌های خلاقانه به آن اضافه کنید.
  • نقاشی در فتوشاپ : حتما تجربه‌ی کار با نرم افزار پینت (Paint) را دارید . پینت یک محیط ساده برای کشیدن نقاشی و طرح های گرافیکی است. فتوشاپ یک نرم‌افزار با ده‌ها برابر امکانات جهت نقاشی است. اکثر طرح‌ها ، نقوش و نقاشی‌های دیجیتالی که به طور روزانه میبینید توسط فتوشاپ ایجاد شده است. ابزار‌های ارائه شده در نرم‌افزار فتوشاپ امکانات بسیار گسترده و آسان را برای شما فراهم می‌کند و قطعا لذت کشیدن نقاشی را چندین برابر افزایش خواهد داد.
  • طراحی قالب وبسایت با استفاده از فتوشاپ : شاید فکر کنید همین که وبسایت امکانات خوبی داشته باشد ، امکانات ویژه‌ای یا آفر‌های فوق‌العاده داشته باشد کافی است . اما جالب است بدانید در ابتدای کار مهم‌ترین عامل جذب کننده‌ی کاربر به وبسایت قالب شیک و متناسب آن است. این روزها متخصصین گرافیک از نرم‌افزار فتوشاپ برای طراحی قالب وبسایت‌ها استفاده می‌کنند. شما با استفاده از امکانات موجود در نرم‌افزار فتوشاپ به راحتی می‌توانید قالب وبسایت خود را طراحی کرده و یا سفارش طراحی قالب بگیرید و از این طریق کسب درآمد کنید.
  • و ... .

معرفی نرم‌افزار ایلوستریتور و کاربردهای آن

این نرم‌افزار هم مشابه فتوشاپ توسط کمپانی Adobe Systems طراحی و توسعه یافته است. این نرم‎افزار قدرتمند وکتوری در ابتدا برای سیستم عامل اپل مکینتاش و سپس برای ویندوز ارائه شد. منظور از وکتور این است که اشکال کشیده شده در این نرم‌افزار با استفاده از فرمول‌های ریاضی بوده و زوم کردن آن‌ها باعث کاهش کیفیت تصاویر نخواهد شد. تعداد نرم‌افزارهای مشابه ایلوستریتور زیاد است اما هیچ کدام قدرت نهفته در این نرم‌افزار فوق العاده را ندارند و اما کاربرد ایلوستریتور چیست؟

  • ساخت تصاویر متحرک : از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار ایلوستریتور این است که شما با استفاده از امکانات آن می‌توانید تصاویر متحرک جالب و خلاقانه‌ای بسازید .
  • ساخت فایل svg : این روزها برای طراحی المان‌های وبسایت از فایل‌های svg استفاده می‌شود. علت استفاده از این فایل‌ها حجم کم و کیفیت بالای آن‌هاست . نرم‌افزار ایلوستریتور این قابلیت را به شما می‌دهد که به راحتی فایل ها با فرمت svg بسازید.
  • ساخت تصاویر سه بعدی : اگر از دنیای دو بعدی خسته شده اید ، می‌توانید با استفاده از نرم افزار ایلوستریتور تصاویر فوق العاده زیبای سه بعدی بسازید و به کار خود جلوه‌ای جدید ببخشید.
  • و ... .

بهترین منبع آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور

حال که با کاربردها و فواید این دو  نرم افزار آشنا شدید ، بهتر است که به دنبال یک منبع مناسب جهت آموزش کامل و حرفه‌ای فتوشاپ و ایلوستریتور باشیم . آموزش‌ های رایگان زیادی در این زمینه وجود دارد اما مهم است که شما بهترین و مقرون به صرفه ترین آن‌ها را به کار ببرید. هم‌چنین برای آموزش ایلوستریتور ازآنجایی که محیط پیچیده‌تری نسبت به فتوشاپ دارد  باید کم‌ ترین زمان را از شما بگیرد و بیشترین بازدهی را برای شما داشته باشد .

دانیال طاهری فر یکی از افرادی است که برای سال‌های متمادی فعالیت گسترده‌ای در حوزه آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور در فضای وب داشته است . آموزش فتوشاپ و ایلوستریتور از سطح مقدماتی تا پیشرفته و پروژه‌ای از مهم‌ترین فعالیت‌های دانیال طاهری فر در این زمینه است . این فرد علاقه مند و با پشتکار به تازگی اقدام به تاسیس یک وبسایت برای آموزش رایگان فتوشاپ و آموزش رایگان ایلوستریتور کرده است. کلیه آموزش‌های دانیال طاهری به زبان فارسی هستند و از ابتدایی‌ترین نکات تا پیشرفته ترین ها را در بر گرفته است. به همین خاطر اگر در هر سطحی از توانایی در این دو نرم‌افزار هستید می‌توانید از این آموزش‌ها استفاده کنید. جدیدترین ترفند‌ها ، خلاقیت و استفاده از آسان‌ترین روش‌ها از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این آموزش است. آموزش مقدماتی تا پیشرفته فتوشاپ و ایلوستریتور به صورت فیلم با کیفیت بالا است که به دلیل دیکد مخصوص به خود حجم بسیار کمتری در مقایسه با سایر فایل‌های ویدئویی دارد. فیلم‌های آموزشی دانیال طاهری فر در بازه‌های زمانی کوتاه بروز شده و همواره جدیدترین نکات کشف شده در دو نرم‌افزار برای شما آماده می‌شوند.

https://danialtaherifar.ir/

 

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین