وزیر نفت: عربستان درباره حمله به آرامکو دست به بزرگ نمایی سیاسی زد/ بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد

گروه اقتصادی الف،   3980710051 ۶ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو اعلام کرد: در تبیین مواضع خود در روسیه تاکید خواهم کرد که بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد تا از دخالت‌های یکجانبه و غیرقانونی در آن جلوگیری شود.

وزیر نفت: عربستان درباره حمله به آرامکو دست به بزرگ نمایی سیاسی زد/ بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد

به گزارش ایرنا، بیژن نامدار زنگنه اظهار داشت: ما در همه زمینه‌ها با روسیه روابط راهبردی داریم و در بخش انرژی هم به همین شکل است، ما در اجلاس کشورهای صادر کننده گاز فرصت خواهیم کرد تا مواضع خود را بیان کنیم.

وی گفت: در این اجلاس تاکید خواهم کرد که بازار انرژی باید غیرسیاسی باشد و این بازار باید از دخالت‌های یکجانبه و غیرقانونی در آن دور بماند چرا که این مساله در دراز مدت به نفع مصرف کننده و هم تولید کننده است.

زنگنه خاطرنشان کرد که اجلاس کشورهای صادر کننده گاز نخستین بار در تهران و به ابتکار جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و افزایش تعداد اعضا در بیستمین دوره آن در مسکو نشان می‌دهد که طرحی موفق بوده است ضمن اینکه امسال قرار است نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز در گینه برگزار شود.

وزیر نفت ایران اظهار داشت: اجلاس کشورهای صادر کننده گاز به محلی برای انتقال تجربیات و تبادل اطلاعات تبدیل شده است و افزایش تعداد اعضا نیز نشان می‌دهد ابتکار جمهوری اسلامی ایران نتیجه بخش بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این سفر با همتایان روسی و دیگر کشورها دیدارهای دوجانبه خواهیم داشت.

وزیر نفت در خصوص حوادث بوجود آمده برای صنعت نفت عربستان و کاهش تولید نفت این کشور پس از حمله به تاسیسات نفتی آرامکو نیز گفت: می‌بینیم که بازار عادی شده است؛ من هرگز باور نکردم که با این حمله نیمی از تولید نفت عربستان از دسترس خارج شده باشد، همانطور که پیشتر گفته‌ام، فکر می‌کنم عربستان دست به بزرگ نمایی سیاسی در این رابطه زده تا بگوید امنیت انرژی درجهان به خطر افتاده است.

زنگنه در تایید اظهارات خود گفت: حدود یک هفته تا ۱۰ روز است که هر روز قیمت نفت کمتر می‌شود و شش دلاری هم که روی قیمت نفت رفته بود به صورت کامل از بین رفته است.

وی در پاسخ به این پرسش که احتمال دارد در این اجلاس با همتای عربستانی دیدار و گفت وگو کند، اظهار داشت: هیچگاه از طرف ما برای دیدار با عربستانی‌ها مشکلی وجود نداشته است بلکه این آنها هستند که همواره مشکل دارند.

گفتنی است، زنگنه ساعاتی پیش برای شرکت در نشست مجمع کشورهای صادر کننده گاز، اجلاس بین المللی هفته انرژی روسیه و دیدار با مقامات شرکت کننده در آن از طریق فرودگاه شرمتیوا در شمال غربی مسکو وارد روسیه شد.

وی در حالی وارد مسکو شده است که بیست‌ و یکمین نشست وزیران نفت و انرژی مجمع کشورهای صادرکننده گاز موسوم به «جی‌ای‌سی‌اف» قرار است از فردا پنجشنبه در پایتخت روسیه آغاز شود.

زنگنه قرار است درچارچوب سفر خود با الکساندر نوواک همتای روسی خود ملاقات کرده و در کنفرانسی با عنوان «به سوی رهبری تعادل انرژی در جهان- اولویتهای صنعت گاز» که در حاشیه هفته انرژی مسکو برگزار می‌شود سخنرانی کند.

«هفته انرژی روسیه» که امسال برای چهارمین بار برگزار خواهد شد، با حضور مقامات، فعالان و کارشناسان حوزه انرژی از کشورهای مختلف جهان و با سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در خصوص اهداف و جایگاه صنایع انرژی در سیاست‌های کلی روسیه، تهدیدات و چشم اندازهای این صنعت در شرایط بین‌المللی و موضوعات روز جهانی برگزار می‌شود.

این همایش محلی برای سیاست گذاری‌ها و بررسی روندهای بازار جهانی انرژی به حساب می‌آید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۶۷۴۲۱۱:۲۹:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۱۰
چرا با وجود الزام و ابلاغ شرکت های دولتی تابع وزارت نفت از برگزاری مناقصات در سامانه تدارک الکترونیکی دولت ،همچنان مدیران این شرکت ها از ابلاغیه تخطی کرده و به دستور مافوق خود اهمیتی نمی‌دهند شرکت هایی نظیر شرکت مهندسی و توسعه نفت و مهندسی و توسعه گاز ایران همچنان از برگزاری برخی مناقصات در سامانه «ستاد»شانه خالی میکنند ، مگر وحدت رویه در مدیریت نیست که مدیران زیر دست کوچکترین وقعی به دستور وزیر و دولت مبنی بر. الزام برگزاری مناقصات در سامانه ستاد نمی‌گذارند ..مطابق استاندارد های جهانی در صورت عدم نظارت و فرایند های شفافیت مناقصات نظیر سامانه ستاد،بخش عمده ای تا چهل درصد از بودجه پروژه های کشور در تبانی و برآورد غیر واقعی و واگذاری پورسانت محور مناقصات از بین میرود
ناشناس۱۱۱۶۷۵۰۱۱:۳۳:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۱۰
بسیاری از شرکت های دولتی پروژه محور گاز و نفت عمده فعالیت های خود را برون سپاری کرده‌اند و حتی برخی دیگر ماموریتشان بپایان رسیده و فلسفه وجودی ندارند و بایستی بموازات تعدیل نیرو ساختار با بازنشستگی نیروها ی واجد شرایط می‌داشتند که متاسفانه برخی مدیران و هیئت مدیرها بدلیل بقای خود از تعدیل ساختار ممانعت میکنند تا مبادا صندلی که روی آن نشسته اند و رتبه شغلی شأن به خطر بیفتند یعنی مصالح کشور قربانی مطامع مدیران شده است .همین ساختار بزرگ بی بازده و فاقد بهره وری باعث گسترش فساد در این شرکت های خصولتی است که در پورسانت و کمیسیون و واگذاری مناقصات نمود پیدا می‌کند
ناشناس۱۱۱۶۷۶۷۱۱:۴۲:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۰
چرا با فساد مدیران نفتی در کرسنت ،ارتشا توتال ،استات اویل ،واگذاری اطلاعات ارزشمند ده ها میلیارد دلاری، مربوط به مخازن مشترک گاز پارس جنوبی به توتال و شریکش قطر ، و چرا با گماردن دانشجویان خارج نفت بعنوان مدیر علی رغم وجود افراد مستعد داخل وزارت نفت ،چرا با بودن فرزندان مدیران در خارج از کشور ،چرا با عوامل برگزاری جلسات قراردادی محرمانه برخی مدیران با توتالی که سابقه ارتشا در ایران دارد ، برخورد نمیکنید ..
ناشناس۱۱۱۶۸۹۷۱۳:۰۴:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۱۰
خدایا کی از شر این فاجعه مدیریتی .. خلاص میشویم!!!!!
مهران از برلين۱۱۱۷۰۱۴۱۴:۰۱:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۱۰
نفت سياسى ترين محصول دنياست! طبق معمول حرف هاى بى .. از وزير نفت!!
حرف حق۱۱۱۷۱۹۴۱۶:۰۱:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۱۰
صدا و سيما بيشتر بزرگنمايي كرد تا عربستان
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    آخرین عناوین