جهانگیری: درباره مدیران کشور قدرناشناسی می‌شود

گروه اقتصادی الف،   3980709111 ۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاول اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه باید قدر نیروی انسانی متخصص و مدیران کشور را بدانیم، گفت: گاهی درباره مدیران کشور قدرناشناسی می‌شود. البته ممکن است در مواد معدودی شاهد برخی تخلفات از سوی عده‌ای باشیم اما نباید باعث شود که درباره همه مدیران کشور ناسپاسی کنیم.

جهانگیری: درباره مدیران کشور قدرناشناسی می‌شود

به گزارش الف، اسحاق جهانگیری در دیدار اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران و روسای سازمان نظام مهندسی معدن استان‌های مختلف کشور که شب گذشته برگزار شد، با تاکید بر اینکه موضوع ایمنی در بخش معدن به هیچ عنوان قابل چشم پوشی نیست، از سازمان نظام مهندسی معدن ایران خواست ایمنی در معادن را در بالاترین سطح ممکن و به شکل سخت گیرانه دنبال کنند و در این سختگیری تحت هیچ شرایطی مماشات نکنند.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری حادثه تلخ انفجار معدن ذغال سنگ "زمستان یورت" در استان گلستان تصریح کرد: عدم رعایت نکات ایمنی در معادن، می‌تواند منجر به بروز حوادثی شود که شیرینی استخراج و توسعه معدن را به تلخی مبدل کند.

جهانگیری با تاکید بر سخت و طاقت‌فرسا بودن کار در معادن بیان داشت: سختی و دشواری فعالیت معدن‌کاران و کسانی که در تونل‌های معادن کار می‌کنند با هیچ یک از مشاغل سخت و زیان آور قابل مقایسه نیست.

وی همچنین با تاکید بر اینکه رعایت اصول زیست محیطی و احیاء منابع طبیعی باید به طور جدی سرلوحه فعالیت معدن کاران و سازمان نظام مهندسی معدن ایران قرار گیرد، ‌از اعضای این سازمان خواست موضوع حفظ محیط زیست را به عنوان یک سرفصل مهم در دستور کار خود قرار داده و در این زمینه پیش قدم باشند تا به کم توجهی و عدم رعایت اصول زیست محیطی متهم نشوند.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: لازم است سازمان نظام مهندسی معدن ایران مذاکراتی را با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست درخصوص احیاء منابع طبیعی انجام دهد و بر سر موضوعات مرتبط با اصول زیست محیطی به توافق برسند تا ضمن رعایت نکات زیست محیطی، روند توسعه معادن نیز متوقف نشود.

جهانگیری افزود: بخش معدن و صنایع معدنی از بخش های پراهمیت و ارزآور برای کشور محسوب می‌شوند و یکی از دلایل این که در شرایط تحریم و کاهش درآمدهای نفتی اقتصاد کشور با فروپاشی مواجه نشد این بود که بخش‌هایی نظیر معدن، پتروشیمی، مس، فولاد و صنایعی از این دست توانسته اند تا حد زیادی بار کمبود درآمدهای نفتی را بر دوش بکشند.

وی در ادامه این جلسه با بیان اینکه بخش معدن سهم مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کند، ‌گفت: معادن و مواد معدنی ایران از تنوع زیادی برخوردار است و ایران یکی از کشورهای مهم در بخش معدن و صنایع معدنی است که حدود ۶۷ نوع ماده معدنی در کشور استخراج و بهره‌برداری می‌شود.

توسعه بخش معدن می‌تواند به توسعه استان‌های دارای محرومیت کمک کند

جهانگیری یادآور شد: با توجه به اینکه عمدتاً معادن ایران در استان هایی واقع شده که دارای محرومیت و برخورداری کمتر هستند، اگر تمرکز خود را بر توسعه معادن معطوف کنیم و بتوانیم در بخش معدن تحول ایجاد کنیم، این تحول می‌تواند در توسعه استان‌های شرقی کشور و استان‌های کمتر برخوردار کشور موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه عده‌ای معتقدند که سهم بخش معدن در تولید ناخالص داخلی کشور کم است، افزود: این اظهارنظر به این دلیل است که نفت و گاز را به دلیل بزرگی این بخش جزو بخش معدن محاسبه نمی کنند اما با احتساب نفت و گاز سهم بخش معدن در تولید ناخالص ملی بسیار بالا خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری از سازمان نظام مهندسی معدن ایران خواست ارتباط خود را با وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی بیش از گذشته تقویت کند و مشورت‌های کارشناسی سازمان را در اختیار این دستگاه‌های اجرایی قرار دهد ضمن آنکه با گسترش این ارتباط، سازمان نظام مهندسی معدن ایران از پشتوانه محکم تری برای توسعه معادن برخوردار خواهد بود.

باید تلاش کنیم از صادرات مواد معدنی به شکل خام پرهیز شود

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم حتی‌الامکان از صادرات مواد معدنی بصورت خام پرهیز شود و صنایع مرتبط با هر ماده معدنی در کشور ایجاد شود، ‌تصریح کرد: معادن فلزی کشور که صنایع مرتبط با آن شکل گرفته است از توسعه بیشتری نسبت به سایر معادن برخوردار بوده‌اند که باید تلاش کنیم در هر رشته صنعتی همین شیوه دنبال شود تا توسعه معادن مرتبط را به دنبال داشته باشد.

وی  با بیان این که بخش معدن در رشد اقتصادی کشور و مقابله با تحریم ها نقش مهمی ایفا می‌کند، عنوان داشت: با وجود آن که آمریکایی‌ها اکثر فلزات ایران نظیر آلومینیوم، مس، طلا و ... را تحریم کرده اند اما به فضل الهی کمترین اخلال در تولید و توسعه این فلزات در کشور رخ نداده است.

معاون اول رئیس جمهوری افزود: براساس گزارش ها و آمارهای رسمی بین المللی متوسط رشد جهانی فولاد در هشت ماه نخست سال ۲۰۱۹ حدود ۳.۵ درصد بوده است و این درحالی است که این رقم در ایران با وجود تحریم بودن فولاد ۶.۵ درصد بوده است که نشان می‌دهد ظرفیت نیروی انسانی بسیار خوبی در این بخش در کشور وجود دارد که قادر است به گونه‌ای عمل کند که تحریم‌ها ناکارآمد باشند.

جهانگیری با تاکید بر این که باید قدر نیروی انسانی متخصص و مدیران کشور را بدانیم، گفت: گاهی درباره مدیران کشور قدرناشناسی می‌شود. البته ممکن است در مواد معدودی شاهد برخی تخلفات از سوی عده‌ای باشیم اما نباید باعث شود که درباره همه مدیران کشور ناسپاسی کنیم. سرمایه مدیریتی کشور یکی از افتخارات به خصوص در صنایع معدنی محسوب می شود.

وی ادامه داد: این که با همت مدیران بخش‌های مختلف تولیدی کشور توانسته‌ایم در شرایط تحریم و با وجود محدودیت‌های مختلف، محصولات تولید داخل را صادر و واردات مواد مورد نیاز را به میزان لازم انجام دهیم موضوعی افتخارآفرین است که باید قدردان تلاش مسئولان و کارکنان واحدهای تولیدی باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: یکی از نقاط ضعف برخی واردکنندگان این است که گاهی به دلیل آنکه منافع خود را در واردات برخی محصولات و مواد اولیه می‌بینند، زمانی که تولیدکنندگان داخل موفق به تولید این محصولات وارداتی می‌شوند، اقداماتی از سوی واردکنندگان انجام می‌شود تا واردات همچنان ادامه داشته باشد و منافع آنها حفظ شود.

جهانگیری با ابراز خرسندی از ابتکار سازمان نظام مهندسی معدن ایران برای تدوین بسته های حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش معدن گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید از این موضوع استقبال کرده و اختیارات لازم را نیز به دست اندرکاران سازمان تفویض کند تا جذب سرمایه‌گذار در این بخش به شکل بهتری انجام شود.

وی همچنین با اشاره به درخواست و مطالبه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی معدن ایران مبنی بر حضور نماینده آنها در جلسات تصمیم‌گیری مرتبط با بخش معدن، افزود: البته این موضوع را در قالب بخشنامه‌ای ابلاغ کرده‌ام که همه دستگاه‌های اجرایی و کمیسیون‌های دولت در تدوین لایحه، آئین‌نامه و بخشنامه‌های مختلف موظف هستند که نظرات و دیدگاه‌های تشکل‌های خصوصی هر بخش را دریافت کنند و البته حضور نمایندگان هر بخش در جلسات مرتبط نیز مفید و سازنده خواهد بود.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری این که سازمان نظام مهندسی معدن ایران در دوران مسئولیت خود به عنوان وزیر صنایع ایجاد شد، تصریح کرد: بسیار خرسند هستم که این نهال که در دوران مسئولیت اینجانب تاسیس شد امروز به درختی تنومند برای توسعه کشور تبدیل شده است.

جهانگیری ادامه داد: سازمان نظام مهندسی معدن ایران امروز از ۴۰ هزار نفر متخصص و کارشناس تحصیلکرده در حوزه معدن و رشته‌های مرتبط برخوردار است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید حتماً از این ظرفیت ارزشمند در پیشبرد برنامه ها و طرح های مرتبط با معدن و صنایع معدنی استفاده کند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۵۵۲۹۱۳:۴۱:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۹
طلبکار هم شدند, مدیران کشور به خصوص مدیران دولتی اگر مدیر بودند که الان این وضع تاسف بار فساد مسئولان کشور نبود.
ناشناس۱۱۱۵۸۰۴۱۶:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۹
ملت توجه کنید؛ ایشون رئیس ستاد مبارزه با مفاسده! جایی که با دزدها و حرامخورها و خیانتکارها مبارزه میکنن!!
ناشناس۱۱۱۵۵۴۶۱۳:۴۶:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۹
بحران اقتصادی و تورم و نداری مردم بخاطر عملکرد همین مدیران است که هر سال هم حقوق اضافه تر میگیریند.وقتی نتوانستند کشور را اداره کنند ودلار 4200 رانتی رو به دوستان دادن باید برکنار و محاکمه و جریمه شوند .حالا که اراده ای برای برخورد با امثال شما نیست لاقل اعلام کنید بدلیل تورم شدید 50درصد از حقوق رو دریافت نمی کنید.نه این که مملکت را آتش بزنید اضافه حقوق هم بگیرید نجومی هم بگیرید
ناشناس۱۱۱۵۵۴۸۱۳:۴۷:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۹
هر کی فکر می کنه در موردش قدر ناشناسی شده سریع بره. عزت زیاد.
ناشناس۱۱۱۶۲۰۲۲۱:۴۶:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۹
دمت گرم
ناشناس۱۱۱۵۶۱۸۱۴:۱۶:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۹
اقا مملکت رو نابود کردین حقوق نجومی هم گرفتین ژنهای خوب و برادر خاهراتون هم تا تونستن خوردن و بردن حالا هم طلبکارین؟
ناشناس۱۱۱۵۷۵۲۱۵:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۹
حتما یکی از اون مدیران شما هستی....
سید۱۱۱۶۰۵۴۱۹:۳۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۹
خیلی زحمت میکشید که حقوق ۴۰ ملیونی هم برایشان مصوب میکنید
ناشناس۱۱۱۶۲۶۳۲۲:۴۵:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۹
اینجانب به عینه مدیریت های مسخره و کودکانه مدیران دولتی در بزرگترین بنگاههای اقتصادی کشور را دیده ام . حاصلش همین وضع امروز کشور است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  2. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  3. اعتماد کنید و مطمئن باشید

  4. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  5. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  6. این صدای اقتدار ایران است ...

  7. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  8. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  13. پشت‌پرده عقب‌نشینی صهیونیست ها از غزه

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  16. درگیری لفظی علی دبیر و پیمان یوسفی روی آنتن زنده: شما تنت میخاره!

  17. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  18. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  21. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  22. رئیسی: فعالان اقتصادی از عددسازی‌ها در بازار نگران نباشند  

  23. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

  24. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  25. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

آخرین عناوین