پزشکان مالیات ندهند بقیه هم نمی‌دهند!

گروه اقتصادی الف،   3980709037 ۵۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

بی‌اعتنایی آشکار پزشکان به قانون نصب سامانه‌های فروش سازمان امور مالیاتی (کارتخوان هوشمند) مساله‌ای است که می تواند باعث مقاومت دیگر اصناف نسبت به اجرای این قانون شود؛ به طوری که از همین حالا برخی از اصناف پردرآمد دیگر مانند سردفتران سعی دارند مانند پزشکان درآمدهای خود را بسیار اندک جلوه دهند!

پزشکان مالیات ندهند بقیه هم نمی‌دهند!

به گزارش ایسنا، صندوق‌های مکانیزه فروش، طرح جدید سازمان امور مالیاتی برای سیستماتیک کردن اخذ مالیات از اصناف مختلف است. اولین صنفی هم که قرار بود این طرح در آنجا اجرا شود صنف پزشکان بود که گمان می‌رود فرار مالیاتی کلانی در آنجا در حال رخ دادن است.

براساس گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس میزان فرار مالیاتی پزشکان چیزی حدود ۶۷۰۰ میلیارد تومان در سال است؛ در حالی که این صنف در حال حاضر فقط حدود ۱۵۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت می کنند.

۷۰ درصد از پزشکان ابایی از جریمه سازمان امور مالیاتی ندارند

صحت و سقم این اعداد و ارقام را از روی واکنش منفی پزشکان به طرح نصب صندوق های مکانیزه فروش(کارتخوان هوشمند) تا حدودی تشخیص داد. زمانی که سازمان امور مالیاتی آنها را ملزم به نصب کارتخوان‌های هوشمند (متصل به سامانه مالیاتی) کرد اما تنها حدود ۳۰ درصد از پزشکان به آن تن دادند و مابقی حتی از جریمه دو درصد از کل درآمدشان هم باکی به خود ندادند.

طبق اطلاعیه‌ای که سازمان امور مالیاتی منتشر کرده است، بعد از صنف پزشکان ۱۵ صنف دیگر ملزم به استفاده از سامانه صندوق فروش و صدور فاکتور برای مشتریان هستند که در این بین وکلا، مشاوران حقوقی و دفاتر اسناد رسمی در اولویت هستند.

به همین مناسبت اخیرا برخی از نمایندگان اصناف مشمول نصب سامانه‌های فروش مالیاتی فعال شده و سعی دارند همانند پزشکان با اظهار اعسار و نداشتن درآمد، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

نیمی از درآمد سردفتران را دولت می‌برد!

در یکی از عجیب‌ترین این اظهارات، رئیس کانون سردفتران در یک برنامه تلویزیونی درباره درآمدهای اعضای این صنف ادعا کرد: یکی از همکاران امروز می گفت فقط در یک ماه یک فقره گواهی امضا ۲۰ هزارتومانی داشته است؛ در سال ۱۳۹۷ تعداد ۲۵۹ نفر از همکارانم فقط ۱.۵ میلیون تا ۲ میلیون تومان درآمد داشتند. تعداد ۵۹۷۵ از همکارانم که ۶۰ درصد جامعه سردفتری هستند کمتر از ۲۵ میلیون در ماه درآمد دارند که نیمی از آن برای دولت است، چون ۱۵ درصد سهم دفتریار، ۱۰ درصد بازنشستگی، ۱۰ درصد مالیات همراه با اجاره و هزینه های دفتر را پرداخت می‌کنند.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که صنف سردفتران به دلیل شرایط انحصاری که بر این ورود به این حرفه حاکم است اتفاقا از درآمدهای بسیار بالایی برخوردارند اما از زمانی که بحث‌های مالیاتی جدی شده است آنها نیز قصد دارند که به نوعی درآمد خود را بسیار کمتر از آن چیزی که هست بیان کنند.

شکست یک قانون در پله اول

با این اوصاف به نظر می‌رسد عدم جدیت دستگاه‌های نظارتی در برخورد با پزشکان در مقوله مالیات‌گیری می‌تواند باعث تحریک بقیه اصناف به سرپیچی از قانون نصب سامانه‌های فروش شود. پزشکان اولین قشری بودند که قرار بود این قانون از آنها شروع شود اما با سرپیچی ۷۰ درصدی که از آن داشتند عملا باعث شدند که این قانون درباره آن‌ها اجرا نشود.

بر این اساس برخورد جدی با سرپیچی آشکار پزشکان از اجرای یک قانون مالیاتی الزامی جدی نه فقط برای مالیات‌ستانی از آنها بلکه برای مقوله مالیات‌ستانی به طور کلی است. واقعیت این است که در این نظارت نمی‌توان فقط از سازمان امور مالیاتی انتظار نظارت داشت بلکه دیگر دستگاه‌ها مانند سازمان بازرسی و حتی قوه‌ قضاییه نیز می‌توانند در این راستا برخوردهایی داشته باشند.

صندوق‌های مکانیزه فروش یا سامانه‌های فروش در واقع ابزار نظارتی سازمان امور مالیاتی بر دخل اصناف مختلف است. این صندوق لزوما یک صندوق با مختصاتی که در ذهن داریم نیست و برای مثال در باره همین صنف پزشکان به صورت یک دستگاه ‌کارتخوان خواهد بود که یک حافظه روی آن نصب است و اطلاعات درآمدی را به سازمان امور مالیاتی گزارش می دهد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۵۱۳۴۰۹:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۹
اگر با سند و مدرک مشخص شود که مالیاتهای دریافتی کجا خرج می شوند، آن وقت همه مالیات خواهند داد. همانطور که شفافیت درآمد مودیان لازم است، شفافیت در نحوه خرج مالیات دریافتی هم مهم و لازم است.
ناشناس۱۱۱۵۴۰۱۱۲:۴۰:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۹
مشکل اصلی مالیات در کشور ما ملاک قراردادن حرفه افراد هست نه مجموعه درآمد آنها. مثلا یک نفر در کنار حرفه خود خرید و فروش زمین و ماشین داشته باشد هیچ مالیاتی از وی گرفته نمی شود . بهتر هست گردش حساب بانکی افراد ملاک مالیات قرار گیرد با تعریف یک مبلغ خاص برای معافیت از پرداخت مالیات بنحوی که افرادی که گردش حساب بانکی آنها از این مبلغ بالاتر هست بصورت پلکانی مالیات پرداخت کنند
ناشناس۱۱۱۵۴۲۸۱۲:۵۴:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۹
چه دلیلی و چه شرطی برای ندادن مالیات الان من که یک مغازه دار هستم دارم مالیات باید بگم که کجا خرج می شود بعد اگر مورد قبول من بود مالیات بدم . جریمه مالیاتی من ماهی ۲ درصد هست اگر مالیات ندهم بیچاره می شوم این دکترها چرا خودشون را تافته جدا بافته می دانند . رفتم دکتر از ۵ تا مریضی که اومدن از ۳ تا نقدی پول گرفتن و از ۲ تا با کارت خوان و اونهایی که نقدی پول دادن خانم منشی گفت کارتخوانمان خراب هست . این چه وضعش هست این دکترها دارن شورش را در می آورند . اشتباهات پزشکی هم بیداد می کند و هیچکس هم پاسخگو نیست .
ناشناس۱۱۱۵۴۴۰۱۲:۵۸:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۹
از آقای رئیسی تقاضا دارم که ورود کنند به این قضیه و همون طور که دست ، دست اندازان به بیت المال را قطع می کنند . دست اندازان به جان مردم را هم به سزای اعمال پلیدشان برسانند . آن کسی که در هر مملکتی که زندگی می کند و مالیات نمی دهد زالو صفتی بیش نیست .
ناشناس۱۱۱۵۴۴۳۱۲:۵۹:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۹
وقتی من فکر می کنم دولت مالیات را حیف و میل می کند و.. با ناکارآمدی در جنبه های مختلف باعث تضییع حق من در رسیدن به یک زندگی مطلوب شده است ، تمام تلاشم را می کنم تا خودم حقوق از دست رفته ام را به گونه ای از آن ها پس بگیرم. یک راه همین ندادن مالیات است...
ناشناس۱۱۱۵۵۱۱۱۳:۳۴:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۹
سالی 500 میلیون مالیات بعلاوه ممنوع الخروجی برای پزشکان فراری از مالیات تصویب کنید تا همشون بیان مالیات بدن. مطبشونو پلمپ کنین . هزارتا راه هست ولی متاسفانه اداره مالیات ما ضعیفه. فقط برای کارمندان شیره.
ناشناس۱۱۱۵۵۳۲۱۳:۴۲:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۹
انحصار در پزشکی شکسته بشه مشکلات این قشر سوپر میلیاردر هم حل میشه.
ناشناس۱۱۱۵۵۷۸۱۳:۵۹:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۹
دولت خودش هم جدی نیست برای اخذ مالیات. وگرنه حساب بانکی همه ایرانیها مشخصه و به راحتی قابل ردیابی و اخذ مالیاته.
ناشناس۱۱۱۵۷۰۰۱۵:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۹
کارمند مالیات 5 میلیون دریافتی داره. مدیران مالیات 10 تا 20 میلیون. چرا باید خودشون رو بابت گرفتن مالیات از پزشکان و میلیاردر ها دچار دردسر کنند!؟
ناشناس۱۱۱۵۱۳۹۰۹:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۹
مساله مالیات دادن پزشکان و یا بقیه نیست. مساله این است که این مالیات کجا خرج میشود؟ صرف اختلاس مسوولین می شود؟ صرف کارمندانی میشود که بازدهی ندارند..؟ وقتی این مالیات صرف رفاه مردم نمی شود چرا باید مالیات داد؟ اول سیستم را درست کنید بعد همه با کمال میل مالیات می دهند.
مجید۱۱۱۵۱۴۶۱۰:۰۳:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۹
باید ظرفیت تخصص افزایش پیدا کنه و بازار پزشکان رقابتی و مشتری محور بشه، مثل سایر اصناف. در این صورت هم زمان بیشتری برای بیمار میذارن و هم پیگیر وضعیت بیمارشون میشن تا پیش دکترای دیگه نره.
ناشناس۱۱۱۵۵۳۷۱۳:۴۲:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۹
فرار مالیاتی وکلا هم 7000 میلیارده یعنی اندازه پزشکان.
ناشناس۱۱۱۵۱۵۲۱۰:۰۶:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۹
در هر شهری مطب چهارتاشون رو پلمب کنید تا حساب کار دستشون بیاد.
ناشناس۱۱۱۵۲۲۹۱۱:۰۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۹
اونوقت مریض شدی کجا میری؟!
ناشناس۱۱۱۵۴۱۰۱۲:۴۵:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۹
بجای هر مطبی که پلمپ بشه یک پزشک هندی وارد کنند و یک نفر به ظرفیت دانشجویان پزشکی اضافه کنند
ناشناس۱۱۱۵۴۱۹۱۲:۴۹:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۹
بیمارستان
ناشناس۱۱۱۵۴۳۰۱۲:۵۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۹
میریم پیش اونهایی که کارت خوان دارن
حمید۱۱۱۵۴۹۱۱۳:۲۶:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۹
مجید جان گفت هر شهری مطب 4 تاشون نگفت که مطب هموشون. دوما اگه کم اومد پزشکای هندی و پاکستانی یا بنگلادشی از خوداشون هست بیان مالیاتشون هم با رضایت میدن مثل قبل انقلاب و اوایل انقلاب که پزشک کم بود.
ناشناس۱۱۱۵۵۱۵۱۳:۳۶:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۹
شما پزشکان انحصار درست کردین تا هر کاری دوست دارین بکنین و اگر هم یه روزی روزگاری خواستن باهاتون برخورد کنن بگین پس کی مریضیتونو خوب بکنه. نترس پزشک حاذق و با اخلاق هندی زیاده.
ناشناس۱۱۱۵۱۵۳۱۰:۰۷:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۹
ادعايتان را با اتصال پوزتان به سامانه مالياتی ، بيان کنيد.
ناشناس۱۱۱۵۱۵۹۱۰:۱۰:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۹
بحث مالیات ندادن پزشکان فقط مالی نیست. آنها در واقع نمی خواهند به دولت کمک کنند .
ناشناس۱۱۱۵۲۴۱۱۱:۰۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۹
فقط,مالی است از بس پول دوستند
حمید۱۱۱۵۵۰۸۱۳:۳۱:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۹
وقتی تجار وارد حرفه پزشکی میشن انتظاری بیشتراز این نیست. تجار محترم لباس پزشکی مال آدمای عاشق هست. لطفا اگه دنبال تجارت هستین برین دنبال یه شغل دیگه حرفه پزشکی رو هم بزارین برای آدمایی که عاشق این حرفه هستن . لطفا نونتون رو تو خون بیمارای بیچاره نزنید
علی 671۱۱۱۵۱۶۱۱۰:۱۱:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۹
اینقدر به پزشگان پیله نکنید و برایشان دردسر درست نکنید با آنها صحبت کرده و آزادبگذاریدشان تا خودشان در دادن مالیات اظهار و ظیفه کنند .اگر با ملایمت برخورد شود و آزادانه نتیجه بهتر می شود .وظیفه شنا سان خودشان به وظیفه و حلال و حرام عمل می کنند .عده ای هم که مال اندوز هستند و پزشگ شده اند برای پول در آوردن شما حریفشان نمی شوید .پس بگذارید خودشان عمل کنند .دولت بیشتر بهره می برد .وقتی احساس وظیفه شود .شما مالیات را از همین فقیر و فقرا بگیرید و درست خرج کنید و دولتیان و باندشان اختلاس نکنند کفایت می کند .آخه آب از سر چشمه گل است .
ناشناس۱۱۱۵۱۶۳۱۰:۱۲:۵۷ ۱۳۹۸/۷/۹
وزارت کار از حقوق 3 میلیونی 300 هزار مالیات میگیره!!!
سیروس مهدوی۱۱۱۵۱۷۸۱۰:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۹
پزشکی که مالیات نمی دهد ، داروسازی که مالیات نمی دهد پولشویی می کند گران فروش می کند.. پول های گزاف از بیماران مستاصل می گیرند . این پزشک و این داروساز تاجر است و می بایست از پزشکی و پزشک بودن و داروساز بودن عزل شود . اما بی کفایتی دولت در گرفتن مالیات از برخی حرامخواران ظلم به کارگران است که با حداقل حقوق مالیات می دهند و حقوقشان را هم نمی دهند و در صورت اعتراض زندان هم می شوند . جناب آقای رئیسی با قاطعیت نه مچ این حرامخواران که بازوی فسادشان را از سر این مردم کم کنید تا اخلاق و مردم داری به جامعه فسادزده ایران برگردد . جناب آقای رئیسی با قاطعیت با پرونده فساد مالی شرکت داروسازی .. برخورد فرمایید تا عمق فساد و بی اخلاقی برایتان آشکار شود .
ناشناس۱۱۱۵۱۸۲۱۰:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۹
از کارمندها که قبل از پرداخت حقوق کسر میکنند. کاسبها و پزشکان می‌توانند فرار مالیاتی کنند.
حرف حق۱۱۱۵۱۸۳۱۰:۲۵:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۹
اين مورد هم مثل عدم استفاده از بازنشستگان مختوم به شكست است
ناشناس۱۱۱۵۱۹۶۱۰:۳۱:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۹
دادن مالیات نیاز به فرهنگ سازی داره ! راستی تا حالا صدا و سیما چند فیلم و سریال و مستند راجع به این موضوع بسیار مهم ساخته ؟ من که چیزی یادم نیست !
ناشناس۱۱۱۵۲۰۰۱۰:۳۳:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۹
در ایران کسی حریف مافیای پزشکی نمی شود.
ناشناس۱۱۱۵۲۱۹۱۰:۴۸:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۹
ایران بهشت پزشکان جهان . درامد نجومی مالیات در رو
حمید۱۱۱۵۲۲۱۱۰:۵۰:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۹
در هر شهری چنتاشونو دستبند بزنید تا بفهمن مالیات ندن براشون گرون تموم میشه.مملکت برپایه ریش سفیدی اداره نمیشه قانون رو محکم اجرا کنید تا تاثیرشو ببینید
ناشناس۱۱۱۵۲۳۸۱۱:۰۳:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۹
چاره کار فقط افزایش ظرفیت است. الان یه مهندس حاضره برای ماهی 2 تومن کار کنه، اگر ظرفیت پزشکی زیاد بشه متخصص حاضره برای ماهی 3 تومنم کار کنه.
ناشناس۱۱۱۵۲۵۳۱۱:۱۴:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۹
وقتی می تونید از همه کسب و کارها مالیات بگیرید که امکان پرداخت وجوه نقد را به حداقل ممکن برسانید. تمام اصناف و مشاغل باید از دریافت و پرداخت وجوه نقد منع شوند و بهترین و مؤثرترين راهکار برای تضمین اجرای این محدودیت، تعیین سقف برداشت روزانه وجه نقد است. مثلا اگر افراد امکان برداشت بیش از پنج هزار تومان وجه نقد از عابربانک نداشته باشند، پزشک، رستوران دار و هر صنف دیگری برای دریافت دستمزد ناچار به تن دادن به عابربانک خواهند بود.
ناشناس۱۱۱۵۲۶۵۱۱:۱۷:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۹
هرکی مالیات نده برده من رو همین مالیات و بیمه و ارزش افزوده ورشکست کردند کاش من هم فرار مالیاتی میکردم حق زن و بچه من رو خوردند به نامردی هیچکدومشون رو حلال نمی کنم
ناشناس۱۱۱۵۳۲۰۱۱:۴۲:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۹
فقط زورتون به کارمندها میرسه.فکر نمی کنم ساز و کار های دیگری برای برخورد با مالیات ندادن وجود نداشته باشد. همین امروز صبح بیمارستان ر...تهران بودم و با صراحت می گفتن پول بیارید کارتخوان نداریم. یعنی وزارت اطلاعات ما که عبدالمالک ریگی رو توی آسمان در بی خبری کامل دستگیر کرد قادر نیست تعدادی متخلف در صنوف مختلف رو شناسایی کنه و به دست عوامل قضایی بسپاره؟؟؟؟ بیشتر به نظر میرسه عزم جدی از سوی مسئولین برای برخورد با متخلفان وجود ندارد. کارمندهای دولت که هستند. علی برکت الله.
محسن۱۱۱۵۳۲۷۱۱:۴۹:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۹
دراقدامی جدید بعضی پزشکان در شهر ما به بیماران میگن مبالغ زیر 50هزارتومان فقط کارت می کشیم و مبالغ بالاتر نقدی می گیریم
ناشناس۱۱۱۵۳۳۴۱۱:۵۸:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۹
این مردم زیبایی دوست خودش بدکترا صدها برابر ویزیت میدن تا خوشگل بشن. هیچ اجباری هم نیست برا این کارها. ایران تو عمل خوکی دماغ مقام اول دنیا رو داره.ویزیت که با سلامتی مرتبط هست نزدیک مفت هست یعنی سی یا چهل تومن. که تو ارایشگاه پول خرد محسوب میشه. حالا نگران مالیات این پول خرد ها باشید.تازه مردم بعداز کلی خود درمانی وبا تاخیر و ..میرن دکتر. وکار دکتر رو ده برابر می کنن..الف جون مشخص کن که منظورت حق ویزیت هست یا حق الزحمه های بی مورد مردم زیبایی پرست.اگه چاپ کنین........
ناشناس۱۱۱۵۳۵۱۱۲:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۹
امسال کل افزایش حقوق کارمندان 15درصد خالص بود ولی دوبرابر پارسال مالیات می دهند با این روش پلکانی
ناشناس۱۱۱۵۳۹۸۱۲:۳۶:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۹
دولت به زور از حقوق بگیران کم می کنه ولی زورش به از مابهتران نمیرسه.
رضا۱۱۱۵۴۰۵۱۲:۴۳:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۹
یکشنبه به همراه یکی از دوستان به مطب یک روانپزشک در محدوده شریعتی رفتیم. یکساعت ویزیت و مشاوره ۲۰۰ هزار تومان شد. با وجو دو دستگاه پوز ثابت منشی یک دستگاه پوز سیار از داخل یک اتاق آورد و اقدام به دریافت هزینه نمود. این مشتی از نمونه خروار.....هم مبلغ بالا و همزمان فرار مالیاتی.......
ناشناس۱۱۱۵۴۱۳۱۲:۴۷:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۹
واقعا مسيله پيچيده اي نيست . هر كي نيومده طبق برنامه زمانبندي شده حساب بانكي خودشون و خانوادشون رو مسدود كنيد ممنوع الخروج هم كنيد خودشون با پاي خودشون و گردن كج ميان ماليات ميدن بگير و ببند هم نداره
سعید۱۱۱۵۴۱۴۱۲:۴۷:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۹
خدا رو شکر عدم درآمد نفتی باعث شده مالیات را کمی جدی بگیرند _ایران بهشت ثروتمندها ی مالیات نده هست اما فقط پزشکان نیستند دلالان مسکن و محتکران مسکن یک ریال مالیات نمی دهند _ یا خیلی جزیی هست داده های اداره های گاز _برق _آب_شهرداری و اداره و نظام مهندسی و پایان کار و اداره ثبت املاک و ثبت احوال هم هست سامانه ثیت اطلاعات خودرو _آپارتمانها و املاک می تواند مانع ار فرار مالیاتی همه شود پزشکان هم پولهاشونو عمدتا در ملک سرمایه گداری میکنند ویلاهای شمال و املاک متعدد فقط گیر به مطب ها ندید _ داشتن خودرودر اکثر کشور ها مالیات داره _خانه خالی مالیات داره _خانه با متراژ بیش از حد متعارف مالیات داره خانه خالی که بدیهی است برای کسی نباید خانه خالی بصرفه باشه به انداره _ اجاره اش _باید مالیات گرفت از تولید کننده نباید مالیات گرفت از در آمدی که تبدیل به ملک و آپارتمان و خودرو میشه باید مالیات گرفت که تولید رونق پیدا کنه دکتر هم پولشو میده سهم کارخانه میخره و به تولید کمک می کنه مالیات باید هدفمند به در آمد دولت کمک کنه _عدالت اجتماعی را برقرار کنه _تولید را رونق بده _کشور باید مالیات از ریال ریال دارایی افراد متوسط به بالا (با دارایی های صدها میلیارد تومانی ) را جایگزین پول نفت کند
ناشناس۱۱۱۵۴۴۷۱۳:۰۳:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۹
باید اداره مالیات مانند بسیاری از کشورها دستگاهی نصب کند که فاکتوری با شکلی واحد و با کدی مخصوص پرداخت به مشتری بدهد. در این صورت هر موقع مشتری فاکتور دریافت کرد مطمئن هست که مالیات آن پرداخت میشود. به عنوان مثال هنگام خرید طلا ۹٪ مالیات میدهید که باید به دولت پرداخت شود. اما به جیب بعضی ها پرداخت میشود چون دولت اصلا خبر نداره که همچین طلایی فروخته شده!! اگه فاکتور اداره مالیات بدهد طلافروشی اون وقت مشکل حل میشود.
ناشناس۱۱۱۵۴۶۸۱۳:۱۳:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۹
برای نمایندگان مجلس هم کارتخوان را اجباری کنید.
رضا۱۱۱۵۴۸۸۱۳:۲۵:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۹
حرف بی ربط نزنید. همه مشکلات رو میخواهید بندازید گردن پزشکان؟ این همه گفتید پزشکان مالیات نمیدن. کارتخوان نصب نمیکنن. خوب ببینیم بقیه چکار میکنن
ناشناس۱۱۱۵۵۲۲۱۳:۳۹:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۹
اداره مالیات با تعیین جریمه 2 درصدی برای پزشکان فراری از مالیات خودش و قانون رو به سخره گرفته و باعث فرار بیشتر پزشکان شده. اگر پزشکان رو ماهی 10 میلیون برای عمومی ها و ماهی 200 میلیون برای متخصصین جریمه میکرد الان همشون تو سامانه ثبت نام میکردن.
شاهد۱۱۱۵۵۵۱۱۳:۴۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۹
جالب اینه که تا میگن پایانه فروش نصب کنید، میگن درآمد خیلی از هم صنفی های ما کمه. خوب عزیزم اگه دستگاه پوز بذارن که به نفعشونه. چون این ادعاشون به راحتی ثابت میشه و اونوقت همونطور که برای کارگران و کارمندان تا یه سقفی معافیت مالیاتی وجود داره، برای این صنوف هم مانند بقیه معافیت قائل می شوند و بقیه هم که درآمدشون بالاتره به نسبت درآمدشون مالیات خواهند داد. این صرفاً هوچی گریه و اتفاقا نشون میده که حرفشون دروغه و درآمد بسیار بسیار هنگفتی دارند که براش مالیات و پاسخگویی ندارند و نمی خوان که درآمدشون مشخص بشه
ناشناس۱۱۱۵۵۶۹۱۳:۵۶:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۹
دو درصد جریمه بر درآمدی که دقیق احصأ نشده در برابر مالیات واقعی درآمد دقیق، شبیه جوک و شوخی می مونه، منم بودم نصب نمی کردم. قانون باید ضمانت اجرا داشته باشه، تنبیه و مجازات متناسب با جرم، و گرنه صد سال دیگه هم با خواهش و تمنا کسی اجرا نمی کنه. کسی که مالیات نمیده باید ساز و کار و مبلغ جریمش جوری باشه که کاملا متضرر بشه.
ناشناس۱۱۱۵۶۶۲۱۴:۴۹:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۹
من که کارمندم بیمه و مالیات زوری از حسابم کم میشه، من به شخصه برام سواله مالیاتی که من دارم میدم کجا و چطوری داره خرج میشه! اینهمه مالیات از کارمندان داره گرفته میشه به صورت دقیق اینها کجا رفته و خرج چی شده؟
ناشناس۱۱۱۵۷۵۹۱۵:۵۸:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۹
به نظر من مالیات باید داده شودولی به احترام بازار وریش سفیدان ومومنان بازار ابتدا باید کلیه بازاری ها به پایانه وصل شوند
حسن۱۱۱۵۹۱۲۱۷:۲۵:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۹
بابا اداره مالیات بعد از اینهمه سال یکیو پیدا کرده که مالیات بگیر قهاریه ،بذارین کارشو بکنه خوب ،حسودی نکنین،
ناشناس۱۱۱۶۰۱۵۱۹:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۹
کارمندان روزی چند ساعت کارمفید می کنن،؟ اصلا با پزشکان قابل قیاس نیستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. علم‌الهدی: نباید بیکار نشست تا تنها دولت بیاید تلخی معیشت را از سفره مردم بردارد

پربحث‌های هفته

آخرین عناوین