رئیس قوه قضائیه راه نجات مردم از زمین‌خواری را اعلام کرد

گروه اجتماعی الف،   3980708050 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۳ تکراری یا غیرقابل انتشار

حجت‌السلام رئیسی در واکنش به انتقادات مردم نسبت به کلاهبرداری‌های ملکی، زمین‌خواری‌ها و معاملات معارض گفت: تنها راه نجات از این وضعیت، سند رسمی است و تلاش می‌کنم این مسئله را در سخنرانی‌های خود مطرح و تبیین کنم.

رئیس قوه قضائیه راه نجات مردم از زمین‌خواری را اعلام کرد

به گزارش فارس، در روزهایی که اخبار زمین‌خواری به‌ویژه، زمین‌خواری 85 هزار مترمربعی بیخ گوش دستگاه‌های نظارتی در شهرک غرب تهران خبرساز شده است، جمعی از جوانان در حاشیه حضور رئیس دستگاه قوه قضائیه در مقبره الشهداء کلکچال، از زمین‌خواری و معاملات معارض با تکیه‌ بر اسناد قولنامه‌ای انتقاد کردند.

حجت‌الاسلام رئیسی نیز با تائید بر ریشه داشتن فسادهایی مانند زمین‌خواری، معاملات معارض و پول‌شویی در اسناد قولنامه‌ای، اظهار کرد: من معتقدم که تنها راه نجات از این وضعیت، سند رسمی است و تلاش می‌کنم این مسئله را در سخنرانی‌های خود مطرح و تبیین کنم.

براین اساس کارشناسان معتقد هستند که بسیاری از پرونده‌های موجود در قوه قضائیه در اعتبار اسناد قولنامه‌ای (عادی) ریشه‌دارند. زیرا این اسناد در هیچ سیستمی ثبت نمی‌شوند و به همین دلیل نیز قابل‌استعلام و نظارت نیستند. بااین‌حال این اسناد در دادگاه‌ها از اعتبار زیادی برخوردارند، به‌گونه‌ای که حتی قضات، با استناد به اسناد غیررسمی (قولنامه‌ای)، اسناد رسمی را ابطال می‌کنند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۳۸۵۷۱۰:۳۲:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۸
ریاست محترم قوه قضاییه لطفاً سایتی را جهت ارایه تخلفات و بارگذاری مستندات فساد و کوتاهی واحد های نظارتی در عدم رسیدگی به گزارشات فساد اعلام کنید
احمد۱۱۱۴۰۳۵۱۲:۳۵:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۸
همچین سایتی چند ماهی است که راه اندازی شده است . "معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه: مردم از طریق سامانه «سجام» بر کار مسئولان نظارت کنند سامانه سجام به آدرس اینترنتی http://sajam.adliran.ir/ نیز در این راستا راه اندازی شده و تاکنون ۷۵ هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند. "
امیرعلی۱۱۱۴۴۰۳۱۵:۳۷:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۸
تنها راه حل عملی همان بها دادن به سند رسمی بطور قاطعانه است وگرنه این قائله حل نخواهد شد
ناشناس۱۱۱۴۲۶۲۱۴:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۸
متاسفانه برخی ها در دستگاه های نظارتی از گزارشات مردمی سوء استفاده می کنند و با آن نسبت به سر کیسه کردن مفسدین می پردازند
ناشناس۱۱۱۳۸۹۱۱۰:۵۱:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۸
.. مسائل حقوقی غیر قابل حذف و حقوق مردم باید حفظ شود حالا عده ای قانون شکن خلاف هایی میکنند نباید بخاطر آنها حقوق اکثریت نادیده گرفته شود
ناشناس۱۱۱۳۹۰۹۱۱:۰۵:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۸
..جناب رییسی شما رییس قوه قضاییه هستید .. خودتان راسا عمل کنید.
ناشناس۱۱۱۴۴۱۳۱۵:۴۰:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۸
واقعا حیف بود که ایشون رییس جمهور بشه تو همین قوه قضائیه صد مراتب بیشتر به وجودشون نیاز است خدا بهمراهت
ناشناس۱۱۱۳۹۳۳۱۱:۲۱:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۸
واقعا گفته: «تلاش می‌کنم این مسئله را در سخنرانی‌های خود مطرح و تبیین کنم.» اشتباهی نشده؟ در زمانی که رییس قوه قضاییه است این را گفته؟ نگفته در حال تهیه لایحه یا قانونی برای رفع این مشکل است؟ ..
مهدی۱۱۱۳۹۷۳۱۱:۴۴:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۸
راه کار ساده اینه که آقای رئیسی از طرق قانونی اعتبار اسناد غیر رسمی را ساقط کند تا مردم نیز به هیچ عنوان جهت نقل و انتقال از اسناد غیر رسمی و قولنامه ووو استفاده نکنند. واقعا بحث صلاحیت اسناد غیر رسمی در دعاوی جمهوری اسلامی یک مساله بزرگی است که حتی ریسک سرمایه گذاری خارجی را هم تا حد زیادی افزایش داده . آقای رئیسی با سخنرانی و تبیین مشکل حل نمی شود تنها راه اقدام قانونی در جهت حذف این رویه فسادزا است.
علی۱۱۱۴۷۲۹۱۹:۳۹:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۸
میدونید اسناد اگه رسمی بشه خیلی چیزا مشخص خواهد شد که نباید مشخص بشه
برنامه۱۱۱۴۰۲۷۱۲:۳۲:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۸
خلاصه و موجز زن و شوهر کارمندی حدود 42 ساله با تحصیلات دانشگاهی هستیم ما حصل کارکردمون شده واحد آپارتمانی 90 متری در شرق تهران ک 4 سال قبل خریدیم و هنوز کلی از اقساط وامش مونده و همه ی استعلامات رو گرفتیم و منتج شد به سند تک برگی، حالا احضاریه اومده ک قبل از تاریخ معامله ما با فرد دیگری بیع اتفاق افتاده و دادگاه با استناد به اون تاریخ که قبل از تاریخ ماست در حال باطل کردن سند تک برگی است که در دست ماست. اون موقع متری 3 خریدیم الان شده متری 13 نمیدونم چکار کنم
عباس۱۱۱۴۰۳۸۱۲:۳۶:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۸
یه سامانه ایجاد کنید که بر پایه مختصات زمین (یو تی ام یا جی پی اس) مالک رو مشخص کنه. هر نقل و انتقالی هم تو همون سامانه ثبت بشه و با یه کلیک روی نقشه بشه مالک اون قسمت از زمین رو شناسایی کرد. اینجوری بساط کلاهبردار ها و زمین خوار ها جمع میشه. به همین سادگی.
ناشناس۱۱۱۴۰۴۳۱۲:۳۹:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۸
بهترین راه نجات مردم از زمین خواری، زمین نخوردن زمین خواران هست
ناشناس۱۱۱۴۰۹۹۱۳:۰۵:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۸
جناب آقای رئیسی ترا بجدّت به خیانت تغییر کاربری اراضی کشاورزی پر سرعت رسیدگی کنید . امنیت غذایی .کشور به شدت در خطر است بخصوص در مازندران و گیلان که توسط دهیارها و شوراهای روستایی در حال انجام است .
علی۱۱۱۴۱۲۴۱۳:۱۹:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۸
من کارمند باز نشسته سازمان جنگل ها زمین خواری چند صد هکتاری از همکاران و هم دستانشان کشف کردم تمام ادرات حتی سازمان بازرسی .دادستان و گزارش کردم .آنقدر قدرت فساد بالا و توطئه زیاد بود که نهایتا به جرم اخلال در نظم اداره بازداشت شدم
ناشناس۱۱۱۴۱۳۱۱۳:۲۲:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۸
حرف آقای رییسی درسته ؛ اما علاوه بر اینکه با قول نامه کار کردن خیلی راحت تره ؛ هزینه سند زدن در دفاتر رسمی هم یکی از مقوله هاییه که در موارد زیادی مانع ایجاد میکنه.
ناشناس۱۱۱۴۱۴۵۱۳:۲۸:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۸
ریاست محترم قوه قضاییه خواهشندیم یک سایت مستقیما زیر نظر حضرتعالی ایجاد بشود مردم مشکلاتشان را مستقیما خدمت شما عرض نمایند
ناشناس۱۱۱۴۲۳۶۱۴:۱۲:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۸
بهتر نیست موضوع اسناد قولنامه ای با آیین نامه و بخشنامه دیکته شود تا نیازی به طرح و تبیین در سخنرانی ها نباشد!!
مهدی۱۱۱۴۲۸۱۱۴:۴۲:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۸
بنام خدا. زمین خواری در مقابل چشم مسئولین هیچ دلیلی ( علت غایی) جز فساد اداری نمی تواند داشته باشد. مگر می شود که مسئولی هر روز از جاده دماوند بگذرد و متوجه ایجاد این شهرک ها نشده باشد؟ مگر می شود مسئول محلی که در روستا زندگی می کند کوه خواری را ندیده باشد؟
ناشناس۱۱۱۴۳۰۷۱۴:۵۵:۰۰ ۱۳۹۸/۷/۸
زمین خواری در شهرک غرب ریشه در گذشته بیش از 50 سال دارد کل این منطقه در تملک دو خانواده بوده پس از اصلاحات ارضی عده ای از ساکنان دهکده ونک تحت عنوان حق ریشه مدعی کشاورزی در این زمین ها شدند از همان موقع دعوای این گروه با مالکان دهکده ونک در دادگستری در جریان بوده . مدعیان دهها نفرند .
مصطفی۱۱۱۴۳۷۶۱۵:۲۵:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۸
ریسس قوه قضاییه میگه قولنامه‌ای نباید اعتبار داشته باشه. کارشناس‌ها هم که همین رو میگن. پس مشکل کجاست؟ کی میگه باید قولنامه‌ای اعتبار داشته باشه؟ یعنی متوجه روش‌های دور زدن قوانین با قولنامه نمیشن این اشخاص؟
ناشناس۱۱۱۴۶۷۲۱۸:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۸
باید فراخوان بدهند .کسانیکه ملک قولنامه ای دارند اعلام نمایند .تا یک زمان معین .بعد از تاریخ مذکور مدارک قابل بررسی نخواهد بود.
سید۱۱۱۴۷۸۸۲۰:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۸
مافیای دلال‌ها و بنگاه‌های املاک عامل اصلی این فسادها هستند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین