گران‌ترین بیماری‌های دنیا را بشناسید

گروه سلامت الف،   3980708032

با پرهزینه‌ترین بیماری‌های جهان که هر ساله هزینه‌های گزافی برای درمان آن‌ها در تمام دنیا صرف می‌شود، آشنا شوید.

گران‌ترین بیماری‌های دنیا را بشناسید

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: در بسیاری از کشور‌های دنیا انواع مختلفی از بیماری‌ها در زمره پرهزینه‌ترین بیماری‌ها قرار می‌گیرند، اما درمان برخی از بیماری‌های شایع به طور مشترک در نقاط مختلف جهان، نیازمند هزینه بالایی است، هرچند با وجود پرداخت هزینه گزاف، ممکن است درمان قطعی حاصل نمی‌شود. در ادامه به بیماری‌هایی که در نقاط مختلف دنیا از گرانترین بیماری‌ها هستند، اشاره می‌کنیم.  

بیماری قلبی: قاتل شماره یک

بیماری قلبی علت شماره یک مرگ است که سالانه بیش از صدهاهزار نفر را  به کام مرگ برده است. بر طبق آمار، بیماری ایسکمیک قلب (بیماری عروق کرونر) به عنوان یکی از پرهزینه ترین بیماری ها در پزشکی است. بستری در بیمارستان، جراحی، آزمایشات تشخیصی، نظارت، ویزیت پزشک متخصص و دارو‌ها همه در قیمت نقش دارند. برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سبک زندگی خود را با حفظ وزن طبیعی، رژیم غذایی سالم، ترک سیگار و ورزش منظم تنظیم کنید. کنترل فشار خون و کلسترول بالا هم نقش بسزایی در سلامت قلب دارد.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

کمردرد و درد گردن

تقریباً همه ما در طول زندگی خود، نوعی از درد اسکلتی عضلانی را تجربه کرده ایم و تجربه درد گردن و کمر قطعاً در صدر این لیست قرار دارد. کمردرد معمولاً در ستون فقرات و عضلاتی که آن را پشتیبانی می‌کنند دیده می‌شود. درد گردن هم می‌تواند ناشی از ضعف و استئوآرتریت باشد. نشستن مداوم در تمام طول روز در مقابل کامپیوتر یا فشار آوردن به کمر یا گردن در فعالیت ورزشی، احساس درد در کمریا گردن را تشدید می‌کند.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

برای جلوگیری ازبروز این مشکلات، انجام حرکات کششی قبل از ورزش مهم است، در صورت نیاز وزن خود را کم کنید، در هنگام کار حالت ارگانومیک بدن خود را حفظ کنید و هنگام بلند کردن وسایل سنگین احتیاط کنید.

علاوه بر این نکات مهم که می‌توان در پیشگیری از این درد‌ها کمک کند، گاهی اوقات تسکین درد هم لازم است. دارو‌های ضد درد مانند استامینوفن، ایبوپروفن یا ناپروکسن که به صورت بدون نسخه در دسترس هستند و بیشتر افراد توانایی پرداخت آن‌ها را دارند، در تسکین موقت این درد‌ها موثرند. قبل از استفاده از هر یک از این داروها، حتما عوارض و هشدار‌های موجود در برچسب‌های دارویی را بررسی کنید.

براساس گزارش مجله انجمن پزشکی آمریکا (JAMA)، هزینه‌های مراقبت‌های بهداشتی شخصی برای این گروه از بیماری ها، سالانه ۸۸ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

فشار خون بالا

فشار خون نیروی حاصل از خونی که در بدن گردش می‌کند بر دیواره شریان است که در صورت نبود درمان، می‌تواند خطر ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را تا حد زیادی افزایش دهد.ب ا توجه به تحقیقات، از هر ۳ بزرگسال، یک نفر با فشار خون بالا تشخیص داده می شوند، جای تعجب نیست که هزینه درمان بیماران مبتلا به این بیماری در سال بالغ بر ۸۳ میلیارد دلار باشد.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

فشار خون بالا غالباً هیچ علائم هشدار دهنده‌ای ندارد و بنابراین مهم است که به طور مرتب بررسی شود. بزرگسالان در سنین ۳۰ سال و بالاتر از آن، باید فشار خون خود را بررسی کنند و با وجود عوامل خطرساز قلبی، سن وسابقه فشار خون بالا ممکن است نیاز به قرائت‌های مکرر آن باشد.

سرطان

همه ساله، سرطان زندگی صد‌ها هزار نفر را به پایان می‌رساند. براساس مقالات، ۴ نوع هزینه بر سرطان شامل سرطان کولورکتال، سرطان پستان، نئوپلاسم‌ها و سرطان‌های پوستی غیر ملانوما مانند سرطان سلول‌های بازال یا سنگفرشی هستند. با توجه به ادامه پیری و رشد جمعیت، هزینه‌های دارو‌های جدید ایمونوتراپی و ابزار‌های جدید تشخیصی، پیش بینی می‌شود هزینه‌های درمانی افزایش یابد.

هر چند در طی دهه گذشته میزان مرگ و میر سرطان بطور چشمگیری کاهش یافته است. عواملی شامل استفاده کمتر از دخانیات، محافظت در برابر آفتاب، تغذیه مناسب، ورزش منظم، تشخیص زودتر و درمان‌های بهتر احتمال بروز این بیماری را کاهش می‌دهد.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

هپاتیت C

درمان هپاتیت C بسیار پرهزینه است. دارو‌های جدید برای این بیماری شامل سوفوسبوویر و ولپاتاسویر هستند که می‌توانند در ۶ ژنوتیپ هپاتیت سی مورد استفاده قرار بگیرند و نزدیک به ۷۵ هزار دلار برای ۱۲ هفته درمان هزینه در پی دارند.

قیمت‌ها دارو‌ها در این رابطه همیشه متفاوت است، بنابراین با بیمه یا داروخانه تخصصی خود این موضوع را بررسی کنید تا بهترین روش پرداخت هزینه این دارو‌ها را تعیین کنید.

اثربخشی و مقرون به صرفه بودن درمان ممکن است طول مدت بروز علائم یک بیماری دشوار را جبران کند. پیش بینی می‌شود هزینه‌های هپاتیت C، در سال ۲۰۲۴ با بیش از ۹.۱ میلیارد دلار به اوج خود برسد.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

دیابت

در همه اشکال دیابت، قند زیادی در خون وجود دارد که می‌تواند به مرور زمان منجر به عوارض جدی در سلامتی از جمله بیماری‌های قلبی و کلیوی، اختلالات چشم، آسیب عصبی و حتی قطع عضو شود. مراقبت‌های بیمارستانی، دارو‌های ضد دیابت، درمان عوارض و ویزیت‌های منظم توسط پزشک همگی به افزایش هزینه منجر می‌شود.

لانتوس (انسولین گلارژین)، یک نوع انسولین طولانی مدت است که برای بسته ۵ تائی از آن حدود ۳۰۰ دلار باید هزینه شود.

لوکس‌ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

پوکی استخوان و مشکلات مفاصل

استئوآرتریت (OA) یا التهاب مفاصل شایع‌ترین نوع آرتریت است و ناشی از ساییدگی تدریجی غضروف بین استخوان‌ها است و عامل ایجاد درد، سفتی و التهاب است. این بیماری مزمن با افزایش سن شایع‌تر است و اغلب منجر به تعویض زانو یا لگن می‌شود و داروها، درمان با فیزیوتراپی و بستری شدن پس از جراحی همگی در هزینه آن نقش دارند.

تا سال ۲۰۴۰، تخمین زده می‌شود ۷۸.۴ میلیون بزرگسال در سن ۱۸ سال و بالاتر ( یعنی ۱ نفر ازهر ۴ بزرگسال) مبتلا به التهاب مفصلی تشخیص داده شده توسط پزشک باشند.

حفظ وزن بدن و ورزش‌هایی مانند شنا یا دوچرخه سواری می‌تواند به بهبود درد مفاصل کمک کند. کمر، گردن، زانو‌ها، باسن و دست‌ها از نقاط متداول التهاب مفصلی هستند، از این رو جای تعجب نیست که هزینه‌های سالانه این بیماری بیش از ۴۷ میلیارد دلار در سال باشد، همچنین این بیماری درهنگام نیاز به جراحی برای تعویض مفصل، یکی از گرانترین شرایط برای درمان را دارد.

پرهزینه ترین بیماری‌های جهان کدام بیماری‌ها هستند؟

بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و آسم

مشکلات طولانی مدت در تنفس، آسم، برونشیت و آمفیزم را تشکیل می‌دهند. استعمال دخانیات عامل اصلی COPD است، اما آلاینده‌های هوا و ژنتیک هم دخیل هستند. هیچ درمانی برای COPD وجود ندارد و هزینه‌های ناشی از آن شامل داروها، ویزیت‌های مکرر پزشک و در موارد شدید بستری است.

برای افراد سیگاری، ترک سیگار برای پیشگیری و مدیریت این بیماری ضروری است. برای کنترل حملات آسم، از محرک‌ها مانند دود تنباکو، گرد و غبار و آلودگی خودداری کنید. استنشاق کننده‌های ضد التهابی و سایر دارو‌ها را طبق دستورالعمل مصرف کنید.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین