عادل الجبیر: مماشات با ایران باید پایان یابد/ تجهیزات حملات آرامکو ساخت ایران بود/ از مواضع ترامپ متشکریم

گروه جهان الف،   3980707063 ۳۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۶ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر مشاور در امور خارجی دولت عربستان سعودی در ادامه لفاظی‌های ضد ایرانی سعودی‌ها، در یک مصاحبه خواستار «تلاشی جهانی برای مهار کردن رفتار تهاجمی ایران» شده است.

عادل الجبیر: مماشات با ایران باید پایان یابد/ تجهیزات حملات آرامکو ساخت ایران بود/ از مواضع ترامپ متشکریم

به گزارش فارس، «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز لیست بلند بالایی از اتهام‌زنی‌های بی سند سعودی‌ها علیه ایران را تکرار کرد و خواستار تلاش کشورها برای توقف آنچه که او «رفتار تهاجمی ایران» خوانده، شده است.

مجری فاکس نیوز در ابتدای این مصاحبه به سراغ حمله ۲۳ شهریور ماه یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به دو پالایشگاه «بقیق» و «خریص» شرکت آرامکو عربستان سعودی رفت و سوال کرد: «آیا شما قرار است مدارک و اسناد بیشتری (درباره حمله) را علنی منتشر کنید؟»

عادل الجبیر گفت: «بله همه هدف ما هم همین است. ما می‌دانیم که تجهیزاتی که در این حمله استفاده شدند، ساخت ایران بودند و می‌دانیم که حمله از جنوب (عربستان سعودی) انجام شده و نه شمال. موشک‌های کروزی که در این حمله به کار رفتند، برد لازم را نداشتند که بتوانند از یمن شلیک شده باشند. ما به خاطر منشا این موشک‌ها، ایران را مسوول این حمله می‌دانیم و حالا در حال بررسی این موضوع هستیم که این موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند».

وزیر خارجه سابق عربستان سعودی مدعی شد: «تاریخ ۴۰ سال اخیر ایران، یک تاریخ تجاوزگری به ویژه علیه کشور من بوده است. آنها به سفارت‌های ما حمله کرده‌اند، آنها تلاش کردند که (مراسم) حج را مختل کنند، آنها دیپلمات‌های ما را در تعدادی از کشورها ترور کرده‌اند، آنها تلاش کردند که در عربستان سعودی هسته‌های تروریستی تشکیل دهند، آنها در سال ۱۹۹۶ برج‌های الخبر را منفجر کردند و این لیست همچنان ادامه دارد».

الجبیر ضمن استقبال از مواضع رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران ادعا کرد: «ما برای مدت‌های مدیدی است که خواهان تلاشی جهانی به منظور مهار کردن رفتار تهاجمی ایران شده‌ایم. ایران باید تصمیم بگیرد که آیا یک انقلاب است یا یک دولت ملت؟ اگر انقلاب است، پس غیر منطقی است و شما نمی‌توانید با آن سر و کاری داشت اما اگر یک دولت ملت است در آن صورت باید به قوانین و مقررات بین‌المللی متعهد باشد، به اصول حق حاکمیت کشورها و حق عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها احترام بگذارد و نمی‌تواند موشک‌های بالستیک در اختیار گروه‌های تروریستی از قبیل حزب‌الله و حوثی‌ها قرار دهد و نمی‌تواند از تروریست‌ها حمایت مالی و تسلیحاتی بکند. اینها رفتار شرورانه ایران هستند و باید پایان یابد».

مجری فاکس نیوز درباره اینکه به چه نحوی می‌توان شاهد تغییر در این رفتارهای ایران بود، از وزیر مشاور در امور خارجی عربستان سعودی سوال کرد.

مقام سعودی در پاسخ به این سوال، اتهام‌زنی‌های بی سند سعودی‌ها علیه ایران را تکرار کرد و از مواضع کشورهای مختلف از قبیل اروپایی‌ها در قبال ایران به شدت انتقاد کرد.

وی مدعی شد: «با پایان دادن به دلجویی و مماشات کردن با ایران (می‌شود رفتار ایران را تغییر داد). مماشات تنها سبب دمیدن بر آتش رفتار تجاوزگرانه ایران می‌شود. وقتی افرادی درباره یک سیستم موازی با سیستم سوئیفت (برای تجارت با ایران) صحبت می‌کنند، این همان مماشات است، وقتی افراد درباره ارائه خط اعتباری مالی به ایران حرف می‌زنند، این مماشات است و تنها سبب جسارت بیشتر ایرانی‌ها می‌شود، وقتی مردم با ایران حرف می‌زنند اما صحبتشان با اقدام و عمل همراه نمی‌شود، اینها مماشات است، وقتی مردم به دنبال مراودات اقتصادی با ایران هستند در حالی که ایران مردم را می‌کشد و نظم بین‌المللی را مختل می‌کند، اینها مماشات است، اولین گام باید این باشد که مماشات پایان یابد و این موضوع را به وضوح به ایران بیان شود که اگر می‌خواهید یک کشور با موضعی خوب در جهان باشید، باید خودتان را مانند یک کشور طبق قوانین و هنجارهای بین‌المللی رفتار کنید اما شما نمی‌توانید با کشوری رابطه داشته باشید که با وحشیگری مشغول به کشتار و تخریب بوده است، رابطه داشته باشید».

مجری فاکس نیوز سوال کرد: «آیا ممکن است که رفتار، فلسفه، ذهنیت و نفرت آنها (ایران) را تغییر داد یا این غیرممکن است؟»

وزیر سعودی گفت: «در قانون اساسی ایران بر صدور انقلاب تصریح شده است، ایرانی‌ها اعتقادی به حاکمیت دیگر کشورها ندارند، آنها اعتقاد دارند که همه اعضای فرقه شیعه به ایران تعلق دارند، چیزی که احمقانه است و شبیه این است که بگوییم تک تک کاتولیک‌ها به ایتالیا تعلق دارند. خوب اگر چنین چیزی گفته شود، به نظر شما نظر برزیل، آلمان، فرانسه یا دیگران چه خواهد بود؟ شما چنین رفتاری را جایی سراغ ندارید. باید جلوی رفتار ایران گرفته شود. متاسفانه در ایران افرادی هستند که اعتقاد دارند که ماموریت ایران این است که بر منطقه غالب شود و انقلابش را صادر کند و امپراطوری پارسی را احیا کند».

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۲۳۱۱۱۰:۵۵:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۷
خون كودكان يمني دامنتان مي گيرد با ايران يا بي ايران.
امید۱۱۱۲۴۶۷۱۲:۳۱:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۷
بسم الله الرحمن الرحیم این را هم اضافه کنید که ما داریم شما را تحمل می کنیم و با شما مماشات می کنیم و گر نه الان که اسمی از آل سعود صهیونیست و امارات نبود و همه جزو خاک ایران بودند و همه شما ها الان ایرانی بودید .
پویا۱۱۱۲۵۸۶۱۳:۳۵:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۷
الان این تجهیزاتی که شما در جنگ می زنی، ساخت کجاست؟
ناشناس۱۱۱۳۰۲۷۱۷:۲۷:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
اگر مگس عرصه سیمرغ نه جولنگه توست برو چند وقت دیگه دوباره میان که بدوشن تون
ناشناس۱۱۱۲۳۲۴۱۱:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
اگر اینطوریه که بنده دست سازندگان این پهبادها رو می بوسم !
ناشناس۱۱۱۲۴۶۵۱۲:۳۰:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۷
و همینطور دست و بازوی رزمندگان گمنامی که این افتخار رو برای مقاومت آفریدند و تاریخی شدند ...
ناشناس۱۱۱۲۳۳۰۱۱:۰۶:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۷
این اظهار نظر ها بیشتر عجز و ناتوانی سعودی رو نشون میده .
ناشناس۱۱۱۲۳۳۱۱۱:۰۶:۵۱ ۱۳۹۸/۷/۷
ای خدا مردم رو برق میگیره ما رو باتری قلمی!!!از دشمنم شانس نیاوردیم.
عدالت۱۱۱۲۳۴۴۱۱:۱۶:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۷
الجبیر: (( اعتقاد دارند که ماموریت ایران این است که بر منطقه غالب شود و انقلابش را صادر کند و امپراطوری پارسی را احیا کند)) بله.ایران دنبال امپراطوری نیست بلکه دنبال حمایت از مظلوم است اگر حدس شما درست باشد باید بدانی که : تا کور شود هرآن کس که نتواند دید. آنقدر حقیر شده اید که به دنبال عادی سازی روابط با رژیم کودک کش صهیون شده اید.مرگ بر شما . فلسطین ناموس اسلام است و شما دارید بی ناموسی می کنید بی غیرتی می کنید.
ناشناس۱۱۱۲۳۵۶۱۱:۲۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۷
برو بمیر بابا
ناشناس۱۱۱۲۳۷۳۱۱:۴۰:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۷
و قاتل جمال خاشقچی
ناشناس۱۱۱۲۳۸۳۱۱:۴۵:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۷
تجهيزات به کار رفته در کشتار کودکان يمنی که با حمله به اتوبوس دامش آموزان توسط عربستان انجام گرفت و نيز حمله به مراسم عروسی و ... ساخت آمريکا انگليس و فرانسه است.
ناشناس۱۱۱۲۳۸۶۱۱:۴۸:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۷
این یاوه سرایان به علت آگاهی از بی عرضگی خودشان و این همه توطئه علیه مردم ایران (برای مثال کمک ها نظامی و مالی به صدام حسین در جنگ ) می خواهند پشت سر امریکا و دیگر غربی ها پنهان شوند غافل از اینکه زمان پاسخگویی به جنایات آنها فرا رسیده است و صدها میلیارد سلاح و اربابشان امریکا هم نمی تواند نجاتشان دهد این سنت خداوندی است که ظالم رابا مظلوم ضعیفتر از خودش مجازات می کند و ملت مظلوم یمن دمار از روزگارتان در خواهد آورد
ناشناس۱۱۱۲۴۰۳۱۱:۵۶:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۷
این مشکل شماست والا ما نیازی به مماشات نداریم امتحان کن
ناشناس۱۱۱۲۴۲۰۱۲:۰۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۷
این بنده خدا از زمانیکه سفیر عربستان در آمریکا بود کینه ایران را بدل داشت. با مظلوم نمایی یک حمله خیالی تروریستی بر علیه خودش توسط ایران اعلام کرد که نقش ایران ثابت نشد. وزیر امور خارجه شد به کینه ورزی خود ادامه داد. برکنارش کردند بازهم ادامه داد.
ناشناس۱۱۱۲۶۲۷۱۳:۵۷:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۷
بنده ی شیطان است
ناشناس۱۱۱۲۴۲۵۱۲:۱۲:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۷
از احیای امپراطوری پارس می ترسند!
ناشناس۱۱۱۲۴۲۶۱۲:۱۳:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
اگر این حمله موشکی کار ایران بوده است پس چرا موشک ها در آسمان عربستان با آن همه سامانه های پاتریوت ساقط نشده اند؟ چرا آمریکا اجازه برخورد این موشک ها را به تاسیسات عربستان داده است؟ مگر آمریکا بابت حفاظت از این تاسیسات نفتی از عربستان میلیاردها دلار نمی گیرد؟ چرا پدافند هوایی نتوانسته این حمله را خنثی کند؟ چرا ماهواره جاسوسی و ناوهای جنگی مستقر در خلیج فارس هیچ گونه گزارش دقیقی نمی توانند؟ این حمله باعث شد که تهی بودن قدرت پوشالی نظامیان آمریکا معلوم شود و باعث بی آبرویی و بی اعتباری آمریکا در سطح جهان شد. خود آمریکایی ها و سعودی ها می دانند که حمله کار اسرائیل بوده و هدف اسرائیل ایجاد جنگ بین ایران و عربستان و تشکیل یک ائتلاف جنگ علیه ایران با هزینه 100% سعودی است. کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به دنبال سود بردن از این اتئلاف جنگ و فروش سلاح بیشتر به عربستان و امارات و بحرین با ساختن دشمنی بزرگ به نام ایران هستند. کشورهای اروپایی بهتر است کمی شرافت و اخلاق را در عملکرد خود لحاظ کنند و تعهدات برجامی خود را در قالب برجام را اجرایی کنند. هیچ دلیلی برای حضور نظامیان آمریکا و ایجاد پایگاه در خاک کشورهای عربی و تحمیل صدها میلیارد دلار به این کشورها وجود ندارد. تنها راه حل این بحران پایان دادن سریع به جنگ یمن، جبران خسارت های ناشی از جنگ تحمیلی علیه یمن توسط عربستان و حل اختلاف ها با ایران با مذاکره مستقیم و عدم حمایت از گروه های افراطی و جنایت کار داعش، منافقین و دیگر گروهک علیه ایران است. سران سعودی بهتر است سر عقل بیایند که دست از بندگی و سر سپردگی آمریکا بردارند. آمریکا یک کشور ظالم، مستکبر و ویران گر است و فقط در حال غارت ثروت و منابع شما است. آمریکا فقط به دنبال غارت ثروت شما است و کشور عربستان به اندازه ذره ای برای دولت مندان و مردم آمریکا ارزش ندارد. فعلاً به خاطر نفت و پول شما مجبور به حمایت ظاهری و با هزینه بسیار سنگین از شما است. مهرداد رادمهر
ناشناس۱۱۱۲۴۳۱۱۲:۱۶:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۷
۴۰ سال تمام پول و تجهیزات اقدامات تروریستی که در ایران انجام شده توسط سعودی هست .از صدام برعلیه ملت ایران حمایت کردید . شما علنا از گروه منافقین حمایت میکنید . عبدالملک ریگی تروریست که بسیاری از مردم بیگناه کشت در پرواز کشور امارات بود و در اونجا جلسه داشته . چند سال پیش ۷۰۰ نفر از حجاج ایرانی کشتید و .. وزارت امور خارجه باید گستاخی دولت سعودی و امارات باید پاسخ دهد.
ناشناس۱۱۱۲۴۴۰۱۲:۱۸:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
قبلیله وحوش سعودی رو به موت شده،داره هذیان میگه!:)
مهران۱۱۱۲۵۰۹۱۳:۰۹:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
اولا به کوری چشمتون یمنی ها به قدرتی رسیدن که خودشون دارن میسازن ولی فرض میکنیم تجهیزات یمنی از ایران باشد و با اون تجهیزات آرامکو رو زده باشه ما دوست داشتیم به یه کشور سلاح بفروشیم همان طور که امریکا میلیاردها دلار سلاح برای کشتن انسان ها از زن و کودک تا پیر و جوان به شما فروخته ، فعلا هفت هزار اسیرتون رو دریابید البته برای شما وهابی های بی شرف حتی جون سربازانتون هم ارزشی ندارد
ناشناس۱۱۱۲۵۶۲۱۳:۲۷:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۷
گاوهای شیرده ترامپ!!! منتظر انتقام الهی به علت خونهای بناحق ریخته باشید. وما رمیت اذ رمیتو لکن الله رمی. سلام برشهیدان.
مرگ ب آل سعودآل شیطان۱۱۱۲۶۲۵۱۳:۵۷:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۷
ماشینهایی که تروریست‌های داعش وغیره برآن سوارند، ژاپنی هستندو سلاح هایی که مردم دنیاباآن کشته می شوند اکثرا امریکایی و اروپاییست، این ترانس ، عادله الجبیر یا عادل الجبير، بهتراست ابتدا به محل ساخت شمشیر واره ای که باآن سرشیخ نمر قطع وبدن خاشقجی تکه تکه شدن نگاهي بیندازد.
مهدی۱۱۱۲۶۳۲۱۳:۵۹:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
واقعا گاو شیر ده خوبی هستید. بجای اینکه برن یقه آمریکا دیگر کشور های اروپایی و بگیرن بگن این چه تجهیزاتی بود که دادین نتونست 4تا موشک پهبادو رهگیری کنه رفتن ببینن کی زده تازه از شیر ده بودنشون ردکردن دارن بازم از آمریکا سامانه‌ی جدید میخرن شیر دهی مدرن...
ناشناس۱۱۱۲۷۶۹۱۵:۱۸:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۷
بی شک آمریکا خوشحال از بمباران عربستان هست و شاید عمدا موشکها را نزده
ناشناس۱۱۱۲۹۲۲۱۶:۲۶:۵۸ ۱۳۹۸/۷/۷
خوب حالا که اینطور است به مماشات پایان دهند!
ناشناس۱۱۱۲۹۸۶۱۶:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
این مردک را هر بار من می بینم یاد خیمه شب بازی می افتم ، عروسک ، عروسک گردان ،، عادل الجبیر ، آمریکا
سرباز۱۱۱۳۰۱۳۱۷:۱۸:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۷
گاو برو شیرت رو بده میام ها
ناشناس۱۱۱۳۰۲۰۱۷:۲۴:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
َباما مماشات نکنی به ما لطف می کنی. یمن یه بار دیگه باید تاسیسات رو بزنه تا دوباره یقین پیدا کنی
ابو۱۱۱۳۰۴۵۱۷:۳۷:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۷
بازهم اين زنجيري امریكا عو عو كرد .
ناشناس۱۱۱۳۰۶۲۱۷:۴۵:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۷
آقای عادل جبیر تو فعلا برو غلط زیادی نکن.. تورا چه به ایران تو در حد اندازه ای نیستی در باره ایران صحبت کنی
شیرعلی۱۱۱۳۲۱۹۱۹:۵۸:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۷
وضعیت ترامپ تو امریکا خرابه. گرگها به جون هم افتادند. این سعودی توله کفتار الان بی پدرو مادره وقتشه خرخره شو بگیریم و کار رو یکسره کنیم. بهترین فرصته برای ایران شیر بیشه دلیران
یوسف رجایی۱۱۱۳۲۲۷۲۰:۱۱:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۷
آیات الهی داره توسط مجاهدین یمن برای جهانیان تفسیر میشه
ناشناس۱۱۱۳۲۲۸۲۰:۱۲:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
خوبه مماشات کردی و مثل سگ از ایران میترسی مماشات نکنی چه خواهی کرد؟
ناشناس۱۱۱۳۲۸۸۲۰:۵۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۷
جناب عادل الجبیر : فعلا راهی پیدا کنید تا بتوانید اسیرانتان را از دست حوثی های یمن خلاص کنید . بعدا بیا تا مماشات یادت بدهیم .
ناشناس۱۱۱۳۳۲۵۲۱:۴۹:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۷
شواهدی وجود دارد که پایان حاکمیت آل سعود نزدیک است ..
نیما۱۱۱۳۳۳۸۲۲:۰۰:۰۵ ۱۳۹۸/۷/۷
تجهیزات و بمبهایی که شما روی سر مردم مظلوم یمن میریزید ساخت کدوم کشورن؟
ناشناس۱۱۱۳۳۶۲۲۲:۱۶:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
جوجه شیخک دوباره گنده ترازدهانش حرف می زند.آرامکو و حالا هم شکست مفتضحانه درنبردزميني بدجوری گرمش کرده.تاکی شود که تاج وتخت پوشالی آل سعود فرو بریزد.و ایضا آل نهیان و آل خلیفه
ناشناس۱۱۱۳۴۶۳۲۳:۴۶:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
بی غیرت. شما نوکر اسراییل و دست نشانده امریکا هستید شما همان که ترامپ میگوید هستید: گاو شیرده
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

پربحث‌های هفته

  1. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  2. فرار رو به جلوی نتانیاهو در واکنش به پاسخ ایران/ «بی بی»: حملات ایران را دفع‌کردیم

  3. موج نخست موشک‌های بالستیک ایران به اراضی اشغالی شلیک شد

  4. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  5. پایان جلسۀ شورای امنیت بدون صدور قطعنامه

  6. سفیر ایران به وزارت خارجه فرانسه دعوت شد

  7. مشاهده پهپاد شلیک شده به سمت رژیم صهیونیستی در کرمانشاه

  8. واکنش انگلیس به حمله پهپادی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  9. آمریکا عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد  

  10. نتايج عمليات وعده صادق

  11. وزیر خارجه اردن: مسوولیت جلوگیری از افزایش تنش در منطقه برعهده اسرائیل است

  12. نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه حمله تلافی‌جویانه به ایران را کنار گذاشته است

  13. اولین واکنش کاخ سفید به حمله هوایی ایران علیه رژیم صهیونیستی

  14. تماس تلفنی کامرون با امیرعبداللهیان؛ تاکید بر کاهش تنش‌ها

  15. فرانسه به حمله پهپادی و موشکی ایران به اسرائیل واکنش نشان داد

آخرین عناوین