هزاران اسیر و انهدام سه تیپ نظامی در فتح‌الفتوح انصارالله

گروه جهان الف،   3980707035 ۳۸ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵ تکراری یا غیرقابل انتشار

یمنی‌ها در بزرگ‌ترین پاتک نظامی زمینی علیه نیرو‌های سعودی در نجران، ۲ هزار سعودی را اسیر و سه تیپ کامل عربستان را منهدم کردند، عملیاتی که سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن آن را عملیات نصر‌من‌الله نامیده و گفته بزرگ‌ترین عملیات زمینی از زمان شروع جنگ یمن در فروردین ۱۳۹۴ بوده است.

هزاران اسیر و انهدام سه تیپ نظامی در فتح‌الفتوح انصارالله

روزنامه جوان در گزارشی نوشت: یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز به فاصله دو هفته بعد از شوک پهپادی یمنی‌ها به سعودی در آرامکو، از انجام یک عملیات بزرگ در داخل خاک عربستان در استان نجران خبر داد. در این عملیات صد‌ها کیلومتر از خاک استان نجران به کنترل یمنی‌ها در آمده است. نجران یکی از استان‌های عربستان در مرز یمن است که طی انتخابات تعیین تکلیف می‌شد، ولی طبق توافق با علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور یمن در سال ۲۰۰۰، به طور دائم ضمیمه عربستان شد. یمنی‌ها بزرگ‌ترین عملیات زمینی خود را «نصر من الله» نامیده‌اند و یگان‌های ویژه موشکی، پهپادی و سامانه دفاعی یمن نیز از آن پشتیبانی کرده‌اند. در جریان این عملیات سه تیپ سعودی به طور کامل منهدم و ۲ هزار سرباز سعودی به اسارت در آمده‌اند و شمار زیادی از تجهیزات سعودی‌ها نیز به کنترل یمنی‌ها درآمده است. عربستان وقوع عملیات زمینی یمنی‌ها در نجران را تأیید نکرده، ولی یحیی سریع گفته این عملیات تکمیلی عملیات‌هایی است که از چند ماه پیش شروع شده و منجر به انهدام سه تیپ و اسارت هزاران سعودی شده است. در بیانیه یمنی‌ها آمده است:

«به یاری خداوند تعالی، نیرو‌های مسلح یمن، به اطلاع تمام قشر‌های ملت عظیم و عزیز یمن می‌رساند که عملیات «نصر من الله» که عملیات وسیع و منحصر به فرد در محور نجران است، به عنوان بزرگ‌ترین عملیات کمین و گام به گام علیه نیرو‌های دشمن از ابتدای جنگ علیه کشورمان انجام شد، عملیاتی که به مدت چند ماه ادامه داشته و دشمن تا این لحظه متحمل خسارت‌ها و تلفات بسیار زیاد شده است.

عملیات «نصر من الله» که عملیات وسیع و منحصر به فرد در محور نجران است به عنوان بزرگ‌ترین عملیات کمین و گام به گام علیه نیرو‌های دشمن از ابتدای جنگ علیه کشورمان انجام شد، عملیاتی که به مدت چند ماه ادامه داشته و دشمن تا این لحظه متحمل خسارت‌ها و تلفات بسیار زیاد شده است:

اول‌: سه تیپ نظامی نیرو‌های دشمن با تمام تجهیزات نظامی و بیشتر افراد و فرماندهانش سقوط کرد.

دوم‌: مقادیر زیادی سلاح شامل صد‌ها خودروی نظامی و زره‌پوش به غنیمت درآمد.

سوم‌: هزاران نفر از نیرو‌های دشمن که بیشترشان از خائنان و فریب خوردگان هستند، به اسارت درآمدند و صد‌ها نفر هم کشته و یا زخمی شدند.

چهارم‌: در میان اسیران، شمار زیادی فرمانده و افسر و سرباز ارتش سعودی به چشم می‌خورند.

یک منبع نظامی انصارالله یمن در تشریح برخی جزئیات این عملیات به اسپوتنیک گفته که نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن این عملیات را در عمق ۵۰۰ کیلومتری خاک عربستان در منطقه نجران انجام داده‌اند که بر اثر آن بیش از ۲ هزار نفر از نظامیان با تابعیت مختلف از جمله عربستانی به اسارت درآمده‌اند. یحیی سریع نیز اسارت هزاران نفر از نیرو‌های سعودی، به‌ویژه تعداد زیادی از فرماندهان و افسران و سربازان ارتش سعودی در عملیات نصر من الله را تأیید کرده است. به گفته سریع، علاوه بر انهدام سه تیپ کامل از نیرو‌های ائتلاف با نفرات آن و تجهیزاتش یک تیپ کامل از ارتش عربستان به اسارت درآمد و مساحت‌های گسترده‌ای آزاد شد. وی افزود: با همه اسرای دربند طبق مبانی دینی و اصول انسانی برخورد می‌شود. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله گفته که عملیات «نصر من الله» بزرگ‌ترین عملیات نظامی علیه متجاوزان از زمان آغاز جنگ ظالمانه علیه یمن به شمار می‌رود که دشمن در یک مدت زمانی کوتاه متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگین شده است.

به گفته منابع یمنی، عملیات زمانی انجام شده که ائتلاف سعودی به دنبال عملیات زمینی با هدف اسارت شمار زیادی از نیرو‌های انصارالله بوده که در مقابل انصارالله توانسته آن‌ها را به محاصره درآورد و شمار زیادی از نظامیان را به اسارت بگیرد. محمد عبد‌السلام نیز این روایت را تأیید کرده و گفته که عربستان سعودی برای اینکه در مناطق مرزی با یمن دستاوردی داشته باشد، دست به اجرای نقشه‌های نظامی زد، ولی عملیات مذکور، نتیجه معکوسی برای سعودی‌ها داشته است. سخنگوی انصارالله یمن، عملیات نصر من الله را «شکست نظامی بی‌سابقه» دانست که در نتیجه آن باید ائتلاف سعودی هرچه سریع‌تر در مورد اهداف خود از جنگ علیه یمن بازنگری کند.

یک منبع یمنی به اسپوتنیک می‌گوید: «اعلام نکردن عملیات به دلایل نظامی به منظور حفظ جان اسیران بود، زیرا دشمن هنگامی که از عملیات آگاه شد، دست به حملات هوایی زد.» امیر موسوی، مدیر مرکز مطالعات استراتژیک و روابط بین‌الملل ساعاتی بعد از این عملیات به طعنه خطاب به سعودی‌ها نوشت که در مورد عملیات «نصر من الله» چه می‌گویید؟ آیا ایران در عملیات نجران نیز دخالت داشته است؟

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۲۱۷۹۰۹:۱۸:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۷
سپاه قدس خسته نباشيد و خدا قوت...
ناشناس۱۱۱۲۳۴۹۱۱:۱۹:۴۹ ۱۳۹۸/۷/۷
داری حرفهای ترامپ ، نتانياهو ، الجبير و چندتای ديگه را ميزنی. البته بی جيره و مواجب. شايدم با جيره و ...
ناشناس۱۱۱۲۵۷۳۱۳:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۷
سوزش سعودی‌ها و خائنان داخلی قابل درک هست
ناشناس۱۱۱۲۳۹۸۱۱:۵۵:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۷
من از الف شکایت دارم . چرا باید بدون این که حداقل پرچم کشوری که این کامنت رو گذاشته این کامنت منتشر بشه . این آدم هر کی هست یه ایران دوست نیست از هر طیفی که باشه . ولی بدی اش این هست که برچسب به پیشونی یه کسانی میخوره که تلاش دشمن برای تخریبشون کم نیست.
الله داد۱۱۱۲۱۸۴۰۹:۲۱:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
قبلا تو این سایت یا سایت دیگه نوشته بود سه لشگر و ده ها سرلشگر چرا تقلیل دادید انصاف نیست.
ناشناس۱۱۱۲۱۹۱۰۹:۲۸:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۷
خداقوت ، الحمدلله ، به اميد پيروزي هاي بيشتر
کریم۱۱۱۲۶۲۱۱۳:۵۶:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۷
ما چرا بایداز حمله کشوری به کشوری دیگرذوق زده شویم؟؟؟ ما باید بفکر مردم وکشور خودمان باشیم وسعی وتلاش کنیم که هم در منطقه و هم در سایر نقاط جهان ارتباط خوب وصحیحی با همه کشورها داشته باشیم.
سید۱۱۱۳۳۴۳۲۲:۰۲:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۷
ما از حمله عربستان به یمن خوشحال شدیم؟؟؟ البته که نشدیم ولی از دفاع یمنی ها حتما خوشحال میشیم
ناشناس۱۱۱۲۱۹۵۰۹:۳۲:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۷
نصرمن الله و فتح قریب
ناشناس۱۱۱۲۲۰۰۰۹:۳۵:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۷
دمتون گرم.
ناشناس۱۱۱۲۵۶۴۱۳:۲۷:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۷
مردم نادان به جان هم افتاده یمن را نابود می کنند.
ناشناس۱۱۱۳۱۳۷۱۸:۵۱:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۷
مردم یمن همه با هم بودند و هستند اتفاقا این دشمن سعودی غیر یمنی است که به جان این مظلومین افتاد. به همین خاطر ملعونند و ما از نابودیشان خوشحال می شویم
ناشناس۱۱۱۲۲۳۴۰۹:۵۶:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۷
از این پیروزی بزرگ نیروهای یمنی بر متجاوزان سعودی بسیار خرسند شدم. امیدوارم سران سعودی دست از خریت، لجبازی و غرور بردارند و هرچه سریع تر آتش جنگ یمن را خاموش کنند. سران سعودی بهتر با گفتگوی مستقیم با ایران باعث تنش زدایی در منطقه شوند و بیاموزند که امنیت در گرو داشتن سلاح و استخدام مزدوران آمریکایی، انگلیسی، سودانی، مصری، پاکستانی نیست بلکه امنیت در گرو بالا بردن سطح دانش و آگاهی عموم مردم، رفاه اجتماعی و رفع تبیعض و ایجاد عدالت جامعه است. مهرداد رادمهر
ناشناس۱۱۱۲۲۵۰۱۰:۱۳:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۷
خودشون نون برای خوردن ندارن حالا از کجا بیارن شکم این 2 هزار اسیر رو سیر کنن!؟
ناشناس۱۱۱۲۳۳۶۱۱:۱۰:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۷
تو نگران نباش.
ناشناس۱۱۱۲۳۷۷۱۱:۴۲:۴۸ ۱۳۹۸/۷/۷
در مقابل پبروزی این ملت مظلوم در مقابل سعودی های تا بن دندان مسلح خیلی زور زدی تا ناراحتیت را پنهان کنی آخرش تاب نیاوردی ؟
ناشناس۱۱۱۲۶۳۳۱۴:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۷
نگران نباش مبادله میکنن
ناشناس۱۱۱۲۸۰۴۱۵:۳۴:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
معلومه همه عمرت پی جیره خواری بودی که فکر نونی
ناشناس۱۱۱۲۳۱۵۱۰:۵۷:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۷
کمر بن سلمان شکست! به نظر می رسد با نابودی آرامکو خودروهای نظامی سعودی هم با کمبود شدید سوخت مواجه شده باشند !
علی۱۱۱۲۳۱۶۱۰:۵۸:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۷
خدا قوت
ناشناس۱۱۱۲۳۳۳۱۱:۰۹:۲۶ ۱۳۹۸/۷/۷
خاک بر سر ارتش سعودی که از یه عده پابرهنه اینطوری شکست خوردن.حالا اینا میخوان جلوی ایران دربیان
ناشناس۱۱۱۲۷۹۷۱۵:۳۰:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۷
پابرهنه؟
ناشناس۱۱۱۲۳۳۷۱۱:۱۰:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
چرا عکس وفیلم از این پیروزی منتشر نمیشه ؟
ناشناس۱۱۱۲۴۵۰۱۲:۲۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۷
اونم منتشر میشه ناراحت نباش
m۱۱۱۲۳۵۵۱۱:۲۴:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۷
نیروهای عربستان پاکستانی هستند
ناشناس۱۱۱۲۳۶۲۱۱:۲۸:۱۱ ۱۳۹۸/۷/۷
این عملیات اقدام شایسته ای بود که انجام شد.با این اسرا می شود از عربستان امتیاز گرفت و این کشور را به پای مذاکره آورد و جلوی بمباران وحشیانه به مناطق غیر نظامی را گرفت.
حسن۱۱۱۲۳۶۴۱۱:۲۹:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۷
احسنت.نصر من الله و فتح قریب.انشاالله وعده های الهی داره محقق میشه و خانه خدا از دست آل سعود ملعون هم رها میشه.انشاالله فوج فوج مسلمانان به زیارت خانه خدا خواهند رفت
ایرانی۱۱۱۲۴۱۴۱۲:۰۵:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۷
یک دقیقه بعد از حمله یمنی ها به آرامکو ترامپ ضد ایران موضع گرفت چون پای نفت ودلار درمیان بود ولی حالا که پای جان انسان ها درمیان است همه سکوت کرده اند.
ناشناس۱۱۱۲۴۸۹۱۲:۵۷:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۷
روش انتشار ارقام در جهان با ایران متفاوت است، اول باید ثابت شود، انفجار آرامکو کاملا قابل مشاهده بود ولی این ادعا صرفا در همه خبر گزاری ها به صورت "انصارالله ادعا کرد" منتشر شده، 2 هزار اسیر دارند کاری ندارد که یک عکس منتشر کنند که 200 نفر مشخص باشد! 3 گردان منهدم شده، باز کار سختی نیست چند تصویر از غنیمت های به جا مانده که در حد 3 گردان باشد مشخص کنند!
ناشناس۱۱۱۲۵۲۳۱۳:۱۴:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۷
همش دروغه
کریم۱۱۱۲۶۳۴۱۴:۰۱:۴۲ ۱۳۹۸/۷/۷
من ایرانیم وایران را دوست دارم و دوست دارم با تمام کشورهای دنیا وکشورهای منطقه روابط حسنه داشته باشم واز مرگ هیچکس هم خوشحال نمی شوم چون من ایرانیم. تنها چیزی که من را خوشحال میکند دوستی با همه و سربلندی کشورم ورفاه وآسایش مردمم است وچیزی که من را عصبانی وناراحت می کند.دزدی وچپاول مملکتم توسط بیگانگان به ظاهر دوست است که موجب رواج فقر وبدبختی در میان مردم کشورم شده است .چون من ایرانیم.
ناشناس۱۱۱۲۸۰۰۱۵:۳۳:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
ارتشی که سه تیپش در نصف روز اسیر بشه باید فاتحشو خوند
ناشناس۱۱۱۲۸۵۰۱۵:۵۵:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۷
پس چرا بازار نفت واکنشی نشون نداد؟
سیدجزایری۱۱۱۲۹۲۱۱۶:۲۶:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۷
باتبریک .. بخاطر پیروزی ..امیدوارم عواقبش گریبانگیر مردم ایران نشود
ناشناس۱۱۱۲۹۹۸۱۷:۰۱:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
دو تا كشور اسلامي منطقه به جون هم افتادند و منابع انساني و زير ساخت ها و ثروت هاي همديگر را نابود مي كنند و ما اينجا خوشحالي مي كنيم. اين جنگ ها هيچ فايده اي ندارد. جنگ ايران و عراق را به ياد آورديد كه چگونه دو طرف بي رحمانه همديگر را كشته وشهرهاي يكديگر را بمباران كردند وحالا همديگر را در آغوش گرفته و برادر مي ناميم سياست اينگونه بسيار كثيف و ناجوانمردانه است!!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۱۱۳۰۰۹۱۷:۱۳:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۷
حوثیها این 2000 نفر را کجا نگه می دارند و غذایشان را چگونه تهیه می کنند. آمار واقعی به نظر نمی رسد
ناشناس۱۱۱۳۱۱۷۱۸:۳۷:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
خدا قوت پهلوان خسته نباشی دلاور
ناشناس۱۱۱۳۳۲۸۲۱:۵۰:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۷
تذکر به بعضی ها که فکر میکنند سعودی ها تا دندان مسلحند. خوب حوثی ها هم هرچند پابرهنه هستند ولی موشک بالستیک و سلاحهای پیشرفته دارند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین