واکنش ترامپ به خطر استیضاح

گروه جهان الف،   3980707034

رئیس‌جمهور آمریکا بامداد یکشنبه (به وقت تهران) با انتشار یک پیام ویدئویی از نماینده‌های کنگره بابت آغاز روند استیضاح علیه او گلایه کرد.

واکنش ترامپ به خطر استیضاح

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا که نماینده‌های دموکرات کنگره روند تحقیقات اسیتضاح از او را آغاز کرده‌اند یک پیام ویدئویی خطاب به مردم آمریکا منتشر کرد.

ترامپ در این پیام ویدئویی گفته که دموکرات‌ها در حال تهدید کردن ارزش‌های آمریکایی هستند. او گفت: «آنها می‌خواهند تفنگ شما را بگیرند، مراقبت‌های درمانی شما را بگیرند. رأیتان را بگیرند. آزادی‌تان را بگیرند.»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین مدعی شد او به دلیل آنکه در حال «مبارزه» برای مردم آمریکا است مورد هجمه نمایندگان دموکرات قرار گرفته است. 

ترامپ گفت: «نمی‌توانیم اجازه بدهیم این اتفاق رخ دهد، چون کشورمان به طرز بی‌سابقه‌ای در معرض خطر قرار گرفته است. همه چیز خیلی ساده است. آنها می‌خواهند جلوی من را بگیرند چون من دارم برای شما مبارزه می‌کنم و من هیچ وقت اجازه نمی‌دهم این اتفاق بیفتد.»

او بعد از آن هم در چند توئیت از آغاز تحقیقات استیضاح گلایه کرد و از «آدام شیف»، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا خواست از سمتش استعفا کند.

وی نوشت: «چطور رئیس‌جمهوری را استیضاح می‌کنید که بزرگترین اقتصاد کشورمان را به وجود آورده، ارتش را بازسازی کرده و آن را به قدرتمندترین شکلش در تاریخ درآورده، مالیات‌ها و مقررات‌های بی‌سابقه را از میان برداشته، امور کهنه‌سربازان را اصلاح کرده و کلی کارهای دیگر کرده؟»

«نانسی پلوسی»، رئیس‌ مجلس نمایندگان آمریکا روز ۳ مهرماه رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را به دلیل مسائل مطرح‌شده در ارتباط با گفت‌وگوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین را اعلام کرد. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند ترامپ در این مکالمه تلفنی تلاش کرده رئیس‌جمهور اوکراین را برای تحقیقات فساد از کسب و کار «جو بایدن» و پسر او «هانت» تحت فشار قرار دهد. 

روزنامه وال‌استریت‌ژورنال اخیراً گزارش داد ترامپ در بخشی از آن مکالمه اعطای کمک نظامی به اوکراین را به انجام این تحقیقات منوط کرده است. 

کاخ سفید روز چهارشنبه تحت فشار شدید نمایندگان کنگره و رسانه‌های آمریکایی بالأخره متن گفت‌وگوی تلفنی رؤسای جمهور آمریکا و اوکراین را منتشر کرد.

بر اساس این متن که از حالت طبقه‌بندی خارج شده و روی پایگاه اطلاع‌رسانی کاخ سفید قرار گرفته، «دونالد ترامپ» در این مکالمه تلفنی از «ولودیمیر زلنسکی» به پرونده فرزند جو بایدن «نگاهی» بیاندازد.

با این وجود، در متن منتشر شده از سوی کاخ سفید، به کمک‌های مالی آمریکا به اوکراین اشاره‌ای نشده و ترامپ دستکم به صورت مستقیم پرداخت کمک به کی‌یف را به پیگیری پرونده بایدن مشروط نکرده است. ترامپ البته پیش از طرح درخواست خود، به زلنسکی یادآوری می‌کند که آمریکا، بر خلاف اروپایی‌ها از جمله آلمان، به اوکراین کمک‌های زیادی کرده است.

کاخ سفید اذعان کرده است که این متن، پیاده‌شده کلمه به کلمه صحبت‌های ترامپ و زلنسکی نیست. علاوه بر این، در سه بخش از متن، درست در جایی که ترامپ در حال طرح درخواستش است، ادامه جمله تقطیع شده است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. نماز جمعه این هفته تهران به امامت حجت الاسلام صدیقی اقامه می‌شود

  5. این صدای اقتدار ایران است ...

  6. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  7. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  8. وحدت ملی با وعده صادق

  9. ارژنگ امیرفضلی و زندگی در شرایط سختِ تورنتو

  10. یک نکته قابل‌تامل در مورد توسعه قدرت نظامی ایران

  11. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  12. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  13. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  14. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  15. کمی دیر نیست؟

  16. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  17. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  18. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  19. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  20. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  21. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  22. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  23. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  24. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  25. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

آخرین عناوین