جنگ جهانی سوم

صفا محمدیان،   3980706126 ۶۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۸ تکراری یا غیرقابل انتشار
جنگ جهانی سوم

در تمام این سالها

بارها و بارها خواندی ، دیدی و شنیدی ؛ جنگ ایران و عراق.
از تقویم ها گرفته
تا خاطرات مکتوب ،

فیلمهای سینمایی
و حتی کتاب های درسی .


امروز میخواهم بگویم جنگ ایران و عراق دروغیست به بزرگی تاریخ .


لحظه ای دل بده تا با هم به سالهای نه چندان دور برویم و چند صفحه از تاریخ را ورق بزنیم ...


با شنیدن کلمه ی جنگ جهانی ، چه تصویری در ذهنت نقش میبندد !!؟


اصلا به نظرت جنگ جهانی چجور جنگی است !!؟


جنگ جهانی اول از ۲۸ ژوئیه ۱۹۱۴تا ۱۱ نوامبر ۱۹۱۸ ، بین متحدین امپراتوری آلمان،اتریش ، مجارستان،عثمانی و بلغارستان و نیروهای اتفاق ؛جمهوری سوم فرانسه، بریتانیا، روسیه ، صربستان، ایتالیا، ایالات متحده آمریکا ، ژاپن و رومانی رخ داد و ۴ سال به طول انجامید .

جنگ جهانی دوم : بین‌ دو بلوک‌ ِ متحدین‌ : آلمان‌ ، ایتالیا و ژاپن‌ و متفقین‌ : انگلیس‌ ، فرانسه‌ ، آمریکا و شوروی از سپتامبر ۱۹۳۹ تا اوت ۱۹۴۵ درگرفت .
حال بیا تا از تاریخ خودمان گفتگو کنیم .


از تو می‌پرسم ... درجنگی که می‌گویند بین ایران و عراق اتفاق افتاد ، اسیرهایی که از رژیم متجاوز گرفته می‌شد، به نظرت از چه ملیتی بودند !!؟
میگویی طبیعتا عراقی .


نه دوست من .
نه ...


ما دراین جنگ از بیش از 18 ملیت مختلف ، از سرباز صفر تا سرهنگ اسیر گرفته ایم .
می‌پرسی چگونه ممکن است !!؟


همان اوایل جنگ بود که شاه حسین(پادشاه اردن) 5000 هزار نیروی نظامی به عراق فرستاد .
یمن تیپ پیاده العروبه را به صدام پیشکش کرد .


در اکثر شهرهای سودان از داوطلبان اعزام به عراق ثبت نام به عمل می آمد .
و ....


اما تنها این ها نبود
علاوه بر این دهها کشور نیز تامین کننده مالی و نظامی ماشین جنگ صدام بودند .
ازین میان تنها سهم اتحاد جماهیر شوروی 8 میلیارد دلار بود .
امریکا840 میلیون دلار برای واردات مواد غذایی به عراق و نیز یکمیلیارد دلار برای خرید سلاح دراختیارصدام قرار داد .

فرانسه : 7 ملیارد دلار .
اتحادیه عرب :60 میلیارد دلار .
عربستان :30 میلیارد دلار .
کویت :14 میلیارد دلار کمک نقدی و 16 میلیارد کمک خدماتی .
امارات متحده عربی: 1 میلیارد دلار .
قطر: 500 میلیون دلار .
مصر: 5/3 میلیارد تسلیحات
و ....

درست همانزمان که تلاش می‌کردیم تحریم ها کمرمان را نشکند ، عربستان با بالا بردن تولید نفت خود قیمت جهانی نفت را پایین آورد تا ایران بدلیل کاهش درآمدهای نفتی اش ، ناتوان از ادامه دفاع شود .

از دیگر خدمات شیوخ سعودی به ماشین جنگی صدام ،اختصاص درآمد یک لوله ی نفتی خود،به خانواده های کشته شدگان جنگ علیه ایران بود .

کویت هم برای خانواده کشته شدگان عراقی ، از ژاپن تویوتای صفر سوغات می آورد .
ابر قدرت های شرق و غرب نیز تنها نقطه اشتراکشان دردوران جنگ سرد ، سلاخی کردن ما بود .


در روزهایی که ایران از داشتن حتی سیم خاردار محروم بود ،از شوروی تانک تی 55 ،تی 62، موشک تی 72،و هواپیماهای میگ به عراق ارسال می‌شد به علاوه 1000 مستشار نظامی به عنوان اشانتیون .


امریکا که برای صدام پدری کرد .
هواپیماهای آواکس آمریکایی که ماموریتشان شناسایی اهداف ، تحرکات و توانمندیهای ایرانی بود و همچنین عکس های ماهواره ای که جزئی ترین اطلاعات را دراختیار رژیم بعث میگذاشتند ، چه ضربه ها که به رزمنده های ایرانی نزد .

سر لشكر وفیق السامرایی (مسئول اسبق بخش ایران در استخبارات عراق ) می‌گوید: :

عكسها به گونه ای بود كه ما به راحتی می‌توانستیم تصاویر سربازانی كه در پادگانهای ایران در حال آموزش هستند را مشاهده كنیم، حتی كسی كه در رژه، دست و پایش را به اشتباه حركت می‌داد در این عكسها مشخص بود . هنگامی كه كارخانه های سیمان را بررسی می كردیم ، تعداد كیسه هایی كه در روی كامیون ها قرار داشت را به راحتی شمارش می كردیم .

آلن فریدمن(نویسنده و محقق امریكایی) :

تحویل سلاح به عراق تقریبا روزمره بود .

امریكا به پیشنهاد ویلیام كیسی (رئیس سیا)،تحویل بمب های خوشه ای به عراق را در اولویت قرار داد زیرا این سلاح میتواند در وسعتی به اندازه 10 برابر زمین فوتبال هر كسی را كشته یا مجروح كند. عملاً این بمب ها چرخ گوشت های هوایی بودند و هر چیزی را در سر راه خود خرد می كردند .
ایتالیای عزیز موشک ضد زره میداد و توپخانه ی دور برد در عراق میساخت.

او می‌نویسد:9 میلیون مین مرگ بار ضد نفر به ارزش 25 میلیون دلار از ایتالیا به عراق فرستاده شدند. این مین ها ساخت شركت «والسلا» بود كه 50 درصد از سهام آن به شركت فیات تعلق دارد . برخی از مین ها ، از نوع بسیار وحشتناكی بود كه اگر كسی روی این مین ها پا میگذاشت به راحتی پای قربانی تا مچ یا حتی ران پا قطع میکرد .


کارآفرینی با خون ایرانی


فرانسه ؛ خمپاره های دو زمانه ، جنگنده های میراژ F1 و ....


كنت تیرمن(محقق و نویسنده امریكایی) : 
«معامله 6/1 میلیارد دلاری طرح ولكان یكی از شیرین ترین معاملات فرانسه با عراق بود و برای طیف وسیعی از پیمانکاران درآمد تولید می كرد. درهمین راستا عراق از شركت فرانسوی TRT یك فیوز فوقالعاده پیشرفته و پیچیده خرید كه با نصب آن بر روی دماغه خمپاره ، موجب میشد تا خمپاره درست قبل از رسیدن به زمین منفجر شود.

افسر فرانسوی كه خمپاره اندازهای عراقی را در بیابانهای بصره آموزش میداد می گوید: با یك بار آتش ، آنها همه ایرانی ها را تا فاصله یك كیلومتری درو میكردند. همین سلاح بود كه جلوی امواج انسانی ایران را گرفت؛آنها مدام آتش میكردند و ایرانی ها واقعا قتل عام می شدند .
سازمانهای اطلاعاتی فرانسه در سال 1364 برآورد کرده بودند که اگر فقط و فقط(( 3 هفته )) از ارسال کمک به عراق خودداری کنند ، عراق شکست خواهد خورد .


وفیق السامرایی به نقل از فرستاده ویژه فرانسه :
فرانسه به طور جدی زمینه اعطای یك بمب اتمی به عراق را بررسی مینماید .


حسین كامل (رئیس صنایع دفاع عراق) :
واقعیت این است كه تلاش ما ساختن بمب اتم بود . به این خاطرکه اگر موفق به پیروزی در جنگ نشدیم آن را علیه ایران به كار ببریم . آن روز تنها چیزی كه برای صدام اهمیت داشت به پایان رساندن ساخت بمب اتم و استفاده از آن علیه ایران بود.

شرکت های نمونه

در بهمن 1360 یك شركت بلژیكی به نام سیكسكو با حمایت اعتبارات صادراتی دولت بلژیك،قراردادی با نام رمزی پروژه 505 را به ارزش 830 میلیون دلار با هدف ایجاد 800 پناهگاه در عمق 50 متری زمین برای جنگنده های پیشرفته با عراق امضا كرد . از دیگر شركای صدام ؛ سایبترا كنسرسیوم بلژیكی بود كه با جدیت تمام پروژه های عكاشات و القائم یكی از بزرگترین كارخانه های تولید فسفات جهان را در عراق بنا نمود .

آلمان مدافع حقوق بشر هم صدام را به 6000 هزار تن بمب شیمیایی مجهز کرد ، تا در روزهایی که مادران این سرزمین همچون افسری ، موحد ،دانش با همراهی شیر زنان ایرانی دیگر در شهر هویزه ، لباس های پاره شهدا و جانبازان را برای استفاده مجدد وصله پینه میکردند ، به علت آلوده بودن برخی لباس ها ، خود نیز شیمیایی و دچار عارضه های پوستی و ریوی شوند .

بزرگترین كارخانه سلاح شیمیایی در جهان


تیمرمن (محقق و نویسنده امریكایی):
شركت آلمانی كارل كولمب طی 4 سال 6 خط تولید سلاح شیمیایی جداگانه در مجتمع سامره ایجاد كرد . از گاز خردل و اسید پروسیك تا گازهای عصبی سارین و تابون در این كارخانه تولید می شدند و بی تردید این بزرگترین كارخانه سلاح شیمیایی در جهان بود .

شركتهای خصوصی امریكا نیز در دهه 80 با مجوز وزارت بازرگانی امریكا، مواد بیولوژیكی و میكروبی مثل میكروب سیاه زخم، طاعون و همچنین یك باكتری سمی به نام «ستریدیوم باتولینی» را به عراق صادر میکردند

خلبان های نظامی عراقی در پایگاه نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا، آموزش می‌دیدند .

اسپانیا،لهستان ،یوگوسلاوی،رومانی، ،عمان ،مراکش،بحرین،الجزایر،لیبی،قطر،سومالی و .....

بر اساس گزارشها عراق تسلیحات خود را از 80 کمپانی آلمانی ، 24 شرکت آمریکایی و حدود 12 شرکت انگلیسی و چند شرکت سوئیسی ، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، سوئدی ، برزیلی و آرژانتینی تهیه میکرد..
تجاوز رژیم بعث فقط یک سوی قضیه بود .

حمایت غربی ها از جدایی طلبان تمام مرزهای ایران را به آشوب کشیده بود .

در اقوام ترکمن ،کرد،عرب و بلوچ چند دستگی ایجاد شده بود و زمزمه استقلال طلبی از هر گوشه ی این سرزمین به گوش میرسید .

ترور بیداد می‌کرد ...

سازمان مجاهدین همزمان با بوسه ستاندن از دست صاحبخانه جدیدشان صدام ، در ایران به ترور ، خرابکاری ،بمب گذاری و گرا دادن به توپخانه های دشمن مشغول بودند و روزی نبود که افراد نظامی و غیر نظامی را در شهرها به شهادت نرسانند .

بهشتی و 71 نفر از بهترین نیروها را با انفجاردفتر حزب از ما گرفتند .

رجایی،باهنر و ....

کشوری که با داشتن 17000 قربانی ترور دردنیا رکوردار است .

در خیابان به جرم داشتن ریش شاهرگت را با تیغ موکت بری میزدند .

مهم نیست سبزی فروش باشی،عکس خمینی که داخل مغازه ات باشد ، نارنجک مشتری خودت و همه ی جنسهای مغازه ات میشد .

مهم نیست ناهیدِ 16 ساله باشی ، کرد باشی ، اهل سنت باشی ، همین که خمینی را دوست بداری 11 ماه شکنجه میشوی و با سری تراشیده ، دستان بسته و با پای برهنه در سرمای زمستان ازین روستا به آن روستا گردانده میشوی .

و در آخر جلوی چشمان معصومت ، در نزدیکی هشمیز برایت قبر میکنند . با سری شکسته و آغشته به خون و انگشتان ظریف دخترانه اما ناخن کشیده شده درمیان سنگلاخ ها زنده به گور میشوی ،

وقتی توهین به خمینی شرط آزادیت باشد اما لبهای زخمی ات را برای گفتن دو کلمه ی بسیار ساده حتی درمقام تقیه نگشایی تا نفست را به تاراج ببرند .....

وقتی حسین علم الهدی باشی و با ژ3 جلوی تانک های بعثی بایستی باید هم فولاد بر تنت بتازانند .

پاسدار که باشی میشود سرت را به جای گوسفند جلوی پای عروس برید .

میشود همچون سیب زمینی پوستت را در انبوه درخت های جنگل آلواتان از بدنت جدا کرد .

دانشمند فیزیک پلاسما که باشی و از دلارهای آمریکایی چشم بپوشی با سوت خمپاره ای ، باید هم مصطفی بشوی .

ایرانی که باشی ، 7 تیرماه 66 در شهر سردشت ، باید نمایشگاهی ازحقوق بشر غربی ها ببینی که از 12000 تماشاچی بیگناه ، زن و کودک ، پیرمرد و پیرزن ، با گاز خردل ، آنهم مطابق با آخرین استاندارهای اروپای سبز پذیرایی میکنند .

دریغ از یک شمع

باور کن هموطن ، هیچ کس ، مقابل هیچ سفارتخانه ای ، یا در هیچ کدام از میدان های شهرهای اروپا ، برای ما شمعی روشن نکرد . هیچ کس دلش برای ما نسوخت .

برروی پیراهن هیچ فوتبالیست خارجی تصویری از مرگ خاموشمان نقش نبست .

هیچ خیابا‌نی در اروپا به نام کودکان قربانی بمباران های رژیم بعث نامگذاری نشد .

هیچ سازمان حقوق بشری هشدار نداد .

و هیچ شاعر غربی یک ترانه دو بیتی حتی برایمان نسرود .

اما بجایش هنرمندان ایرانی آنور آب سنگ تمام !گذاشتند .

درست است که با رژیم آخوندی مخالف بودند اما ایرانی بودند و هموطنان شیعه ، سنی ، ارمنی ، زرتشتی ، کرد ، ترک ،لر،فارس ، گیلکی،بلوچ،بختیاری ... خودشان را که از تمامیت ارضی کشور دفاع میکردند و درین راه مظلومانه کشته میشدند را ، حتی یک لحظه فراموش نکردند .

بانو هایده در اعتراض به 4769 بار بمباران 127 شهرایران ترانه های : شبا همش به میخونه میرم من، سراغ می و پیمونه میرم من(۱۳۶۳)،عسل چشم نگام کن! شیرینه نگاهت(۱۳۶۳) ، یه امشب شب عشقه همین امشبو داریم(۱۳۶۴)و نگو نگو نمیام(1365) و ..... را منتشر کرد . لیلا فروهر باانتشار آلبوم مخمل ناز در سال 1366 حمایت خودش را از تمامیت ارضی کشورش اعلام کرد .!!

استاد معین آلبوم سفر را در سال ۱۳۶۶ با گل سر سبد و شاهکاراین مجموعه ،چون ترانه کفتر کاکل بسر، در اعلام انزجار از بمباران 14 مدرسه و کشته شدن بیش از 160 کودک و نوجوان بیگناه منتشر کرد .!!

آقای صدا ، ابی ؛ آلبوم های کتاب سوخته 1360 و کوه یخ را در سال 1366 در ابراز همدردی با کودکان شیمیایی شده سردشت روانه بازار کرد .

داریوش درآمد حاصل از کنسرت هایش درین 8 سال را به خانواده های جنگ زده اختصاص داد .!!

اندی و کوروس ؛ این دو جوان وطن پرست هم در سال 1364 با آلبوم خواستگاری و در سال 1367 با انتشار آلبوم پرواز ؛ درحمایت از شهدای ارمنی و زرتشی و همچنین غواصان دست بسته و زنده به گور شده کربلای 4 ،دِینشان را به هموطنانشان ادا کردند .!!

از همه اینها که بگذریم ، نمیدانم اگر جای ادو اولف کوته ، خبرنگار روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه بودم

و بعد از بمباران شیمیایی ایران وارد هتل شرایتون بغداد میشدم و میدیدم که آمریکایی هاو بعثی ها وحتی همزبانان خودم ،آلمانی ها ، برای کشته شدن عده ی زیادی از انسان های بیگناه ایرانی درین این حمله شیمیایی ، جشن گرفته و پایکوبی می‌کنند ، چه حالی پیدا می‌کردم !!

برای دادخواهی و توقف حملات شیمیایی به هر جایی که فکرش را کنی رفتیم ، به تمام این سازمان های حقوق بشری و بین المللی .کسی گوشش بدهکار نبود و همزمان آمریکا با اعمال نفوذ هر قطعنامه ای را در محکوم کردن صدام وتو میکرد .

هیچکس نمیخواست ازین قتل عام عقب بیفتد ، هرکدام به نحوی ، همه قدرت ها میخواستند سهمی ازاین پیروزی داشته باشند .

چرا !!؟

چون ریختن خون تو ، آمریکا را ابرقدرت تر می‌کرد .

چون چراغ کارخانه های سراسر اروپارا روشن ، خانه هایشان را گرم و پیاده روهایشان را همچنان زیباتر نگه میداشت ،قطره قطره خون تو کارآفرینی می‌کرد و چه شرکتها و کارخانه هایی را که از ورشکستگی نجات نمی‌داد . ازهمین رو هیچ سیاستمداری در هیچ کجای جهان برای مظلومیتت یقه چاک نداد و دنیا تمام قد پشت سر صدام ایستاد .

باور کن هموطن ؛

جنگ ما ، جنگ جهانی سوم بود ...


دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۱۹۴۳۰۰:۱۲:۲۱ ۱۳۹۸/۷/۷
جنگ جهانی بعدی: به زودی
ناشناس۱۱۱۲۳۰۹۱۰:۵۳:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
جنگ جنگ است و عزت و شرف ما در گرو این جنگ.
یک رزمنده بسیجی۱۱۱۲۵۹۱۱۳:۳۹:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۷
در تاریخ چند صد ساله ایران این تنها جنگی است که بدون از دست دادن بخشی از سرزمینمان به پایان رسید . آنهم به مدد رزمندگان و شهیدان و به فرماندهی امام راحل . و این افتخاری بزرگ برای ایران و ایرانی است
ناشناس۱۱۱۲۹۱۶۱۶:۲۳:۵۶ ۱۳۹۸/۷/۷
برادر این جنگ اول نبود ک خاک را از دست ندادیم قبلن هم خاکمان را از دست ندادیم بلکه اضافشم کردیمه
عمران۱۱۱۳۳۲۲۲۱:۳۸:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
برادر من باز هم جنگ داشتیم که خاک ما از دست نرفته باشد، وقتی متفقین ایران را اشغال کردند عملا جنگ بود و بعد از آن متفقین بالاجبار از ایران خارج شدند. بخشی از نیروهای تحت لوای شوروی با درگیری با ارتش ایران از آذربایجان خارج شدند.
ناشناس۱۱۱۳۴۸۴۰۰:۱۷:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۸
ايكاش آن دزدان بيت المال ملت ايران و فرزندان و همسران كانادا و انگليس و اسپانيا و آمريكا نشينشان ، اين نوشته عالي و حقيقي را ميخواندند ، شايد از شرم و حيا از غصه دق كنند ، هرچند كه غيرتي در اين دزدان و مفسدهاي اقتصادي ديده نميشود ، كه اگر به اندازه دانه جويي غيرت داشتند و در برابر خون شهيدان و رنج خانواده هاي شهيدان و اسيران و رنج همه ملت ايران ، هرگز رانت نميخوردند ، رشوه نميگرفتند ، قاچاق كالا و ارز نميكردند ، كوه خواري و زمين و جنگل خواري نميكردند ، خود را آقا زاده نميپنداشتند ، فكر نميكردند ژن برتر هستند ، شرم و حيا داشتند كه به تجمل و اشرافيت روى بياورند ، براي مردم و رضاي خدا و با امرار معاش متوسط كار و تلاش ميكردند ، مسبب اينهمه تضاد و تباهي و فاصله طبقاتي نميشدند . بله كشورما مورد تجاوز صدام فقط واقع نشد بلكه كشورهاي بسياري در اين جهان ظالمانه به ملت و كشور ما ستم روا داشتند ، اما بدتر از آنها همين دزدان بيت المال و محتكران و زراندوزان و مفسدين اقتصادي به اين مردم شريف و اسلام صدمه زدند . هرچند قانون الهي و طبيعت است كه از حرام خيرى نخواهند ديد و نتيجه دزديهايشان چه اينور آب و چه انور آب چه در ايران و چه در غرب و امريكا و كانادا ، چيزي جز عذاب روح و جانشان نخواهد بود .
رضا ببک۱۱۱۲۵۹۷۱۳:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۷
واقعا عالی راجب جنگ جهانی سوم ایران توضیح داده شد ای کاش خیلیها تو داخل همین مملکت اینو درک میکردن و اینقدر دنبال ثروت و خودنمایی نبودن در کل ممنونم تفسیر و اطلاعات درست شما
ناشناس۱۱۱۲۹۲۶۱۶:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
ماجرای ایران گیت و دادن اسلحه به ایران از سوی آمریکا به ایران یادتان رفت ! ظاهرا آمریکا هم مانند ایران تمایل به ادامه جنگ بین عراق و ایران داشت تا اسلحه ها خوب فروش رود !
ناشناس۱۱۱۱۹۴۷۰۰:۱۵:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۷
با هر نگاه، بر آسمان این خاک هزار بوسه می‌زنم. نفسم را از «رود سپید» و آسمان «خزر» و خلیج همیشگی فارس می‌گیرم من نگاهم، از تنب بزرگ و کوچک و ابو موسی نور می‌گیرد من عشقم را در کوه گوات، در سرخس و خرمشهر، به زبان مادری فریاد خواهم زد. تفنگم در دست و سرودم بر لب همه ایران را می‌بوسم من خورشید هزار پارۀ عشق را، بر خاک وطن می‌آویزم ای وارثان پاکی من آخرین نگاهم بر آسمان آبی این خاک و خلیج همیشگی فارس فارس فارس خواهد بود.
ناشناس۱۱۱۲۸۵۸۱۵:۵۶:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۷
انزمان غیرت بود حالا بی غیرتی مردان دوست دارند زن و فرزندشان بی حجاب در جامعه ول باشند غیرت مردان ایرانی به کجا رفت
على اصقر۱۱۱۱۹۶۰۰۰:۳۶:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۷
آيا زمان جنگ جهانى سوم مي دونستند اين حجم مفاسداقتصادي به وجود مياد؟
سعید۱۱۱۱۹۶۵۰۰:۴۴:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۷
بسیار تکان دهنده بود از مدافعان ایران ممنونیم برای امنیتی که داریم
هموطن۱۱۱۱۹۶۶۰۰:۴۴:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۷
به همین دلیل باید بمب اتم داشته باشیم
زارعى۱۱۱۱۹۷۳۰۰:۵۸:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
اى كاش يك فيلم مستند از گذشته و اكنونشركتهاى جنايتكار غربيكه به صدام بمب شيميايي فروختند ساخته ميشد
تالشی.آمل۱۱۱۲۰۰۸۰۶:۰۰:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۷
مرگ بر جنگ افروزان و لعنت خدای بر دشمن اسلام
ناشناس۱۱۱۲۰۱۴۰۶:۲۵:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۷
جنگ چیز خوبی نیست.
ناشناس۱۱۱۲۲۵۸۱۰:۱۷:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۷
ولی دفاع بسیار چیز خوبیه
ناشناس۱۱۱۲۶۰۲۱۳:۴۲:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
بله جنگ چیز خوبی نیست . اما مردی و مردانگی چیز خوبی است . البته وقتی جنگی رو به ملتی تحمیل کردند میشه فرق مرد و نامرد رو تشخیص داد . (البته الانم تا حدی میشه)
ناشناس۱۱۱۲۰۲۰۰۶:۳۲:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
مثل جنگ یمن
جعفر پیشه۱۱۱۲۰۲۳۰۶:۳۵:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۷
درود بر شهیدانی که با نثار خون خود از اسلام و کشور دفاع کردند سلام بر جانبازان عزیز که رنج مصدومیت میکشند و لعنت خدا بر ان کسانی که خیانت به کشور کردند و زحمات امام خمینی و خون شهدل و زحمات جانبازان را از بین برده اند ایا با این همه ایثار و از خود گذشتگی باید این همه اختلاس و فساد اخلاقی و فحشا و بی حجابی و بی غیرتی در مردان باشد
عمران۱۱۱۲۰۲۶۰۶:۴۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
آیا در طی همین «جنگ جهانی سوم» نیروگاه اتمی عراق توسط یک کشور ثالث نابود نشد؟ آیا از طریق ایران-کنترا به ایران سلاح نیامد؟ آیا شورای امنیت مدام قطعنامه برای اتمام جنگ نمیداد؟ آیا عده در کشور شعار نمیدادند جنگ جنگ تا پیروزی؟ آیا قطعنامه آتش بس و گزارشات سازمان ملل که رژیم بعثی را متجاوز شناخت به نفع عراق بود ؟ تاریخ واقعی این است که در جنگ بازی خوردیم، و وارد درگیری شدیم که هر چه طولانی تر و خونین تر به ضرر ما تمام شد و صد البته چوبش را آتش افروزان اصلی آن یکی یکی در سال‌های بعد از آن خوردند.
ناشناس۱۱۱۲۶۲۶۱۳:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۷
دوست عزیزم چیزهایی که گفتی نیاز به بازخوانی صدها صفحه تاریخ در کنار هم داره ، اما اگه خیلی خیلی کوتاه بخوام بگم ، شما کافیه لحن و تعداد بیانیه های شورای امنیت در ۸ سال تجاوز عراق به ایران ، با لحن و تعداد بیانیه های سازمان ملل در چند ماه تجاوز عراق به کویت رو بررسی کنی . اولین بیانیه که بعد از فاصله کمی برای تجاوز به کویت صادر شد ، عراق رو متجاوز معرفی کرد اما درین ۸ ساله در بیانیه های سازمان ملل هیچ گاه صحبت از متجاوز نشد و فقط طرفین رو خویشتن داری و یا نهایتا برگشت به مرزهای بین المللی فراخواند و ...
سید محسن۱۱۱۲۷۵۸۱۵:۱۳:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۷
1- نیروگاه اتمی عراق توسط اسرائیل بمباران شد چون غربیها روحیه سرکش صدام را می شناختند بنابراین جایی برای ریسک نمی گذاشتند. 2- ورود سلاحی هم که با چراغ سبز غربگرایان داخلی قرار بود وارد کشور شود با دستور امام ممنوع شد. تا زمانی مانند الان افرادی مثل شما تهمت کمک غرب به مردم مظلوم ایران را نزنند. 3- در دوران جنگ از زمانی که ماشین جنگی صدام در برابر اراده پولادین رزمندگان اسلام به مشکل خورد شورای امنیت برای نجات صدام از باتلاق قطعنامه صادر کرد. 4- شعار جنگ جنگ تا پیروزی برای آن بود که صدام هنوز بخش زیادی از خاک کشورمان را در اختیار داشت و دنبال تجدید قوا بود . 5- شناخته شدن صدام به عنوان متجاوز بعد از اتمام جنگ توسط رئیس فقید سازمان ملل اعلام شد زمانی که خوی تجاوزگری صدام داشت دامان کشورهای مرتجع عرب را هم می گرفت در پایان باید سئوال پرسید تقابل جانانه در برابر دیوانه ای مانند صدام که در آخر به هم پیاله های خودش هم رحم نکرد بازی خوردن است یا دفاع مقدس؟؟؟؟
نقی۱۱۱۲۰۳۹۰۷:۰۱:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
وسعی منقلب ای منقلب ینقلبون.....
ناشناس۱۱۱۲۳۵۳۱۱:۲۲:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
برادر من ! آیه را بلد نیستی خوب ننویس مگر مجبورید؟
ناشناس۱۱۱۲۱۰۴۰۸:۲۲:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۷
بسیار عالی بود
ناشناس۱۱۱۲۱۳۵۰۸:۴۱:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۷
از من نپرس خونت کجاست!
ناشناس۱۱۱۲۲۴۳۱۰:۱۱:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۷
زمین گرم است از باران بی پایان خون امروز ولی دلهای خونین جامگان در سینه ها سرد است
ناشناس۱۱۱۲۱۵۰۰۸:۵۵:۰۹ ۱۳۹۸/۷/۷
متن زیبا بود زیباترین تاثیر گزارترین متنی که تا حالا راجع به جنگ 8 ساله خوندم
احمد۱۱۱۲۱۵۳۰۸:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
بسیار به جا - تمام خاطرات جنگ را مرور کردیم. امیدوارم جوانان امروز ما این متن را بارها و بارها بخوانند تا بفهمد که دشمن بودن در ذات دشمنان ما نهفته است و با تمام گوشت و پوست و استخوان با ما دشمن هستند. آنها فقط پول و نفت ما را میخواهند. آنها هرگز عزت و آرامش و سربلندی ما را نمی خواهند.
ناشناس۱۱۱۲۱۵۴۰۸:۵۸:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۷
یه زمانی ؛ جنگ ؛ داروی شفا بخش است برای یک کشور و یک ملت
ناشناس۱۱۱۲۱۶۷۰۹:۰۸:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۷
پس باید منتظر جنگ جهانی چهارم باشیم درسته؟!
ناشناس۱۱۱۲۵۳۴۱۳:۱۸:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۷
سلام دوست خوب من یقین بدان که اگر الان قدرت نداشتیم حتما جنگ جهانی چهارم هم تمام شده بود
ناشناس۱۱۱۲۱۶۸۰۹:۰۸:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
چقدر اغراق امیز!!! چی میخوایین بگین?
ناشناس۱۱۱۲۶۰۹۱۳:۴۴:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۷
میخوایم بگیم یه کم جیگر هم بد نیست . میخوایم بگیم دل به کشورهای اروپایی و آمریکایی و عربی نبندین . میخوایم بگیم باید قدرت دفاعی رو آنچنان بالا ببریم که جرات نکنند به سرزمینمان چپ نگاه کنند . مثل این روزها
هم وطن۱۱۱۲۱۶۹۰۹:۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۷
آتش جنگ ذات پلید و وحشتناکی دارد که بعد پایان آن نیز خاموش نخواهد شد و سالیان سال می سوزد و می سوزاند ...گرامی باد یاد سربازان وطن ، این سربازان خمینی کبیر (ره) که با نثار خون خود ، نگذاشتند تمامیت ارضی این خاک مقدس به خطر بیفتد ...
ناشناس۱۱۱۲۱۷۲۰۹:۱۲:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
خیلی عالی بود ادم افسوس میخوره که همه این جانفشانی ها توسط یک قرداد ترکمانچای ثانی پایمال میشه
شهروند۱۱۱۲۱۹۳۰۹:۳۲:۰۶ ۱۳۹۸/۷/۷
با نثار درود بیکران به ارواح جمیع شهیدان.مفقودالاثران.قطع نخاعی عزیز و زمین گیر شده.مادران و پدران شهدا؛ گرانقدر.بله واقعا مصداق بارز یک جنگ همه جانبه و یک جنایت تحمیلی توسط صدام حسین جنایت پشه و سایر رهبران خود فروش " عرب " بر علیه کشور اهورایمان " ایران " سر بلند بود. اما افسوس ما لیاقت پاسدراری از آن همه ایثار و ایمان و از خود گذشتگی فرزندان غیور کشورمان را نداشتم. آنها در جبهه های حق علیه باطلل گلوله.خمپاره .بمب شیمایی و...نوش جان کردند. اما درشت جبهه ها دزدان ثروت ملی را با اختلاس و باند بازی و...چپاول کردند و در کاخ های فرعونی در آسایش و ارامش بسر بردندو میبرند. و آقا زاده های زالو صفت خود را راهی همان کشورهای قاتل رزمندگان دفاع مقدس میکنند/ هر دو موضوع جانسوزند .ولی اولی کجا و دومی ها کجای کارند !!؟؟
ناشناس۱۱۱۲۲۰۱۰۹:۳۵:۲۳ ۱۳۹۸/۷/۷
واقعا رهروان راه خمینی مظلومند ومظلومتر از آنان فرزندان خامنه ای عزیز در سوریه وعراق اند که سراز بدنشان جدا میشود ودر داخل آماج تیر کینه وتهمت واقع می شوند!!!!!!!!!!!!!
سارا۱۱۱۲۲۱۱۰۹:۴۶:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۷
درود بر جوانان شهید که خاک و دین و ناموس ما را حفظ کردتد
ج-پ۱۱۱۲۲۱۲۰۹:۴۶:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۷
قلم و دست شما را می بوسم چه حقیقتی زیبائی را بازگو کردید دست مریزاد
ناشناس۱۱۱۲۲۱۵۰۹:۴۹:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۷
بیان دردها و ستم هایی که دنیا در طی جنگ بما روا داشت وعین واقعیت است دردی از نابسامانیهای امروز ما نمی کاهد گرانی و فقر و افت فرهنگی وفساد و رانتخواری کمتر اتحاد کثیف حمایت از صدام نیست چه بسا بدتر که این حکایت امروز ما ستم از خودیست
ناشناس۱۱۱۲۲۲۴۰۹:۵۲:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۷
خیلی زیبا بود
ناشناس۱۱۱۲۲۲۸۰۹:۵۵:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۷
يك سوال پيش مي آيد . آن نيروگاهاي اتمي كه براي ساخت بمب اتم ساخته شده بود را چه كسي نابود كرد؟
دلارام۱۱۱۲۲۳۳۰۹:۵۶:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۷
چقدرجالب چقدرقشنگ بود این نوشته .چقدرکم اطلاع رسانی شده تاالان برای هشت سال مقدس از تاریخ این مملکت .منکه زمان جنگ نوجوان بودم ,سالها ازجنگ گدشت تازه شروع کردند به گفتن اینکه المان گازهای شیمیایی به عراق میداده واین اولین باره که من میخوونم ریز کمکهای بلژیک یا کشورهای عربیوافریقایی رو .خب کم کاری بوده توتبلیغات.برای همین ایرانی های جوان برای کشته شده های برج دوقلو شمع روشن میکنند.
علی 671۱۱۱۲۲۴۵۱۰:۱۱:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۷
ایکاش این آقایونی که منتظرند مطلبی بالا بیاید و مسخره کنند .مطلب را با عمق جان می خواندند و خود را در همان بحبوه ی جنگ می دیدند و آنچه این از خدا بیخبران بر سر این ملت آوردند .ما که دیدیم این صحنه ها را باور داریم که دنیا چه کرد و همش واقعیت بود .پس کمی به خود آیید و چرت مطلب نزنید .و برای شهدا آمرزش تقاضا کنید که این نعمت صدقه ی سر آن عزیزان می باشد .پاسشان داریم و به احترامشان کلاه از سر برداریم و تعظیم کنیم .
ناشناس۱۱۱۲۲۷۲۱۰:۲۶:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۷
دلم به درد آمد از این همه مظلومیت ایران و ایرانی
سجادی۱۱۱۲۳۲۵۱۱:۰۲:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۷
سلام عالی بود
شهرام۱۱۱۲۳۲۹۱۱:۰۶:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
باچشم های گریان دوردمیفرستم به شرف غیورمردان ایران زمین که تک تنها باتوکل برخدا غریبانه بانثارجانشان ازاین مملکت دفاع کردندبه شهادت رسیدندوپیروزی رابه ارمغان آوردندبراستی وعده خداوند حق است.
رامین۱۱۱۲۳۳۵۱۱:۱۰:۰۳ ۱۳۹۸/۷/۷
صد ها قطره اشک نثار قلمت تا کنون اینقدر عمیق در باره جنگ عراق چیزی نخوانده بودم
سید۱۱۱۲۳۵۲۱۱:۲۲:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۷
اللهم عجل لولیک الفرج جنگ بعدی جنگ حضرت حجه ابن الحسن العسکری ارواحنا فداه می باشد. ان شاء عاشقان ایشان در رکابشان خواهند بود.
الف ر۱۱۱۲۳۷۸۱۱:۴۲:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۷
از این رفیق نا رفیق همه چی بر میاد الا رفاقت باز هم بعضی ها خودشون را میندازن تو بغلش
پيام ايراني۱۱۱۲۴۰۲۱۱:۵۶:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
جنك در هيچ جايي خوب نيست اما جنگ براي كساني كه از آن نفع مي برند تجارت است چه داخل آن كشور باشند چه خارج آن كشور بزرگترين نتيجه جنگ بايد عبرت باشد حال اگر شما تاجر جنگي به آن دامن بزن در هر صورت هيچ جنگي پيروز ندارد دو طرف متضرر خواهند بود جز تاجران جنگ
ناشناس۱۱۱۲۴۴۳۱۲:۲۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
ولی الان درگیر یک جنگ داخلی هستیم جنگ اقتصادی بین ویژه خواران و وابستگان که تمام ثروت ملی را آن هم به صورت قانونمند! به تاراج میبرند و مردم عادی که روز به روز فقیرتر میشوند.
نخود هر آش !!!۱۱۱۲۴۶۴۱۲:۲۹:۳۷ ۱۳۹۸/۷/۷
حالا چرا جنگ جهاني سوم ؟؟ !! .... جنگ جهاني سوم اگر رخ بدهد ، دنيا را كن فيكون ميكنه !! ... زيرو رو ميكنه ... ميگم حالا چرا بشر متمدن قرن بيست ويكم از سه حرف " ن " " گ " و " ج " كلمه مخوف " جنگ " بسازه ؟ !! ... ها ؟ ! ... چرا كلمه محمود و پسنديده و زيباي " گنج " نسازه ؟!! ... بله ؟ ؟!!!! ... چرا به جاي عبارت " جنگ جهاني سوم " كه همه جا را به آتش مي كشد ، عبارت " گنج جهاني سيصدم " نسازه !! آري گنج جهاني كه در اثر پيشرفت هاي اقتصادي به وجود آيد و خير وبركت و رفاه وآسايش آن نصيب همه جهانيان شود !!! چرا بشر مرحوم مغفور جناب " فلمينگ " كه با كشف پنيسيلين جان ميليونها نفر تا كنون و ميلياردها نفر در آينده نجات خواهد داد ، نباشه و چرا هيتلر باشه كه با جنگ و دعوا جان ميليونها را بگيره و رهسپار ديار عدم كند !!! ... بله ؟!! ا
ایمان۱۱۱۲۸۳۶۱۵:۴۸:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۷
جوابش سخت است. شاید یک راه آن که امیدوارم هیچگاه تجربه اش نکنی این است که بر علیه ایران یکبار دیگر متحد شوند. علی رغم همه پیمانها و فرصتها و مذاکره ها... اینها که سر یوگوسلاوی سابق بخصوص بوسنی و هرزگوین در قلب اروپا آن را آوردند؛ این جماعت منفعت طلب غربی و حتی شرقی؛ این جماعت بی خدا و بی مولا؛ همه یک کرباسند؛ هرچند ریز و درشت دارند... در کوران چنین مبارزه ای جواب آن سوال را بخوبی زمزمه خواهی کرد؛ بدون اینکه لازم باشد از زبان دیگری چیزی بشنوی... آن روز دور باد ... برایت آرزوی سلامتی دارم.
محسن۱۱۱۲۷۵۰۱۵:۱۰:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۷
توصیف زیبایی بود از شرایط دفاع مقدس اما .... اما اگر هدف نگارنده تلنگر زدن به غربگرایان باشه عرض کنم که دارید آب در هاون می کوبید
عاشق ایران۱۱۱۳۰۳۸۱۷:۳۳:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۷
سهم ما خانواده های رزمندگان و جانبازان زیر25% فاقد شغل دولتی فقط دیدن تبعیض و بی عدالتی های قانونی است! از اشاعه فرهنگ ایثار هیچ خبری نیست . استانداران و شهرداران با آن همه سرمایه و ثروت حتی بلیط مترو و اتوبوس رایگان را که قانون تعیین کرده است، اجرا نمی کنند . درحالیکه در سایر کشورها، همه سازمان ها و مردم برای خدمت رسانی به ایثارگران از هم سبقت می گیرند
حسین دانش از مشهد۱۱۱۳۰۹۲۱۸:۱۷:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۷
دمت گرم متن خیلی خوبی بود الانم باید ما ایرانیها بدانیم با این فداکاریها که کردیم تا مکتب اهل بیت زنده بمانده خدا هم در عوضش این لطف کرده در حق ما که پرچم اسلامه ما به دست امام زمان برسانیم چرا که ما از قوم سلمانیم الانم باید از خدا بخواهیم وارث خوبی برا خون شهدا باشیم
ناشناس۱۱۱۳۳۲۰۲۱:۳۶:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۷
متنی زیبا بود و کاملا واقعی بود. نسل ما که درگیر شرایط جنگ بود خوب این مطلب را می فهمد.
ناشناس۱۱۱۳۴۰۴۲۲:۵۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۷
جناب " نخود هر آش" منظورش اینه که در مقابل کشور ایران با وجود آنهمه تحریم و فشار، اون همه کشورهای مختلف از ابرقدرتها و کشورهای بظاهر متمدن اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس و ژاپن.... در برابر ما صف آرائی کرده بودن....
ناشناس۱۱۱۳۴۰۵۲۳:۰۱:۱۸ ۱۳۹۸/۷/۷
جنگ بعدی اگر با آمریکا رخ بده جنگ 8 ساله یک شوخی به حساب می آد
آسمان۱۱۱۳۴۳۴۲۳:۲۴:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۷
متن بسیار زیبا بود.حال ،در هر خانه ایی یا در هر کوچه حداقل یک شهید یا جانباز داریم.و کاملا قابله درک است.ولی در حاله حاضر چه باید کرد با این دزدی و غارت و بی رحمی.فامیل ما حداقل 2 شهید و چندین جانباز داریم.برادر من ترکش در کمر و سر دارد. باز به سختی در حاله زندگی هستیم...باید چه کرد!!!
مهدی۱۱۱۳۴۷۸۰۰:۱۴:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۸
این جنگ معمول جهانی نبود. جنگ مللی هم نبود.جنگ منافع دو کشور نبود.جنگ سر زمین ها نبود. این جنگ فقط و فقط برای نابودی افرادی بود که با خدا پیمان داشتند.آنهم به این زیادی.هرچه رزمنده بیشتر میشد.وحشت جهانی سلطه بیشتر میشد.هرچه شهادت طلبی بیشتر میشد.خائنین از پشت خنجر و از روبرو هماهنگ تر میشدن. این جنگ بر علیه جهادگرانی بود که اگر امروز بودن به مراتب توانائی آنها جهان را خیره میکرد. و آنها میدانستند چرا با هم بر علیه این جهادگران می بایستی جنایت کنند. ما از کسی برابر کسی شاکی نیستیم .ما در برابر خدا وظیفه داشتیم تا این رویش خدا محوری پایدار بماند.و اینچنین شد. ما ابزار آزمایش الهی جهانی بودیم که هرگز نفهمید که حق پایدار و ظالم از هر طیفی و هر قدرتی واز هر جائی نمی تواند بر قرار باشد. نتیجه چه شد حامیان ابزار نابودی نوکر خودشدن و و هنوز نفهمیدن که چرا در ظالمان پیوسته در آتش اند. بله جنگ بر علیه باور ها بود و عهد ها بله جنگ در بخشی پایان یافت اما بانیان و گرا دهندگان هنوز به اشکال مختلف بر علیه حق هستند. به همین دلیل مقاومت بالاخره به نصرت خواهد رسید. ان زمان که در رکاب امام منتظر شاهد فوج های بزرگی که به اسلام رو آورده در حالی که تواب و حمد گو هستند. انشالله.
هم. وطن۱۱۱۳۵۱۹۰۰:۵۲:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۸
متنی قوی بود با ارزش ترین دارایی انسان جونشه و وقتی اون رو برای آرمانش بده زبان برای گفتن بزرگی اون فرد قاصره اما نکته اینجاست چی شد اون ارمان بنز و بی ام و و لامبورگینی و.... ویلا و اقازاده بازی شد آیا ارزش داره آیا این همه خون و بدبختی برای مردم و در مقابلش اون همه نعمت برای یه عده خاص ارزششو داشت درود میفرستم به روح پاک. شهدای وطنم و....... میفرستم به روح..... مسول نمایان وطنم
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

پربحث‌های هفته

  1. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  2. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  3. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  4. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  5. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  6. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  7. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  8. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  9. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  10. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  11. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  12. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  13. اشتباه برخی گروه‌ها در مقابله با توئیت فضائلی

  14. نظرات برگزیده مخاطبان الف: آموزش و تربیت در رعایت حجاب بیشترین تاثیر را دارد/ عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای ایران بود

  15. خسارت در «اس-۳۰۰»؛ مدرکی که نیست و افتخاری که به نام اسرائیل می‌سازند!

  16. هزینه عملیات وعده صادق به ۲۰ میلیون دلار هم نرسید/ دست آخرین توان نظامی ایران هنوز رو نشده است

  17. اژه‌ای: در قضیه حجاب نمی‌خواهیم هر فردِ کم توجه به قوانین را کیفر کنیم  

  18. حمایت معاون رئیسی از تعطیلی پنج‌شنبه‌ها/ تاکید رادان بر ادامه طرح «نور» فراجا/ انتقاد روزنامه دولت از کریمی قدوسی

  19. وزیر کشور: پلیس با رعایت کرامت انسانی به عده کمی که قانون حجاب را رعایت نکنند تذکر می‌دهد

  20. توماج صالحی به حبس محكوم شد/مظلوم نمايي يك اغتشاشگر 

  21. عملیات "وعده صادق" ؛ بررسی ابعاد تسلیحاتی نظامی

  22. شبيه‌سازي جنگ ايران و آمريكا

  23. یک سیلی برای تنبیه

  24. رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم        

  25. نگاهی به جایگاه و موقعیت ارتش شاهنشاهی

آخرین عناوین