ماجرای بازداشت معاون سابق تأمین اجتماعی

گروه اجتماعی الف،   3980706051 ۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

شرکت بازرگانی بین المللی تأمین اجتماعی با ارز دولتی به جای واردات تجهیزات پزشکی، گوشی موبایل گران قیمت وارد کرد.

ماجرای بازداشت معاون سابق تأمین اجتماعی

به گزارش فارس، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) دارای 30 شرکت زیرمجموعه و 7 شرکت هلدینگ است که در صنایع مختلف فعالیت می‌کند.

در حال حاضر شستا 40 درصد توزیع دارو، 40 درصد بازار سیمان، 30 درصد بازار قیر،‌17 درصد بازار تایر، 70 درصد ترابری ریلی و برخی فعالیت‌های اقتصادی دیگر را بر عهده دارد.

تا کنون شرکت شستا نفت و گاز پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را در داخل بورس عرضه کرده است و شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت خدمات ارتباطی رایتل، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین، سرمایه‌گذاری صدر تأمین، سرمایه‌گذاری صبا تأمین و سرمایه‌گذاری سیمان تأمین هنوز در داخل بورس ارائه نشده است. در صورتی که اعلام کرده بودند که هلدینگ های تأمین اجتماعی در داخل بورس عرضه خواهند شد.

در سال گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه یکی از شرکت‌های زیرمجموعه شستا ارز دولتی را که باید برای واردات تجهیزات پزشکی استفاده می‌کرده اقدام به واردات گوشی موبایل کرده است.

پس از بررسی‌های لازم مشخص شد که شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین، 366 هزار یورو واردات یکی از گوشی‌های برند در کشور را داشته‌ و حتی در داخل بازار این گوشی‌ها را با ارز 4200 تومانی به فروش نرسانند بلکه با قیمت ارز آزاد به فروش رفته است.

پس از گذشت یکسال از این خبر، اخیراً معاون سابق سازمان تأمین اجتماعی که در شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین اجتماعی نیز سمت داشته است، بازداشت شده و این پرونده مجدداً توسط قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته است.

یک منبع آگاه، گفت:‌شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین متعلق به سازمان تأمین اجتماعی است و هیأت مدیره و مدیرعامل آن را این سازمان تعیین می‌کند البته در یک برهه‌ای به زیر نظر شستا آمد.

وی افزود: در حال حاضر هم زیر نظر شستا است ولی مدیریت آن با شستا نیست و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین بارها اعلام کرده است که این شرکت زیرنظر خود تأمین اجتماعی باشد چرا که سهامدار اصلی آن نیز این سازمان است.

وی درباره دستگیری معاون سابق تأمین اجتماعی نیز گفت:‌ با توجه به نوسانات ارزی این شرکت ارز دولتی 4200 تومانی برای ورود تجهیزات پزشکی دریافت کرده بود ولی متأسفانه نسبت به واردات گوشی تلفن اقدام کرده است.

وی افزود: در حال حاضر هم شرکت بازرگانی بین‌المللی تأمین زیر نظر هلدینگ دارویی تیپیکو شستا قرار دارد و کمتر از یک ماه است که این شرکت به زیرمجموعه هلدینگ ما رفته است.

اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه نیز شب گذشته اعلام کرده بود که از معاونان فعلی سازمان تأمین اجتماعی شخصی بازداشت نشده است و سازمان تأمین اجتماعی هم اعلام کرده که فرد بازداشت شده معاون سابق تأمین اجتماعی بوده است.

قوه قضائیه به پرونده واردات گوشی با ارز دولتی توسط این شرکت را مجدداً مورد بررسی قرار داده است و در این خصوص نیز  چندین نفر از جمله «م. ج» معاون سابق سازمان تأمین اجتماعی را بازداشت کرده است تا آخرین وضعیت این پرونده نیز مشخص شود در آینده خبرهایی جدیدی در این خصوص اعلام می شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۰۹۹۳۱۰:۵۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۶
منظور شما معاون سازمان تامین اجتماعی ارز نقدی از بانک مرکزی دریافت کرد و رفته خارج همراه میلیون ها دلار نقد موبایل خرید و وارد کرد عجب واقعا عجبا که .. مگر میشه بدون گشایش اعتبار و تخصیص ارز و حواله کردن آن توسط و با موافقت بانک مرکزی و چندین اداره بازرگانی و گمرک ارز حواله کرد و جنس وارد کرد باید ده ها امضا بخوره از چندین مدیر کل و وزیر . شما چرا مردم را ساده لوح فرض کردی
ملت۱۱۱۱۰۰۵۱۰:۵۸:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۶
مردم معمولی که نمیتونن این دزدی هارو انجام بدن
م۱۱۱۱۰۹۰۱۲:۰۰:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۶
دزد اصلی باید دستگیر شود
ناشناس۱۱۱۱۱۱۱۱۲:۱۰:۱۰ ۱۳۹۸/۷/۶
آنوقت کسی پیگیری نمی کند این مسئولین دلسوز و.. چگونه انتخاب و گزینش میشوند اما وقتی جوانی میخواهد وارد دستگاهی شود همین افراد که متخلف هستند آنچنان برخورد میکنند که انسان فکر میکند که مقابل امام معصوم ایستاده است . شستا زیر چتر حمایت کیست ؟
علی۱۱۱۱۲۲۶۱۳:۱۷:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۶
پس از دستگیری سابق میشوند .
رضا۱۱۱۱۳۴۴۱۴:۲۳:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۶
خدارو شکر اغلب مسئولان دارن دزد و کلاهبردار و سارق و .. از آب درمیان .
مهدی۱۱۱۱۹۴۹۰۰:۱۷:۳۸ ۱۳۹۸/۷/۷
تمام افرادی که در این امر دخیل بوده اند و در حقیقت باعث مرگ و میر شهروندان بواسطه نبودن وسایل پزشکی که قرار بوده خریداری شوند گردیده اند را بدون محاکمه اعدام کنید. این بیشرمان مرتکب قتل عمد شده اند و مانند دختر وزیری که با احتکار عمدی دارو باعث قتل ایرانیان شده است باید به بدترین وجهی نابود شوند.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین