همتی: اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد نامتعادل می‌شود/ به دنبال افزایش رفاه مردم هستیم

گروه اقتصادی الف،   3980706006 ۲۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

همتی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بر اثر تحریم گفت: بانک مرکزی به دنبال ثبات و برنامه ریزی برای افزایش رفاه مردم است.

همتی: اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد نامتعادل می‌شود/ به دنبال افزایش رفاه مردم هستیم

به گزارش الف به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، عبدالناصر همتی در نشست با فعالان اقتصادی منطقه آزاد کیش با اشاره به کاهش درآمدهای ارزی ناشی از فروش نفت کشور در شرایط تحریم گفت: خوشبختانه دشمنان به هدف اصلی خود یعنی فروپاشی اقتصادی کشور نرسیدند.

وی افزود: در حال حاضر ثبات بر اقتصاد کشور حاکم و امکان برنامه ریزی برای بهبود شرایط و رشد و توسعه اقتصادی فراهم شده است.

همتی تصریح کرد: در نیمه اول سال علیرغم کاهش درآمدهای نفتی، به منظور واردات کالاها به کشور ، بیش از 19 میلیارد دلار تامین ارز انجام شده که از این میزان حدود 11 میلیارد دلار مربوط به صادرات غیرنفتی است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: همچنین حدود 8 میلیارد دلار نیز برای واردات دارو و کالاهای اساسی توسط بانک مرکزی تامین شده است.

همتی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای طبقات متوسط و ضعیف جامعه بر اثر تحریم گفت: بانک مرکزی به دنبال ثبات و برنامه ریزی برای افزایش رفاه مردم است.

همتی ادامه داد: با توجه به حساسیت نرخ ارز در کشور اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد کشور نامتعادل می‌شود.

رئیس شورای پول و اعتبار با اشاره به بازدید خود از واحدهای تولیدی منطقه آزاد کیش گفت: فعالیت حدود 300 واحد تولیدی در این منطقه نشان دهنده زحمات صنعتگران و تولیدکنندگان منطقه است و بحمدالله نسبت به گذشته  تحولات مثبت زیادی در کیش رخ داده است.

وی افزود: تا آنجا که در توان بانک مرکزی است از فعالیت های تولیدی، صنعتی و تجاری در مناطق آزاد حمایت و تلاش می‌کنیم در نیمه دوم امسال ارز مورد نیاز واحدهای تولیدی تجاری مناطق را تامین کنیم.

همتی گفت: پذیرش پروانه های کسب و کار مناطق آزاد توسط بانک‌ها، تامین ارز گروه‌های کالایی 1 و 2 براساس ثبت سفارش و هماهنگی انجام شده توسط دبیرخانه مناطق آزاد، تسهیل نحوه رفع تعهد ارزی مناطق آزاد، حل مشکل ترانزیت بین مناطق آزاد و ایجاد واحد مختص مناطق آزاد به منظور پیگیری مشکلات فعالان اقتصادی این مناطق در معاونت ارزی بانک مرکزی با هدف حمایت از توسعه مناطق آزاد در دستور کار بانک مرکزی قرار دارد.

وی تصریح کرد: همه هدف ما حمایت از تولید و تسهیل تجارت در مناطق آزاد است و در این مسیر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های موجود تمام تلاش خود را انجام می دهیم.

همتی در پایان ضمن تشکر از همه فعالین اقتصادی و تجار مناطق آزاد تجاری تصریح کرد: دلیل تأخیر من در خصوص سفر فعلی، این بود که با اطمینان از مسائل دیگر اقتصادی، با دقت نظر کافی به مسائل مناطق آزاد رسیدگی کنم.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۰۷۷۳۰۸:۴۰:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۶
بانک مرکزی به دنبال ثبات و برنامه ریزی برای افزایش رفاه مردم است.?????????????? واقعا///////////////////////////////////////////
ناشناس۱۱۱۱۳۴۱۱۴:۲۲:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۶
افزایش رفاه! رو که نیست ..! بیچاره ..
ناشناس۱۱۱۰۷۷۶۰۸:۴۱:۵۴ ۱۳۹۸/۷/۶
همتی: اگر نرخ ارز کنترل نشود اقتصاد نامتعادل می‌شود/ به دنبال افزایش رفاه مردم هستیم البته با چاپ اسکناس بدون پشتوانه که نرخ تورم را به 50 درصد رسانده است
ناشناس۱۱۱۰۷۷۹۰۸:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۶
شما همانطور بدنبال رفاه مردم باشد اگر رسیدی ما را هم خبر کن
ناشناس۱۱۱۰۷۸۱۰۸:۴۳:۳۹ ۱۳۹۸/۷/۶
اگر در مملکت اختلاس نباشد بدون صادرات نفت هم کشور اداره می شود. اما متاسفانه جیب عده ای پر شدنی نیست
ناشناس۱۱۱۰۷۸۷۰۸:۴۶:۱۵ ۱۳۹۸/۷/۶
البته منظور ایشان از کنترل بالا بردن و بالا نگه داشتن قیمت ارز توسط بانک مرکزی هست.
شاگرد اقتصاد۱۱۱۰۸۰۴۰۸:۵۸:۴۰ ۱۳۹۸/۷/۶
متاسفانه همه مقامات برای حرف خود و توانمندی های ساختگی تمام تلاش خود را میکنند. آقای همتی" مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید" , آقای همتی امیدوارم منبعد به شعور نخبگان اقتصادی احترام بگذارید
ناشناس۱۱۱۰۸۴۷۰۹:۱۶:۲۹ ۱۳۹۸/۷/۶
میشه بفرمایید اگر همین الان تمام تحریم ها برداشته شود دلار چند میشه؟ بعید می‌دانم دولت و بانکها به کمتر از ده تومان راضی شوند. ؟! هی روزگار
ناشناس۱۱۱۰۸۵۱۰۹:۱۹:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۶
شما جیب ما رو نزن نمیخواد نگران رفاه مردم باشی
ناشناس۱۱۱۰۸۸۱۰۹:۳۰:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۶
آقای همتی بهتر است با مردم صادق باشی مشکل دلار هیچ ربطی به تحریم نداره دلیلشم براتون توضیح میدم خواهشا وقت بزارید بخونید ممنون میشم اقتصاد ایران از قبل انقلاب تا کنون با مشکلات بسیاری روبرو بوده و لطمات جبران ناپذیری به اقشار متوسط و پایین جامعه زده است این پروسه بدیل رفتارهای پوپولیستی و تماما به یک نتیجه منجر گردیده است بحران اقتصادی در کشور ما متاسفنه تولید هر روز پیکر نحیفی پیدا کرده و حتی سنگ اندازی ها در جلوی پای فعالان اقتصادی منجر به تعطیلی بنگاهها گشته است از این رو توان تولید و صادرات غیر نفتی بشدت پایین مانده و همین امر در ترازهای مالی گمرک منعکس گردیده در طی لوپ های اقتصادی در کشور ابتدا پرداخت سودهای کاذب به سپرده ها بیش از سود تسهیلات بوده اختلاس ها نیز مشکلات عدیده برای بانک ها ایجاد کرده ودر کنار این دولت با تزریق بیش از اندازه منابع ارزی بشکل کاذب سعی کرده قیمت ارز را پایین بیاورد بعد از طی چند سال بانک ها به ورطه ورشکستگی نزدیک شده چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی سر به فلک گذاشته و فنر دلار جمع میگردد و صرفا دولت و بانک برای بی ارزش کردن پول اقدام به ایجاد تورم و افزایش نرخ دلار میکند این چرخه معمولا 12 ما به طول می انجامد بعد از این اتفاق سرمایه ها وارد بورس میشوند و معمولا پس از چندین ماه که رشد هیجانی را بازار تجربه کرد با سقوط روبرو شده و سرمایه ها بلوکه میشوند بعد از این جریانات اقتصاد وارد رکود میگردد با توجه به چنین شرایطی نوسانات هیجانی بازار نیاز به گذر زمان و افزایش نقدینگی سر گردان می باشد که میتواند چند سال بطول بیانجامد
ناشناس۱۱۱۰۹۰۴۰۹:۴۴:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۶
وقتی می گویید افزایش رفاه , یعنی الان مرفه هستند می خواهیم رفاه را بیشتر کنیم . البته شاید هم منظور ایشان افزایش شعب فروشگاه های زنجیره ای رفاه بوده .
ناشناس۱۱۱۰۹۷۱۱۰:۳۹:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۶
ما باید به تعداد (١٠١) راه منابع درآمد ارزی داشته باشیم که آمریکا و انگليس نتوانند تحریم کنند و یا خللی در کسب آنها پدید بیاورند وگرنه باید مانند شخصی که با دهان باز از پائین به دهان ترامپِ ایستاده در بالکن نگاه می کند بی صبرانه منتظر اجازه او برای صادرات تعداد محدود بشکه نفت به ژاپن، کره جنوبی یا هند باشیم.
ناشناس۱۱۱۰۹۸۵۱۰:۴۹:۱۲ ۱۳۹۸/۷/۶
«افزایش» رفاه مردم؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۱۱۱۱۰۴۳۱۱:۳۷:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۶
"به دنبال افزایش رفاه مردم هستیم" باید بفرمایید "به دنبال کاهش رنج مردم هستیم"، وقتی ظرف 8 سال ارزش پول ملی 11 برابر سقوط می کند و افزایش حقوق ها 3 برابر است (در همان دوره)، برای سالیان هر کس ذره ای انصاف داشته باشد و البته صداقت و ایمان، تنها باید از تلاش برای کاهش دردهای مردم سخن بگوید!
ناشناس۱۱۱۱۰۵۳۱۱:۴۳:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۶
بزک نمیر بهار می آد .. تنها چیزی که .. مهم نیست رفاه ملت هست. سرانه آموزش و پرورش و وضع کلاس های درسی خود گویای عمق فاجعه هست.
ناشناس۱۱۱۱۱۱۸۱۲:۱۳:۵۲ ۱۳۹۸/۷/۶
همینکه بدنبالش میگردید خوب است . شما دلار را 4200 کردید حالا بدنبال رفاه و حل مشکل یک جماعتی را سر کار گذاشتید ؟ کار اشتباه را اصلاح کنید حواشی از بین میرود . واردات کالاها با ارز 4200 مثل موبایل توسط تامین اجتماعی تا واردات آب پنیر و .. به اتمام رسید دلار را برگردانید . خدایی کارتون حرف نداره .
ناشناس۱۱۱۱۱۵۲۱۲:۳۲:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۶
پس هنوز هم نرخ ارز كنترلي است واي كه از كنترل خارج شود كاش روزي همه چيز به عرضه وتقاضا واگذار ونقش قيموميت دولت ها بر زندگي مردم پايان پذيرد
ناشناس۱۱۱۱۲۵۵۱۳:۳۵:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۶
جدی نگیرید طنز فرمودند.
سعیدروشن کرمانشاهی۱۱۱۱۲۵۷۱۳:۳۶:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۶
رفاه مردم بالای شهرومدیران و آقازاده ها وخانواده های مرتبط با دولت منظورایشان هست والا درپایین شهرباید از فقر بیشتر جلوگیری کنند.
ناشناس۱۱۱۱۶۵۰۱۸:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۶
شما بفرمایید کی اجازه واگذاری شرکت ملی انفورماتیک بانک مرکزی رو شرکت خصوصی داده؟ فاجعه از این بدتر می خواین؟ زیرساخت تمام مبادلات بانکی کشور از طریق خدمات انجام میشه بعد دارین میدین به شرکت خصوصی؟؟؟؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. بازی با کلمات

  2. کوچه زیباکلام هنوز تیر چراغ برق دارد؟!

  3. ۳۲ هزار مجوز استخدام فرزندان شهدا و ایثارگران اخذ شد

  4. اقدامی  اشتباه، در زمانی اشتباه تر!

  5. اعتراض حواله داران پژو پارس به افزایش قیمت ۴۰۰ میلیونی

  6. حمایت اژه‌ای و رئیسی از طرح عفاف و حجاب فراجا/ انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری

  7. توافق جدید ایران و آمریکا چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  8. رئیسی هم به گشت ارشاد تذکر داد؟/ روایت فضائلی از علت تاکید رهبری بر وحدت

  9. یادداشت حسین شریعتمداری؛ دوستانه با برادر فضائلی

  10. گزارش میدانی از طرح نور فراجا

  11. مجلس مقابل این اقدام بایستد

  12. اطلاعیه شماره ۳ فراجا درباره اجرای «طرح نور»  

  13. نحوه رفتار متفاوت فروشندگان در برابر پوشش حجاب مشتریان

  14. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  15. رادان:‌ طرح نور با قوت ادامه دارد

  16. چرا این همه " در پوستینِ خَلق" می افتیم؟!

  17. این ابهامات مناقشه‌برانگیز را برطرف کنید

  18. تاکید رئیسی بر اجرای قانون عفاف و حجاب

  19. وقتی «بوقلمون» هم مقابل «رضا پهلوی» کم می‌آورد!

  20. واکنش بلینکن به حادثه اصفهان/ به مجازات ایران پایبند هستیم!  

  21. وزارت راه در شناسایی خانه‌های خالی مسئول است

  22. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  23. برخی مسئولان بدلیل کارهای بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند        

  24. واکنش مشاور قالیباف به حواشی اخیر گشت ارشاد/ روایت ظریف از علت عدم مذاکره با ترامپ

  25. حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

آخرین عناوین