حجت الاسلام صدیقی: برخی گروه‌های سیاسی در انتصاباتشان خدا و مردم را از یاد می‌برند/ایستادگی مردم یمن مولود دفاع مقدس است

گروه سیاسی الف،   3980705055

خطیب جمعه تهران گفت: برخی از این جریانات سیاسی خدا را نمی‌پسندند و جریان خود را از هر حقی، حق‌تر می پندارند و رقیب را از هر باطلی باطل تر می‌دانند و این تعصبات آن ها را کر و کور می کند و در گزینش ها و انتصاباتشان، خدا و مردم را از یاد می برند.

برخی گروه‌های سیاسی در انتصاباتشان خدا و مردم را از یاد می‌برند/ایستادگی مردم یمن مولود دفاع مقدس است

به گزارش فارس، حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران، اظهار داشت: امام زین العابدین(ع) می فرمایند پسر آدم در هر روز مبتلا به سه مصیبت است ولی عبرت نمی‌گیرد؛ اولین مصیبت این است که هر روز که از عمر ما می گذرد، یک روز عمر از دست می‌دهیم که هرگز به دست نخواهد آمد. دومین آن این است که خداوند برای هر یک از ما روزی مقدر کرده و هر روز آن را کامل دریافت می‌کنیم اما چه برای آخرت خود ذخیره می‌کنیم؟ گرفتن روزی محرز است اما از ذخیره آخرت آن غافلیم. مصیبت سوم که از همه هشداردهنده تر است این است که هر روز که از عمر خود را از دست می‌دهیم، یک قدم به مرگ خود نزدیک تر می‌شویم.

وی افزود: کسانی که میخواهند با تقوا زندگی کنند، باید این سه مصیبت را در نظر داشته باشند تا اسیر غفلت و تسامح و وسوسه‌های شیطانی نشوند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به آیات سوره فاتحه و تاکید بر لزوم دل نبستن به غیرخدا، ادامه داد: جز خداوند کسی دیگر یاور ما نیست و کاری از دیگران بجز خداوند متعال ساخته نیست. انسانی که خدا را شناخت غیر از خدا برایش سودی ندارد. وجود، اثر، آگاهی و حیات و قوت و قدرت و همه آنچه را داریم برای ما نیست و خدا به ما داده است و هر لحظه خدا بخواهد حیات ما خاتمه پیدا می کند یا آبروی انسان می رود؛ یا گرفتار موشک می شود یا سیل می برد یا به بلایی مبتلا می شود و ما به خاک سیه می نشینیم.

خطیب جمعه تهران، گفت: افرادی که غیر خدا را می پرستند، در قالب های مختلف ظهور و بروز دارند، گاهی علم پرستند، گاهی شهرت پرستند، گاهی قدرت پرستند و گاهی گروه پرستند.

وی تاکید کرد: برخی از این جریانات سیاسی خدا را نمی‌پسندند و جریان خود را از هر حقی، حق‌تر می پندارند و رقیب را از هر باطلی باطل تر می‌دانند و این تعصبات آن ها را کر و کور می کند و در گزینش ها و انتصاباتشان، خدا و مردم را از یاد می برند و شایستگی‌ها فقط در قالب اینکه هم گروه و مسلک هستند یا نه تعریف می‌شود. 

حجت الاسلام صدیقی در بخش دوم خطبه های امروز نمازجمعه اظهار داشت: خدا علم مطلق، قدرت مطلق، رحمت مطلق، کمال مطلق و ‌زیبایی مطلق است؛ پس به گونه ای حرکت کنید که این حرکت نامرغوب نباشد. خدا در درون، بیرون، خلوت و جلوت شماست، بیایید برای خدا حسابی باز کنید، همانطور که برای دیگران حساب باز کرده اید.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: اگر حق تقوا را ادا کردیم و در همه جا به حضور خداوند توجه داشتیم، این موضوع را ما را عاقبت بخیر می کند. انشالله مسلمان می میریم و زمانی که عزرائیل به سراغ مان می آید، با ملائک عذاب نیاید.

وی تصریح کرد:‌ بدانیم کسی که گرفتار ظلم است، به خانواده ظلم می کند. آدم بداخلاق و کج خلق است، توفیق توبه پیدا نمی کند، زیرا مالک غضبش نیست و به هربهانه ای زودرنج است و پرخاش و تندی می کند. زبانش نیش دارد و دل ها را می سوزاند و آدم ها را تحقیر می کند.

حجت الاسلام صدیقی ادامه داد: از جمله نسخه‌های جامعی که در مسائل اخلاقی از اهمیت بالا برخوردار است، مدیریت خشم است. آدم با آمادگی های قبلی سعی کند، عصبی نشود و اگر عصبانی شد بتواند خشم خود را فرو ببرد.

خطیب جمعه تهران گفت: کسی که ظلم می کند، دروغ می گوید و در عیب دیگران جستجو کرده و با کشف آن پرونده باز می کند و پیش مردم اعتبار و آبرویش را می برد، مثل این است که او را می کشد چراکه آبروی مؤمن همچون خونش می ماند و خیلی مهم است که افراد از انجام چنین کارهایی بپرهیزند.

وی با بیان اینکه این گروه از افراد خبر ندارند که خدا در کمین است، عنوان کرد: آدم نمی داند چه چیزی را زیرنظر گرفته و کجا گلویش را می گیرند و خفه می کنند؛ به خدا پناه ببریم و در کمین گاه های خدا قرار ندهیم. خدا قاهرو غالب است. در همه جا خدا را در نظر بگیریم و در جزئیات زندگی مان و در تصمیمات کلان کشوری، اداری، محله ای و خانوادگی بدانیم اگر پای مان را کج گذاشتیم در کمین گاه خدا قرار گرفته‌ایم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: بعد از جریان کربلا، هیچ حادثه ای در عالم توحید به اندازه دوران دفاع مقدس پربار، پرثمر، ‌پرپیام، سازنده و اثرگذار در تاریخ  نبوده است. در هشت سال دفاع مقدس در برابرقدرت های اتمی، قارون‌های منطقه و با همه ابزار صنعتی، سیاسی، اطلاعاتی تجهیزات نظامی همه دنیا که علیه ما بلند شده بودند جنگیدیم. ما کشوری بودیم که تازه انقلاب کرده بودیم،‌ارتش مان به هم ریخته بود. سلاح مان به غارت رفته بود و سپاه مان تجهیزات نداشت اما در بدترین شرایط جنگیدیم.

خطیب جمعه تهران یاداور شد:‌ یمن،‌پنج سال یمن مقاومت می‌کند که قیام یمن مولود دفاع مقدس است. هشت سال دفاع مقدس، حادثه ای عظیم، معجزه ای از پیامبراعظم(ص) و ائمه معصومین(ع) و جوششی از حماسه ابا عبدالله(ع) بود که در تاریخ تکرار شد. ما در بدترین شرایط با همه قدرت ها دست و پنجه نرم کردیم.

وی با بیان اینکه طی دویست سال گذشته ایران نبوده که با کشور و قدرتی در بیفتد و شکست نخورد و قسمتی از کشورش را در اختیار دشمن قرار ندهد، گفت: ایران مرتبا آب و خاکش را از دست داده است حتی پهلوی بدون جنگ، بحرین را واگذار کرد اما ما طی هشت سال دفاع مقدس و با همه فشارها از همه جوانب، حتی یک وجب از خاک مان را به دشمن ندادیم.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به نقش امام راحل و مقام معظم رهبری در ایام هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، گفت: نقش رهبری در آن ایام بسیار مهم بود چراکه ایشان در رأس هرم بودند و با حضورشان که مملو از علم و معرفت الهی بود،‌توانستند نقش ولایی شان را ایفا کنند.

خطیب جمعه تهران اظهار داشت: پس از بمباران فرودگاه تهران در آن ایام که همه نگران بودند،‌ اما این مسأله برای امام راحل آنقدر کوچک بود که ایشان تعبیر کردند دزدی آمده و سنگی انداخته و رفته است. 

وی بیان کرد:‌ امروز در جنگ نرم، صعنت و فناوری شاهد پیروزی های درخشان هستیم که همه این پیروزی ها تحت مدیریتی است که هیچ نقصی ندارد و همه وجودش در اختیار خداست.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد:‌ توکل و یقین به وعده‌های الهی از دیگر نشانه‌های پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس بود. در آن ایام ما موشک نداشتیم و حتی نمی توانستیم سیم خاردار تهیه کنیم اما دل‌های‌مان پر از یقین و وعده های الهی بود.

خطیب جمعه تهران ابتکار عمل را از دیگر نشانه های پیروزی در هشت سال دفاع مقدس  عنوان کرد و گفت:‌ ما با سبک کلاسیک که در دنیا سابقه دارد،‌ در اختیار نداشتیم، اما شهید باقری و دیگر شهدا با الهام الهی راه های نوینی را پیدا کردند که محشر به پا کرد.

وی ادامه داد:‌عشق به شهادت در میان همه موج زد. در مراحلی برای پاک کردن نقاط مین گذاری شده پنج نفر لازم داشتند، اما دویست نفر داوطلب می شدند. همه برای شهادت لحظه شماری می کردند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به شعار امام راحل مبنی بر جنگ جنگ تا پیروزی، گفت: هشت سال جنگ طول کشید تا به پیروزی برسیم و حتی اگر بیش از هشت سال هم طول می کشید، باز هم ما در برابر دشمن استقامت می کردیم تا در این جنگ نابرابر به پیروزی دست یابیم. 

خطیب جمعه تهران تصریح کرد:‌ اسارت اسیران یک کلاس درس بود و اسرا در دوران اسارت، افتخاری آفریدند که پس از حضرت زینب(س)، این معنویت و اقتدار و حفظ ایمان و تسلیم ناپذیری را در هیچ جای عالم سراغ نداریم.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم در این پیروزی سهیم بودند. مردان و زنان پا به پای هم حضور داشتند. زن ها در کارهای ستادی همچون پاک کردن عدس و نخود و دوختن لباس مشارکت می کردند و مردان هم در خط مقدم جنگ بودند. گاهی نوجوانان با دست کاری کردن شناسنامه های شان سعی داشتند به جنگ با دشمن بروند. در آن ایام پشتوانه مالی کار دولت نبود مردم با همه وجود پای صحنه آمده بودند.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به در پیش بودن اربعین حسینی، گفت:‌ موکب داران با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و ایشان از همه موکب داران عراقی تشکر کردند که جان و مال شان را در اختیار زوار قرار داده اند با وجود آنکه امکانات چندانی ندارند. 

خطیب جمعه تهران ادامه داد:‌ امروز در حرکت 20 میلیونی شاهد براداران و خواهران اهل سنت، مسیحیت و از ملیت ها نژادهای مختلف هستیم. آنچه متوقع برای حضور این است که مهم تر از کمیت برای مان کیفیت باشد، کاری که حضرت زینب(س) انجام دادند. باید کلاس های حضرت زینب را مرور کرد و این بیست میلیون جمعیت تربیت شده‌های تبلیغی حضرت زینب(س) هستند. باید مسأله عبودیت حضرت سیدالشهدا، ‌حساسیت به استکبار، حساسیت به نفاق و انحرافات مسیر اسلام ناب برای آنها تبیین کنیم و به گونه‌ای به برنامه ریزی بپردازیم که حرکت هدف دار پیش ببریم. 

وی در پایان گفت: شیعیان نیجریه، بحرین و عربستان سعودی و مسلمانان کشمیر مظلوم هستند و حقوق بشر بی محتوا برای اینها هیچ حرکتی ندارد،‌امروز با همه وجود برای شان دعا کنیم تا امام زمان(عج) آمین بگویند.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. فرآیند بازگشت مالکیت زمین به حوزه علمیه امام خمینی در حال انجام است

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. کلید تحقق شعار سال ۱۴۰۳

  9. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  10. فرامرز اصلانی درگذشت

  11. علی‌ ضیاء و افتادن در باتلاقِ ابتذال!

  12. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  13. انتقام از پوتین؟

  14. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  15. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  16. سلبریتی‌ها چگونه با اعصاب مردم بازی می‌کنند؟

  17. رئیس سازمان برنامه و بودجه: تورم را وارد کانال ۲۰ درصد می کنیم/ تلاش برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی

  18. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  19. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  20. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  21. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  22. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  23. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  24. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  25. رشد نقدینگی ۱۸ درصد کاهش یافت

آخرین عناوین