مقاومت بی فایده کارتخوان پزشکان و جوسازی با هدف اتمام سال؟

گروه اجتماعی الف،   3980705009 ۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

درحالی که برخی نمایندگان مجلس در واکنش به الزام پزشکان به نصب کارتخوان بحث غیر دائمی بودن احکام قانون بودجه را مطرح کرده‌اند، مسئولان تاکید دارند مصوبه دولت پشتیبان اصلی و دائمی نصب کارتخوان به عنوان صندوق مکانیزه فروش است.

به گزارش تسنیم،‌ اخیرا ابهاماتی مربوط به غیر دائمی بودن  قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان مطرح شده است. ماجرای نصب کارتخوان پزشکان با واکنشهای غیر منتظره‌ای از جانب این صنف رو به رو شده و در حال حاضر مشخص نیست در نهایت سازمان مالیاتی در مواجه به این چالش با متخلفان چگونه برخورد خواهد کرد.

به عنوان مثال محمد نعیمی فرد عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در رابطه با صحبت‌های اخیر رئیس امور مالیاتی کشور مبنی بر اینکه تاکنون تنها 20 درصد از پزشکان برای دستگاه کارتخوان ثبت نام کرده‌اند، گفت: الزام پزشکان به نصب کارتخوان در قانون بودجه سالیانه بوده و دائمی نیست، هر قانونی که جامع و کامل نباشد در اجرا به مشکلاتی بر می‌خورد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون الزام پزشکان به نصب کارتخوان تا پایان سال اعتبار دارد، یادآور شد: راه حل اجرای کامل قانون نصب کارتخوان در مطب‌ها، ارائه قانونی جامع و کامل برای اخذ مالیات از همه صنوف است.

بیشتر بخوانیددستورالعمل پرداخت مالیات پزشکان ابلاغ شد+سند
مالیات پزشکان 7200 میلیارد تومان است
واکنش وزارت بهداشت به تصمیم مجلس درباره اخذ مالیات پزشکان
گفتنی است، بر اساس بند ی تبصره 6 قانون بودجه سال 98، کلیه صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوز فعالیت آنها توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان نظام پزشکی ایران و یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می‌شود، مکلفند در چهارچوب آیین­ نامه تبصره(2) ماده(169) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 1366/12/4 و اصلاحات و الحاقات بعدی آن از ابتدای سال 1398 از پایانه فروشگاهی استفاده کنند.

مدعیان محدود بودن این الزام  معتقدند، بر اساس بند و تبصره 21 قانون بودجه سال 1398 کل کشور،  "اجرای احکام مندرج در این قانون مربوط به سال 1398 است."

 به عبارتی حکم بند ی تبصره 6 این قانون در رابطه با استفاده از پایانه‌های فروشگاهی توسط صاحبان حرف و مشاغل پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی فقط برای سال 1398 قابلیت اجرایی دارد. البته با توجه به تاخیرهای صورت گرفته از سوی سازمان مالیاتی و مقاومتهای صنف پزشکان اجرای فراخوان الزام پزشکان به نصب کارتخوان  فقط برای 6 ماه آخر سال محدود شده است.

بر این اساس درحالی که برخی نمایندگان مجلس در واکنش به الزام پزشکان به نصب کارتخوان بحث غیر دائمی بودن احکام قانون بودجه را مطرح کرده‌اند، مسئولان تاکید دارند مصوبه دولت پشتیبان اصلی و دائمی نصب کارتخوان به عنوان صندوق مکانیزه فروش است.

به گفته خانی مدیر کل سازمان مالیاتی، نه تنها در قانون بودجه به پیاده سازی صندوقهای فروشگاهی اشاره شده، بلکه بر اساس مصوبه هیئت دولت این فرایند از پشتیبان مناسبی برخوردار است. بنابراین اجرای این قانون تنها محدود به سال 98 نیست.

این مقام مسئول در سازمان مالیاتی گفت: گنجاده شدن نام صنف پزشکان در قانون بودجه سال 98 ناشی از حساسیتهای شکل گرفته در جامعه در مقطع تصویب بودجه بود و این صنف با مجوز مجلس شورای اسلامی برای نصب کارتخوان فراخوان شدد.

وی تاکید کرد، در حال حاضر 15 صنف دیگر نیز در صف الزام نصب کارتخوان قرار گرفته‌اند و موضوع محدود بودن فراخوان به پزشکان مطرح نیست. با تدبیر صورت گرفته در سازمان مالیاتی و با توجه به گسترش استفاده از کارتخوان در فضای اقتصادی ایران، این دستگاهها به صندوقهای فروشگاهی مورد نظر هیئت دولت تبدیل شده‌اند و از این بابت ابهامی وجود ندارد.

به گزارش تسنیم، برخی معتقدند، بهتر این بود در فراخوان جدید 15 گروه شغلی، جهت تداوم  این تکلیف این دسته از صاحبان مشاغل هم به نحوی معرفی می‌شدند و یا اینکه باید مجدداً در لایحه بودجه 99 به نحوی گنجانده شود که استفاده از پایانه های فروشگاهی برای این دسته از مودیان برای سال 1399 هم ادامه داشته باشد، تا اینکه به دنبال آن و در نهایت  سازمان بخواهد در نیمه اول سال 99 ، آنها را جزو فراخوان شدگان استفاده ی دائم از سال 1400 معرفی نماید.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۱۰۰۶۷۱۱:۰۴:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۵
احسنت، به جد پیگیر گرفتن مالیات از پزشکان میلیاردر باشید
ناشناس۱۱۱۰۰۷۲۱۱:۱۴:۳۵ ۱۳۹۸/۷/۵
ملت صبرشان از سرکشی های قشر پزشکان به سر آمده.
ناشناس۱۱۱۰۲۰۳۱۳:۳۴:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۵
فرار مالياتی از جنس فرهيخته!
ناشناس۱۱۱۰۲۳۹۱۴:۳۴:۲۵ ۱۳۹۸/۷/۵
این را بدانید جریمه 2درصدی هم هنوز برای پزشکها می صرفد که پوز نصب نکنند باید جریه 20درصدی در نظر گرفت.
علیرضا۱۱۱۰۳۲۲۱۷:۲۱:۴۱ ۱۳۹۸/۷/۵
مملکت چطوری اداره میشه؟ جالبه تصویب قوانین بجای اینکه با نظر کارشناسی و آمار صحیح باشه براساس حساسیت مردمه.‌چون مردم به پزشکان حساس شدند پس باید از پزشکان شروع میشد. جالبه هیچکس نیست بگه این ۷۲۰۰ میلیارد مالیات رو از کجا بدست آوردند
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. اقدام عجیب سفیر ایران در باکو/ برای عزت ایران استعفا دهید              

  4. جلاد، به پایان سلام کن!

  5. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  6. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  7. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  8. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  9. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  10. انتقام از پوتین؟

  11. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  12. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  13. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  14. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  15. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  16. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  17. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  18. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  19. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  20. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  21. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  22. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  23. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  24. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  25. جریمه تخلفات حادثه ساز ۵ برابر شد/ اعمال از هفته آینده            

آخرین عناوین