پاسخ آذری جهرمی به اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ به نهاد ریاست جمهوری/ جنجال در مجلس؛ دیکتاتور کیست؟/ رئیسی: درباره حجاب نیازی به بگیر و ببند نیست

گروه سیاسی الف،   3980703133 ۱۵ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

پاسخ آذری جهرمی به اهدای ۲۰۰  لپ‌تاپ به نهاد ریاست جمهوری/ جنجال در مجلس؛ دیکتاتور کیست؟/ رئیسی: درباره حجاب نیازی به بگیر و ببند نیست

رئیسی: درباره حجاب نیازی به بگیر و ببند نیست

حجت‌الاسلام سیّد ابراهیم رئیسی رئیس قوّه قضاییه عصر سه‌شنبه در نشست خبرگان رهبری، مبارزه قاطع با فساد را دستور کار اصلی قوه قضائیه برشمرد و گفت: در مبارزه با فساد، هیچ خط قرمزی نداریم، در خود قوه قضائیه با مواردی مواجه و متوجه شدیم رشوه‌هایی اخذ شده است که بهت آور است؛ از آپارتمان‌های ششصدمتری گرفته تا ویلاهای چهارهزارمتری در شمال که در نوع خود کم نظیر است. البته متهمان بازداشت و اموال نامشروع آنها ضبط شده است.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به دغدغه خبرگان رهبری نسبت به وضعیت حجاب در جامعه گفت: در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم این را گفتم که اگر دستگاه‌های دولتی تصمیم بگیرند که وضعیت حجاب، سامان گیرد، حتماً شاهد تغییرات محسوسی خواهیم بود، چرا که در بحث رعایت عفاف و حجاب مراکز دولتی باید پیشقدم باشند، بنابراین نیازی هم به بگیر و ببند نیست.

بیشتر بخوانید:

رئیسی: اروپایی‌ها با بیانیه خود، حرمت رئیس‌جمهور ایران را شکستند

***

جنجال در مجلس؛ دیکتاتور کیست؟

پس از تصویب کلیات طرح تشکیل تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی، مخالفین این طرح تعدادی از نمایندگان همچون نصرالله پژمان فر، حمیدرضا حاجی‌بابایی ، رمضانعلی سبحانی فر و سید ناصر موسوی لارگانی پشت تریبون مجلس مقابل رئیس مجلس حاضر شده و با فریاد نسبت به تصویب کلیات این طرح اعتراض کردند. اعتراض آنها به این طرح این بود که این طرح خلاف قانون برنامه است و نتوانسته رای لازم را کسب کند.

حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد با فریادهای بلند تذکرات متعددی را به علی لاریجانی اعلام کرد که علی لاریجانی رئیس جلسه خطاب به وی اعلام کرد:حق ندارید این گونه حرف بزنید شما هم باید سر جایتان بنشینید و همچون سایر نمایندگان  طبق آیین‌نامه اگر تذکری دارید باید آن را ثبت کرده و منتظر طرح آن باشید در مجلس که فقط شما تشریف ندارید. مجلس آیین نامه دارد تذکر دهید و صبر کنید.

در این هنگام پژمان فر با فریادهایی لاریجانی را دیکتاتور خطاب کرد که رئیس مجلس در واکنش به او گفت: شما عادت کرده‌اید که هر جا اعتراضی دارید با فریاد اعتراض‌تان را پیش ببرید. شما واژه‌ای به نام دیکتاتوری یاد گرفته‌اید در حالی که دیکتاتور شماها در کشور هستید. 

پژمانفر خطاب به علی لاریجانی رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی! شما تریبون یکطرفه راه  انداخته‌اید. 

لاریجانی در پاسخ به پژمانفر گفت:تریبون یک طرفه شما هستید. همه تریبون‌ها دستتان است. هر چه خواستید به همه می‌گویید کسی هم چیزی به شما نمی‌گوید که این مملکت این طور شده است. 4 نفر این طور حرف می‌زنند و بقیه تسلیم می‌شوند، ما چیزی به شما نمی‌گوییم ولی شما هر چه دلتان خواست گفتید.

نماینده مردم مشهد در پاسخ به لاریجانی گفت: شما به من اعلام کردید که تریبون دست ماست، این در حالی است که ما برای آنکه حرف‌های خود را بزنیم دادوبیداد می‌کنیم، در حالی که این کار برای انجام وظایف قانونی‌مان است.

وی افزود: برادر شما 10 سال رئیس قوه قضائیه بود، ضمن اینکه شما 12 سال است که رئیس مجلس هستید. این در حالی است که در میدان سید اسماعیل می‌گویند بین دیدگاه شما و آقای روحانی تفاوتی وجود ندارد.

پژمانفر افزود: حرف ما این است که طبق وظایف قانونی خودمان باید از حقوق مردم دفاع کنیم و شما قسم خوردید که پایبند قانون باشید و از آن دفاع کنیم.

بیشتر بخوانید:

پژمان‌فر لاریجانی را دیکتاتور خطاب کرد/ رئیس مجلس: باید از کیان مجلس دفاع کنیم

***

انتقاد محمود صادقی از روند خصوصی‌سازی‌ها

محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی مجلس گفت: در خصوص بحث روند خصوصی‌سازی در کشور مطالبی را بیان می‌کنم. اکنون شاهد اعتراضات کارگران هفت تپه، هپکو و سایر واحدهایی که از طریق خصوصی‌سازی واگذار شدند، هستیم. باید روند خصوصی‌سازی و سیاست‌های ۱۸ ساله را در این موضوع مورد بازنگری قرار دهیم. بنابر اطلاعات سایت سازمان خصوصی‌سازی بیش از ۶۰ درصد ارزش واگذاری‌ها از طریق بورس و فرابورس بوده که این البته امتیازاتی داشته و باعث رشد بازار سرمایه شده است ولی چون ۹۵ درصد آن به شکل بلوک انجام شده گسترش مالکیت عمومی و تأمین عدالت عمومی در آن مورد توجه نبوده است.

صادقی در بخش دیگری از نطقش درباره پرونده مازیار ابراهیمی گفت: به موضوع اتفاقی که اخیرا در خصوص متهمین ترورهای هسته‌ای که با درایت وزیر اطلاعات در سال ۹۲ آزاد شدند، اشاره می‌کنم. در مستند کلوپ ترور که از صداوسیما پخش شد همه این افراد گفتند که ما در اسرائیل بودیم و آموزش دیدیم ولی معلوم شد دروغ بوده است. سوال من از وزیر اطلاعات این است آیا امکان دارد فردی بدون فشار و شکنجه به عملی در صداوسیما اعتراف کند که مجازات آن اعدام و مرگ است؟ وزیر اطلاعات بررسی کند که چه کسانی آن‌ها را وادار کردند که به اعترافی روی بیاورند که به جز مرگ چیزی برای آن‌ها ندارد. وزیر اطلاعات سابق آقای مصلحی در این زمینه پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید:

محمود صادقی: وزیر وقت اطلاعات درباره اعترافات متهمین ترور دانشمندان هسته‌ای پاسخگو باشد

***

تصویب طرح تشکیل وزارت بازرگانی و وزرای احتمالی

در جلسه امروز مجلس طرح تشکیل وزارت تجارت و خدمات بازرگانی تصویب شد. خبرگزاری صدا و سیما در خبری از وزرای احتمالی وزارت بازرگانی و وزرات صنعت نام برده است. شنیده‌های اسن خبرگزاری حاکی است پس از تفکیک وزارت صمت قرار است از رضا رحمانی وزیر فعلی در هیچیک از وزارتخانه‌های استفاده نخواهد شد.

محمود نیلی گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت صنعت و جمشید انصاری بعنوان وزیر بازرگانی معرفی خواهند شد.

***

زنگنه سخنان نماینده مجلس را تکذیب کرد

بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص دریافت حق مشاوره ۱.۵ میلیارد تومانی از شرکت هپکو، گفت: هرچه آقای کریمی تا الان گفته جز اینکه من یکسال رئیس هیئت مدیره هپکو بودم، مابقی همه دروغ بود و امروز هم بیانیه‌ای در این مورد خواهیم داد.

وی ادامه داد: روز گذشته رسما از کسانی که مساله هپکو را مطرح کردند، هم از موضع شخصی و هم از جانب وزارت خانه به دادگاه شکایت کردیم و شکایت خود را در هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان هم طرح کردیم.

در این زیمنه باید گفت آقای زنگنه حق دارند از هر فردی شکایت گنند اما شکایت وزارت نفت از این نماینده خالی از وجه است. چون وزارتخانه تنها در زمانی می‌تواند اقدام به شکایت کند که به شخصیت حقوقی وزیر نفت نسبت کذبی داده شده باشد. با توجه به اینکه سخنان این نماینده متوجه شخصیت حقیقی زنگنه بود و مربوط به زمانی بود که او وزیر نبوده است، شکایت وزارت نفت بی‌مورد و بی‌معنا است.

***

آمریکا به چه کسانی ویزا نداد

بهمن حسین‌پور، معاون سابق تشریفات دفتر ریاست‌جمهوری به شرق گفت: «امسال آمریکایی‌ها اقدام بسیار بدی انجام دادند و به همه معاونان دفتر رئیس‌جمهوری، از جمله معاون تشریفات، معاون رسانه‌ای، معاون سیاسی، معاون مالی نهاد ریاست‌جمهوری و فرمانده حفاظت، ویزا ندادند. این کار آنها مشکلات زیادی ایجاد می‌کند که می‌دانم با برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ان‌شاءالله مشکلی پیش نیاید.

در این میان معاون تشریفات، پیگیر مسائل چه در مقر سازمان ملل و چه در هتل محل اقامت رئیس‌جمهور است. شاید گفته شود مقامات دیگر همراه هستند آنها شاید بتوانند اموراتی را انجام دهند اما همه این معاونان باید کارهای اجرائی مربوط به خود را در زمان سفر به نیویورک انجام دهند. معاون تشریفات است که مشخص می‌کند در چه زمانی هیئت ایرانی به کجا برود و در کدام ملاقات حاضر شود یا چه زمانی سوار ماشین شوند.

متأسفانه آمریکا به فرمانده‌های این پنج بخش مهم ویزا نداده است! امیدوارم و باید دعا کنیم در طول سفر آقای روحانی مشکل خاصی پیش نیاید...

آنها حتی به پزشک همراه هیئت هم ویزا ندادند که در آخرین لحظه با تلاش و دعوای نماینده ایران در سازمان ملل مشکل حل شد. البته شاید گفته شود پزشک خیلی مهم نیست اما باید به این نکته توجه کرد که از تهران تا نیویورک حدود ۱۴ ساعت راه است و ممکن است برای اعضای هیئت اتفاقی بیفتد همان‌طور که سال گذشته برای یکی از اعضای هیئت اتفاق افتاد. علاوه بر این، ویزاندادن به پزشک اقدامی غیرانسانی تلقی می‌شود.»

***

آذری‌جهرمی اهدای ۲۰۰ لپ‌تاپ را تکذیب کرد

دیروز خبرگزاری فارس در خبری مدعی شد: «یکی از مدیران ارشد نهاد ریاست جمهوری به تازگی طی نامه ای به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخواست خرید لپ تاپ برای تجهیز سالن های جلسات ریاست جمهوری را مطرح کرده است. آذری جهرمی هم بدون لحاظ بودجه‌های در اختیار خود و نیز اعتبارات مصوب ابلاغی برای اموری چون تجهیز و خرید تجهیزات، به شرکت ارتباطات سیار ایران ابلاغ کرده است تا ۲۰۰ دستگاه لپ تاپ را برای دفتر رئیس جمهور خریداری و ارسال کند.»

آذری جهرمی در حاشیه جلسه هیئت دولت این مسئله را تکذیب کرد و گفت: «یادم نمی‌آید که ۲۰۰ لپ تاپ به نهاد ریاست جمهوری اهدا کرده باشم اما به آن برادری که از مشهد به تهران آمده و اخیرا این فعالیت‌ها را انجام می‌دهد می‌گویم که اگر این مساله را یادم نمی‌آید اما به خاطر دارم که سال ۸۸ مخابرات را به ثمن بخس واگذار کردند و از محل درآمدهای خودش قسط‌هایش را دادند. یادم می‌آید که هنوز پنج هزار میلیارد تومان از سهام و ودایع مردم آنجا است و هنوز تعیین تکلیف نشده است. اگر موضوعاتی باید بررسی شود اینها است و البته من در خصوص ۲۰۰ لپ تاپ هم خواسته‌ام تا گزارش تهیه کنند و حتما اطلاع‌رسانی خواهیم کرد اما با این حال به یاد ندارم من هدیه کرده باشم.»

پس از تکذیب جهرمی، یک سایت خبری سندی را منتشر کرد که منبع خبر فارس بود. این سند نامه یکی از معاونان دفتر رئیس‌جمهور خطاب به جهرمی است که در آن تقاضای ۲۰۰ لپ‌تاپ کرده است. اما آنچه مهمتر است پاراف نامه است که به امضای آذری جهرمی نیست و احتمالا از جانب رئیس‌ دفتر او یا یکی از معاونان اوست.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۸۳۵۶۲۰:۴۰:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۳
اقای لاریجانی چرا موقع سلفی با موگرینی ، نگران شان و جایگاه مجلس نبود که تذکر بده!!
ناشناس۱۱۰۸۳۶۰۲۰:۴۳:۰۴ ۱۳۹۸/۷/۳
دروغ جدید کانال های اصلاح طلب و حامیان خارجی شون: صداوسیما سخنان روحانی در مجمع رو پخش نکرده!! اینها چون از مذاکره روحانی و ترامپ ناامید شده اند،حاشیه سازی و اختلاف افکنی رو شروع کردند...
ناشناس۱۱۰۸۳۶۲۲۰:۴۵:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۳
سه فرزندم در مقاطع پیش‌دبستانی، ابتدایی و متوسطه اول مشغول تحصیل هستند. هر سه مدرسه برای اطلاع‌رسانی به اولیا از پیام‌رسان‌ خارجی تلگرام استفاده می‌کنند. گوشی همراهم به‌خاطر استفاده از فیلترشکن‌ دچار مشکل شد. هرچه خواهش و تمنا می‌کنم از پیام‌رسان‌ داخلی استفاه کنید توجه نمی‌کنند و در پاسخ می‌گویند پیام‌رسان ما همین است! از مسئولان وزارت درخواست می‌شود مشکل امثال ما را حل کنند.
ناشناس۱۱۰۸۳۶۶۲۰:۴۷:۰۱ ۱۳۹۸/۷/۳
افزایش مستمر سالیانه و سرسام‌آور نرخ بیمه شخص ثالث خودرو، موجب ناتوانی بسیاری از مردم شده که از خیر بیمه می‌گذرند و این امر به افزایش زندانیان بیمه و تبعات بعدی آن منجر می‌شود. آیا تعدیل و کاهش نرخ بیمه‌های شخص ثالث به نفع دولت و مردم نیست؟ متولیان بیمه قبل از کسب درآمدهای نجومی، به فکر مردم باشند.
سید۱۱۰۸۳۷۲۲۰:۴۸:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۳
اگر امضای معاون جهرمی پای نامه بوده و خبر نداشته که بدتره! یعنی بدون هماهنگی و اطلاع وزیر امضا زدن؟ چه مدیریتی!
ناشناس۱۱۰۸۳۸۰۲۰:۵۳:۲۲ ۱۳۹۸/۷/۳
چرا سازمان برنامه و بودجه فوق‌العاده شغل بازنشستگانی را که بالای 6 ماه در جبهه‌های حق علیه باطل حضور داشته‌اند پرداخت نمی‌کند؟
فریبرز۱۱۱۱۴۸۲۱۶:۰۲:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۶
بعنوان کسی که بیش از ۶ ماه در جبهه بوده و مجروح شیمیائی ، اینجور سهم خواهی رو متناقض با خدمت به کشور میدانم.
ناشناس۱۱۰۸۳۸۲۲۰:۵۴:۳۳ ۱۳۹۸/۷/۳
ما مردم ولایتمدار و عاشقان مکتب امام حسین(ع) دست عزیزان انصار‌الله یمن را می‌بوسیم و عرض می‌کنیم قدرتی بالاتر از قدرت خداوند وجود ندارد و ستم‌کاران محکوم به شکست هستند.
ناشناس۱۱۰۸۳۸۳۲۰:۵۵:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۳
آمریکایی‌ها هیچ‌وقت مثل الان این‌گونه به دست خودشان بی‌حیثیت نشده‌اند. حقارت امروز آمریکا کار خدا است و بابت آن خداوند را شاکریم.
ناشناس۱۱۰۸۴۰۸۲۱:۱۴:۳۴ ۱۳۹۸/۷/۳
مجلس باید وزیر ارتباطات را به خاطر این استیضاح کند
ناشناس۱۱۰۸۵۳۶۲۳:۳۷:۰۸ ۱۳۹۸/۷/۳
مخابرات چرا پول های مردم رو نمیده ؟؟
ناشناس۱۱۰۸۶۸۶۰۷:۰۸:۳۶ ۱۳۹۸/۷/۴
آقای رئیسی راستی به واگذاری مخابرات وارد نمیشید؟
محسن محمدی۱۱۰۸۷۲۰۰۷:۴۶:۱۳ ۱۳۹۸/۷/۴
با سلام واحترام آقای دکتر توکلی عزیز شما که برای شفافیت وبا فساد مبارزه می کنید.در خصوص گفته های آقای جهرمی مبنی بر فروش مخابرات وپولهای مردم که بلا تکلیف مانده تحقیق واطلاع رسانی فرمائید.
رضا۱۱۰۸۸۵۷۰۹:۰۱:۰۲ ۱۳۹۸/۷/۴
قرار بود وديعه مردم در مخابرات تبديل به سهام بشه كه معلوم نشد براي چي نشد . مخابراتي كه با پول مردم ساخته شده چرا باد واگذار مي شد با قيمت پايين تاز پول مردم ؟
ناشناس۱۱۰۹۲۵۷۱۲:۵۱:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۴
چرا باید وزیر نفت عضو هیئت مدیره هپکو باشد؟ آیا از این عضویتها بازهم داریم ؟
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

  2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

  3. جلاد، به پایان سلام کن!

  4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

  5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

  6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

  7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

  8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

  9. انتقام از پوتین؟

  10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

  11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

  12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

  13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

  14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

  15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

  16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

  17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

  18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

  19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

  20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

  21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

  22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

  23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

  24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

  25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    3. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    4. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    5. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    6. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    7. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    8. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    9. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    10. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    11. رئیسی: همه بخش‌های تولیدی مخاطب شعار سال هستند

    12. فضائلی: اختلاف سلیقه‌ها در کشور نباید نفرت ایجاد کند

    13. ادعای حسنی و رفتار اموی!

    14. درگذشت معاون امور زنان در دولت اصلاحات

    15. چرا شبکه آشوب به سراغ براندازان داخلی رفته است؟ / با اپوزیسیون داخل کشور آشنا شوید!

    16. حاجی‌دلیگانی: فساد نتیجه بی‌توجهی و عدم رعایت قانون است

    17. جوابیه پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله علم‌الهدی به حواشی اخیر

    18. جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد

    19. صلح امام حسن(ع)؛ چرا؟!

    20. شهادت یکی از مستشاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه

    21. سرلشکر رشید: آمریکا شریک جرم اسرائیل است

    22. روز قدس باید به زلزله سیاسی علیه صهیونیست‌ها تبدیل شود

    آخرین عناوین