امیری: تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم و کشور خواهد بود

گروه سیاسی الف،   3980703089 ۰ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم و کشور خواهد بود، گفت: مشکلات نظام توزیع و نبود مدیریت واحد در بخش بازرگانی، حل و فصل خواهد شد.

به گزارش مهر، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد: لازم می‌بینم از نمایندگانی که به طرح تشکیل وزارت بازرگانی رای دادند تشکر کنم. ما با مصوبه امروز مجلس که ان شاءالله فرآیند تصویب را در شورای نگهبان طی خواهد کرد دارای دو وزارتخانه صنعت و وزارتخانه تجارت و خدمات بازرگانی خواهیم بود.

وی افزود: ان شاءالله مشکلات نظام توزیع و نبود مدیریت واحد در بخش بازرگانی، با تمرکز روی بحث‌های بازرگانی در یک وزارتخانه حل و فصل خواهد شد و قطعا تشکیل وزارت بازرگانی به نفع مردم و کشور خواهد بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس بیان کرد: این مصوبه باید فرآیند قانون گذاری خود را طی کند و سپس به شورای نگهبان ارسال می شود و بعد از تایید نهایی شورای نگهبان، اجرایی خواهد شد.

امیری در پاسخ به این سوال که آیا تا فرارسیدن سال جدید شاهد تشکیل این وزارتخانه خواهیم بود؟ بیان کرد: فکر می کنم خیلی زودتر شاهد تشکیل این وزارتخانه خواهیم بود، زیرا دولت تعجیل دارد وزارت بازرگانی شکل بگیرد تا مشکلات مردم کم شود. مقدمات مربوط به تشکیل وزارت بازرگانی را هم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری استخدامی فراهم کردند و ان شاءالله خیلی زودتر آماده می شود.

وی در رابطه با نظر دولت در مورد طرح شفافیت آراء نمایندگان گفت: طرح نمایندگان یک فرآیند قانونی خاصی دارد. وقتی طرحی در مجلس تقدیم می شود به دولت برای اظهار نظر اعلام وصول می شود. فعلا نه اعلام وصول شده و نه به دولت ارسال شده است که بخواهم نظر دولت را بیان کنم. باید صبر کنیم نمایندگان طرح را اعلام وصول کنند و به دولت ارسال کنند و بعد از آن نظر دولت را اطلاع خواهم داد.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مجلس با بیان اینکه حفظ جایگاه مجلس از اهمیت بالایی برخوردار است و مجلس نتیجه مبارزات بسیاری بوده است، گفت: مجلس از جایگاه بسیار مهمی برخوردار است و حضرت امام فرمودند مجلس در راس امور است و تضعیف مجلس تضعیف دموکراسی و مردم سالاری است. بنابراین سخنان دیروز آقای لاریجانی بسیار دقیق، صحیح و کاملا از منظر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایرانی قابل قبول و منطبق با موازین و روح قانون است.