داورزنی، معاونت ورزش و ریاست والیبال؛ دو صندلی برای یک رئیس

گروه ورزشی الف،   3980703003 ۱ نظر، ۰ در صف انتشار و ۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

با وجود اینکه معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش اعلام کرده بود بعد از ثبت‌نام در والیبال از سمتش در وزارت ورزش استعفا می‌دهد و با توجه به استعفایی که وی به وزیر ورزش داده، مشخص نیست چرا داورزنی به شدت به دنبال تکذیب این استعفاست.

به گزارش فارس، حضور یا عدم حضور محمدرضا داورزنی به انتخابات فدراسیون والیبال از چند ماه پیش مطرح شد و در این بین معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش صحبت‌های متعددی داشت اما در نهایت او برای نامزدی فدراسیون والیبال ثبت‌نام نمود این در حالی است که این اقدام داورزنی انتقادات زیادی را از سوی جامعه ورزش و رسانه‌ها به وی وارد کرد. صحبت‌های متناقض او درباره بازگشت به والیبال و همین طور استعفایش از معاونت وزارت ورزش باعث شد تا بارها در گفت‌وگو با سایت وزارت ورزش حتی صحبت‌های خودش را هم تکذیب کند!

* داورزنی بهمن 97: بازگشت من به والیبال شایعه است

داورزنی در حالی که در ابتدای حضور در وزارت ورزش اعلام کرده بود قصد بازگشت به فدراسیون والیبال را ندارد. وی حتی بعد از مدت‌ها در مصاحبه‌های مختلف بر این موضوع تاکید داشت. داورزنی در حاشیه مجمع سوارکاری درباره بازگشت به والیبال گفته بود: در مورد اینکه شایعه شده من در حال بازگشت به فدراسیون والیبال هستم اینطور نیست، من در خدمت والیبال کشور در آن نقشی که هستم، خواهم بود و از والیبال حمایت خواهیم کرد.

بعد از گذشت چند ماه و در نشست وزیر ورزش با روسای فدراسیون‌ها بود که خبر تایید اساسنامه در چند روز آینده در هیات دولت مطرح شد که مهمترین نکته اساسنامه شغل نبودن ریاست فدراسیون است. داورزنی چند روز بعد از اعلام این موضوع، از علاقمندی خود برای بازگشت به والیبال خبر داد.

داورزنی در این باره گفته بود: من هنوز تصمیم جدی نگرفته‌ام و استعفا هم نداده‌ام. هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ام. والیبال برای من خیلی مهم است. دوستان لطف و احساس کردند برای آینده والیبال برگردم اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم.

معاون وزیر ورزش و جوانان 14 مردادماه در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره شرکت در انتخابات گفته بود: صحبت‌هایی هم با سلطانی‌فر انجام دادم و در حال فکر کردن به این موضوع هستم. در شهریورماه ثبت نام آغاز خواهد شد و حدود 2 ماه بعد هم انتخابات برگزار می‌شود. من اگر در انتخابات شرکت کنم باید یک جا را انتخاب کنم، اما واقعاً هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ام.

* شایعه بازگشت داورزنی به والیبال به واقعیت پیوست!

زمان ثبت‌نام از نامزدهای والیبال 24 شهریور ماه به پایان رسید و معاون وزیر ورزش بالاخره تصمیم خود را گرفت و در انتخابات فدراسیون والیبال صحبت کرد اما بعد از حضور در انتخابات باز هم به تکذیب صحبت‌های خود پرداخت.

در حالی که داورزنی در مصاحبه‌های متعدد قبل از حضور در انتخابات تاکید کرده بود فقط یک جا فعالیت می‌کند، در مصاحبه‌ای که 23 مرداد ماه انجام داده بود به صراحت اعلام کرد خودم هم فعلا تصمیم ندارم که برای والیبال بیایم و اگر بیایم، استعفا خواهم داد.

* مصاحبه‌هایی که داورزنی به صورت متعدد تکذیب می‌کند

زمانی که شایعه حضور داورزنی برای ریاست فدراسیون والیبال پررنگ شد این موضوع مطرح شد که وی طبق صحبت‌هایی که داشته از معاونت ورزش قهرمانی استعفا کرده است. حتی خبرگزاری فارس در خبری به استعفای داورزنی پرداخت اما این خبر به مذاق معاون وزیر خوش نیامد و وی در مصاحبه‌های مختلف به شدت استعفای خود را تکذیب کرد. وزارت ورزش نیز بیانیه‌ای منتشر و تاکید کرد داورزنی همچنان به فعالیت خود به عنوان معاون وزارت ورزش ادامه می‌دهد.

حدود یک ماهی از این اتفاقات گذشت تا اینکه دوباره دیروز دوم مهرماه از منبع موثقی اعلام شد داورزنی استعفای خود را تقدیم وزیر ورزش کرده اما او تا روز انتخابات به صورت قانونی می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد.

اما نکته جالب ماجرا اینجاست که معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش روز دوم مهرماه در مصاحبه‌ای که با سایت وزارت ورزش داشت تاکید کرد:  ثبت نام من هم به معنی استعفایم نیست و انشالله پس از ارزیابی صلاحیتها و حضور اینجانب در انتخابات و برگزاری مجمع  مشخص می شود که می توانم  به عنوان معاون  وزیر در وزارت انجام وظیفه کنم یا در فدراسیون.

داورزنی مطابق معمول بعد از انتشار خبر استعفایش در رسانه‌های رسمی کشور بیکار ننشست و در مصاحبه‌های متعدد تاکید کرد که با رعایت قانون برای انتخابات اقدام کرده است.

* چراهای بدون پاسخ

ابهامات و البته انتقادات زیادی درباره حضور داورزنی در انتخابات فدراسیون والیبال مطرح است که قطعا به گوش وزیر ورزش نیز رسیده اما اینکه چرا وزیر هیچ پاسخی در این باره نمی‌دهد مشخص نیست. 

داورزنی در همه مجامع به عنوان رئیس بوده و با هیات‌های مختلف ارتباط دارد که در والیبال هم استثنا نیست. بنابراین شائبه‌های زیادی در اینجا به وجود می‌آید که می‌توان به ارتباطات داورزنی با اعضای مجمع، چینش اعضا (انتخاب مربی، بازیکن و ...)، تایید صلاحیت از سوی وزارت و ... اشاره کرد، آیا در این صورت داورزنی با سایر کاندیداها شرایط برابری دارد؟

نکته دیگر این است که داورزنی بارها اعلام کرده بود در زمان ثبت‌نام (نه ریاست والیبال) استعفای خود را از معاونت اعلام می‌کند، حالا چرا با خبر استعفایش به شدت دنبال تکذیب است؟

چرا معاون وزیر ورزش در مصاحبه‌های مختلف حرف‌های متناقضی می‌زند که شائبات و احتمال مهندسی انتخابات را بیشتر می‌کند؟

چرا وزیر ورزش در قبال همه این اتفاقات و شایعات سکوت می‌کند و هیچ پاسخی به سوال رسانه‌ها نمی‌دهد؟

و چراهای دیگر که مشخص نیست چه زمانی قرار است پاسخ قانع‌کننده‌ای به آنها داده شود.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۷۱۹۱۰۹:۵۲:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۳
برای اینکه مسئولین ما که خودشان با میل خودشان نمی خواهند کرسی ریاست را اشغال کنند بلکه این تکلیف .. برای آنهاست. این سالهاست که اعلام می شود.
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. این صدای اقتدار ایران است ...

  4. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  5. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  6. وحدت ملی با وعده صادق

  7. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  8. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  9. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  10. کمی دیر نیست؟

  11. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  12. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  13. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  14. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  15. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  16. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  17. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  18. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  19. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  20. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  21. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

  22. اسراییل چه باید بکند؟ 

  23. بهادری جهرمی: احیای دریاچه ارومیه با برنامه‌ریزی دولت رخ داد

  24. سردار حاجی زاده با تسلیحات قدیمی و حداقلی به اسرائیل حمله کردیم /از موشک های هایپرسونیک ۲ استفاده نشد

  25. انتقاد دوباره شریعتمداری از مسئولین درباره وضعیت حجاب/ اوج و فرود قیمت دلار

آخرین عناوین