در رونمایی از مستند ۴۲۰۰ عنوان شد: وزیر اسبق اقتصاد :کسانی که دستور 4200 را صادر کرده اند هم باید بازخواست شوند

گروه اقتصادی الف،   3980702189 ۲۳ نظر، ۰ در صف انتشار و ۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
وزیر اسبق اقتصاد :کسانی که دستور 4200 را صادر کرده اند هم باید بازخواست شوند

طهماسب مظاهری؛ رییس کل سابق بانک مرکزی، در مراسم رونمایی از مستند ۴۲۰۰ با دفاع از محاکمه سیف و عراقچی گفت علاوه بر محاکمه مجریان دلار 4200، کسانی که دستور این کار را داده اند هم باید بازخواست شوند و پاسخگو باشند.


با گزارش الف، طهماسب مظاهری که در مراسم رونمایی از مستند۴۲۰۰ در مجمع کارآفرینان سخنرانی می کرد، با صدای بغض آلود و لرزان، گفت: اشتباه ۴۲۰۰ در دهه های قبل هم حتی از زمان مرحوم هاشمی اجرا شده بود و نکته تاسف بار، تکرار اشتباه ۱۲۲۶ آقای احمدی نژاد در فاصله ای خیلی نزدیک توسط آقای روحانی بود.

بغض وزیر سابق پس از تماشای مستند۴۲۰۰


مظاهری ادامه داد: بیشترین خسارتی که اشتباه 4200 به کشور ما زد، این بود که میدان را برای تولید و نوآوری تنگ کرد و استعدادهای ناب این سرزمین را بسوی رانتخواری سوق داد.


مستند ۴۲۰۰ صبح سه‌شنبه در مجمع کارآفرینان ایران رونمایی شد. در این مراسم جمعی از بزرگ ترین کارآفرینان ایران نیز حضور داشتند.


محمدرضا دیانی رییس مجمع کارآفرینان ایران نیز در این مراسم، بانکهای خصوصی و قانون شکن را به انبار باروت اقتصاد ایران تشبیه کرد و از تیم تولید مستند۴۲۰۰ خواست در ادامه این مستند، به مسایل بانکها هم بپردازند.


دیانی افزود این مستند نشان داد دولتمردان ما در دوره های مختلف، از تجربیات هم استفاده نمی‌کنند و دانش و تجربه کاری بین دولتها منتقل نمی شود.


مستند ۴۲۰۰ ؛ جهش ارزی سال ۹۷ را روایت میکندو و توسط سیدامیر سیاح نوشته و کارگردانی شده است. سیاح، هدف از تهیه این مستند را ثبت تحولات سال ۹۶ و ۹۷ در تاریخ و پیشگیری از تکرار اشتباهات اقتصادی ذکر و تاکید کرد این مستند با ابتکار شخصی تولید شده و ساخت آن به سفارش هیچ نهاد و یا سازمان فرهنگی یا نظامی یا رسانه‌ای یا امثال آن نبوده است.

 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۱۰۶۵۲۳۱۸:۳۸:۲۸ ۱۳۹۸/۷/۲
اینکه مسئولین آن بلای عظیم را بازخواست می کنید جای تشکر دارد،امیدوارم افرادی رو که از این رانت کثیف استفاده کردند محاکمه کنید . ماجرای ۴۲۰۰باید در کتاب های درسی به عنوان یک نکبت وتلخی ماندگار در کام مردم مظلوم ثبت شود ، که توسط خودی ها اعمال شد ،کار ،کار خودی بود نه یاوه گویان خوشنشین خارجی بدون شک ۴۲۰۰ .. آرام .. آیندگان بدون شک قاطعانه و بیرحمانه این فاجعه را نقد خواهند نمود و به حال ما مردم امروزی خواهند گریست. ..
ناشناس۱۱۰۶۶۹۰۲۰:۵۶:۵۰ ۱۳۹۸/۷/۲
دوران وزارت وزیر محترم اسبق را هم دیده ایم البته بدون تحریم چرا آن موقع در مقابل نابودی اقتصاد کشور توسط بانکها بغض نمیکردند که الان ادامه آن وضع به این شکل باشد!؟
ناشناس۱۱۰۶۹۴۲۰۷:۰۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۳
این ها تانک هستند نه بانک، نقدینگی کشور های دیگه ده برابر شده و ایران در همین مدت هفت هزار برابر.
ناشناس۱۱۰۶۹۶۵۰۷:۳۲:۳۰ ۱۳۹۸/۷/۳
اون موقع بد زده بودن الان صد برابرش بد زدن. خود شما اگر بهتون بگن میشه برتون گردون به 6 سال پیش و از نظر اقتصادی در اون وضع زندگی کنید رو ترجیح می دید یا وضع کنونی رو؟ طبیعتا اون موقع رو. این خودش نشون میده عملکرد الان به مراتب ضعیف تر از قبل بوده. هر دو گروه هم شایسته سرزنش هستند
ناشناس۱۱۰۶۵۳۶۱۸:۵۱:۳۱ ۱۳۹۸/۷/۲
3 نون اقتصادی دولت نوبخت نیلی نهاوندیان باید ممنوع الخروج دستگیر و محاکمه شوند
ناشناس۱۱۰۶۵۴۳۱۸:۵۷:۴۶ ۱۳۹۸/۷/۲
باشه قبول کردیم که سفارشی نبوده
کیان۱۱۰۶۵۵۲۱۹:۰۹:۳۲ ۱۳۹۸/۷/۲
همه کسانی که در وضعیت اقتصادی مشکل درست کرده اند باید جوابگو باشند خصوصا دولت احمدی نژاد و وزرای مربوطه
mostafa.kamali95@yahoo.com۱۱۰۶۵۵۴۱۹:۱۲:۲۰ ۱۳۹۸/۷/۲
نمایندگان مجلس در طی سالیان گذشته بارها طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی را کلید می زدند ولی عواملی نمی گذاشتند این طرح تصویب شود تا اینکه بالاخره در اردیبهشت 98 این طرح تصویب شد ولی باز هم تا حالا نگذاشته اند اینکار عملیاتی و اجرا شود اگر این طرح در سال های گذشته اجرا شده بود قطعا جلوی بسیاری از فساد ها و تخلفات گرفته میشد دستگاه های نظارتی کشور پیگیر اجرای این مصوبه مجلس باشند
ناشناس۱۱۰۶۵۶۳۱۹:۲۴:۴۷ ۱۳۹۸/۷/۲
دولت روحانی با تمام توان ، سیاست‌های لیبرالی .. را عملیاتی کرد خدا نگذره
ناشناس۱۱۰۶۷۸۷۲۳:۱۴:۵۹ ۱۳۹۸/۷/۲
اقتصاد لیبرال در غرب خیلی هم موفق بوده مشکل از خود شماست
راه۱۱۰۶۸۳۲۰۰:۳۷:۴۳ ۱۳۹۸/۷/۳
اینکه دل کندن از لیبرالیسم و فئودالیسم و سکورالیسم و فاشیسم و امپریالیسم و فراماسونریسم برای کدخدائیسم‌ها خیلی سخت و حتی غیر ممکنه ، قابل درکه __________ چیزیکه قابل فهم نیست اینه که چرا ردای تزویر و فریب و نیرنگ و ریا رو از تن‌شون در نمیارن؟!! خبر ندارن که نقاب از چهره‌ی کریه و خائنانه‌شون افتاده؟!!!
ناشناس۱۱۰۶۵۸۰۱۹:۴۰:۴۵ ۱۳۹۸/۷/۲
آقای مظاهری!! دوره ریاست خود بر بانک مرکزی را فراموش کرده ای؟ تورم 25درصدی و رشد اقتصادی منفی در سال 87 ..کاری تو نبود؟ وای بر ما و این دلسوزان ما!
معلم۱۱۰۶۸۵۳۰۱:۱۲:۱۷ ۱۳۹۸/۷/۳
تازه درآمد 650میلیارد دلار در آن دوره یادتان نرود.شما ناراحت هستیدکه چرا در آن شرایط دلارنسبتا ارزان به بازارتزریق شد!
ناشناس۱۱۰۶۶۳۳۲۰:۱۹:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۲
چرا باید پدر .. رییس .. از رابطه و رانت آن سوء استفاده کرده و برای کالای اسسساسی .. سه میلیون یورو ۴۲۰۰ تومانی بگیرد در حالی که بسیاری نیاز به واردات دارو داشتند و در مضیغه ارزی قرار داشتند آیا نباید عاملین مسئول و حامی این فرد مجازات شوند
ناشناس۱۱۰۶۷۰۶۲۱:۱۷:۲۷ ۱۳۹۸/۷/۲
فعلا که ندیدم کسی مسئولیت دلار 4200 رو بر عهده گرفته باشه! دلیلش می دونید چیه؟چرا از هرکس که می پرسی میگه من مخالف بودم؟ پس چطور تصویب شده؟
ناشناس۱۱۰۶۷۳۱۲۲:۰۱:۵۵ ۱۳۹۸/۷/۲
تا اقتصاد ایران دولتی هست وضع همین هست. اقتصاد دولتی و نبود مطبوعات ..آزاد باعث رشد بی سابقه فساد در کشور شده.
ناشناس۱۱۰۷۱۰۸۰۹:۱۲:۰۷ ۱۳۹۸/۷/۳
نظارتی وجود ندارد . و علاوه بر آن قبل از تصویب باید تمام جوانب کار بررسی میشد . با وجودیکه ماشاالله همه مسئولین دکتر هستند و مدارج علمی بالا دارند و نیاز به مشاور تخصصی احساس نمی کنند و قاطعانه بر پیشنهاد و تصمیمشان ایستاده گی دارند و نصایحی را نمی پذیرند . باید هم عواقب کارشان را بر عهدبگیرند و بازخواست شوند . نمیشود بگویند اشتباه کردیم چون با تجربه و علمشان کاملا آگاه بر تصمیم و نتیجه آن بوده اند .
ناشناس۱۱۰۶۷۴۷۲۲:۱۴:۱۶ ۱۳۹۸/۷/۲
تو این مملکت .. آدمهایی که بیت المال رو چپاول یا حیف و میل میکنن راست راست میگردن ..
ناشناس۱۱۰۶۷۹۱۲۳:۱۹:۱۹ ۱۳۹۸/۷/۲
كسانيكه ارز ٤٢٠٠توماني را در اختيار جوان كم سن سال براي تجارت گذاشتند بايد محاكمه شوند كسي كه دستور داده براي آرامش بازار بهم ريخته آن زمان بود سوء استفاده كنندگان بايد محاكمه شوند
حسن۱۱۰۶۸۸۲۰۱:۴۴:۱۴ ۱۳۹۸/۷/۳
واقعا وقتي وزير سابق اقتصاد دوران خودش را بياد نمياورد و ذهن مردم را با قيمت غير واقعي دلار منحرف ميكنند و نميگويند تعيين قيمت دلار دست دولت است و افزايش آن نه با علم و منطق اقتصادي بلكه بخاطر درآمد ريالي بيشتر قيمت دلار را بالا ميبرند و نميگويند كه قيمت منطقي دلار زير سه هزارتومان است و با توزيع غلط دلار و عدم تزريق بموقع دلار به بازار توسط بانك مركزي آشفته بازار درست ميكنند و ميگويند بگذاريم قيمت ارز را عرضه و تقاضا تعيين كند ولي نمی گويند عرضه و تقاضا وقتي از سمت عرضه انحصار وجود دارد صحبت از تعيين قيمت توسط بازار فريبكاري بيش نيست
ناشناس۱۱۰۷۰۲۸۰۸:۲۶:۴۴ ۱۳۹۸/۷/۳
چرا هر کس میاد راس کار گذشتگان را ناکارآمد و عامل فاجعه میداند مگر خود جنابعالی در دوران صدرات چه گلی به سر اقتصاد و بازار پولی و مالی زدید؟
ناشناس۱۱۰۷۰۸۲۰۸:۵۸:۵۳ ۱۳۹۸/۷/۳
اقتصاد ایران از قبل انقلاب تا کنون با مشکلات بسیاری روبرو بوده و لطمات جبران ناپذیری به اقشار متوسط و پایین جامعه زده است این پروسه بدیل رفتارهای پوپولیستی و تماما به یک نتیجه منجر گردیده است بحران اقتصادی در کشور ما متاسفانه تولید هر روز پیکر نحیفی پیدا کرده و حتی سنگ اندازی ها در جلوی پای فعالان اقتصادی منجر به تعطیلی بنگاهها گشته است از این رو توان تولید و صادرات غیر نفتی بشدت پایین مانده و همین امر در ترازهای مالی گمرک منعکس گردیده در طی لوپ های اقتصادی در کشور ابتدا پرداخت سودهای کاذب به سپرده ها بیش از سود تسهیلات بوده اختلاس ها نیز مشکلات عدیده برای بانک ها ایجاد کرده ودر کنار این دولت با تزریق بیش از اندازه منابع ارزی بشکل کاذب سعی کرده قیمت ارز را پایین بیاورد بعد از طی چند سال بانک ها به ورطه ورشکستگی نزدیک شده چاپ پول بدون پشتوانه و افزایش نقدینگی سر به فلک گذاشته و فنر دلار جمع میگردد و صرفا دولت و بانک برای بی ارزش کردن پول اقدام به ایجاد تورم و افزایش نرخ دلار میکند این چرخه معمولا 12 ما به طول می انجامد بعد از این اتفاق سرمایه ها وارد بورس میشوند و معمولا پس از چندین ماه که رشد هیجانی را بازار تجربه کرد با سقوط روبرو شده و سرمایه ها بلوکه میشوند بعد از این جریانات اقتصاد وارد رکود میگردد با توجه به چنین شرایطی نوسانات هیجانی بازار نیاز به گذر زمان و افزایش نقدینگی سر گردان می باشد که میتواند چند سال بطول بیانجامد
ناشناس۱۱۰۷۰۹۸۰۹:۰۸:۲۴ ۱۳۹۸/۷/۳
بله این موضوع مطالبه عمومی است .
yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. تصاویری از اجرای طرح عفاف و حجاب در تهران

  2. طرح عفاف و حجاب از امروز در تهران

  3. نظرات برگزیده مخاطبان الف: وضعیت حجاب، حاصل کم‌کاری چهل‌ساله است/ باید برای مبارزه با سگ‌های ولگرد فکری کرد

  4. این صدای اقتدار ایران است ...

  5. تنبیه متجاوز آغاز شد /حمله موشکی و پهپادی ایران به اسراییل

  6. نظر باباطاهر عریان درباره دلار !

  7. وحدت ملی با وعده صادق

  8. آنچه اسرائیل در مورد "وعده صادق" نمی گوید

  9. استخوانی در گلوی اسرائیل!

  10. دومین روز بزرگ تاریخ معاصر ایران

  11. آیت الله صدیقی: عذرخواهی می‌کنم که با غفلت و کم توجهی باعث هجمه به ملت ایران شدم

  12. کمی دیر نیست؟

  13. هیات علمی یا کارخانه چاپ مقاله !

  14. اطلاعیه سازمان اطلاعات سپاه در خصوص حمایت از رژیم صهیونیستی در فضای مجازی

  15. «برجام» در موزه تاریخ ؟!

  16. باهنر: نباید به اندازه تورم حقوق ها افزایش یابد/ ۹۰ درصد منتخبان وظایف مجلس را نمی‌دانند

  17. ۲ دلیل برای تشدید "گرانی" در ایران

  18. موجرانی که اجاره بهای زیادی بگیرند، جریمه می‌شوند

  19. حمایت افکار عمومی ایران از حمله به اسرائیل

  20. گانتس: زمان، مکان و شیوه پاسخ به ایران را خودمان تعیین می‌کنیم

  21. خاتمی: پاسخ ايران به جنايت اسرائيل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود

  22. هیچ گاه اعتراف نمی کند، چون...

  23. تصاویری از نمازجمعه تهران به امامت حجت‌الاسلام کاظم صدیقی | کدام چهره‌های سیاسی و نظامی به نمازجمعه رفتند؟

  24. اسراییل چه باید بکند؟ 

  25. منظور: افزایش دائم دستمزدها به ‌رفاه مردم کمک نمی‌کند

آخرین عناوین