از سین سرطان تا سین سلامتی

گزارش بازرگانی،   3980702124

در موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان محک، تلاش می‌شود تا کودک یاد بگیرد به جز سرطان واژه‌های دیگری هم با سین شروع می‌شوند مثل سلامتی. باید هر آنچه برای امید به سلامتی و انگیزه رسیدن به روزهای خوب آینده لازم است درکنار درمان، برای کودک مبتلا به سرطان فراهم شود. مهیا کردن او برای زندگی یک اصل است و برای اجرای آن کیفیت زندگی‌اش نه تنها نباید تغییر کند بلکه باید ارتقا نیز یابد.
آموزش، یکی از مهمترین ارکان زندگی او در سنین کودکی است که هیچگاه نباید فراموش شود. واحد خدمات حمایتی در مؤسسه محک، در کنار دیگر وظایفی که در زمینه ارایه خدمات رفاهی و روانی به کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های ایشان، برای آن تعریف شده ‌است مسئولیت رسیدگی به امور آموزشی و رفاهی کودکان را نیز به عهده دارد. از این رو به مناسبت بازگشایی مدارس، گفتگویی با ندا دادخواه، سرپرست واحد مددكاري مؤسسه خيريه محك با موضوع نحوه ارایه خدمات آموزشی این موسسه، انجام شده‌است که در ادامه آن را می خوانیم.


خدمات حمایتی و آموزشی محک، بر چه اساسی به کودکان ارایه می‌شود؟
بسته‌های حمایت آموزشی مؤسسه محک، برای کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور با توجه به ویژگی‌های هریک از انواع سرطان کودکان متفاوت است. اگر کودک براثر ابتلا به تومور مغزی، که ممکن است عوارضی همچون عدم تعادل به همراه داشته باشد و بر اثر رتینوپلاستوم( تومور چشم ) دچار کم بینایی شود، براساس تشخیص و ارزیابی کارشناس واحد مددکاری نسبت به پرداخت هزینه مدرسه غیرانتفاعی و یا سرویس مدرسه اقدام خواهد شد در شرایطی متفاوت اگر کودک در بیمارستان بستری باشد یا در منزل تحت درمان باشد و بر طبق نظر پزشک معالج نتواند به مکان‌های عمومی رفت و آمد داشته باشد، معلم‌های داوطلب محک مسئولیت آموزش وی را مطابق سرفصل‌های درسی مصوب وزارت آموزش و پرورش به عهده می‌گیرد و امتحانات براساس هماهنگی با مدرسه محل تحصیل و آموزش و پرورش مرتبط برگزار می‌شود.


در حال حاضر، آماری از کودکان تحت حمایت محک که در سن تحصیل وجود دارد؟
بله، بیش از 3هزار کودک مبتلا به سرطان در سن تحصیل طی سال گذشته به مؤسسه مراجعه کرده‌اند و برنامه‌های حمایتی و آموزشی امسال نیز براساس این آمار پیش‌بینی، تدوین و اجرا خواهند شد.
چگونگی اجرای این برنامه‌ها را تشریح کنید؟
به طور نمادین بسته‌های لوازم التحریری طراحی شده‌است که نیکوکاران می‌توانند با مراجعه با دفاتر جلب مشارکت‌های مردمی محک یا دیگر روش‌ها نظیر پرداخت از طریق کد USSD #23540*733*، نسبت به پرداخت کمک هزینه تحصیلی برای مقطع دبستان 220 هزار تومان و برای مقاطع بالاتر 250 هزار تومان اقدام کنند.


نحوه حمایت محک از فرزندانی که به دانشگاه می‌روند و از کودکی تحت حمایت بوده‌اند، چه در مرحله قطع درمان و همینطور در حال درمان، به چه صورت است؟
همانطور که اشاره کردید محک از کودکان تحت حمایت که موفق به تحصیل در دانشگاه شده‌اند نیز حمایت می‌کند. از این رو به آنها، هدیه‌ای نقدی به عنوان جایزه قبولی دانشگاه اهدا می‌شود و در صورت تحصیل در دانشگاه سراسری هزینه رفت و آمد و کتاب پرداخت خواهد شد. اگر فرزندان محک در دانشگاه آزاد موفق به ادامه تحصیل شوند هزینه شهریه ایشان پرداخت خواهد شد.

در محک سلامتی و بهبودی مقصد تمام راه‌ها محسوب می‌شود، از تلاش برای فراهم کردن تسهیلات به منظور آموزش کودکان تا تأمین هزینه‌های گزاف دارو و درمان بیماری سرطان، همه با هدف آشنایی فرزندان مبتلا به سرطان این سرزمین با سین سلامتی است.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. جنگ ترکیبی خودمان، علیه خودمان!

    2. کارگری انگشتر ۵۰ میلیاردی را به صاحبش بازگرداند

    3. جلاد، به پایان سلام کن!

    4. بهادری جهرمی: مبالغ جرایم رانندگی متناسب با تورم افزایش یافت

    5. تورم چه زمانی تک رقمی می‌شود؟

    6. نرخ تعرفه‌های خدمات بهداشتی درمانی ۱۴۰۳ اعلام شد/ نرخ رسمی ویزیت ۵۰% گران می‌شود!

    7. بازداشت سومین عامل حمله تروریستی در مسکو

    8. آقایان رئیسی و اژه‌ای! آیا در پیشگاه خدای متعال و امام‌زمان (عج) پاسخی دارید؟

    9. انتقام از پوتین؟

    10. عوامل توهین کننده به نظام و مقدسات اسلامی دستگیر شدند

    11. ائتلاف ایران، روسیه و چین تبدیل به کابوسی برای آمریکا می‌شود

    12. علم‌الهدی: امروز در کشور از آثار تحریم اقتصادی آمریکا مشکلی حس نمی‌کنیم

    13. بازگشت احتمالی ترامپ چه تاثیری بر اقتصاد ایران دارد؟

    14. افزایش ١٧٠ درصدی حداقل حقوق کارگران در دولت سیزدهم

    15. مردم طلای دست دوم خریداری نکنند

    16. خط و نشان حقوقی ایران برای کویت

    17. هشدار سخنگوی پلیس به رانندگان نوروزی؛ آمار تصادفات هولناک است!

    18. اول، بساط دلالی باید جمع شود

    19. وزیر اقتصاد: در سال ۱۴۰۲ رکورد بیشترین سرمایه‌گذاری خارجی واقعی در ۱۶ سال اخیر شکسته شد

    20. کولرهای گازی بلای جان صنعت برق

    21. منظور: تخصیص ارز کشور برای واردات خودرو به صرفه نیست

    22. ایران اینترنشنال در آستانه تعطیلی / تعطیلی قریب الوقوع دفتر واشنگتن + عکس

    23. دادستان ساری: خسارات وارده قطع سه هزار اصله نهال جبران شود

    24. ابابیل ۵، از آخرین دستاورد‌های قدرت پهپادی جهان

    25. خاندوزی: با طیفی مواجه هستیم که تمایلی برای مشارکت در اداره کشور ندارند

    آخرین عناوین