اصرار جانسون بر تعطیلی پارلمان انگلیس

گروه جهان الف،   3980702099

در حالیکه دیوان عالی بریتانیا امروز در خصوص قانونی بودن اقدام دولت انگلیس در تعطیلی پارلمان این کشور حکم صادر می‌کند، «بوریس جانسون» گفته از تصمیم خود برای تعلیق موقت پارلمان صرفنظر نمی‌کند.

به گزارش فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس که برای شرکت در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، بار دیگر در جمع خبرنگاران گفت که اگر امروز (سه‌شنبه) دیوان عالی انگلیس، حکم تعطیلی پارلمان بریتانیا را لغو کند، حاضر نخواهد بود، لغو تعلیق پارلمان قبل از مهلت فعلی 31 اکتبر (9 آبان) برگزیت را کنار بگذارد.

بنا به گزارش خبرگزاری اسپوتینک، نخست‌وزیر انگلیس در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: «من می گویم که پارلمان زمان زیادی برای بررسی دقیق توافقی (برگزیت) دارد که امیدوارم بتوانیم انجام بدهیم (به توافق برسیم)».

وی در خصوص عدم لغو حکم تعطیلی پارلمان بریتانیا گفت: «منتظر می‌مانم تا ببینم که دادگاه چه تصمیمی اتخاذ می‌کند اما همانطور که قبلا هم گفتم، من معتقدم که دلایل درخواست برای سخنرانی ملکه حقیقتاً بسیار خوب است».

جانسون پیش از این گفته بود که تعطیلی پارلمان یک امر ضروری بوده تا وی زمان داشته باشد برای سخنرانی 14 اکتبر ملکه انگلیس آمادگی به دست آورد.

وی همچنین به خبرنگاران گفت که هرگونه توافق با حزب «نایجل فاراژ» در خصوص احتمال برگزاری انتخابات را رد می‌کند و قول داد که محافظه‌کاران برای به دست آوردن تمامی کرسی‌ها مبارزه خواهند کرد. 

نخست‌وزیر انگلیس از 9 سپتامبر (18 شهریور ماه) پارلمان انگلیس را به مدت پنج هفته و تا 14 اکتبر (23 مهرماه) تعطیل کرد و در توجیه این امر گفت که تعطیلی پارلمان یک اقدام معمول برای آماده شدن برای جلسه جدید پارلمان است.

جانسون برای تعطیل کردن پارلمان به تأیید ملکه نیاز داشت که چنین مجوزی را نیز دریافت کرد و این در حالی است که مخالفان این طرح مدعی هستند که وی احتمالاً ملکه را فریب داده تا راضی به تعطیلی پارلمان شود و در واقع جانسون در صدد است مانع مداخله نمایندگان پارلمان در طرح وی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با و یا بدون توافق شود.

مخالفان برگزیت بدون توافق از زمان تعطیلی پارلمان انگلیس تاکنون اقداماتی را در انگلستان و اسکاتلند برای به چالش کشیدن این اقدام جانسون انجام داده اند و هم‌اکنون 11 قاضی دیوان عالی بریتانیا در حال حاضر در حال بررسی قانونی بودن تعطیلی پارلمان انگلیس هستند.

طبق این گزارش، حکم دادگاه عالی بریتانیا امروز (سه‌شنبه) ساعت 10:30 صبح به وقت امروز اعلام می‌شود.

از طرف دیگر، سخنگوی دولت انگلیس روز دوشنبه گفت که نخست وزیر انگلیس به «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپا گفته است اگر بخواهید توافق برگزیت حاصل شود،‌جنبش و انعطاف‌پذیری از سوی اروپا ضرورت دارد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال ۱۳۹۵در یک همه‌پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای امسال تکمیل شود، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و اقتصادی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

تحلیلگران بر این باورند در صورتی که انگلیس بدون تصویب توافق از اتحادیه اروپا خارج شود، با شوک اقتصادی و سیاسی شدیدی مواجه خواهد شد.

yektanetتریبونخرید ارز دیجیتال از والکس

پربحث‌های هفته

  1. نظرات برگزیده مخاطبان الف: باید نگران دوقطبی حجاب در جامعه باشیم/ امربه معروف و نهی از منکر شرایط و مراتب دارد/ در ایران با یک جامعه یکدست و یکرنگ مواجه نیستیم

  2. فایل صوتی لو رفته از «عبدالله مهتدی» درباره آرزوی تجزیه ایران

  3. سکوت عقل و فریاد هشتگ ها!

  4. تنها راه پیش پای اقتصاد ایران

  5. بیانیه حوزه علمیه امام خمینی (ره) درباره حواشی انتقال مالکیت یک باغ به آیت‌الله صدیقی

  6. فقر، بزرگی ما را می‌بلعد!

  7. پیشنهاد عجیب افزایش ۲۲درصدی دستمزد کارگران برای ۱۴۰۳ از سوی وزیر کار

  8. پاسخ روابط عمومی مجلس به علم‌الهدی درباره لایحه حجاب/ آیا نیکزاد با قالیباف رقابت می‌کند؟/ روایت کیهان از فایل صوتی جدید ظریف

  9. درخواست صدیقی از دادستانی درباره زمین‌خواری در ازگل/ واکنش دولت به شایعه برکناری مخبر

  10. دیر اما قابل‌توجه ...

  11. هدف قراردادن کشتی اسرائیلی و ناوشکن آمریکایی توسط ارتش یمن

  12. به زودی در این زمین مسکن ملی احداث می شود !

  13. تمجید «عبدالحمید» از حکومت طالبان!

  14. دستگیری عاملان انتشار فیلم درمانگاه قم | نخستین اعترافات متهمان

  15. انتقاد روزنامه دولت از زیباکلام/ پیش‌بینی علی مطهری از فراکسیون‌های مجلس آینده

  16. آزمونی بزرگ برای دولت رئیسی

  17. قبور لاکچری

  18. المیرای ۷ ساله کجاست؟!

  19. تورم نقطه به نقطه نسبت به اول سال ۲۲ درصد کم شد/ رشد اقتصادی به ۴.۵ درصد رسید

  20. پشت پرده ادعای جدید گروه «هفت» علیه ایران چیست؟

  21. حکایت چرخی که هزاران بار اختراع می شود!..

  22. آخرین وضعیت مذاکره نمایندگان کارگری و کارفرمایی

  23. افشاگری، تایید و واکنش‌ها

  24. یمنی ها فراتر از تصور !

  25. واکنش صدیقی به موضوع زمین‌خواری در حوزه‌علمیه ازگل: امضا‌یم جعل شده؛ دادستان ورود کند

آخرین عناوین